MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Boycot dure integratiecampagne

21 januari 2006 | in Maatschappij, Politiek | 8 Reacties

Mohammed Benzakour, publicist van Marokkaanse afkomst, roept in Het Parool op tot een boycot van de peperdure integratie campagne van minister Verdonk. Benzakour weigerde onlangs mee te werken als ambassadeur, nadat hij hiervoor door het ministerie was benaderd. Eerder weigerde ook cabaretier Najib Amhali medewerking te verlenen. Rappers Ali B. en Brace hebben wel toegezegd om mee te werken.

“Ik wil me niet voor het karretje laten spannen van een minister in wie ik absoluut niet geloof,” zegt Benzakour in Het Parool. hij vindt de clipjes op MTV volstrekt onbegrijpelijk en heeft geen idee waar het over gaat. Benzakour noemt de tien miljoen euro weggegooid geld, dat beter gebruikt kon worden voor banen of een paar voetbalveldjes.

Er zijn 8 reacties

  1. Kraal
    22 januari 2006 om 01:17 uur.

    “Rappers Ali B. en Brace hebben wel toegezegd om mee te werken”
    Just like I said, triest mannetje is het eigenlijk ook die Ali B(auer)

  2. goodfellow
    22 januari 2006 om 02:42 uur.

    Omeerlijk te zijn neem ik de integratie campagne van Verdonk niet seriues nemen, omdat ik vind dat zij niet betrouwbaar is! Het is spijtig om dit te zeggen, maar als er een andere minister van integratie was geweest dan zou ik het steunen.Dus ik geef meneer Benzakour helemaal gelijk, als hij daar niet mee aan wil doen! En als andere opiniemakers er wel aan mee willen doen, dan vind ik wel dat ze het moet doen moeten omdat ze een steentje willen bijdragen aan de integratie, en niet voor eigenbelang…

    (maar ik vind dus dat je met een minister als Verdonk niet ver komt)

  3. Toth
    22 januari 2006 om 03:55 uur.

    Misschien is er een positief neveneffect wat deze Ali B. en Brace hiermee bereiken in dat ze goede kans maken alle bevolkingsgroepen te verenigen in hun totale verachting voor deze rappers of disgrace.

  4. analist
    22 januari 2006 om 07:24 uur.

    Lees alleen maar afzetgedrag, als je geloofwaardig wil zijn en iets afwijst zul je toch echt met een alternatief moeten komen.
    Ben er overigens meer voorstander van de marokaanse gemeenschap zelf met maatschappelijk acceptabele integratie ideeen te laten komen of anders maar in hun sop te laten gaarkoken.

  5. goodfellow
    22 januari 2006 om 08:42 uur.

    Goeden avond analist,

    Kun jij mij vertellen wat mevrouw Verdonk goed heeft gedaan?Zij, als minister van integratie kan ons steeds niet vertellen wat er nou precies onder integratie moeten verstaan. Dat is het belangrijkste, de definitie van INTEGRATIE.
    Ik vertoon geen afzetgedrag, ik ben het gewoon niet eens met haar aanpak en moet soms lachen om haar tv-optredens.

    Je hebt wel een aardig idee, maar wat jij niet weet is dat de marokkaanse gemeenschap al druk bezig is, alleen er word niet naar geluisterd. Ze luisteren liever naar een persoon zoals Hirsi Ali( die eigenlijk helemaal geen achterban heeft) Niemand voelt zich door haar vertegenwoordig, ik vind haar juist een belemmering voor de “integratie”en zodra mensen dit in zien en gelukkig worden het steeds meer, dan denk ik dat je meer steun kan vinden voor zo’n campagne bij de marokkaanse gemeenschap!

  6. Choukri
    25 januari 2006 om 11:48 uur.

    Die Ali B wil gewoon scoren omdat hij een tijdje uit het oog is geraakt.
    10 miljoen aan een capagne geven is weggegooid geld. Van mij kunnen ze het geld beter uitgeven aan het oplossen van die stages

  7. zweter
    31 januari 2006 om 06:51 uur.

    Zag net de 2Vandaag uitzending met Brace.. Ik wil wel eens een compleet overzicht van het integratiebeleid van Rita Verdonk uit zijn mond horen. Kijken of ie uberhaupt wel nagedacht heeft toen ie zich leende voor deze campagne.
    Jonge asielzoekers worden aan hun lot overgelaten of nog erger, solo naar hun land van ‘herkomst’ gestuurd. Ik wil de 2e wereld oorlog er niet bij halen, maar jullie kunnen zelf misschien het verband vinden. En dan die propaganda:
    10mil euro ?? Daar kun je minstens 8.000 mensen een heel jaar onderdak van geven en laten leven in NL. Of een complete voedselbank opzetten.. of stop het idd in een goede werkgroep uit de marokkaanse gemeenschap en laat die een integratiebeleid ontwikkelen.

    Ik hoop dat Brace EN Ali-B flink op hun bek gaan, nu ze deze stap hebben gemaakt. Mijn respect zijn ze in ieder geval voor altijd kwijt.

  8. Saida
    06 februari 2006 om 11:25 uur.

    Valt me vies tegen van Ali B. Hij bevestigd zo wel alle vooroordelen over hem. Ik hoop dat hij er goed voor wordt betaald want respect krijg hij er in ieder geval niet voor.