MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse raddraaiers opsluiten op eiland

27 januari 2006 | in Maatschappij | 24 Reacties

De lijsttrekker van D66 in Amsterdam, biologieleraar Ivar Manuel, wil hardnekkige Marokkaanse overlastplegers twee jaar lang opsluiten op een eiland. Manuel sprak donderdagavond op een spoeddebat over ‘militaire tucht’ en ‘krijgsrecht’ voor Marokkanen. Deze Guantánamo Bay aanpak van D66 wordt niet gedeeld door de andere partijen in Amsterdam. Dat er wel iets moet gebeuren en dat de spanning in Amsterdam snel toeneemt, werd door alle lijsttrekkers beaamd tijdens het debat naar aanleiding van de overlast in de Amsterdamse Diamantbuurt.

Er zijn 24 reacties

  1. Amsterdammer
    27 januari 2006 om 12:34 uur.

    Naarmate de verkiezingen naderen…….naarmate men gekke uitspraken doet.

  2. justme
    27 januari 2006 om 01:22 uur.

    goed zo, opsluiten die ***zakjes die het verpesten voor iedereen. ze moeten maar es leren dat wij hier in nederland geen overlast veroorzakende allochtonen willen, maar hardwerkende cariere makende en inteligente allochtonen willen. en als ze na hun opvoeding op het eiland nog een keer de fout in gaan gewoon terug sturen naar hun land van afkomst. weg met dat knuffelbeleid van links, gewoon keihard aanpakken die overlast

  3. samir
    27 januari 2006 om 02:36 uur.

    en wat gaan ze doen met nederlandse hooligans?

  4. Inayat
    27 januari 2006 om 02:54 uur.

    Met Nederlandse Hooligans? Daar doen ze toch al jaaaaaaaaaaaren niets mee? 99% van die hooligans is blank, het kost de staat klauwen met geld en wat doen ze eraan? Gewoon steeds meer geld uitgeven aan politie beveiliging etc..

    Wist je dat tussen alle 25 figuren in NL die levenslang hebben gekregen, totdat Mohamed B. erbij kwam, geen Marokkanen waren?
    http://www.maghreb.nl/marokkaansforum/viewtopic.php?t=91

    Stoerdoenerij van die politici die wat hebben tegen allochtonen
    D66 -> marokkanen naar een eiland
    CDA/VVD en Leefbaar -> Nederlands praten op straat..

    Nou dan weet je in ieder geval dat je bij de komende verkiezingen links moet stemmen. Laat dit een extra reden zijn om je stem te laten horen. Met name in de randstand waar bijna 50% allochtoon is. Het kan toch niet zo zijn dat we al dit gezeik over ons heel laten komen, zonder zelf actie te ondernemen?

  5. waarheid is hard
    27 januari 2006 om 04:55 uur.

    Weet je hoe je die hardnekkige lonsdalertjes moet aan pakken

    Gooi ze in plaats van 2 jaar 4 jaar lang op diezelfde eiland. Dan krijgen ze naast een opvoedscursus een extra cursus nederlands voor 2 jaar. Dat kan men proberen de gemiddelde iq van een lonsdaler die niet hoger komt dan 10 een beetje op te trikken naar 15 wat overeenkomt met een pot pindakaas.

  6. jamal
    27 januari 2006 om 04:55 uur.

    tering hollandersssss…zogenaamd de heilige boontjes spelen.
    viezerikken…kroketten en frikandellen daar moeten we jullie instoppen…in plaats van alleen maar over marokanen te hebben..en trouwens patat met friet dat lust ik niet…..

  7. layla
    27 januari 2006 om 05:02 uur.

    hahaha vraag me af welk eiland? 1 van de eilanden van nederland? of praten ze over eilanden van papoa haha hoe dan ook de verkiezingen komen eraan en tword steeds gekker met die lui , maar van mij mogen die raddraaiers gewoon trug naar marokko en de hooligans mogen van mij naar het eiland

  8. zzzzzz
    27 januari 2006 om 05:19 uur.

    ach jamal… door mensen als jou blijft er eeuwig een kloof. je gescheld slaat nergens op. als je het hier niet naar je zin hebt ga je toch lekker weg uit nederland niemand houdt je tegen. overigens jamal is je post wat dubbelzinnig, ik zou er bijna een doodsbedrijging naar alle nederlanders in lezen…

    …mompelt iets over terroristen…

  9. koko
    27 januari 2006 om 06:09 uur.

    hahahahhahahaha

  10. InGeniuZ
    27 januari 2006 om 11:22 uur.

    Die stomme politici maken echt een fakkin circus van. Het is gewoon overduidelijk dat ze nu willen scoren voor de verkiezing door Marokkanen weer te roepen. Het bleek al een succes vorige verkiezing en dus willen ze het weer doen. Let maar op hoe vaak politici het woord Marokkanen weer gaan gebruiken.

    Waar ze echt maling aan hebben, is kansen creëren voor goedbedoelde Marokkanen met een diploma op zak. Ze zeggen liever dat er veel Marokkanen zijn die hun opleiding niet afmaken, dan dat ze zeggen dat er veel Marokkanen zijn met een diploma (waaronder ik met een HTS diploma) geen werk kan krijgen. Ik leef nu werkelijk van een lening, ben getrouwd heb een kind. Maar ik weet echt niet wat mij te wachten staat, ik hou er zelfs slapeloze nachten aan over.

    Welke minister wil mij dan helpen???

  11. justme
    28 januari 2006 om 11:50 uur.

    InGeniuZ, zoiets heet probleem bestrijding, zodat het imago van de marokkanen omhoog gaat en jij weer kans op een baan maakt.

  12. samadie
    28 januari 2006 om 04:54 uur.

    mensen het is maar d66 het is een partij die met alle winden meedraait
    de mensen weten niet eesn zelf wat e uitkramen

  13. InGeniuz
    28 januari 2006 om 08:08 uur.

    Tjonge, wat is het opeens opvallend stil he!

  14. Amsterdamse
    28 januari 2006 om 09:32 uur.

    Leuk(sarcastisch) bedacht van ze.Maar wat bereiken ze ermee als je opgesloten wordt op een eiland wat alleen frustraties en haat opwekt.

    En wat als gevolg?NL plat bombarderen of rellen plegen zoals Frankrijk in 2005.

    Maar goed, de spanningen lopen al sowieso op.Nu is de vraag of het eindelijk een keer zal aflopen met dat marokkanenVSnederlanders crisis.
    De nederlanders maken er net zo goed ook een potje van!

  15. justme
    29 januari 2006 om 01:58 uur.

    op zich heb je een goed punt amsterdammer, maar als je hier nix aan doet en die gasjes gewoon hun gang laat gaan of ze ervoor gaat belonen met gesubsideerd werk wordt anti-allochtonengevoel in NL nog groter.

  16. samadie
    29 januari 2006 om 05:06 uur.

    hoe kunnen deze dames integereren
    ?? deze vraag is voor verdonk

  17. justme
    29 januari 2006 om 06:00 uur.

    dames?? waar heb je het over samadie, ik volg je niet meer

  18. InGeniuZ
    29 januari 2006 om 06:19 uur.

    Just me, sinds wanneer heeft de overheid zulke problemen opgelost, kijk maar naar Frankrijk. Kom met serieuze argumenten dan bullshit uitkramen. Tegen de tijd dat problemen opgelost worden zit ik helemaal in de shit. Je bazelt maar wat, terwijl je geen shit weet wat ik voel en in welke situatie ik zit.

    En wat helemaal grappig is, een van de ministers spoort studenten aan opm te lenen, hahahaha, nou dat is de boel goed opnaaien. Als ik dat gedaan zou hebben, dan zit ik hier in de schulden van meer dan 25.000 euro ZONDER een baan om dat meneer Just me zegt dat problemen opgelost worden omtrent Marokkanen zodat ik weer kansen kan maken. Deze man geeft indirect ook toe dat wij voorlopig geen kans maken op de arbeidsmarkt.

    yip, de waarheid is hard.

  19. slim
    29 januari 2006 om 08:34 uur.

    Gezien de samenstelling van Nederland en de steeds groter wordende populatie van immigranten, tweede generatie allochtonen etc is het een kwestie van tijd voordat, met name in de randstad, de allochtonen steeds belangrijke positities zullen innemen in de politiek. Dit zal naar mijn mening natuurlijk het beeld van allochtonen, (indirect van Marokkanen) door menging met autochtonen, doen veranderen en aangezien het beeld tegenwoordig verdomd slecht is, kan het naar mijn mening alleen maar positiever worden. (ik ben van mening dat de tweede generatie Marokkanen, afgezien van de randdebielen, het wel goed doen)

    Om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten zal ik een beroep kiezen waar veel vraag naar is, dit houdt meestal in dat je hard moet studeren heel veel uren achter je bureau moet doorbrengen etc. Maar dit is net zo goed van toepassing voor autochtonen (zij concureren ook onderling). Verder is het nu eenmaal een feit, als er gekozen moet worden, dat je als Marokkaan weinig kans maakt. Dus gebruik dit gegeven, bij het kiezen van een beroep of studie.

    Het is niet eerlijk dat dit gebeurd, maar niets doen en blijven schelden en schoppen, zal aan je positie niets veranderen. De wereld zit nou eenmaal raar in elkaar, niet alleen in Nederland maar ook in Marokko en de rest van de wereld is dit de harde realiteit.

  20. justme
    29 januari 2006 om 09:50 uur.

    goed aangezien je mij als dom en dergelijke beschouwd, wat is jou oplossing en kom JIJ dan niet met bullshit aan dat wij moeten stoppen met discrimineren. je weet donders goed dat dat nou eenmaal niet af te dwingen is. ow ja laat ik maar stoppen met praten en proberen mee te denken over hoe je dit probleem oplost, want ik ben dom en kraam bullshit uit. zal wel weer omdat ik nederlander ben, die bevolkingsgroep ligt niet echt geliefd bij jou hè? en ik geef idd toe dat jij weinig kans maakt op de arbeidsmark op dit moment, maar ik denk ook dat dit ten dele aan jou instelling ligt. voordat je me als rascist gaat uitmaken: ik heb het persoonlijk tegen jou ingenius verder heb ik het beste voor met de marokkanen alleen ik wil het probleem op een rechtse manier aanpakken(criminelen straffen) in plaats van criminelen knuffelen

  21. InGeniuZ
    30 januari 2006 om 12:11 uur.

    Just me, het maakt me geen mallemoer uit of je nou een Nederlander, Chinees, Surinamer of een kale Turk bent. Ik heb meerdere berichten van je gelezen en weet dus heus wel dat je geen racist bent. Maar als je die indruk steeds krijgt omdat iemand je eens hard bekritiseert, dan kan ik daar verder ook niet veel aan doen.

    Ik moet een oplossing bedenken?? Ik ben geen politicus beste man, dan moet je toch echt bij de overheid wezen. Want de overheid heeft in mij geinvesteerd, zodat ik kan bijdragen aan de economie en de toekomst van Nederland. Ik kan slechts mijn beklag doen aan de overheid dat ik nu zonder een baan zit. Ik zal wel een laaggeschoolde werk moeten doen. Maar als het toch niks wordt, zal ik toch gedwongen naar Belgie verhuizen hoewel ik toch graag in Nederland woon, omdat ik hier getogen ben en mijn dochtertje hier is geboren. Ik hoor haar liever Nederlands spreken met een Nederlands accent i.p.v. met een zachte G. Ook heb ik hier mijn familie, maar ik moet ook aan mijn carriere en mijn toekomst en die van mijn dochtertje denken.

    Verder is jouw probleem dat je niet ingaat op het probleem, maar slechts een reactie geeft over mijn opmerkingen o.a. dat ik vind dat je maar bullshit uitkraamt (wat je overigens weer doet).

  22. ilsa
    30 januari 2006 om 09:52 uur.

    Ilsa zei,

    Wat een opvoeding 10 t/m 14 jaar, die lui horen hun huiswerk te maken of iets nuttigs te doen en ze moeten een keer hun verstand gebruiken.
    Of het nou Jood, homo… en wat dan ook, ze zijn allemaal mensen en mensen hoor te RESCPECTerenPUNT

    Wanneer houdt een keer op?

    PS: Ik wil weten wat eigenlijk in hun hoofd speelt om zo iets te doen.

  23. amore
    30 januari 2006 om 11:10 uur.

    ieder eikel die denkt dat hiy beter kan doen in politiek dan wijzt
    ziyn vingers naar marokkanen,zoals hirschi ali,we moeten gewoon
    uit protest eigen politiek party oprichten en voor eigen bellangen opkomen.we krijgen overaal de schuld wat in nl gebeurd.

  24. Saida
    30 januari 2006 om 02:31 uur.

    Mensen sta eens stil bij het feit dat zulke ideeen niet eens over moordenaars en verkrachters worden geoppert.