MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Doden door botsing touringcars in Marokko

10 januari 2006 | in Maatschappij | 9 Reacties

Een botsing tussen twee touringcars heeft dinsdag in het zuiden van Marokko ten minste 23 personen het leven gekost. Ruim zestig inzittenden raakten gewond toen de voertuigen op een (snel)weg tussen Marrakech en Agadir frontaal op elkaar reden. Sommigen zijn er ernstig aan toe, aldus de politie.

Het ongeluk vond ongeveer twintig kilometer van Marrakech plaats. Vermoedelijk heeft een van de chauffeurs te hard gereden waarna hij op de verkeerde weghelft terecht kwam. Het is nog onduidelijk of onder de passagiers buitenlanders waren.

Er zijn 9 reacties

  1. Amsterdammer
    10 januari 2006 om 03:36 uur.

    Ze bedoelen zeker de Marokkaanse snelweg…………er is geen snelweg (zoals wij die in Europa kennen) tussen Marrakech en Agadir………

  2. Amersfoorter
    10 januari 2006 om 11:11 uur.

    je bent zeker nooit naar marokko geweest eikel, tegenwoordig heeft marokko ook snelwegen die beter zijn dan somige snelwegen van europa….

  3. Amsterdammer
    11 januari 2006 om 09:29 uur.

    Amersfoorter, het was een kwestie van beter lezen, maar waarschijnlijk heb jij op school beter leren schelden dan lezen. “snelweg tussen Marrakech en Agadir”…..tenzij jij nooit van je dorp weggeweest bent, dan kun je dat natuurlijk niet weten.

  4. trab
    11 januari 2006 om 11:58 uur.

    Amsterdammer, jij bent jezelf nog niet van bewust dat Amersfoort een stad is!!!!!

  5. NH - Alkie
    12 januari 2006 om 11:51 uur.

    HE lelijke-Amsterdammer-tje over onze snelwegen heb je niks te makken, want je kan er gewoon niet tegen dat Nederland evengroot als onze achtertuin IN ONZE DORP is! Dus ga knikkere met je snelweg. Ben je nou gelukkig ? Ben Je nou koning… nee je bent gewoon zo n vervloekte amsterdammertje dat geen leven hebt en als je hier op reageert ben je Helemaal Vervloekt!
    Taz snelwegen.. een rechte lijn van een uur en we zijn nl uit…sir te l3eb

  6. SMiegel
    12 januari 2006 om 11:53 uur.

    Wahahaha Zwaar die Alkmaardersss… ahaha ze gaven volgens mij ook een pak slaag Aan Ajax DUBBEl slaag voor deze stoere amsterdammertje!ahaha ssssssttttttt…

  7. SMiegel
    12 januari 2006 om 11:56 uur.

    Taz snelwegen.. een rechte lijn van een uur en we zijn nl uit…sir te l3eb
    Snelwegen…Snelwegen…1 half uurtje en je bent nederland al weer uit…
    amsterdammertje voelts zich superieur terwijl hij gewoon ergens bollepelt of zn puisten uitknijpt… Verman je man hehehe. ..kakkerlak

    bla bla bla als je hier op ingaat… ben je gewoon zwaar vervlooekt!

  8. Castricum
    12 januari 2006 om 05:58 uur.

    Nu ben ik een paar jaar geleden naar Marokko geweest.Ik ben toen heen en weer met een taxi van Casablanca naar setat gereden.Ik vond dat geen pretje er zaten gasten op de weg die(als ze die al hadden) hun rijbewijs waarschijnlijk bij een pak boter kado gekregen hadden.In Casablanca staan die verkeerslichten ook meer voor de show had ik het idee,die taxi reed gewoon door rood.Voorsorteren,wat is dat?Toch heb ik wel een leuke tijd gehad bij mij schoonfamilie,ik werd helemaal vol gestopt met eten.

  9. Castricum
    12 januari 2006 om 06:01 uur.

    Het blijft wel triest voor die mensen die in die bussen zaten.