MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse rechter naar Nederland

26 januari 2006 | in Maatschappij | 11 Reacties

Een Marokkaanse rechter komt eind volgende maand naar Nederland om mensen te ondervragen, die er van verdacht worden banden te hebben met een groep van vermoedelijke Marokkaanse moslimterroristen. De antiterroristische rechter Abdelkader Chentouf doet dit omdat de belangrijkste verdachte van een groep activisten die zijn aangehouden in Marokko, aan de politie heeft verteld dat hij contact had gehad met moslims die in België en Nederland in de cel zitten.

De groep zou mensen gerekruteerd heben om Amerikaanse en joodse doelwitten in Marokko aan te vallen. Volgens de Belgische krant ‘Het laatste nieuws‘ gaat het om de verdachte Mohamed Reha, een 18-jarige Belg van Marokkaanse origine. Hij vertelde hij dat hij in Nederland Samir Azzouz had ontmoet. Azzouz stelde Reha naar verluidt voor om mee te werken aan een zelfmoordaanslag tegen de Nederlandse inlichtingendiensten.

Er zijn 11 reacties

  1. Youssef
    26 januari 2006 om 03:04 uur.

    Dat noeme ze terrorisme, maar wat zijn nou de wortles ervan??!
    help die jongeren om een werk te krijgen dan los je het probleem meteen.

  2. Youssef
    26 januari 2006 om 03:10 uur.

    Een kansje van 1% bestaat nog, dus hopen en blijven hopen, alles kan in voetbal of niet??!
    Het gaat om ons land waar van heel veel houden: Marokko, en als we echt Marokkanen zijn, dan moeten we nu per se ons leeuwen steunen en geloven in hun compententies.
    InshAllah kunnen we dat droom verwijzenleken, maar als t niet gelukt, geef toch niet, het belangrijkste is dat we een goede ploeg hebben die bereid is om deel te nemen aan de WK 2010 inshAllah.

  3. mocro
    26 januari 2006 om 07:15 uur.

    a youssef dat zeggen we elke jaar ok dan volgende keer beter ewa safi asahbi ik zeg dat al tien jaar wa de kans is nu 0.0% dat ze door gaan neem geen moeite om naar die wedstrijd te kijken en als ze toch door gaan inshlah ja daar heb geen woorden voor dan moeten we van geluk spreken

  4. Toth
    26 januari 2006 om 09:36 uur.

    Wat betekent de term “antiterroristische” rechter? Hoe zijn die anders dan gewone rechters? De term verraad dat het hier om een rechter gaat met een missie en missies zijn niet voor rechters, sterker heel het Recht houdt op te bestaan waar rechters ophouden onafhankelijk te zijn.

    En deze rechter is niet onafhankelijk, dit is een rechter met een missie die zelf ook de “ondervragingen” doet. Dit is geen rechter maar een veredelde soort huurling.Het ergste van het ergste: een bureaucraat met machtigingen.

    Dit soort huurlingen komen te pas waar het Recht faalt politiek oppertuun te zijn.

  5. Saida
    27 januari 2006 om 02:47 uur.

    Neem deze rechter ook zijn martelbrigade mee?

  6. nmn
    27 januari 2006 om 07:51 uur.

    waarom ieder keer help met werk vinden help met dat en zus..
    opzouten met help.
    Help betekent in feite bedelen.
    Sta op je benen en zoek zelf een baan, of school in plaast van bedelen
    in paats ieder keer de schuld te geven aan de Marokkanse of Nederlandse Zelfs een Somaliese Azielzoeker scoort beter in schooling etc..dan een Morro…
    Deporteer die zakkenwassers inclusief de sukkelige oudres naar de Rif…..
    Daar zijn beter mogelijkheden…… wellicht worden daar geholpen…

  7. Toth
    27 januari 2006 om 08:03 uur.

    Het is bekend dat Marokko martelt, vroeger vooral progressieven, linkse en mensenrechten-activisten, nu vooral islamitische activisten, dit gebeurt net als vroeger niet alleen met goedkeuring van maar vooral ook in opdracht van hun bazen in Washington.

    Zie bijvoorbeeld rapport Amnesty International:
    “Torture in the ‘anti-terrorism’ campaign: the case of Témara detention centre”

    http://web.amnesty.org/library/index/engmde290042004

    Het martelen wordt steeds intensiever uitgevoerd in Marokko met de CIA die enige tijdelijke hinder schijnt te ondervinden van de “ontdekking” door sommigen in de EU (dwz gedwongen doordat ontkenning door aangevoerd bewijsmateriaal door NGO’s niet meer mogelijk was) dat in Europa ook voor de Amerikanen gemarteld wordt, o.a. in Roemenie en Polen.

    December 2005:
    [Washington is reported to have moved the prisoners to “somewhere in North Africa” well ahead of US Secretary of State Condoleezza Rice’s trip to Berlin and Brussels. While no concrete country is named, it expected that the CIA torture victims are now held in Egypt and/or Morocco.]

    http://www.afrol.com/articles/17559

    De vraag zou kunnen rijzen bij mensen die niet zozeer geloven in de inherente goedheid van de NL regering dat de uitlevering, sorry uitzetting van heerschap Zine L.A. verband houdt met deze omstandigheden.

    “De 27-jarige verdachte werd in september vrijgelaten door de rechtbank omdat verwacht werd dat een eventuele straf lager zou uitvallen dan de tijd die hij in voorarrest had doorgebracht.”

    Met een scalpel, een boormachine, plastic handschoenen, wat water en een accu en de nabijheid van een “antiterroristische” rechter is misschien alsnog vast te stellen dat Zine L.A. in werkelijkheid helemaal niet onschuldig is maar het hoofd van de terreurnetwerk is van Al Qaida in Klazienaveen en het meesterbrein achter het duivelse plan om de Nederlandse democratie omver te gooien door de draaideur van het gemeentehuis te saboteren met een bakfiets en twee grindtegels.

  8. mns
    28 januari 2006 om 12:17 uur.

    Ik hop dat die rechter ok zijn matrelbrigade meeneemt.
    Ik ben een voorstander om geweld met geweld te beantwoorden.
    ook een voorsrander van een soort Guantanamo ergens in de Rif te bouwen en alle bandieten en moslim fanatici uit Nederland naar daar te deporteren (het liesft de oude Driss Basri als baas benoemen, u weet wel
    de toemalige minister van binnenlandse zaken ..Hij wist atijd raad met zulke gasten… )

    Het is gebleken dat zachte hand bij ons niet werkt.
    Wij zijn meetser in het misbruiken van de mogelijkheden die de vrijheid en democtratie biedt
    Geweld is de einge oplossing. niks doodkneuvelen…….
    Als de kat op zijn rug aait, wordt hij alleen maar verwend….

  9. mn
    28 januari 2006 om 12:33 uur.

    Amnesty int…ongeloofwaardig ……dubbel moraal…. zakkenvullers en maffia niet in grijze pakken, maar geitenwollensokken…

  10. ma
    28 januari 2006 om 01:54 uur.

    Ik hoop dat deze rechter zijn martelbrigade meeneemt.
    Er is gebleken dat het geweld de enige manier om ons in het garel te houden. Wij zijn meester in het misbruiken van de het woord vrijheid en democratie.

    Vrijheid en democratie is niks voor ons….
    Bij ons werkt dat niet en zal nooit werken…..

    Ik zou het toejuichen als deze rechter de betrokkenen ook nog meeneemt
    incl de bandieten die Amsterdamse straten onveilig maken en naar een soort Guantanamo C ergens in het RIF gebergte. (in bunkers die door de Fransen en Spanjaarden zijn achtergelaten)
    Ook ben een voortstander om Driss Basri als leidinggevende te benoemen.
    Hij wist altijd raad mee…
    Ik kan u garanderen dat dat gaat helpen….

  11. layla
    28 januari 2006 om 06:03 uur.

    dus youssef , wat je wilt zeggen is als je geen werk hebt dat je aanslagen mag voorbereiden? is dat wat je zegt hahaha debiel, imbeciel, nurd, jij youssef bent net als die andere malloten , ik ben trots dat ik een marokkaan ben en als ik geen werk vind so be it dan ga ik wel goed blijven zoeken maar wat jij zegt slaat werkelijk op kaas , en ook al mochten ze de koran lezen uit verveling omdat ze geen werk hebben dan wil ik wel ens weten waar in de koran staat dat je je leven mag vergooien door jezelf op te blazen of andere mensen die nix te maken hebben met wat er in irak of palestine gebeurt te doden waarom youssef? waarom praat je zo?