MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Bondscoach Marokko stapt toch op

17 oktober 2005 | in Sport | 14 Reacties

Bondscoach Baddou Zaki van Marokko is vandaag toch opgestapt. De Marokkaanse coach gaf na de tegen Tunesië verloren wedstrijd aan dat hij niet van plan was te vertrekken bij de Marokkaanse bond. “Mijn contract loopt nog tot 2006. Ik kijk uit naar het toernooi om de Afrika Cup in Egypte”, aldus Zaki vorige week. Hij nam vandaag alsnog het besluit om te vertrekken nadat zijn ploeg er niet in was geslaagd zich te kwalificeren voor het WK voetbal in Duitsland. Zaki was coach van Marokko sinds 2003.

Er zijn 14 reacties

  1. Youssef
    18 oktober 2005 om 08:59 uur.

    jammer genoeg dat hij opstapt, toen wij de finale van Afrakaanse Cup hebben bereikt was iedereen blij mee, en werd Zaki toen als HERO gezien, maar nu, dat wij de WK niet kunnen beriekn door domme taktische fouten, en door wat Tunisie zelf gedaan heb met kopen van wedstrijden en noem maar op, is Zaki de eingige schuldig, en daarom moet hij weg, wat stom van die Marokkanen, wat ze willen is gewoon een europese trainer in dienst nemen die Marokko flink geld kost en die ons niks zal geven.
    Henri Michel verdiende 20000 euro per maand exlusief premies, huis, auto, en gratis vliegtuigticket voor hele zijn familie, terwijl zaki maar 5000 euro per maand verdient exclusief alles!!!!! wallah haram…en om jullie conclusies hiervan te trekken

  2. Youssef
    18 oktober 2005 om 09:01 uur.

    terwijl zaki maar 5000 euro per maand verdient INCLUSIEF alles!!!!! wallah haram…en om jullie conclusies hiervan te trekken

  3. youssef
    18 oktober 2005 om 12:25 uur.

    Youssef,

    Verstandig besluit. Die Zaki is niet geschikt om de ploeg te leiden naar een kampioenschap.
    Er is een sterke persoonlijkheid nodig die de ploeg discipline, eenheid maar ook vooral van meet af agressief en aanvallend leert spelen en niet bang en defensief te spelen zoals we al jaren zien bij het Marokkaanse elftal.
    Bovendien dienen veel meer talenten die in Europa aan bod te komen en niet vooral de spelers die in Frankrijk spelen.

  4. trab
    18 oktober 2005 om 01:18 uur.

    Helemaal eens met youssef met de kleine letter griekse y. Die Zaki heeft gefaald en moet daar op afgerekend worden. Het zijn net democratische verkiezingen moge de beste kandidaat winnen of aanblijven. En of dat gepaard gaat met omkopingen, topsalarissen etc. Dat is de pakkie an niet van wij marokkanen, maar de marokkaanse overheid. Zolang Fifa corrupt is en samen met Tunesie plannen aan het smeden zijn voor de toekomst van het voetbal in Afrika, is er maar 1 oplossing beter zijn, voetballend en winnen! kortom, resultaten willen we zien!!!

  5. Hakim
    18 oktober 2005 om 02:15 uur.

    Weg wijzen Zaki,
    Hij is arrogant en eigenwijs

  6. Djinn
    18 oktober 2005 om 03:37 uur.

    LUISTER HET IS BETER ZO, WANT WE ZIJN TOE AAN NIEUWE BONDSCOACHES, DIE WEL MAROKAANSE JONGEREN KUNNEN OPSTELLEN UIT DE GEHELE WERLED, NIET ALLEEN MAAR DIE MAROKAANSE VOETBALLERS UIT fRANKRIJK!!

  7. samad
    18 oktober 2005 om 11:14 uur.

    Dat hij ze naar de finale van de africa cup heeft geleid betekent niet dat hij voor altijd mag blijven, en dat het alleen aan hem te danken is. Geen garantie dus.
    Hij heeft een wanprestatie geleverd en door zijn eigen fouten is Marokko niet voor het w.k geplaatst.
    Dus betekent dat je verantwoordelijk gehouden wordt daarvoor en moet opstappen.
    Het wordt idd tijd dat er een bondscoach moet komen die verstand heeft van voetbal ,en waar hij vandaan komt zal me worst wezen.
    En als laatste: ik zou me kapot schamen als speler die in de ere divisie uitkomt en het goed doet, op de bank moet plaats nemen voor een speler die in de tweede divisie uitkomt en in de basis begint .Wie heeft er nu verstand van voetbal? groet

  8. Youssef
    19 oktober 2005 om 10:33 uur.

    Ik ben t mee eens dat hij alleen maar spelers vanuit Frankrijk uitnodigt terwijl topspelers als Bousaaboun en Sektioui op de bank blijven zitten, maar wat ik bedoelde is gewoon dat Zaki niet de einige die verantwoordelijk is, ook de FRMF, de media, en ook het publiek, we zijn allemaal schludig.

  9. Mo
    19 oktober 2005 om 12:08 uur.

    Safri speelt toevallig in de 2e divisie? Moet hij dan op de bank?..d8 het niet he! Maar idd minder ‘franse’ spelers voortrekken aub en wordt tijd dat mensen van de ambassades overal in de wereld hun ogen en oren is goed openhouden voor rondlopen talent!

  10. KaKa
    19 oktober 2005 om 03:55 uur.

    @Mo

    ambassades hebben wel wat beters te doen dan talenteen scouten Mo 🙂

  11. andere Youssef
    19 oktober 2005 om 05:23 uur.

    wie gaat nou spelen met een 5-4-1 opstelling, tazzz alsof hij voor een gelijkspel speelde, en ook nog geen extra aanvallers inbrengen na die 2-2, pas in de 87 minuut, hoe dom kun je zijn,
    die lemmere reageerde direct nadat marokko scoorde met extra spitsen, wat doet zaki gooit ie een of andere verdedigende aap erin
    als ie met boussaboun en sektioui of zairi speelde dan was die hele verdediging kapotgespeelt met chamakh als perfecte aanspeelpunt

    en het was nniet alleen deze wedstrijd ook die tegen die landen die niks voorstellen, gelijkspel en ook nog trots zijn dat ie niks verloren heeft als enige land
    nou wow!! ik win en verlies liever 1 keer, dan 2 keer gelijkspelen
    gewoon achterlijke coach klaar punt
    wie dat niet inziet die kan beter gaan korfballen ofzo

  12. faouaz
    20 oktober 2005 om 12:40 uur.

    he vandaaag loting voor de africa cup moeilijk voor africa cup

  13. Mohamed
    25 oktober 2005 om 01:31 uur.

    Ik blijf het zeggen , Zaki is niet schuldig, tes de scheidsrechter!
    Zoals Youssef zei, werd Zaki na de Afrikaanse Cup als hero beschouwd, weet je niet meer hoe ze werden ontvangen na die Cup?! Echte helden!
    En nu ziet iedereen ze als laffaards, dat kan toch niet. Ik ben er ook zeker van dat ze gewoon een buitenlandse trainer willen. Ze denken toch niet dat ze met een kafer (ongelovige) naar een WK gaan?!
    Geef Zaki een kans, moslims moeten elkaar vergeven (als je vind dat hij in fout is)

  14. Malcolm X
    25 oktober 2005 om 05:01 uur.

    Mohamed,
    Weet jij het soms beter dan de spelers. Zie ktitiek van Boussaboun en Boukhari.
    Ondanks de partijdige scheidsrechter had Marokko moeten winnen.
    Tunesie stelde de laatste wedstrijd helemaal niks voor.