MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko heeft nieuwe bondscoach

26 oktober 2005 | in Sport | 13 Reacties

Philippe Troussier vervangt Badou Zaki. De geroutineerde Fransman is vandaag aangesteld als bondscoach van Marokko en krijgt de verantwoordelijkheid over alle nationale voetbalselecties. Samir Ajam, met wie hij al langer samenwerkt, gaat hem assisteren. Het bondsbestuur had voor de opvolging van Zaki een lijstje opgesteld met negen kandidaten, uit binnen- en buitenland. De keus viel dus op Troussier. Deze heeft in Marokko ervaring als clubtrainer. Hij was onder meer ook bondscoach van Nigeria, Burkina Faso en Zuid-Afrika.

Er zijn 13 reacties

  1. Hakim
    26 oktober 2005 om 07:49 uur.

    waarom moeten ze nou een marokaanse assitent hebben die gaat het weer verpesten maar ja als zaki maar weg gaat die heeft geen elke verstand van maar weer 4 jaar w8ten voor wk

  2. olie_sheikh
    26 oktober 2005 om 09:06 uur.

    Een buitenlandse trainer is altijd beter. Vooral de franse trainers hebben iets met afrika.

  3. meknesi
    27 oktober 2005 om 01:09 uur.

    de spelers verrichten het werk. en als ze blijven pingelen (wat me bij iedere wedstrijd stoort) dan komen ze niet ver.

  4. Youssef
    27 oktober 2005 om 08:44 uur.

    Eindelijk een opvolger van Badou Zaki, maar zou Troussier ook de finale van de Afrikaans cup bereiken?das de vraag.
    Voor wat betreft zijn assistent, ze hebben samen gewerkt allang toen Troussier trainer van FUS rabat was, en meneer Ajam had met Troussier de 2de rond van de WK 2002 bereikt, dus het zou mooi zijn te zien dat een Marokkaan als assistent bij zijn landteam werkt.
    We wensen ze beiden veel succes, en hopelijk kunnen we volgend jaar de afrkaans cup naar Marokko terugbrengen, we hebben alles wat we nodih hebben om ons doel te bereiken, InshAllah zal die droom uitkomen…

  5. trab
    27 oktober 2005 om 10:54 uur.

    Ik wens ze veel succes met de job!!!Maar er is nog iets, aub doe wat aan het selectiebeleid, verander het meneer Troussier, want anders zie ik het somber in met al die middelmatige voetballers uit Frankrijk! Verder, ik ben van mening dat deze coach op het juiste moment op de juiste plaats wordt gezet.

  6. Atlaslionsfan
    27 oktober 2005 om 12:48 uur.

    Ik ben erg blij met de nieuwe bondscoach, hopelijk zal hij de jongens die ons land vertegenwoordigen veel gaan leren. Zoals discipline, samenwerking en nog meer belangrijke punten.

    Inderdaad moeten sommige spelers nu proffesioneler spelen. De spelers die het verdienen moeten spelen anders niet!

    InshAllah komen we ver in de toekomst en ik heb er alle vertrouwen in

  7. Amsterdammer
    27 oktober 2005 om 04:12 uur.

    Ik ben er van overtuigd dat er organisatorische nog een hoop geregd dient te worden, waardoor het niet alleen maar trainer kwestie blijft. Suc6 maar ik blijf teleurgesteld dat ze niet aan de WK deelnemen.

  8. mo
    27 oktober 2005 om 05:16 uur.

    en ik met jou..amsterdammer, er zat veel meer in als je kijkt naar de potentie van onze spelers..in het leven en dus ook in het voetbal gaat het om keuzes maken…en helaas voor ons zijn er teveel foute keuzes gemaakt..ik moet wel zeggen er zit wel progressie in het Marokkaans elftal vanaf WK 1994 tot nu..wees eerlijk mensen…elmohiem, we zullen zien hoe ze er het vanaf gaan brengen!

    salaam aleikoum

  9. anouar
    28 oktober 2005 om 11:09 uur.

    het gaat alleen maar slechter hoe kan je nou boussaboun op de bank laten en sektioui de beste rechts buiten op dit moment op de nl velden (vind ik) scoort heeft snelheid boukhari links buiten speelt niet voor niets bij ajax bousaboun spits speelt niet voor niets bij feyenoord en sektioui rechts buiten speelt niet voor niets bij az , en die gasten die in de franse competitie spelen ik weet het niet hoor ik vind ze maar niks het zijn van die magere korte jongens denken alleen aan zich zelf , en als ze echt willen winnen moeten ze mij achter de spits opstellen .

  10. Tangaoui
    28 oktober 2005 om 11:25 uur.

    Ik het een slechte keus
    Buitenlandsetrainers zijn niks in marokko. Echt een pure marokkaan gewoon een marokkaanse bloed.

    dit gaat slecht worden

  11. trab
    28 oktober 2005 om 11:35 uur.

    met je eens anouar. Vraagje?? Ben jij niet Diba???? Mag ik een handtekening???

  12. AbdelRahman
    28 oktober 2005 om 02:39 uur.

    Trab, en ik ben Ronaldo. Ja, mijn nederlands is er op vooruitgegaan. Wil je soms ook mijn handtekening? Djeezes. En ik dacht dat Marokkanen een trots volk waren en jij zit hier te schooien om een handtekening.

  13. voetbalvriend
    29 oktober 2005 om 09:42 uur.

    Atlasleeuwen
    Talend is er genoeg en er komt nog meer aan, nog even geduld. Marokko is niet voor niets tweede geworden in Afrika. We zullen moeten letten op talend alleen zo kun je een strerke team neerzetten. In een team heb je naast spelers ook een leider die moeten er samen uit komen. Voetbal is een teamspel als iedereen doet wat ie moet doen dan heb je een goed werkende team. Dit jaar kijken we naar het WK, maar de volgende keer winnen we hem.