MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

VVD: geen moslim als burgemeester

22 december 2005 | in Geloof, Politiek | 15 Reacties

De bejaarde oud-VVD-leider Frits Bolkestein, heeft weer van zich doen spreken. Eind november waarschuwde hij in het tv-programma Buitenhof voor het zogenaamde ‘gevaar van een islamitische burgemeester’ in Amsterdam. Volgens Bolkestein zou de stad over tien jaar een islamitische meerderheid hebben en daardoor zou een islamitische burgemeester gekozen kunnen worden, die ook het hoofd van de politie blijft. Volgens de PvdA houden de uitspraken in dat Bolkestein iemand als Ahmed Aboutaleb, een belijdend moslim en momenteel wethouder in Amsterdam, ongeschikt acht als burgemeester.

Lodewijk Asscher, lijsttrekker voor de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, is furieus op Frits Bolkestein. “Wat is dit voor partij? Waarom durft niemand in de VVD afstand te nemen van dit verdwaalde erelid en lijstduwer van de VVD?”, stelt de lokale PvdA-voorman in Het Parool. Asscher zegt door dergelijke uitspraken ‘gedwongen te worden’ te zoeken naar alternatieven voor een coalitie met de VVD.

Er zijn 15 reacties

  1. Toth
    22 december 2005 om 05:10 uur.

    Er blijven twee mogelijkheden over: of ik moet ik dat zo zien dat volgens Bolkestein er alleen sprake van het tolereren van democratische nonsens door de VVD kan zijn als de meerderheid er net zo over denkt als hem, of ik moet wat Bolkestein zegt gewoon niet serieus nemen.

    Ik neig naar het laatste, maar gezien het feit dat als je onzin niet serieus neemt er van politiek niets meer te begrijpen valt, is mijn houding wellicht onrealistisch optimistisch.

  2. Saida
    22 december 2005 om 05:18 uur.

    Liberaal he?
    Scheiding van kerk en staat he?

  3. Amsterdammer
    23 december 2005 om 09:32 uur.

    Ik dacht dat hij zo’n ophef deed over integratie bla bla, en nu veel Marokkanen/moslims zo goed geintegreerd zijn dat ze hoge bestuurlijke functies kunnen bekleden, wordt men door zijn achtergrond uitgesloten. Wat wilt men nu? is dit niet het grootste bewijs dat de politiek helemaal niet geintresseerd is in de integratievraagstuk?

  4. analist
    23 december 2005 om 05:55 uur.

    Bolkenstein is niet de politiek maar een gestoorde gek

  5. Rachid
    23 december 2005 om 06:58 uur.

    wat als je het woord moslim vervangt door jood? Dan is heel nederland geschokt.

  6. Toth
    23 december 2005 om 08:07 uur.

    Laten we de proef eens op de som nemen:

    De bejaarde oud-VVD-leider Frits Bolkestein, heeft weer van zich doen spreken. Eind november waarschuwde hij in het tv-programma Buitenhof voor het zogenaamde ‘gevaar van een Joodse burgemeester’ in Amsterdam. Volgens Bolkestein zou de stad over tien jaar een Joodse meerderheid hebben en daardoor zou een Joodse burgemeester gekozen kunnen worden, die ook het hoofd van de politie blijft. Volgens de PvdA houden de uitspraken in dat Bolkestein iemand als Baruch Moskowicz (fictieve naam), een belijdende Jood en momenteel wethouder in Amsterdam, ongeschikt acht als burgemeester.

    Mmja, ik denk inderdaad niet dat je dit gauw in een Nederlandse krant lezen zult.

  7. Bolk heeft gelijk
    25 december 2005 om 04:19 uur.

    Een Amsterdamse moslim zou zo’n een functie niet ambiëren, omdat een moslim zich niet een beleid zal ondersteunen die drugs, prostitutie, vrouwen handel ,en maffia zal bevorderen. Tevens zal het beleid van een moslim geen apartheid beleid houden in Amsterdam waar moskeen wel geïnfiltreerd worden , moslimse kinderen die beklad worden met het antisemitisme logo. Waar de vrijheid van meningsuiting zoek is voor Mohammed en toegestaan is voor Jan. Amsterdam een stad is van liberalen waar alles wat god heeft verboden zijn toevlucht heeft gezocht . De geschikte persoon om als een burgervader te fungeren zal Bolkstein zijn, misschien dat zijn politieke establishment afgetakeld is in europa nu rust moet zoeken tussen de rode lichten en de schonen achter de glazen wanden in de Amsterdamse wallen.

  8. moe
    27 december 2005 om 12:44 uur.

    En Bolkestein zegt en Bolkenstein roept,tja, hij moet zijn wat zeggen anders vergeet men hem. Dan wordt het :Bolkenstein? Wie???
    Nu is het oooohh Bolkenstein, ach die man loopt heel wat jaartjes achter hij kan maar beter van zijn PENSIOEN genieten en van zijn kleinkinderen of liever niet. Je weet maar nooit wat hij die arme kindertjes wijs gaat maken. En dan maar preken over Imams die haat zaaien, hoe noem je dit dan??

    Terwijl Wiegel het eindelijk door heeft(heeft ook wel lang geduurd,hoor).
    Heeft Bolkenstein nog een lange te gaan.

  9. F
    28 december 2005 om 11:37 uur.

    Een typische man als Bolkestijn die wordt verdacht van het ontduiken van belastinggeld, moet weer eens een zwakke groep de grond in boren om de aandacht van zich af te lijden en zijn populariteit op te vijzelen.

    Tegen Joden durft hij dat gewoon niet omdat hij dan half Nederland over zich krijgt. Maar moslims pesten is nu eenmaal populair aan het worden.

    De grootste leugens worden als normaal en als rechtvaardiging wereldwijd beschouwd om een afschuwelijke hetze tegen moslims te tolereren.

    Nu is het dus weer de beurt aan de geintegreerde moslims die wel hun best doen, die mogen zijn, maar vooral niet te goed. Stel je voor dat er eentje burgemeester wordt….

    Ik schaam me echt voor dit land momenteel. En ik schaam me voor een populist als Bolkestijn. Jammer dat de vele goede mensen in dit land zo stil zijn. De grootste eikels krijgen het voor het zeggen..

  10. IJzervreter
    02 januari 2006 om 03:51 uur.

    quote : nu veel Marokkanen/moslims zo goed geintegreerd zijn dat ze hoge bestuurlijke functies kunnen bekleden, wordt men door zijn achtergrond uitgesloten.
    Graag voorbeelden hiervan ?

    quote :De grootste leugens worden als normaal en als rechtvaardiging wereldwijd beschouwd om een afschuwelijke hetze tegen moslims te tolereren.
    Graag voorbeelden hiervan ?

    quote :Maar moslims pesten is nu eenmaal populair aan het worden.
    Het plegen van overvallen op autochtone bewoners, bij voorkeur bejaarden, door hoofdzakelijk moslims ook, getuige de bezetting in de gevangenissen.

    En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het blijkt dat men (moslims) zichzelf weer erg graag in de rol van slachtoffer kruipen.

  11. Toth
    02 januari 2006 om 06:31 uur.

    Beste IJzervreter, u voelt zich wellicht slachtoffer neem ik aan?

    Welnu, om verbetering in uw situatie te brengen is moeilijk maar het zou in ieder geval misschien aan te raden zijn om te beginnen bijvoorbeeld eens bovenstaand artikel te lezen. U kan lezen neem ik aan?

    Wanneer dat lukt en u hebt de tekst ook begrepen, zoudt u misschien eens voorzichtig een krant kunnen pakken, daarna meerdere om te vergelijken en wie weet misschien daarna zelfs wel een boek zonder plaatjes, maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. Maar in een misschien nu nog onmetelijk ver verwijderde toekomst zoudt u dan wellicht in staat kunnen zijn retorische vragen te stellen die in niets meer lijken op de uitgekauwde halfbezopen kroegpraatjes van Dirk ‘Druiper’ Dickpens, de werkloze Thailandtoerist met de dampende fietsenrek onder zijn feestneus.

  12. moe
    03 januari 2006 om 12:15 uur.

    Dat krijg je nou van ijzer vreten……….dan gaan je hersencelletjes raar
    doen.

  13. Amsterdammer
    03 januari 2006 om 03:27 uur.

    Toth, om je verstaanbaar te maken bij IJzervreter en consorten zul je het niveau ook laag moeten houden. Een gefrustreerde telegraaflezer die zich uitkost op ieder moslim die voor zijn rechten opkomt en een andere mening aanhoudt. Bij voorhand wordt iemand al beschuldigt dat hij zich als slachtoffer opstelt, om daarmee de discussie eenzijdig de mond dicht te snoeren, zodat zijn mening als enige en ware beschouwd kan worden.

  14. Toth
    03 januari 2006 om 07:45 uur.

    Ach, wat zegt me de glazige blik van een met realiteit geconfronteerde roddeljunk? Wie kent een Telegraaflezer zonder geheugenproblemen?

  15. Choukri
    21 januari 2006 om 12:21 uur.

    Dta noem ik
    Democratie alleen als je het goed uitkomt