MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Is het voetbalavontuur van Marokko voorbij?

26 januari 2006 | in Sport | 10 Reacties

Na het 0-0 gelijke spel tegen gastland Egypte lijkt de rol van Marokko in de Afrika Cup voorbij. Na twee wedstrijden hebben de Lions nog steeds geen wedstrijd gewonnen en staan ze op de derde plaats met 1 punt. De Ivoorkust staat aan kop met 6 punten. Egypte heeft vier punten en geen enkele wedstrijd verloren . De enige manier om zich nog te plaatsen voor de kwartfinale is met ruime cijfers winnen van Libië en hopen dat Egypte in de slotwedstrijd verliest van de Ivoorkust.

Zaterdag 28 januari zullen we het weten. Dan worden op hetzelfde moment (18:00u) de laatste wedstrijden in de eerste ronde gespeeld tussen Egypte – Ivoorkust en Libië – Marokko. De Ivoorkust heeft zich al geplaatst voor de kwartfinales, dus is het nog maar de vraag of zij hun best zullen doen om van Egypte te winnen. De Egyptenaren zullen hard hun best doen om ‘thuis’ een grote winst te behalen, maar hebben ook genoeg aan een gelijkspel. Kortom, Marokko staat op de rand van uitschakeling.

Interessante link: BBC Sport

Er zijn 10 reacties

  1. InGeniuZ
    26 januari 2006 om 01:42 uur.

    Hou op met Marokko en voetbal, we moeten ons bezig houden hardloop wedstrijden. Die ervaring hebben ze gekregen door hard weg te lopen van de politie.

  2. mocro
    26 januari 2006 om 07:11 uur.

    laat we doen waar we goed in zijn stelen geweld en noem waar wat wa marokko word uitgeschakeld stel je voor dat jij een trainen bent van een land en je bent 100% door zal je nog je alle beste spellers in het veld zetten of wil je ze laten rusten en ivoorkust gaat expres rustig spelen want door de gelijk spel van egypte zijn ze door gegaan dus egypte heeft ze geholpen wa marokko mag zijn koffers pakken a dreries

  3. trab
    26 januari 2006 om 07:49 uur.

    Eigen schuld dikke bult. Marokko heeft het beste voetbal, maar de slechtste coaches! Ongelooflijk, maar waar, wij kunnen alleen suc6 boeken met een Europese trainer, aangezien die risico’s wilt nemen. De doelen die gerealiseerd moeten worden, zijn de volgende:
    1)Maak het voetbal professioneler in Marokko (voorbeeld Tunesie).
    2)Mentaliteitsverandering bij Marokkaanse bondscoaches (wat ik hiermee bedoel is dat je voetbalt om te winnen en niet om niet te verliezen).
    3)Ga naast Frankrijk ook meer in Nederland kijken (een 2e divisiespeler uit Frankrijk hoort niet thuis bij de nationale selectie, eerder een speler als Bouaouzan, Boutahar en Diba).
    4)Meer lobbyen met omgevingselementen van talenten en talenten zelf natuurlijk (Aissati, Affelay en El Hamdaoui).
    5)Voetbalbond reorganiseren, en vriendjespolitiek elimineren.

    Als deze doelen gehaald worden, en ze zullen zeker realiseerbaar zijn, dan mogen wij gaan denken aan roem, eer en glorie. De Brazilianen zullen hun ogen uitkijken!

    P.S. Niet dat wij aan hun aanleg kunnen tippen, maar als we er wat aan willen doen, dan kunnen wij wel in de buurt komen!

  4. karim
    26 januari 2006 om 09:47 uur.

    Salaam

    Wat jullie niet weten is dat deze trainer Mohammed Fakir maar net 1 maand trainer is omdat Trouissier na 2 weken al was ontslagen. Hij moest zo snel als hij kan een opstelling neerzetten en speler selecteren daarom heeft hij ook niet de juiste opstelling neergezet en heeft hij veel fouten gemaakt.

    Eerlijk gezegd wou ik dat de oude trainer bleef omdat hij deze team heeft gemaakt en deze team zeer goed kent. Het was een domme fout van de marokkaanse pers en de marokkaanse nationale voetbalbond om te veel kritiek te geven dat leidde naar een zelf beslissende ontslag van Badoe Zaki nu zie je de resultaat het spel is zeer veranderd. Aanval is gewoon onvoldoende spel is matig en ga zo maar door. Plus Zairi en Ouaddou zijn geblesseerd dus alle marokkaanse voetballiefhebbers wees beetje geduldig we hebben nu een kleine crisis maar komt insallah goed wees een marokkaan die trots en zijn land altijd aanmoedigd dan heb je 100 % respect.

    Het gaat jullie goed !!!

  5. EL BIDAOUI
    27 januari 2006 om 02:24 uur.

    hup Maroc hup Maroc

    het spel is te veel denkend en vaak te gehecht aan de bal, opbouw is ziekelijk als je het zelfs kritisch bekijkt, daarmee bedoel ik dat ze zeer goed opbouwen en wanneer er ruimte is niet wordt geschoten terwijl het wel kan, want het is een sterk team maar het lijkt alsof de spanning toch hoog invloed op hen heeft wanneer ze kunnen maar niet benutten, ik zou zeggen probeer Louie Van Gaal als ie interresse heeft

    van mn handen tot aan mn woorden

    laterzzzzz

  6. INSHALLAH
    27 januari 2006 om 08:39 uur.

    Weten jullie nou…
    dat het om de coaches gaat? En dat die hele voetbalbond moet worden onderzocht van marokko? Als affely of sektoui/ aissati niks te horen krijgen van marokaanse talentenjagers dan komen ze echt niet op hun knieen smeken om te vragen of ze mogen spelen. En wat moeten we met franse spelers uit de 28e divisie? kijk naar elhamdoui, boutahar, de psv ers. zeer jong talent dat al championsleague heeft meegespeeld tegen grote namen zoals Cafu en anderen. Met wereldspelers ook uit nederland mag brazilie weleens bang gaan worden. Ik denk dat we een heel end komen als die vriendjespolitiek eens uit elkaar gereten word in marokko! elke keer verdomde nieuwe spelers, nieuwe keepers, k bedoel maar.

    WIJ KUNNEN EEN HEEL EIND KOMEN MET ONS ELFTAL de vraag is hoe en waneer?

    inshallah zal er wat aan gedaan worden door onze koning. LET op mijn woorden marokko word een supermacht in voetbal als we er wat aan doen!

  7. mrflipmo
    28 januari 2006 om 12:06 uur.

    hahaha ewa landgenoten pak jullie koffers alvast want ivoorkust gaat met een B team spelen ze gaan zo ie zo door…..respect voor onze marokkaanse spelers, ze hebben het geprobeert en ja “soms gaat niet alles volgens wens” maar ja allah swt is groot er kan nog van alles goed komen inshallah

  8. azro nedha
    29 januari 2006 om 12:05 uur.

    Mensen sallam ik wil alleen zeggen dat ik het eens ben met TRAB.
    TRAB JE HEBT HELEMAAL GELIJK.
    EN OOK INSHALLAH HEEFT GELIJK POLITIEK DAT IS DE PROBLEEM.
    HET WORD TIJD DAT M6 WAT AAN DOET ECHT DAN KOMEN WE VER ECHTWAAR.

    BROEDERS EN ZUSTERS VEEL SUCCES INSAALAH

  9. B.Nougeaine
    02 februari 2006 om 07:20 uur.

    hebben ze maar badou zaki als trainer die lacht nu zieg kapot

  10. marokina