MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Boukhari valt af voor Afrika Cup

11 januari 2006 | in Sport | 41 Reacties

Nourdin Boukhari is buiten de boot gevallen voor de Afrika Cup. De Ajacied behoorde tot de voorselectie van Marokko, maar is uiteindelijk afgevallen. Feyenoorder Ali Boussaboun reist daarentegen wél naar Egypte. De aanvaller behoort tot de 23-koppige selectie van de Marokkaanse bondscoach Mohammed Fakhir.

Boussaboun is daarmee de enige ‘Nederlandse’ Marokkaan op het toernooi in Egypte, dat op 20 januari begint. Marokko stuit in de eerste ronde van het toernooi op Libië, Ivoorkust en Egypte. Boukhari was in 2002 actief voor de Atlaslions bij de Afrika Cup.

Er zijn 41 reacties

  1. trab
    11 januari 2006 om 11:53 uur.

    Terecht!!! Ik vind het maar een zwakke speler. Echter, ik had liever Sektioui van AZ erbij en evt. bouaouzan van Sparta, deze is nauwlijks van de bal te stoppen!!

  2. Kaim
    11 januari 2006 om 12:13 uur.

    jammer, ik vind hem altijd nuttig.

  3. Mourad
    11 januari 2006 om 12:56 uur.

    Waar is Zairi en waar is Middenvelder Kissi Van heerenveen

  4. Mourad
    11 januari 2006 om 12:57 uur.

    en sektioui naaah wat mensen goeie selectie vinden hij heeft veel spelersz die spelen in de marokkaanse competitie zeker omdat hij daar coach is hij moet eens kijken in europaa shiiit man

  5. karim
    11 januari 2006 om 02:44 uur.

    ewaa

    Wel jammer dat boukhari niet geselecteerd is. Hij is een goede speler met veel talent en kwaliteit zeker in techniek en balcontrole. Jammer dat de trainer van marokko niet de juiste bril draagt om dat te zien.

    Hoop dat ze deze keer gewoon spelen zoals het moet en niet van die fucktup spel waarin ze alles verpesten en kansen vergooien. Dat maakt het altijd kut om naar marokko te kijken altijd teleurstellingen dus insallah zetten ze nu een goede start weer !!

    http://www.atlaslions.moonfruit.com officiale website marokkaanse elftal

  6. awayagher
    11 januari 2006 om 03:38 uur.

    met de selectie die nu is gemaakt, geloof me komen ze de eerste ronde niet eens door….ze gaan verliezen van ivoorkust en egypte en spelen gelijk tegen libie…

  7. tzzzzz
    11 januari 2006 om 03:41 uur.

    hij heeft alleen spelers van de marokkaanse competitie, en vooral van zijn eigen elftal waar hij trainer is geweest, weer zo n trainer met allerlei politieke beslissingen……

  8. Mo
    11 januari 2006 om 04:32 uur.

    wat zeuren jullie nou met alleen maar spelers van marokkaanse competitie: 3 keepers en ouchela, abdessadek en madihi dat zijn ze en voor de rest zijn het 17 spelers uit europa…met deze selectie moeten ze het doen of jullie het nou leuk vinden of niet

    Dima Maghreb

  9. Mo
    11 januari 2006 om 04:35 uur.

    Boukhari is in mijn ogen een speler die momenteel tekort komt, zowel bij Ajax als bij de Leeuwen…wie weet kan ie een stap lager maken om dan vervolgens 2 stappen vooruit te zetten: Bij Vitesse, NAC of Heerenveen bv.

  10. trab
    11 januari 2006 om 05:23 uur.

    Ik vond die wedstrijd die ze speelden tegen Congo eentje die ze niet eerder hebben gespeeld onder Zaki!!! Mijn eerste indruk zegt dat deze trainer een betere is, maar het is natuurlijk altijd afwachten. Overigens Boukhari komt echt handelingssnelheid en acceleratievermogen tekort om te presteren bij Marokko, jammer dat hij dit niet kan compenseren met zijn overweldigende techniek. Ook bij Marokko -20 zag je jongens uit de Marokkaanse competitie die hoeven niet altijd slecht te zijn!!!! Allez Maroc.

  11. sokopo
    11 januari 2006 om 07:22 uur.

    ik denk dat de marokkaanse bondscoach gelijk heeft, boukharie komt gewoon te kort , simple is that. ik denk dat boukharie het ook niet erg vind dat ie niet geselecteerd is bij de atlas lions die jongen weet dat ie het niet in zich heeft maar om nou te stoppen als voetballer van ajax om een niveautje lager te doen om dan weer 2 stappen vooruit te zetten gaat boukharie denk ik toch net iets te ver een salaris van 4 ton lever je niet zomaar in! en ook al krijgt ie geen contractverlenging bij ajax die jongen is al blij dat ie in het betaald voetbal mag zitten, alleen hoop ik dat de marokkaanse voetbalbond nu ens wakker word en ens gaat investeren in de eigen jeugd, want een voetballer uit engeland, spanje , italie, nederland, roemenie, bulgarije, oekraine, en belgie selecteren gaat me toch te ver die hebben allemaal verschillende stijlen van voetbal maar die coach weet waar die het over heeft gewoon marokanen uit de eigen competitie nemen die zijn tenminste bekend in marokko en als ze wat laten zien op de africa cup dan worden ze weer doorverkocht aan het buitenland en das weer goed voor de kassa van raja wided en far ,maar boukharie selecteren gaat me gewoon to far.

  12. deliaman
    11 januari 2006 om 08:28 uur.

    boukarie komt inderdaadhandelssnelheid tekort dus word het erg moeilijk om met morocco te voetballen wat ik erg jammer vind wand techniek en goede paasenlaag of hoog en een overzicht heeft maar bij morocco ligt het spel eenmaal anders sneller

  13. deliaman
    11 januari 2006 om 08:33 uur.

    morocco hoort eigenlijk bij een van de beteren in de wereld word alleen niet gezien nu moet het eigenlijk alleen nog maar uitkomen dat is alles

  14. moha
    11 januari 2006 om 08:40 uur.

    ik vind het terechthij had beter boussoufa opgeroepen

  15. hoes
    11 januari 2006 om 10:03 uur.

    tja wat moeten we hier nou van zeggen het blijft afrika jongens ,slechte velden ,slechte scheidsrechters,rommelige voetbal,er heerst een vloek over marokko laten de spelers van marokko maar eerst eens laten zien dat ze wel moeten voetballen en niet zo bezig zijn met zichzelf alweer 4jaar wachten en dan is het nog de vraag of ze het halen. africa cup wat moeten ze daar nou mee

  16. Marokino
    11 januari 2006 om 10:28 uur.

    Als Boukhari het nou goed deed bij Ajax dan hadden ze hem tenminste een nieuw contract aangeboden, hij mag na het seizoen vertrekken!

    En zoiezo hij hoort niet bij Ajax, maar bijvoorbeeld bij NAC, Vitesse.

  17. sanaatje
    12 januari 2006 om 11:16 uur.

    ik zie alleen maar jongens commentaar geven waar zijn al die mocro meiden die onze marokkaans voetbal vertegenwoordigen!!! maar ikzelf ben nog niet bijgekomen van maandag dus geen commentaar maar ik wil een over andere hoes die een comment heeft achtergelaten op 11 januari zijn bek wel is dichtslaan wtf denk ie om zo over marokkaans elftal te praten die ******** mohim ik hoop dat je dit leest want volgens mij ben je vorige africa cup vergeten!!

  18. Badou Zak
    12 januari 2006 om 11:45 uur.

    Die marokaanse voetbalorganisatie moest eens schoonworden gemaakt door Mohamed 6 . T is echt een verrot zooitje… Boukharie eraf .. Sektoui thuis… zairi…weg..Kom op seg se moeten eens wakker worden. Kom nou eens met een goede selectie. Meer uit het buitenland.Wat bakken die Olympic agadir der nou van en Maghreb tetouan. En Raja Kan er nog mee door. Hierbij hoop ik op een goede schoonmaakbeurt in de organisatie!
    TAz

  19. AZ-Alkmaar
    12 januari 2006 om 11:46 uur.

    “WAAr is sektoui?”

    zonder hem geen actie op de Flanken!!!

  20. NH - Alkie
    12 januari 2006 om 11:47 uur.

    Zonder SEKTOUI NERGENS

    AZ AZ AZ AZ AZ AZ AZ AZ AZ!

  21. ilsa
    12 januari 2006 om 12:49 uur.

    Ik geef “Mo” gekijk. Zolang we negatief beoordelen, komen we nergens aan de bak, zowel op voetbal als op andere activiteiten.

    Denk eens positief mensen.

    positiefpositiefpositiefpositiefpositiefpositiefpositiefpositiefpositiefpositief

  22. ilsa
    12 januari 2006 om 12:50 uur.

    Ik bedoel gelijk

  23. Mo
    12 januari 2006 om 05:57 uur.

    Wij gaan de Africa Cup WINNEN !!!!!!!!!!!!!!

  24. alphen aan den rijn
    12 januari 2006 om 10:15 uur.

    Terecht

    een traage voetballer ,wil beter dat ramzi gaat dan boukahri

  25. rachid
    13 januari 2006 om 02:49 uur.

    op kk met boukhari hij is zo slegt hij kan geeneens een bal tege houden en fack ajax

  26. rachid
    13 januari 2006 om 02:51 uur.

    marokko gaat afrika cup met gemak winnen vorig jaar had tuniesie geluk maar jammer dat zaire er nie bij zit

  27. Mohamed Tetouani
    14 januari 2006 om 12:04 uur.

    Boukhari is naar mijn mening een speler die aardig kan voetballen en en veel in huis heeft.. hoe hij een speler voorbijgaat en vervolgens bij de zijlijn een uitstekende voorzet geeft.. dat heb ik Ahnafouf, de voormalige nummer 14 nog niet zien doen!
    Het is absurd dat we Boukhari niet te zien krijgen tijdens dit belangrijk toernooi, en geloof mij.. het had zijn moment kunnen worden. Die jongen heeft gewoon tijd nodig, want waar hij krijgt hij ooit zo’n kans?

  28. khalid
    15 januari 2006 om 04:54 uur.

    tez zeyri er niet bij hij is een momenten speler man taz ralihoem

  29. abdelhak
    16 januari 2006 om 09:12 uur.

    Wij hopen dat Marokko goed op de Afrika cup.maar het blijft een moeilijk zaak van Mohammed Fakhir en zijn elftaal.Eerlijke zeggen de kans is te klein om naar tweede gaan.Het is onmogelijke om een goed en sterk elftaal voor zo een grote competitie als afrika cup in twee weken klaar te maken om tegen Ivoorkust,Egypte en Libië te spelen.wij kunnen gewoon zeggen ( AL LAHE I I 3AONKOM ).

  30. soufyan
    16 januari 2006 om 06:42 uur.

    eh ik weet niet wat jullie zeuren maar zairi speelt wel hoor

  31. nisar
    17 januari 2006 om 09:26 uur.

    ma ma marokanen tog…we bewijzen maar weer eens het meest onloyale volk te zijn
    gelijk wijzen
    elke marokaan denkt bondscoah te kunnen zijn…zolang voetbal in marokko zoals alles in marokko politiek en connecties blijft zullen we nooit ergens komen zelfs al wordt ronaldhino en adriano marokaan samen met van der sar!!

    en even om mn mannetje boukhari zn krediet te geven> de man heeft wel degelijk kwaliteiten, van dodelijke steekpassen tot zeer technische dribbels…ontbreekt m alleen aan snelheid…ma bijna geen enkele speler is compleet

  32. tzzzzzzz
    18 januari 2006 om 05:17 uur.

    nou wedden dat marocco de eerste ronde niet doorkomt, hahahahahahaahahahahahah verlies van ivoorkust en egypte en gelijk tegen libie……….ik kom over twee weken weer op deze site om mn gelijk te halen. hahahaha ewa ghouffem ghouffem………………. knaleiland………..

  33. khalid
    20 januari 2006 om 09:03 uur.

    op welke net spelen ze morgen?

  34. mocrO
    21 januari 2006 om 02:03 uur.

    jullie zijn egt dom weet je dat? Marokko is gewoon slegt en daar kunne jullie niks aan verandere. eh domme mensen

  35. samadie
    21 januari 2006 om 02:58 uur.

    bedenk eerst een juiste naam voor je zelf en dan pas mag jij anders mensen van dom beschulidigen.
    agjoer

  36. soufyan
    21 januari 2006 om 05:00 uur.

    eh man marokko verloren tegen ivoorkust door een penaltie ook al speelde marokko beter we zijn de lul marokko komt dit jaar niet verder dan de groepsfase al had ik dat gehoopt

  37. ELMARRAKCHI