MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Wethouder Pastors weggestuurd

08 november 2005 | in Geloof, Politiek | 12 Reacties

Wethouder Pastors van Leefbaar Rotterdam moet opstappen van de gemeenteraad. Vandaag nam de raad een motie van wantrouwen met 23 tegen twintig stemmen aan. De motie was ingediend door GroenLinks n.a.v. de uitlatingen die de wethouder deed in het informatieblad van het Dekenaat Rijnmond. Pastors zei daarin onder meer dat moslims vaak hun religie gebruiken als reden voor hun gedrag en om zich van de maatschappij af te keren.

Volgens het CDA is Pastors de toezeggingen die hij in maart deed, niet nagekomen. Toen kreeg hij een ‘spreekverbod’ over moslims nadat hij zich negatief over hen had uitgelaten. Afgesproken werd dat hij alleen nog maar uitlatingen moch doen op zijn eigen beleidsterrein. Het is niet de eerste keer dat LR een wethouder ziet vertrekken. Van het begin af aan kent Leefbaar Rotterdam strubbelingen. De partij zat nog niet eens in het pluche of een raadslid had zich al afgescheiden aldus de Telegraaf.

Lees hier enkele uitspraken van Pastors.

Er zijn 12 reacties

  1. Mo
    08 november 2005 om 10:21 uur.

    Vrijheid van meningsuiting tot een bepaalde hoogte toelaatbaar maar deze man heeft duidelijk bewust grenzen overschreden..dus moest hij oprotten..jammer dat je dat niet in Den Haag ziet dan waren er nu nog 2 Tweede Kamerleden overgebleven 😛

  2. inayat
    08 november 2005 om 10:32 uur.

    Ha, ha, het zijn allemaal zielige sukkels bij elkaar bij leefbaar rotterdam. En nu lopen ze te huilen dat het een „opzet van links” is. Die typetjes zien in alles “de schuld van links” en dat terwijl het CDA die uiteindelijk de motie van wantrouwen hebben gesteund, helemaal geen linkse partij is. Pastors speelt nu een zielig slachtoffer en voert z’n slachtoffer show op -snik, snik. Man had toch gewoon je werk goed gedaan en je met je eigen portfeuille bezig gehouden. Maar nee, volgens Pastors is zelfs de vogelgriep de schuld van de moslims. Loser! hahaaa

  3. Abdel Hafid
    08 november 2005 om 11:29 uur.

    Opgeruimd staat netjes!

    Nu de rest nog!

  4. Amsterdammer
    09 november 2005 om 09:20 uur.

    Ik vind het 23 tegen 20 stemmen wel erg verontrustend. Dit betekent dat vrijwel de helft van de gemeenteraad Rotterdam zijn racistische uitlatingen steunt. Het enigste verschil met Pastors is dat deze moedig genoeg is geweest om zijn antiislamitische gevoelens en ideeen te uiten en de anderen niet. bah bah bah

  5. Saida
    09 november 2005 om 10:55 uur.

    Hij kan dan wel een drama opvoeren maar volgens is dit percies wat hij wil.
    Groep Wilders wordt nu echt een groep.

  6. trab
    09 november 2005 om 11:56 uur.

    Lekker belangrijk Saida. Alsof Wilders de nieuwe Fortuyn wordt. Daar kan het lelijke engeltje alleen maar van dromen.

  7. jasper
    09 november 2005 om 02:39 uur.

    De juichende reacties hierboven zijn begrijpelijk. Toch denk ik, dat het hier niet gaat om een incident met voor velen gelukkige afloop.
    Pastoors c.s zullen hier goed garen bij spinnen en ik denk dat ook het CDA bij de verkiezingen in R’dam verliest. De Fortuyn-sentimenten zijn hier opnieuw aangewakkerd . De weerzin tegen wat heet ‘de linkse kerk ‘heeft opnieuw voeding gekregen. En hoe!
    Waar blijft het verstand in de R’damse politiek? Wat een treurnis!

  8. Saida
    09 november 2005 om 08:16 uur.

    Wilders en Pastors hebben meer kans dan Fortuyn. Beiden hebben ervaring in de politiek en over een achterban hoeven ze zich zeker geen zorgen te maken.
    Dat had zelfs een dode Pim Fortuyn geen gebrek aan.

    Welke juigende reacties, Jasper?

  9. SAMADIE
    10 november 2005 om 04:20 uur.

    nou achterban is er weinig hoor attans olang er niks gebeurt pim had veel stem omdat ie dood was darvoor zou die maar de helft hebben gehad en wilders die schomelt nu in de peilingen tussen de nul en de een zetel. dat was naar de moord opp die varken wil 18 zetels

  10. kiko
    11 november 2005 om 07:07 uur.

    mmmm echt vreem over minder dan 5 maanden gaan we weer stemmen in Nederland.(gemeente)
    En dan weer zo’n figuur van leefbaar Rotterdam die niks mag zeggen van het college???? owjee we beginnen we weer van voor af aan.
    En ik wil nog wat zeggen Pim Fortyun is niet vermoord door een allochtoon die hem zijn mond wou dicht snoeren??
    Maar door een hollander! Om wat vraag ik me dan zelf af? Om een bontjas denk daar maar is over na.

    En dan wil ik dit toch even kwijt, niks met Rotterdamse politiek maar Den Haag.
    Mevrouw Hirsi Ali is aangenomen voor emanciptatie bla bla bla.
    Waar houdt zij zich mee bezig? Islam beledigen
    Ik zou zeggen, mens doe je werk waarvoor je bent aangenomen, dan hebben tenminste de echte vrouwen nog wat aan jou!!!!!!!!!!!

    peace

  11. Rabin
    13 november 2005 om 02:10 uur.

    Moslims zijn in het algemeen wel heel erg snel op hun lange tenen getrapt ze moeten meer leren relativeren. Geniet ook van de dagelijkse leuke dingens van het leven en leer ook accepteren dat er veel mensen niet het gedachte goed van de moslims delen en er ook nog een groot deel si die zich helemaal niet laat leiden door welk geloof dan ook het is een groep die de verantwoordelijkheid van zijn/haar dagelijks zelf draagt en niet bij een ander neerlegt.

  12. de burg
    16 november 2005 om 06:20 uur.

    jej mag in deze land zegen en doen wat jej wil dus warrom doen de moslims so moelijk, hun pratjes beleding ook de normaalen holandes, en dan mag niets van gezeg worden ,doen jullie een betje normaal jullie zijn niet in jullie land o.k?