MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Meer toeristen naar Marokko

16 september 2005 | in Economie | 14 Reacties

Marokko toerismeVolgens het Marokkaanse ministerie van toerisme is het aantal toeristen dat Marokko de eerste helft van 2005 heeft bezocht met 6% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Van januari tot en met juli 2005 bezochten 3,48 miljoen toeristen Marokko. De meeste toeristen zijn afkomstig uit Frankrijk, Spanje en Engeland. Volgens het ministerie is er een stijging waar te nemen onder toeristen uit alle andere landen, met uitzondering van Portugal.

Marokkanen die buiten Marokko wonen en hun land van herkomst bezoeken, worden meegeteld in deze cijfers. In die 7 maanden zijn dat 1,7 miljoen geweest waarvan 1,2 miljoen Marokko in juli bezochten.

Er zijn 14 reacties

  1. Amsterdammer
    16 september 2005 om 01:38 uur.

    Dat blijft een zielige aantal, als je je bedenkt dat Dubai stad alleen al 5 miljoen bezoekers per jaar trekt.
    Marokko is als een gek aan het investeren in het infrastrctuur en hotels in het hele land, met als doel meer toeristen te trekken. Maar wat zij voorbij zien, is dat de huidige hotels al niet helemaal bezet worden. Een toerist wilt niet meer hotels zien, maar die wilt vriendelijk behandelt worden. En dat is wat Marokko mist. Op toeristische gebieden zal de plaatselijke bevolking veel voorlichting moeten krijgen over hoe om te gaan met toeristen en wat de voordelen van toerisme kan zijn.

  2. ap
    16 september 2005 om 07:35 uur.

    ah oui c’est bon pour le tourism du Maroc. Les marocains sont bien sur tres content.

  3. mohamed k
    17 september 2005 om 01:23 uur.

    als marokko nou eerst wat aan die armoede zou doen, dan is het ook wat leuker om er naar toe te gaan, en weet je wat het het is,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ik ben gek

  4. marokino
    18 september 2005 om 12:38 uur.

    Weten jullie wat een gemiddelde ticket kost in de zomermaanden??
    (tussen 500 en 600 euro) en in de wintershit 300 gemiddeld.
    Sorry hoor dan ga ik liever naar turkije voor 2 weken (400 euro) met alles erop en eraan.
    Marokko moet meer investeren in chamal (oosten van Marokko) rampzalig zijn die wegen daar en de infrastructuur. Armoede blijft altijd bestaan je kan ze wel helpen dat ze het beter goed kunnen krijgen.
    oja wat ik wou zeggen Marokko is en blijft een mooi land, alleen de mensen daar zijn fuckt up. (niet vriendelijk en die k** ogen)

  5. Youssef
    18 september 2005 om 04:16 uur.

    Zoals een heel bekende persoon al eens zei;
    “Don’t ask what the country can do for you but what can you do for your country”

  6. zidane
    18 september 2005 om 11:51 uur.

    Om Marokko aantrekelijk te maken voor toerisme is nog heel veel nodig.
    Met enkel hotels bij te bouwen komen we niet verder.
    Wat met de wegen ,ziekenhuizen,armoede(bedelaars op straat)om maar
    te zwijgen over de politie.
    Volgen mij kan Marokko zich beter consentreren op deze zaken en het
    toerisme komt dan wel vanzelf.

  7. anwar
    19 september 2005 om 02:34 uur.

    ik denk Als Maroc nou de vliegticket goedkoper kan maken, dat er veel meer mensen daarnaar toe gaan.

  8. Hassan
    19 september 2005 om 09:43 uur.

    marokko heeft behoefte aan hervormingen en daarnaast is het van groot belang voor het tourisme dat bevolking en ook de regering de touristen ook als touristen behandelen. Als marokko in de verre toekomst wil genieten van tourismegeld moeten ze maar eerst investeren in de rif daar bedoel ik mee infra maar ook werkgelegenheid en dan komt de rest wel goed en die rot arabieren mogen van mij de pot op vooral die in rabat en caza enzvoort enkeltje hel zou geen kwaad kunnen

    Hoogachtend,
    Prins Willem Alexander 6

  9. Hassan
    19 september 2005 om 09:52 uur.

    wat ik vergeten te melden heb is, dat de koning in plaats van ferrari’s en mercedissen meer moet gaan investeren in de jeugd van de capital city of AL-HOCEIMA en in plaats een veevervoer boot uit egypte die bijna uitelkaar valt eisen we een luxeuze overtocht die de moeite waard moet zijn om naar marokko te gaan. Wij willen een eigen haven, vliegveld en het allerliefst een eigen staat, natuurlijk gesubsideerd door de Staat der Nederlanden. Begrepen mon ami Mohammed de zoveelste! Ps de groeten uit HOLland

  10. Abdel
    19 september 2005 om 11:57 uur.

    Marokko moet als eerste de achterstand zo snel mogelijk wegwerken.

    Ten tweede moet het ook veel aan de mensen doen die er zelf leven; educatie moet niet alleen in het arabisch en frans gegeven worden. Engels is heel belangrijk. Het is eenmaal de wereldtaal; en als bijna niemand dit spreekt houdt het al op.

  11. samir
    19 september 2005 om 07:35 uur.

    ik ga 2 keer per jaar naar marokko,ben al overal geweest ,marokko is voor mij het beste vakantieland,bedelaars vind je overal,vind wel dat ze meer moeten investeren in arief,die wegen zijn zo gevaarlijk.

  12. ghislane
    20 september 2005 om 12:43 uur.

    Heel triest om te lezen dat er zoveel haat is naar Arabieren toe, meneertje Hasan. Uitroeien heeft geen zin. Marokko is van ons allemaal en als je een eigen staat wilt, goed dan, doe maar! Als dat rust en orde met zich meebrengt waarom niet. Ik schrik ervan om te moeten lezen dat mijn eigen Marokaan andere Marokkanen een enkeltje hel toewenst!

    Laat me raden, dat heb je ergens opgepikt en dat gebruik je nu?? Is niet tof hoor….

    Maar goed, overal heb je simpele zielen. Ook ik wil dat er geld gepompt wordt in de Rif. Je moet niet denken dat Arabieren daar makkelijk over denken, want laten we eerlijk zijn de hoofdwegen in casa en rabat zijn nice and all that, maar voor de rest is het Ghetto…dus als Arabieren neerkijken op Riffies moeten eerst kijken naar hoe het bij hen geregeld is!

    Ik vind dat Marokko bewoonbaar moet zijn voor iedereen. Een onderscheid tussen Berbers en Arabieren vind ik belachelijk. We moeten samen vooruit! Dat de regering de regel: verdeel en heers toepast moeten we nu en voor altijd de hoofd bieden.

  13. Inayat
    20 september 2005 om 01:36 uur.

    Ghislane, je hebt helemaal gelijk. Troost je, de meeste mensen kunnen relativeren. Een handje vol mensen snapt het echt niet (is gewoon dom) en die gasten die zogenaamde stoere praat gebruiken, kunnen niets anders dus moeten ze wel anoniem allerlei ‘stoere’ dingen roepen.

  14. Marokkaan
    25 juli 2016 om 11:54 uur.

    Weten jullie wat het is, jullie praten teveel zonder enige kennis en hoe meer jullie jullie mond opentrekken hoe slechter het word hoor jij een Turk negatief praten over turkije nee, word wakker idioten