MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Samir A. is een knutselaar

08 november 2005 | in Maatschappij | 12 Reacties

Volgens Abida Kabbaj, de 25-jarige vrouw van Samir A., is hij geen terrorist maar een gevoelige 19-jarige jongen die zich het lot van de onderdrukten in de wereld aantrekt. Abida heeft genoeg van de indianenverhalen over haar man, zegt ze vandaag in een uitgebreid interview met het Algemeen Dagblad.

“Samir houdt van knutselen, en is gewoon geïnteresseerd in Palestina, in Tsjetsjenië, in Irak. En het is toch erg wat daar gebeurt, dat zou toch ieder mens moeten vinden? Als hij zich bezig zou houden met de Tweede Wereldoorlog zou niemand dat eng vinden. Wat is beter: interesse in de medemens hebben, zoals mijn man, of alleen maar bezig zijn met scootertjes en meisjes?”aldus Abida.

Volgens Planet Internet is Abida Kabbaj zelf ook niet onomstreden. Ze zette zich in het verleden in voor de verboden stichting Al Aqsa. Volgens de advocaat van Samir A. behoort veel van de bij huiszoekingen gevonden jihad-literatuur en videobanden aan haar toe.

Er zijn 12 reacties

  1. Saida
    08 november 2005 om 10:26 uur.

    Goh

    Wat is omstreden?
    Wat is Jihadliteratuur?
    Zelfs geld dat gestuurd wordt naar familieleden in het land van herkomst wordt met terrorisme gekoppeld.

    Vooral niet nadenken of vragen stellen dan komt het allemaal goed.

  2. Inayat
    08 november 2005 om 12:38 uur.

    Ja, hij is heeeeel onschuldig en gevoelig. Daarom heeft hij na zijn vrijlating een aantal cameramensen en fotografen inelkaar geslagen. En als hij geïnteresseerd is in Palestina, Tsjetsjenië of Irak waaom gaat hij daar dan niet wonen. Kunnen andere Marokkanen in vrede hier verder leven.

  3. Saida
    08 november 2005 om 01:11 uur.

    Inayat

    Sinds wanneer betekent het dat als je gevoelig en onschuldig bent dat je alles moet pikken?

    Lekkere definitie van vrede heb je dus spreek voor jezelf!

  4. ibrahim
    08 november 2005 om 01:49 uur.

    weet je jullie moeten niet zoveel zeiken, doe zelf wat dan over andere mensen kweberen..jullie lijken wel een stelletje oude nichten….jullie zijn fuckt 4 life…

  5. jasper
    08 november 2005 om 02:26 uur.

    Ja, een gevoelige, prettige jongen. Dol op knutselen, geheim agentje spelen en spannende jongensboeken. Kortom een romanticus pur sang!
    Waarom moet die keiharde kl.. maatschappij zo’n sensitieve natuur nu in de knop breken? Daar kan ik me nou toch zo kwaad om maken!

  6. hanane
    08 november 2005 om 03:55 uur.

    Het is gewoon een zielig jochie dat om aandacht vraagt joh en door zich bezig te houden met extremise dacht ie waarschijnlijk zijn doel te bereiken en DAMNNNNN et is em nog gelukt ook!!!!heel nederland staat op zijn kop!
    SCHANDALIGGG!!!!!

    Wat is beter: INTERESSE IN DE MEDEMENS HEBBEN, zoals mijn man, of alleen maar bezig zijn met scootertjes en meisjes?”aldus Abida.

    HAHAHA dit is gewoon DE GRAP van 2005, ze3maaaaa ineresse in de medemens!!
    DREAM ON ABIDA!!!

  7. Toth
    08 november 2005 om 04:56 uur.

    Du moment dat de Nederlandse media (in navolging van de “openbaringen” door de “onderzoeksjournalistiek” van Nova) gefantaseer over een aanslag op een El Al toestel uit een door de AIVD en Justitie “ter inzage” aangeleverde dossier als serieus gaat behandelen, dan weet je zeker dat het OM weer geen zaak heeft en via het bespelen van de publieke opinie de druk op de rechter op wil voeren om ook zonder zaak (bewijsvoering) tot veroordeling over te gaan.

    Ik bedoel El Al, kom op zeg, moeten de niet totaal ongeinformeerden zich hier doodlachen? El Al toestellen worden alleen uit de lucht geschoten indien dat oppertuun is voor de Israelische regering en anders niet.

  8. Toth
    08 november 2005 om 04:59 uur.

    (Houd liever de ogen strak gericht op de voor de AIVD werkende Saleh B.)

  9. Olie_sheikh
    08 november 2005 om 08:28 uur.

    Inayaat,

    Dat was een fotograaf van De Telegraaf. Ze zijn diegene die heel graag jou en jouw gemeenschap zwart willen maken. Hij heeft bewust hem gekozen om hem een klap te verkopen. Zou ik ook hebben gedaan.

  10. meknesi
    08 november 2005 om 10:22 uur.

    deze jongen is schuldig als hij pas schuldig is verklaard door de rechter. en niet door de media. want wanneer is nou de media lekker positief gaan schrijven over moslims en de islam. nee ze schrijven alleen negatief en dat scoort natuurlijk.
    Nederland het wordt tijd dat we elkaar met respect behandelen en niet gaan oordelen. ik behandelen mijn medemens met respect maar een klein beetje respect terug mag ook.

  11. Toth
    09 november 2005 om 12:35 uur.

    De media wordt ingeschakeld om de rechter te beinvloeden via de publieke opinie. Het is een politiek belang dat Samir A. wordt veroordeeld. Het maakt helemaal niet uit of hij wel dan niet schuldig is, dat is volstrekt irrelevant.

    Het is de politiek die via hun ambtenaren bij justitie allerlei ‘sappig’ materiaal brengt naar de media, die het vervolgens dramatiseert, om zoveel mogelijk mensen te beinvloeden luidruchtig te eisen dat deze verschrikkelijke terrorist (ook al kan hij nog geen deksel van schoenendoos blazen) voor altijd wordt opgesloten. Ze, de politiek en het OM geven hiermee dus rechtstreeks toe dat ze geen zaak hebben.

    Als het namelijk gebeurt dat vervolgens zonder bewijs een verdachte wordt veroordeeld is de rechtspraak in Nederland om zeep en is geen enkele Nederlandse burger ongeacht afkomst of religie meer veilig voor de nukken van de staat. De rechtsstaat is dan succesvol verkracht en omgebracht en we leven dan weer in pre-Magna Carta tijden en dat is waarom deze zaak politiek zo belangrijk is.

  12. Saida
    09 november 2005 om 10:53 uur.

    Toth

    Gelukkig zijn er nog mensen die kunnen nadenken.