MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

PSV-er Afellay moslim van het jaar

11 januari 2006 | in Geloof, Maatschappij | 19 Reacties

PSV-voetballer Ibrahim Afellay is door de bezoekers van de website www.wijblijvenhier.nl gekozen tot moslim van het jaar. Dat maakte de site woensdag bekend. De verkiezing werd dit jaar voor het eerst gehouden. De site wil zo zijn waardering voor in Nederland wonende moslims uitdrukken. De afgelopen drie weken konden bezoekers van de site hun stem uitbrengen. De 19-jarige Afellay kreeg 30 procent van de 10.000 uitgebrachte stemmen. De prijs bestaat uit een oerhollandse houten klomp met het opschrift ‘Moslim van het jaar 2005’.

,,Ik vind het heel verrassend en leuk dat de meesten op mij gestemd hebben”, laat de voetballer op de website weten. ,,De eerste keer dat ik het hoorde, kon ik het niet geloven. Er zijn zoveel mensen die volgens mij veel actiever en beter bezig zijn, terwijl ik alleen maar bezig ben met mijn werk.” De voetballer liet onder meer de imam van de Haagse As Soennah-moskee, sjeik Fawaz, en cabaretier Najib Amhali achter zich.

Er zijn 19 reacties

  1. Marokino
    11 januari 2006 om 01:16 uur.

    kinderbijslag??? moslims van het jaar
    echt zieke actie is dit, moslim van het jaar!
    ik word hier niet goed van!!

  2. tzzzzz
    11 januari 2006 om 03:45 uur.

    als affelay deze prijs accepteerd is hij echt zielig, en die kutkoppen die op deze manier met de islam spotten…insha”allah krijgen ze allemaal een ziekte.

  3. tzzzajeh
    11 januari 2006 om 05:22 uur.

    moslim van het jaar dat kan toch niet wat heeft hij gedaan voor de moslims in nl, echt 100% onzin.
    hij kan goed voetballen maar dat is ook echt alles.
    hij is net 17 en heeft nog niks gezien in het leven

    echt onzin dit

  4. igjer
    11 januari 2006 om 05:28 uur.

    tazz wat een prijs , iedereen die het geloof goed uitoefent is een moslim van het jaar , deze prijs moet zo snel mogelijk weg !!
    anders geld de harde hand AL MOEDJRIMIM

  5. sokopo
    11 januari 2006 om 07:13 uur.

    ik denk dat je nooit helemaal een 100 procent goede moslim kan zijn , dat kan alleen allah belonen maar dankzei ibramhim affelay zijn er wel meer mensen positiever gaan kijken tegenover marokanen in het algemeen , en denk bijvoorbeeld aan de ramadan , die jongen die kiest voor ut geloof op televisie gaf die uitleg aan de critici die zeiden van het is dom dat ie niet eet tijdens de ramadan het is topsport kom op joh eet! ze huurden zelfs een psv- imam voor hem in! alleen om hem om te praten en affelay zei hoe dan ook sport is niet ut ALLERBELANGRIJKSTE! maar allah en mensen hielden van deze jongen maar boulahrouz die at wel tijdens de ramadan die jongen heeft andere principes. maar ook al is affelay niet een moslim die alles doet hij heeft wel de basis hij is goed tegen mensen, hij geeft zen geld niet zomaar uit aan domme dingen die jongen gaat met de trein naar eindhoven 2e klas ook nog hij blijft dus zichzelf en dat zou ik jullie wel ens willen zien doen maar goed iedereen heeft hier een mening en we zitten hier in nederland waar 90 procent katholiek is en dan toch zo volhouden dat verdient een prijs ippie hou die prijs die gasten zijn jaloers .

  6. harry
    11 januari 2006 om 07:26 uur.

    Ey jullie weten nix man wat weten jullie nou of die jongen een goede moslim is of niet. Hij is een iedere geval een voorbeeld voor moslim jongeren. Laat ik het zo zeggen wat hebben jullie voor de Islam betekent dit jaar??? Mischien net zo weinig als hij !!!

  7. farid ouami
    11 januari 2006 om 08:12 uur.

    lul toch niet ja je woont een maal hier alles wat helpt is meegenomen

  8. deliaman
    11 januari 2006 om 08:15 uur.

    beter voor onze kinderen

  9. deliaman
    11 januari 2006 om 08:19 uur.

    het is beter voor ons positief te blijven wand je woont eenmaal in dit moelijke land laatste tijd maar nog maals er woonen veelo morokanen in dit land die het wel goed willen doen met andere woorden hoe dan ook voor de meeste die hier wonen lig hier toch de toekomst hoe gek het ook klingt dus alles is meegenomen

  10. ronaldo from morocco
    12 januari 2006 om 02:46 uur.

    Moslim van het jaar???? bestaat er ook een jood of een christen van het jaar? mohiem ik vind het erg het is net alsof je een boerenprijs wint voor beste boer: een klomp ?????????????hahahah ik vind het erg dat jullie nog stemmen uitbrengen enzo voor de beste moslim van het jaar. Het is toeval dat deze jongen goe kan voetballen maar dat maakt hem toch niet de beste moslim, er zijn heel veel moslims in nederland die evenveel moslim zijn dan hem, maar deze krijgen geen prijs want zij zijn niet bekend. Mohiem erg gewoon, misschien zou ibrahim zelf eens oproep moeten doen aan de jongeren om zich aan de regels van islam te houden dan had hij tenminste 1 ding goed gedaan voor de islam!!!!!

  11. Amsterdammer
    12 januari 2006 om 02:02 uur.

    Ik sluit me aan bij sokopo en Farid.

  12. Saam,
    12 januari 2006 om 10:32 uur.

    Leuk intiatief/actie,
    waarom niet, als dit de jongeren kan stimuleren om meer bezig te zijn met hun geloof….moeten ze vaak doen….

  13. tzzzzz