MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Miss Marokko Nederland verkiezing

02 januari 2006 | in Amusement | 47 Reacties

Dit jaar is de eerste officiële Miss Marokko Nederland verkiezing een feit. Vanaf vandaag t/m 28 februari 2006 kunnen jonge Marokkaanse vrouwen in de leeftijd van 16 t/m 27 jaar zich inschrijven voor de eerste miss verkiezing die specifiek gericht is op de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Zij kunnen dan meedingen naar de titel ´Miss Marokko® Nederland 2006´.

De Miss Marokko® Nederland verkiezing wordt een jaarlijks terugkerend evenement waarbij de nadruk niet alleen op schoonheid zal liggen. De organisatie heeft niet als doel een zogenaamde ”vleeskeuring” te houden zoals dat misschien wel bij vele andere miss verkiezingen gebeurt. Mede daarom is er besloten om geen badmode ronde te houden.
Uiteindelijk hebben de Marokkaanse vrouwen in Nederland veel meer te bieden dan alleen hun uitzonderlijke schoonheid. Zij zijn vaak het boegbeeld van mode en stijl in het straatbeeld van menig stad in Nederland. Ze zijn intelligent, eigenwijs, mondig, cultureel verrijkt, sociaal betrokken en weten wat ze willen.

De verkiezing zal vooral in het teken staan van de emancipatie van de (moderne) jonge Marokkaanse vrouw in Nederland. De organisatie wil hieraan een bijdrage leveren door met dit evenement met name te proberen het verkeerde beeld, welke vaak buiten de eigen (Marokkaanse) samenleving heerst, over de Marokkaanse vrouw in het algemeen weg te nemen.
In dit verkeerde beeld wordt de Marokkaanse vrouw vaak gezien of geschetst als een persoon die onderdrukt wordt door haar omgeving,lees familie, haar religie en haar cultuur. Waarbij het de normaalste zaak zou zijn dat deze vrouwen worden uitgehuwelijkt, geen rechten hebben en achtergesteld zijn. Dit terwijl de emancipatie van de Marokkaanse vrouw in Nederland de laatste jaren een ware hausse kent. Marokkaanse vrouwen nemen steeds meer prominente plaatsen in in de Nederlandse samenleving. Denk maar aan de media, de film industrie, de literatuur, de topsport en de politiek.

Er zijn 47 reacties

  1. esma aabakrimi
    02 januari 2006 om 06:13 uur.

    Wil heel graag meedoen omdat ik eerlijk gezegd gewon niks te doen heb en wil gewoon genieten heb ik tenminste wat te doen dus jah jullie zien maar als ik word gekozen dan jah doe ik mee en als ik niet wordt gekozen dan jah kijk ik wel op tv hihihihihih maar eerlijk gezegd wou alleen effe checken of ik word gekozen om mee te doen maar jah ga maar weer eens toedeloe .

  2. Abdel
    02 januari 2006 om 07:28 uur.

    Tjonge jonge jonge…nou nou nou…ipv de tradionele moeder te eren, diegene die het voor elkaar konden krijgen, om tig kinderen te baren. Deze te voeden en tegelijkertijd de hoeksteen van de maatschappij zijn.Gaan we dansen naar de pijpen van het etnocentristische westen. En laten we zien dat dat niet juist is en het wij het nu ook “modern” vinden als een vrouw weet hoeveel de wortel van 25 is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het knap als een vrouw, ongeacht etniciteit, het ver schopt in het maatschappelijk-economisch leven. Maar de rol van de traditionele moeder is minstens net zo belangrijk.

  3. Esma Kaabouche
    02 januari 2006 om 09:17 uur.

    Het is een leuk initiatief maaruh misschien een beetje ver gezocht..ik weet niet het kan namelijk uitlopen tot een concurrentiestrijd ben ik bang..ik zou zelf niet meedoen aan een missverkiezing..ik ben daar totaal het type niet voor gelukkig..

    w s

  4. habiba
    02 januari 2006 om 10:30 uur.

    ik wil ok meedoen ik ben wel 38 jaar en moeder maar ik zie nog jong uit ik wil zoooooooo graag …

  5. Mounia
    02 januari 2006 om 11:58 uur.

    Ik wil wel meedoen lijkt me erg leuk! weer eens iets anders toch? het is erg orgineel en ik ben al het debateren maar, goed zat! tijd voor iets nieuws! dus kom maar op……………

    groetjesssss

  6. IngridSaida
    03 januari 2006 om 12:08 uur.

    Ik vind het wel een leuk initiatief. Natuurlijk moeten alle moeders met tig kinderen geëerd worden maar hier is een leuke kans voor meiden/vrouwen om te laten zien dat ze behalve dat ze mooi zijn, heel wat meer te bieden hebben zoals algemene ontwikkeling, intelligentie en charme.
    Niets mis mee toch en er wordt verzekerd dat het zeker geen “vleeskeuring” gaat worden zoals andere Miss-verkiezingen.
    Voor wie wil meedoen:
    Kijk op de site voor alle info:
    http://www.missmarokkonederland.nl/default.htm

  7. Mo
    03 januari 2006 om 12:32 uur.

    jammer voor jou dat je niet tussen de 16 en 27 bent…wuhahahahaha

  8. Mounia
    03 januari 2006 om 11:03 uur.

    Hallo,

    Prima initiatief om ons ook de kans te geven, ons te laten zien, horen etc etc.
    Ik za zeker mijn best doen om van de partij te zijn en wellicht dat ik de eer heb om ook aan dit fantastisch evenement te mogen deelnemen.

    Wat betreft reactie Abdel:
    Typisch! Wees trots op hetgeen wat op de site is vermeld over de marokkaanse vrouw van tegenwoordiig, dat jij je nog vastklampt aan de traditionele vrouw van een eeuw terug, prima, maar weet wel dat de tijden veranderen.

  9. menno
    03 januari 2006 om 04:08 uur.

    Ik kan niet anders zeggen dan ja, sommige marokaanse meisjes/dames zijn zeker van uitzonderlijke schoonheid. Stijl, mooi, intelligent en (voor mij toch) misterieus. En ik geloof ook dat als deze meisjes/dames meer de ruimte krijgen om zich uit te spreken dat binnen de korste keren alle nederlanders aan hun lippen hangen.

    Dus goed initiatief!

  10. Said
    03 januari 2006 om 05:34 uur.

    Zeer goed initiatief..

    Zeker hebben wij in Nederland vele intelligente, knappe en goed opgeleide vrouwen.
    Het is goed dat niet alleen vrouwen als Touria Haoud (al drinkend aan een champagneglas)
    “voorbeelden” zijn voor de Marokkaanse jeugd. Dus zou ik zeker veel vrouwen willen oproepen hiervoor en boegbeeld staan voor onze Marokkaanse zusters, cultuur en godsdienst in een Modern Jasje. En als het voor sommige mensen onder ons moeders moeten zijn?? prima alleen maar beter….Als Marokkaanse man heb ik zelfs mijn zusje dit artikel laten lezen en misschien doet zij wel mee…

  11. niet doen
    03 januari 2006 om 07:24 uur.

    De slechte Miss product gaan wij zelf overnemen om onze imago op te krikken . Het is een concept die over vrouw gaat , Die vrouwen moeten laten zien wat ze in huis hebben. Mooi body, goed uitziende dame die zullen in aanmerking komen. Zoals ik las dat het gaat om sociaal, bekwaam, mondig dat is onzin, dan zal het geen miss heten maar Miss slimste.

    Miss Marokko moet een lekker ding zijn, al is haar IQ onder de maat. Die lekkerding wordt zal daarna als een goed stukje vlees worden verkocht naar de hoogste bidder . Of dat een film is of een ranzige blad. Onderdrukking, uithuwelijken dilemma’s die helaas nog af en toe voorkomen in onze maatschappij . Deze onderwerpen ga je niet aankaarten met bloot stellen van de dames aan een brede publiek..

    De vraag is: is dat allemaal verantwoord. Ik zeg nee. Het is niet verantwoord. Miss Marokko, of Miss moslima is een dame die zich de regels van haar schepper respecteert, die de lijn van de islamitische normen en waarden volgt. Ze laat zich nergens voor gebruiken of misbruiken. In plaats van naar de schoonheid te kijken, moeten we luisteren en gehoorzamen diegene die de schoonheid heeft geschapen. Bewonder niet de schepper door vrouw te ontbloten , maar bewonder hem door naar de hemel, zee, andere schepsels te kijken. Na paar jaar is die miss oud vrouwtje, die later in de grond komt te liggen. Dat zal haar schepper haar te verantwoording vragen wat ze met die schoonheid heeft gedaan???

  12. Nadia
    04 januari 2006 om 12:43 uur.

    Sallaam,

    Ik wil niet meedoen, ben niet zo marokkaanse schoonheid,
    Maar wil wel mijn vriendin aanmelden.
    Ze is mooi, geloof me! Intelligent, lief en zeer zeker mondig…
    Ze is een schat van een meid, ik hou ontzettend veel van haar. Ze weet nog niet dat ik dit berichtje aan het versturen ben. Ze zal wel ff schrikken, maar na de schrik gaat ze het leuk vinden…

    Tot gauw~

    Kus Nadia

  13. AbdelRahman
    04 januari 2006 om 12:41 uur.

    Wil je haar mijn telefoonnummer doorgeven 😉 hahaha

  14. abdel
    04 januari 2006 om 03:41 uur.

    Aan Mounia,

    Het typische aan jou is dat je geen zelfvertrouwen hebt. Jij voelt je pas goed als anderen je “keuren”en zeggen dat je het goed doet. Met alle respect maar jij bent al gehersenspoeld en staat al model, nl het model van hoe naief ze je kunnen maken. Mijn miss Marokko is diegene die zelfverzekerd is en geen aandacht behoeft om te weten wat haar capaciteiten zijn.

  15. youssef
    05 januari 2006 om 01:17 uur.

    ik vind julie dames eerlijk gezegd hopeloos. zoals niet doen zei, zei dat schoonheid vergaat. en mounia jij wil puur alleen aandacht, dat is wel te merken aan je reactie. Als je aandacht wil kun je dat ook doen door middel van jezelf ophangen.

  16. MOKER
    05 januari 2006 om 02:22 uur.

    T is een Leuk Idee voor Chinezen, maar voor ons niet.
    Het Rukt de banden tussen marokaanse meisjes en haar ouders helemaal aan part. En zo’n missverkiezing zorgt alleen voor meer jaloezie en meer concurentie onder marokaanse meiden. Ik ben het er niet mee eens. Maar iedereen zijn eigen mening. Ik vind t alleen 3keer niks en ik denk dat er wel meer zijn dan alleen ik. Ze worden daar als vlees gekeurd door ”slagers” en vervolgens afegebeeld als sekssymbool. Wij zeggen NEE.

  17. lela
    06 januari 2006 om 03:09 uur.

    He, he, eindelijk! Marokkaanse meiden lopen al jaren op straat te paraderen als modellen alsof ze zo uit een klip gestapt zijn! Kunnen ze nu eindelijk een kroontje op zonder ervoor te hoeven trouwen!

  18. Fight for your right
    06 januari 2006 om 08:20 uur.

    Wat kunnen de meeste onder jullie toch bekrompen denken zeg , ga eens mee met de tijd en blijf niet in de vorige eeuw hangen , ook de marokaanse vrouw heeft recht op een eigen mening en toekomst en niet een mening die bepaald word door een man of geloof.
    De vrouw mag niets de man mag alles en die tijd is voorbij leef mee in Nederland of ga dan terug als normen en waarden die ieder mens zelf mag bepalen je niet bevallen.
    Ik zou zegen kom op Marokaanse vrije vrouwen laat zien wie je ben en kom op voor een eigen en vrij leven.

  19. Fight for your right
    07 januari 2006 om 01:19 uur.

    Lees het stukje van Said en neem hier een voorbeeld aan als er zo meer gedacht word komt het vast nog wel eens goed zonder dat je met een verstoten gevoel door het leven moet gaan voor iets wat jij zelf heel graag wil ,dit heet modern zijn super Said dat jij je zus er bij betrekt , echt jij krijgt alle respect van de wereld van mij en dat jij maar een voorbeeld voor veel meer mannen mag zijn.

  20. zahia chohou
    07 januari 2006 om 05:53 uur.

    Mensen, mensen waar gaat dit allemaal heen…al dat kritiek! Nergens voor nodig!

    Ik snap gewoon niet waarom mensen zo opgefokt raken door het feit dat er een miss verkiezing gehouden wordt!
    Denken jullie dat we door modern te zijn gaan vergeten wie we zijn waar we vandaan komen of wat ons geloof is? We zijn marokkaans, moslims en dat zal zo blijven! Maar we tijden veranderen….
    Het feit dat de marokkaanse vrouw van deze tyd niet meer het zelfde is als een generatie hiervoor is al bekend. Dus waarom zijn er dan zoveel mensen die deze miss verkiezing afkeuren? De verkiezing in kwestie zal zijn normen en waarden van het “marokkaans zijn” behouden. Meiden die hoofdoek dragen kunnen ook deel nemen…zeg dat dan niets over het geheel en de bedoeling van het evenement?

    Het zal hiet niet alleen gaan over wie het mooiste gezichtje heeft of wie de mooiste jurk of het mooiste kapsel…maar meer hoe de moderne vrouw zich prsenteert in het allerdaagse leven in deze moeilijke maatschappij!

    Als het ging om een MISTER marokko zou er niet zo veel heisa zijn maar omdat het nu gaat om een Miss, word er heen en weer gegooid met kritiek? En waarom zijn wij weer degene zijn die dit allemaal moeten verdedigen?

    Ik vind dat jullie nu eens gaan leven naar de tijd waarin jullie leven en niet leven naar een tijd die al geweest is!

    Ik zal insha Allah ook deel nemen aan dit evenement en door die negatieve uitlatingen zal ik alleen maar nog sterker in me schoenen gaan staan want des te meer heb ik het tegendeel te bewijzen!

    En voor de meiden die willen deel nemen: Ga ervoor en laat je niet van de wijs brengen!

    zahia chohou

  21. CONTRA
    08 januari 2006 om 03:28 uur.

    Om een reactie op deze hele verkiezing die naar de “heden daagse INTELLECTUELE marokkaanse dame” op zoek is, te geven is overbodig, Gezien de eerste veel zeggende reactie van onze zuster esma aabakrimi !!
    Deze hele organisatie zal naar mijn vermoeden voldoende “asmaatjes ” over de catwalk voor bij zien paraderen! En tijdens een IQ test -vragen ronde zal men een veel zeggens antwoord te horen krijgen.
    1e vraag : Wat doe je in het dagelijk leven? Antwoord : “eerlijk gezegd gewoon niks te doen ”
    2e vraag: Stel dat jij DE miss. m-nl , aan wie zou dan je eerste bezoek zijn ? Antwoord ” hihihihihih ”
    3e vraag: Jou meeting met Rita Verdonk verloopt niet naar wens, wat zouden dan jou laatste woorden aan haar zijn? “ga maar weer eens toedeloe !!”

    HIER KAN DE GEMIDDELDE MAROKKAANSE MISS IN NEDERLAND NIET TEGEN OP dus wij blijven maar achter het aanrecht !!!!!!

  22. CONTRA
    08 januari 2006 om 03:59 uur.

    ps.

    zahia chohou zei:”is als een generatie hiervoor is al bekend. Dus waarom zijn er dan zoveel mensen die deze miss verkiezing afkeuren? De verkiezing in kwestie zal zijn normen en waarden van het “marokkaans zijn” behouden. Meiden die hoofdoek dragen kunnen ook deel nemen…zeg dat dan niets over het geheel en de bedoeling van het evenement?

    ja dat zegt heel veel , namelijk dat het een gebruikte theezakje is die gekeurd moet worden door een aantal ” juryleden” van Pickwick ! Ten behoeve van de CONSUMENT.

    Bovendien mogen die miss verkiezingen wel een westerse attractie zijn maar er zijn meer wersterlingen die het afkeuren dan die het goed keren , dus waar blijft het “resect voor je zelf hebben” die alle moeder op , moslim, joods, christen mij pasrt geel, die dat aan hun dochter hebben mee gegeven .

  23. abdel
    08 januari 2006 om 03:27 uur.

    Ik zie alweer dat een zielig, onzelfverzekerd pubertje zich aangesproken voelt en meteen in de verdediging schiet(fight). Op zijn hirsi’s de rechten van de vrouw denken te verdedigen, sjonge jonge jonge..om jou hartje en jouw vooringenomen oordeel gerust te stellen. Ik zou het ook hebben afgekeurd als het een Mr.Marokko verkiezing zou zijn. En wat betreft voorbeelden nemen aan mensen die zgn. modern zijn en hun ziel verkopen aan de ziellozen zeg ik: thnx, but no thnx. Dat waardeloze respect van jou wil ik niet en hoef ik niet geef dat maar aan je mede iq-lozen, die de vrouwen hun vrouw zijn ontnemen onder de mom van modern. Wat een respect zeg.

  24. OemHurayrah
    08 januari 2006 om 04:48 uur.

    Met jezelf te koop lopen bevordert de emancipatie? Ik durf te wedden dat een seksistisch mannetje dit heeft bedacht. En waarom zouden wij ons moeten bewijzen? Vele vrouwen zijn geïntegreerd en worden niet onderdrukt. Volgens mij kan een “miss verkiezing” dat niet bevestigen. En nog een schepje erbovenop: een vrouw met een hoofddoek mag ook meedoen. Dat snap ik dus al helemaal niet. Blijkbaar weet men niet eens wat de betekenis is van de hijaab. Wordt dus tijd voor de moslimfeministen.. om deze zogenaamde “emancipatie van de Marokkaanse vrouwen” eens aan het licht te brengen. Europese “vrijheid” verziekt de geesten..

  25. jamal
    08 januari 2006 om 07:20 uur.

    de islam is als een vreemdeling begonnen en het zal als een vreemdeling eindigen..toen de vers van de hijaab werd geopenbaard en de boodschapper naar buiten liep om dit te verkondigen,liep er op dat moment een vrouw die dat hoorde(dat vanaf vandaag de hijaab verplicht is)
    deze vrouw scheurde toen een kleding stuk van haar gewaad en bukte op haar knieen en deed deze gewaad over haar heen…haar zoon kwam langs en zei:ooh moeder je hebt nog respijt om naar huis te gaan en je hijaab te dragen…kijk wat deze vrouw antwoorde:ze zei ooh mijn zoon ik zal geen 1 stap in de vervloeking van allah saw doen..hierop ging de zoon naar huis haalde een hijaab en ging terug naar zijn moeder toen pas ging ze naar huis…kijk welke ambities deze vrouwen naleven de hoogste ambities paleizen waaronder rivieren stromen…en kijk wat ik hier lees wat voor amities…een product dat bijna gratis begin te worden en het wordt je opgedrongen..hamdoelilah dat mijn zussen zijn getrouwd en ze deze walgelijke ideeen nieet naar streven a moegroersssss a tamza

  26. Toth
    08 januari 2006 om 07:40 uur.

    Uit de reakties blijkt in ieder geval dat er geen gebrek aan belangstelling zal zijn voor zo’n Miss verkiezing.

    Het houdt de gemoederen belangrijk meer bezig dan zaken die wel belangrijk zijn.

  27. nany
    08 januari 2006 om 08:10 uur.

    dag allemaal,

    waarom zijn we zooo negatief???
    het is leuk, degene die dit wil doen, ga je gang zeg je dan!
    iedereen is vrij om hier deel aan te nemen of niet, niks is verplicht! wat mij wel pijn doet is dat sommige mensen zomaar dingen gaan roepen die nergens opslaan.
    als men iets wil veranderen moet die altijd beginnen bij zichzelf. je kan niet anderen lopen beoordelen terwijl je zelf in de fout zit!!!

    meiden die dit aankunnen doe het gewoon, je bent een ervaring rijker en je kan in ieder geval wat van leren!

    toen ik dat hoorde op de radio en de volgende dag dat artikel in de krant las dacht ook leuk ik wil het wel doen is toch leuk, je ontmoet mensen en leert dingen, leuk toch! maar ik ben 28 jaar en ben niet in Nederland geboren! jammer…………..
    ik ben mooi en zelfverzekerd en ook intelligent.

    ik zeg tegen de meiden die zo’n kans krijgen, grijp die kans en geniet ervan! SUCCES

    liefs nany

  28. jamal
    08 januari 2006 om 09:30 uur.

    1 ding weet ik zeker jouw verrijking zal denk ik heel heet zijn stomme wijfen..ik ben intelligent zegt ze haha wolah egt zielig….allah saw zegt het is verboden en wat hoor ik hier….het is een verrijking..ik ga mijn vriendin aanmelden zal ze leuk vinden….ze zijn jaloers…..ik ben intelligent..ik ben mooi…ik ben dit..ik ben dat…en ze wederijverden met mekaar…hun harten zijn ziek en allah saw maakten hun harten nog zieker ik heb hier 1 zin voor lopp dan maar naar de hel als je het zo verrijkt..gaan we nu zelf onze koran maken allah verbiedt en jullie praten het goed.. a shab chat a moegroers maak liever een lekkere maaltijd voor me klaar..ga trouwen en verijk je zelf met de kennis van de koran..heb je medemens lief heb ja man lief..hopeloze gevallen ga naar al-yaqeen.com bijv islaam.com…en kijk hoe ver jij in het leven staat…met jullie kut opmerkingen

  29. Mounia
    09 januari 2006 om 01:40 uur.

    Abdel ,

    Even voor de goede orde. Ik doen mee omdat ik juist zeker ben van mijn kwaliteiten en in dit geval mijn schoonheid.
    Dat dit voor ons ‘Marokkaanse vrouwen’ wordt georganiseerd is alleen maar positief.
    Waarom jij hier vrij negatief over denkt, en dat het consequenties heeft en blalbbabla.. dat is overtrokken en ook jij zal trots zijn als je ziet dat misschien een aanstaande Miss Nederland van oorsprong marokkaanse is…
    Ik zal je in iedergeval niet negeren als je mij om mijn handtekening vraagt.hihi…

    Youseff:
    Als je behoefte hebt om je eigen op te hangen, dan moet je dat vooral doen, maar denk wel aan je nabestaande. Jammer dat je zo reageert.
    Als je jaloers bent dat wij deze kans krijgen, dan moet je je laten ombouwen.

    Mounia

  30. OemHurayrah
    09 januari 2006 om 09:56 uur.

    Wat een kans! Met je schoonheid lopen pronken omdat je je o zo mooi voelt. Een kans op een baan, stageplek, scholing. Dat noem ik een kans! En geen één of andere idiote modeshow. En als het waar is, wat sommigen zeggen, dat het dus niet zo zeer om je lichaam gaat; waarom houdt men dan niet een talentenjacht of zoiets dergelijks. Het kan op verschillende manieren zonder je lichaam vrij te geven. Hebben de Marokkaanse meisjes geen normen en waarden meer? Er worden al zoveel vrouwenlichamen op tv uitgebuit.. En nu willen de Marokkanen er ook aan deel nemen. En ja.. geen badmode, dat weet ik. Maar Rome werd ook niet in één dag gebouwd. En voor de islamitische meisjes die meedoen: Vergeet niet dat, behalve de cameralens, Allah jou ook ziet.

  31. tzzzzzzzzzzzz
    11 januari 2006 om 03:54 uur.

    zielig zielig zielig zielig zielig zielig zielig zielig zielig zielig zielig zielig,

    laat duidelijk zien hoever de marokkanen zijn in de leer en praktiseren van de islam. Stelletje goedkoop volk, wat is er nou intelligent aan het lopen met een badpakje voor een stelletje zielige tzzzzz, lmoehim ik krijg hoofdpijn van dat soort mensen dan maar liever die marokkaan die op de hoek staat de hele dag …….tenminste niet te koop. tfoeoeoeoeoe

  32. sanaatje
    12 januari 2006 om 11:22 uur.

    whahaha ik wil alleen ff een comment achterlaten voor een of andere abdel die iedereen die een bericht achterlaat gelijk afbekt : jongen ik vind je een toffe gast ik zou graag een x willen spreken online latersssssssssssss

  33. Mo
    13 januari 2006 om 01:01 uur.

    Een intelligent, goed opgevoed vrouw, hoort niet aan zulke verkiezingen te meedoen.

  34. Jake
    13 januari 2006 om 08:14 uur.

    Jaaah, Fantastisch. Misschien kan deze catwalk onze afgegleden
    sexmoraal wat bijstellen waarin jonge meisjes zich zo ordinair kleden
    dat t niet eens aantrekkelijk meer is. Laat ons genieten van de mooiste aspecten van de arabische cultuur, sier ons straatbeeld met mooie stoffen en kleuren. Steel ons hart! Als ik zo’n mooi mysterieus gezicht zie denk ik niet laag maar hoog.

  35. faatje
    13 januari 2006 om 09:02 uur.

    hahahaha… mashaAllah.. als ik een aantal opmerkingen zie van bepaalde mensen.. wAllah dit is een lachertje.. dat de marokkanen onder ons die hieraan mee willen doen het dan ook zo normaal vinden!! soebhannAllah.. er zitten echt gasten tussen die echt wAllah serieus mijn hart hebben gelucht en de woorden uit mijn mond hebben gehaald!! vooral abdel, mo en tzzz hahaha..wAllah serieus!! de waarheid.. en moker: het is idd wat voor Chinezen hahaha, hier heb ik echt om gelachen!! Oemhurayrah! jij kan er ook wat van, je hebt mn hartje gelucht schatje van me!! tfoe 3la marokkaantjes die vergeten zijn waar ze ECHT vandaan komen! waarom ons gaan gedragen als de rest die verloren is? zehma nederlanders zijn nu een voorbeeld voor ons? die arme stakkers kunnen niet eens met de islaam omgaan en nu moeten zij zehma een voorbeeld voor mij zijn? ik kijk eerder naar de islamitische vrouwen uit de tijd van Mohamed saw, de vrouwen die gehoorzaamden aan Allah soebhanna wata3alla!! en dat die van een tijdje terug zijn, maakt helemaal niet uit.. de regels blijven hetzelfde!!! dat is ook wat jullie marokkaanse meiden zouden moeten doen.. de mannen trouwens ook hoor, volg liever de levenswijze van mohammed saw, dan een beetje meiden na te gaan kijken die geen leven hebben en dus zichzelf maar op televisie gaan showen! en dan nog, geen badmode en dus meiden met hijaab kunnen meedoen!! hallooo!! waaar gaat dit heen? hijaab draag je toch echt om je schoonheid niet te tonen..damn!! geen enkel begrip gewoon!! soebhannAllah..
    moge Allah jullie leiden tot het goede pad!! Amien!!!
    alaikoem wasalaam warahmatoeAllah

  36. nany
    14 januari 2006 om 08:23 uur.

    zielig allemaal!
    Ittafaka Al-Arabou Allaaa Yattafikoeeeeee!!
    jullie zitten hier elkaar uit te lachen in plaats van elkaar adviseren en te helpen. als men veel weet over het geloof moet dat de ander wijs maken en niet lopen schelden want daar bereik je niks mee!

    succes met jullie nutteloze discussies en opmerkingen.

    wassalaam 3laykoem warahmatoe allah

  37. Guzel
    15 januari 2006 om 10:29 uur.

    Ik denk dat Saadia Himi,de marokkaanse Miss Nederland Earth in 2004 veel kans zou maken als ze mee doet,maar zie haar eerder als één van de juryleden.

  38. hannah
    16 januari 2006 om 05:19 uur.

    hoi ik wil ook meedoen maar hoe schrijf ik me in ik hoop terug gemailt te worden bedankt boesaaaa van mij .
    kersje881@hotmail.com

  39. mina
    17 januari 2006 om 05:10 uur.

    ik vraag me af wat een miss verkiezing te maken heeft met de intelligentie van een bepaalde groep vrouwen. overal ter wereld worden miss verkiezingen gehouden, het lijkt me een leuke hapening (om naar te kijken) en iedereen is vrij om daar zich voor te melden.
    ik denk persoonlijk dat intelligente vrouwen die hard bezig zijn in de maatschappij daar geen tijd voor hebben. dat lijkt me meer iets voor vrouwen die ervan houden om zichzelf te showen, en dat zijn niet per definitie de meest intelligente vrouwen, met alle respect voor iedereen, want dat is ook een talent, je hebt het of je hebt het niet.
    het is wel belangrijk om als marokkanen (mannen en vrouwen) onszelf te bewijzen in de maatschappij, en dat doe je d.m.v. respect af te dwingen, en dat kan maar op 1 manier, hard werken en serieus en verantwoord in het leven staan en vooral jezelf blijven. alle het andere is leuk en kan erbij dragen maar is niet doorslaggevend. uiteindelijk blijft alleen de kern over.
    ik hoop dat ik een steentje heb bij gedragen aan deze discussie en dat we elkaar blijven respecteen.
    oh ja, en nog iets over de emancipatie: de moslimvrouw heeft geen emancipatie nodig, als zijn haar rechten krijgt die de islam haar heeft gegeven.

  40. fadoua
    17 januari 2006 om 09:37 uur.

    mensen waar blijft de eer van marokkaanse dames/meisjes

    denken jullie dat we geaccepteerd gaan worden als modellen ik denk het niet. Als jullie familie het goed keurt gaat ervoor maar denk aan de schande die jullie gaan veroorzaken. Het ergste hiervan is dat ook dames met hoofddoeken mee mogen doen, we mogen amper een man een hand geven en nu willen sommige hun lijf laten zien
    komaan mensen denk goed na voor dat je aan zoiets begint.

    Ik weet dat elk marokaans of moslims dame intelligent is en goed kan praten wij hebben allemaal een eigen mening dat is zeker en daar kan niemand iets aan veranderen.maar voor de miss verkiezing ben ik het niet mee eens.

    grijp een kans vanwaar je weet dat het de rest van je leven van belang gaat blijven niet iets waarvoor je aandacht uit kunt halen .

    denk aan de dingen die je nu hebt er zijn mensen die nog altijd dromen om hetzelfde te bereiken.
    !!!

    salamo3alaikom

  41. adou
    19 januari 2006 om 02:08 uur.

    Selaam aleikoum,

    Mensen broeders en vooral zusters …..waar gaan we naartoe aub subhanallah , waar gaan we naartoe.., willen we ons bewijzen tegenover deze westerlingen ofwat..Subhanllah
    Ik vraag me echt af wat de gemiddelde leeftijd is van de mensen die hier willen aan meedoen …zijn jullie moslims of niet , zijn jullie ouders moslims ???Dit kan niet meer pffffff miss verkiezing ….., allah swt heeft ons gezegd dat de vrouw zich moet beschermen tegen de ogen van andere en haar kuisheid moet behouden en dat haar lichaam moet bedekt zijn enkel haar handen en gezicht mogen zichtbaar zijn voor de buitenwereld en jullie willen juist het opposite doen ,de shaytaan zit in jullie en jullie beseffen dat niet , dit is het resultaat van zogezegde vrouwen emancipatie en assimilatie en integratie waar bij je je eigen waarden en normen verloochent (soort fascisme eigenlijk) , ik vind dat een vrouw/meisje die hier aan meedoet heeft geen zelfvertrouwen en wil erkenning van de buitenwereld en is zeker geen aanbidder van allah swt of is gewoon te jong/naiëf en beseft niet waar ze aan begint.

    ik raad jullie dames/meisjes niet deel te nemen aan deze verwesterde stijl van exhibisionisme en moge allah swt jullie vergeven indien jullie het doen.AMIEEEEEEEN

    wa salaam aleikoum

  42. autochtoon
    19 januari 2006 om 06:29 uur.

    adou, mogen de deelnemers dat niet zelf bepalen? overigens is de geloofsintensiteit bij ieder mens anders. wat jij niet vind kunnen in een geloof vinden andere misschien heel normaal. respecteer dat net zoals dat ik jou mening hierover respecteer en hou op met ons autochtonen uit te schelden voor fascisten. je jaagt mensen alleen maar op de kast als je zo praat en je schiet er zelf nix mee op behalve dat de AIVD een oogje op je krijgt.

  43. smiecha
    20 januari 2006 om 11:21 uur.

    “Denken jullie dat we door modern te zijn gaan vergeten wie we zijn waar we vandaan komen of wat ons geloof is? ”

    Als ik het goed heb overgenomen heeft Miss Zahia chouha deze memorabele woorden gezegd.

    Kindje toch. Waar heb je het over? Wat versta je in godsnaam onder modern zijn. Doe je ding, heb je principes en je moralen, ga naar India, zoek je ware ik. Waar ben je je hele leven al mee gepropagandeerd? Ik durf te wedden dat je moeder koekjes bakt voor bruiloften en precies weet hoe je je leven moet leiden, terwijl ze zelf geleefd is. Ze weet vast wat modern is.

    Laten we de islam hier zelfs buiten beschouwing houden. Wat word je er beter van als jij over de catwalk loopt, waarschijnlijk toch niet moeders mooiste bent en dus naar huis zal gaan met een minderwaardigheidscomplex. Hassan met zijn autochtone vriend Hans later op de avond een beetje handenarbeid met jou in gedachten gaan doen?

    Waar houdt de uitbuiting op? Word jij later geen moeder? Iemand’s schoondochter? Wat heeft een model te maken met de verkoop van een auto? Of tandpasta? Of eigenlijk alles. Helemaal niks. Wat zijn we dan aan het verkopen? Geen auto volgens mij, en ook geen tandpasta. Hun lichamen, een stuk vlees. Vogel uit wie je bent, je hebt geen erkenning van kerels nodig. Je bent je moeders creatie, op zich al prachtig. Leer van jezelf houden.

    We zijn verloren. Vrouwen van de wereld! We zijn onszelf kwijt in deze snelle consumptiemaatschappij. We worden geleefd. Durf voor jezelf te denken, zonder mtv en de lekkerste dit, de lekkerste dat. Tagine is lekker, mensen niet. Jij leeft niet.
    .

  44. lela
    28 januari 2006 om 10:37 uur.

    Walgelijk vind ik het hoe de islam altijd gebruikt of eigenlijk misbruikt wordt als machtmiddel en dat de meeste moslims vergeten dat er maar één almachtige is die beslist over de hemel en de hel! Al die moslims die klagen over halal en haram wat hebben die te zoeken op deze site als het haram is? Ik wens alle meiden die hier aan meedoen heel veel succes!! Meiden ga ervoor!! En trek je niks aan van al dat gezeik over halal en haram afkomstig van die gasten die denken dat ze de hemel in hun bezit hebben en daarom voor god spelen maar waarvan de hersenen niet groter zijn dan die van een garnaal en hun wereld niet verder reikt dan de koffieshop om de hoek. Salamoe alaikum

  45. Anoniempje
    29 januari 2006 om 03:54 uur.

    Echt jammer hoe sommige marokaanse meiden/jongens denken wat is er nou zo erg aan om gewoon mee te doen. Mij lijkt het zelf ook heel leuk, maar niet om zelf mee te doen heb neit echt veel zelfvertrouwen. Organiseren ze eindelijk ook iets leuks voor de marokaanse meiden die ooit zo iets al willen doen krigjen ze alleen maar van die kritische opmerkingen. Ik vind juist dat ej ze hoort te steunen

  46. Moslima Fie Dien
    18 februari 2006 om 11:43 uur.

    Surah An-Noer, 31: “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen…..”

    Suraah Al- Ahzaab.33: “Blijf in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in vroegere dagen der onwetendheid…..”

    De Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa Sallem) zei (hierop): “De vrouw is Awrah, zij is het die bedekt moet zijn.”

    “Bejaarde vrouwen die geen hoop meer op het huwelijk koesteren op haar rust geen schuld als zij zonder haar schoonheid te tonen, zich van kledingstukken ontdoen. Maar als zij zich inhouden is dit beter voor haar. Allah is Alhorend, Alwetend.” (Q24;60)
    Allah (Soebhane wa Ta’ale) maakte het erg duidelijk dat het zelfs voor een oudere vrouw beter is om haar bescheidenheid te behouden. Dus ga maar na hoe het met de jonge vrouwen zit!

    Toen de vrouwen van de stam Banu Tameem Aicha (Radiallaho anha) bezochten, droegen ze dunnen kleding waarom Aicha (Radiallaho anha) zie: “Indien jullie inderdaad gelovige vrouwen zijn, dan waarlijk is deze kleding niet de kleding van de gelovige vrouwen, maar als jullie niet-gelovige vrouwen zijn, dan laat deze kleding jullie welgevallen”.(Ma’alim, As-Sunnah)

  47. saida
    15 oktober 2007 om 02:01 uur.

    hallo ik ben saida en ik ben 18 jaar.En ik wil graag meedoen omdat het me leuk lijkt om mee gedoen aan de miss verkiezinen van marokko.En omdat ik altyd een droom heb om ooit een miss te worden en het zou me erg leuk lijken ik hoop dat ik mee magdoen en me droom uitkomt