MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Protest tegen uitzetting uit Marokko

17 oktober 2005 | in Marokko | 9 Reacties

Meer dan honderd woedende Kameroeners hebben zich maandag verzet tegen hun uitzetting uit Marokko. Ze schreeuwden, trokken hun schoenen en T-shirts uit en beschuldigden de politie ervan mobiele telefoons en geld te hebben gestolen. Ondanks de luidruchtige protesten van de Kameroeners verzekerde een medewerker van de Kameroense ambassade in Marokko dat het merendeel van de gestrande Kameroeners blij was naar het eigen land te kunnen terugkeren.

Het vliegtuig van Royal Air Maroc dat maandag met hen aan boord vertrok van de militaire luchthaven Goulimine was de zevende en laatste uitzettingsvlucht van recentelijk in Marokko opgepakte illegale immigranten.

Er zijn 9 reacties

  1. Malcolm X
    17 oktober 2005 om 08:56 uur.

    Marokkaanse politie-agenten zijn gewoon piraten, een stelletje bloedzuigers net als de politie-agenten hier in Nederland.

  2. hassan
    17 oktober 2005 om 09:35 uur.

    ewa vol = Vol 😀 zoals de kaasjes ook zeggen

  3. trab
    17 oktober 2005 om 09:52 uur.

    hassan je bedoelt marokko kan zichzelf nauwelijks verzorgen. Marokko is en blijft een Derde Wereldland!

  4. Youssef
    18 oktober 2005 om 08:41 uur.

    Het is de taak vamn de Spaanse regering en de Europses Unie om al die vluchtelingen uit te zetten, want ik kan het nog steeds niet begrijpen waarom Marokko die mensen terug moet sturen!!!! dat kost allemaal geld hoor, en die mensen zijn binnen de EUROPEZE grenzen opgepakt, dus waarom verschuldigen wij Marokko met iets dat Europa zelf moest oplossen??!?!?

  5. Tupac
    18 oktober 2005 om 08:47 uur.

    Dat Marokkaanse politieagenten corrupt zijn is toch al langer bekend.

  6. Hakim
    18 oktober 2005 om 02:19 uur.

    Nou Nou Youssef Marokko had iets van 40 miljon Euro ontvangen van de Europses Unie.

  7. Malcolm X
    18 oktober 2005 om 03:35 uur.

    40 miljoen euro is net genoeg voor twee vliegtuigen naar Kameroen.
    Als ik het voor het zeggen had, had ik die Afrikaanse broeders met rust gelaten. Laat Europa maar zijn eigen klusjes klaren.
    Door het optreden van het Marokkaanse leger komen we in andere Afrikaanse landen over als rascisten, terwijl dat niet het geval is.
    Het Marokkaanse leger bestaat uit robots die zelfs hun eigen moeder zouden verkrachten als zij daar een bevel voor zouden krijgen.

  8. Djinn
    18 oktober 2005 om 03:40 uur.

    Er zijn zoveel verhalen bekend, dat die immigranten worden geslagen, geld dat ze hebben word van ze afgepakt, door marokaanse agenten, een schande, is dat Islam, nee dus, en laat al die emigranten lekker komen naar Europa, die Europeanen hebben tentijde van de emperialisme hun ook leegerooft, laat die Afrikanen nu hetzelfde doen dus!!

  9. tnawie
    21 oktober 2005 om 08:00 uur.

    Pakken die handel, wash denken jullie dat het hier prijzig is.
    hard werken hier, van 7 tot 7. ze komen hier alleen voor uitkering.

    ps. niet te veel je weet wel