MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Afrika Cup voorbij voor Marokko

28 januari 2006 | in Sport | 39 Reacties

Marokko eindigde vandaag als derde in poule A van de Afrika Cup. Het duel tegen Libië van zaterdagavond leverde geen doelpunten op en Egypte won van de Ivoorkust met 3-1. Dus kunnen de Atlas Lions naar huis. Feyenoorder Ali Boussabon mocht de laatste 37 minuten van de wedstrijd als invaller meedoen bij Marokko. Volgens SportOne werd deze wedstrijd door veel voetbalkenners in Afrika na afloop beschilderd als de saaiste Afrika Cup-wedstrijd tot nu toe.

Er zijn 39 reacties

  1. azro nedha
    28 januari 2006 om 11:40 uur.

    Hey mensen ik ben zeer teleugesteld net als alle andere marokkanen. Maar helaas, we zaggen dit allemaal aan komen dit hebben we te danken aan de bond van marokko want blijkbaar geven ze niks om de goede resultaten.
    Maar ik hoop dat ze hun lesje geleerd hebben om een keer een goede coach te zoeken en geen rest afval die er niks van bakt.
    MENSEN DIT IS TOCH PIJNLIJKE UITSCHAKELING .
    HOE KUNNEN WE OP EEN TOERNOOI GEEN EEN KEER SCOREN WE HEBBEN GEEN EEN KEER GESCOORD.
    Kijk we moeten niet zeggen dat we geen spelers hebben die hebben we zat.
    maar ja weet u het weet ik het het blijft een bende daar in RABAT ik hoop dat deze uitschakeling ook M6 heeft geraakt.
    MISSCHIEN KAN M6 EEN VERANDERING IN BREGEN HOOP IK IN SA ALLAH.
    BESLAMA VEEL SUCCES ALLEMAAL BROEDERS EN ZUSTERS

  2. chest
    29 januari 2006 om 12:11 uur.

    Voetbal is geen zaak voor M6… er zijn wel belangrijkere zaken dan dat. De voetbalbond moet een trainer a la Guus Hiddink aantrekken… Zo simpel is het… Nu heb je zo n sukkel die alleen voetballers uit daghiel haalt. en spelers als mohktari hebben geen kans meer…….

  3. aziz
    29 januari 2006 om 01:59 uur.

    een nationale voetbal selektie is gewoon een weerspiegeling van een nationale kompetitie ,in de marokaanse kompetitie word heel weinig gescoord , omdat ze te veel energie in verdedigen steken,
    wat de afrika cup betreft ,GOOI DIE REGRAGIE ,SAFRIE, EN DIE KHARJA ER UIT, MAAR LETTERLIJK UIT GOOIEN, EN BRENG DE TALENTEN BOUSOUFA EN SEKTIOUI MOKHTARI EN JE ZAL HET NIVEAU VERSCHIL ZIEN INCHALA
    TOT ZINS

  4. karim
    29 januari 2006 om 02:57 uur.

    ewaa

    ik weet niet wat voor opstelling je wilt is je eigen mening maar een ding is zeker dit is gewoon geen voetbal meer ik ben al sinds me geboorte fan van marokko maar dit gaat te ver het lijkt netalsof er echt een vloek op ons rust of voetbal is gewoon niet weggelegd voor marokko om de top te behalen dus verwacht maar niks van 2010 of wat er zal komen je zult soms denken aai ze zijn weer goed en dit en dat en komt er weer zo n teleurstelling ik weet er alles van. Maarja blijf je land steunen wat er ook gebeurt !!

    allah ie ouane

  5. Mo
    29 januari 2006 om 03:00 uur.

    Chest…ik weet niet waar je over praat maar die spelers uit daghiel zijn beter als die mokhtari en boukhari…ze weten heus wel wat ze doen hoor qua spelers..alleen mochten ze van mij ook nog sektioui oproepen..jammer dat zairi geblesserd was…dan hadden jullie misschien wel anders gepiept en trouwens chest….zairi komt oorspronkelijk uit taza en dat is vlakbij de Rif duss geen speler uit daghiel 😉 en waarschijnlijk zijn er nog meer…je kunt niet over daghiel praten dit zijn europese marokkanen die Marokko alleen kennen van vakantie 😉

  6. hafid
    29 januari 2006 om 03:01 uur.

    ewa jongens het is nu al voorbij weet je marrokko is net fc knude
    waar zijn de talenten affelay assatie en die andere talenten waar was zaire
    wat was er met hadji die kans tegen ivorcoast kon ik zelfs nog afmaken
    nu moeten wachten tot 2008 en ik wil geen fakiri of zaki zien ik roche lemere f guusje of een coch die verstand van voetbal zoals aziz waar is
    sektioui en mohtari en boukari

    ze konden beter die jongen onder de 20 opstellen die hebben tenminste de halve finale bereikt van het wk

    jongens denk eens na marocco heeft 1 keer die fucking africa cup gewonnen moeten wij ons niet onze broeder en bond denken allen aan
    hun reputatie endat word alleen maar slechter en slechter

    thalla a trarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeee

  7. Samad
    29 januari 2006 om 03:15 uur.

    WAARDELOOS en nog zacht uitgedrukt,het is een schande om in de cup der armoede al in de eerste ronde uitgeschakeld te worden. Mijn raad is aan Marokko om per direct de handoek in het veld te gooien en het voetbal vaarwel te zeggen .
    Dit is net een Ethiopier die wil gaan schaatsen op het w.k.Ik schaam me nog om achter Marokko te staan,net alsof we helemaal geen talenten hebben.Groeten uit Gorinchem.

  8. abdelilah
    29 januari 2006 om 03:30 uur.

    ewa jah mensen die coach is niet goed ze moeten de goede spelers in het begin zetten niet pas de laatste minuten die voetbalbond weeet niks ik als coach zou het beter gedaan hebben

  9. Mourad
    29 januari 2006 om 03:32 uur.

    Vind je het gek? Een voetbalbond die geleid wordt door een generaal van het ergste soort kan nooit wat bereiken! zelfs in Latijns Amerika houden de generaals zich niet bezig met voetbal, alleen in Marokko.

  10. Marokino
    29 januari 2006 om 03:47 uur.

    Marokko Marokko,ze liggen er al weer uit?
    Lekker voor ze. optieten met Marokko en het hele bestuur bla,bla.
    Ik kijk liever naar Sparta ofzo, tar tar niet eens scoren op een toernooi, zelfs geen eigen doelpunt, Marokko moet gewoon gaan knikkeren.

  11. MoUniR
    29 januari 2006 om 04:33 uur.

    heb je gelijk in aziz gooi ze maar er uit haal spelers Oussalah en boussOufa ahnafouf enzo

  12. Marokkino
    29 januari 2006 om 05:29 uur.

    Wat een drama!!!
    Echt triest.
    En dan heb je ook nog spelers die vel uithalen tegen de Marokkaanse bond en voetbal. Je bent toch een profvoetballer dan moet je het op het veld laten zien en je bek dicht houden!
    Een en al stelletje amateurs!!

    Als de Marokkaanse bond niet grondig gereorganiseerd wordt dan zal Marokko nooit een eindtournooi winnen of beter gezegd elke keer de eerste ronde eruit vliegen!

    Dit alles is te wijten aan de corrupte Marokkaanse bond die alleen maar vriendjespolitiek hanteert. Het gaat hun niet om de winst of het belang van het Marokkaans voetbal.

    Ik vind sowieso dat je tegenwoordig nog het moet verdienen om voor Marokko uit te komen. Dat je in het verleden heel effectief bent geweest biedt geen garanties voor de toekomst.

    Marokko moet nu verder met de jeugdspelers die allemaal hebben gespeeld in het afgelopen wk tot 20 en haal dit keer een buitenlandse trainer!

    Nogmaals triest!

  13. mocro
    29 januari 2006 om 07:52 uur.

    het is over en uit de droom is weer over

  14. boudrbala
    29 januari 2006 om 11:30 uur.

    Salam aliakom.

    Beste, landgenoten ik ben blij dat ik al die kritiek hoor over de prestatie van het marokkaanse elftal en de armzalige amateuristische bond. nou eerlijk is eerlijk ik maak me niet zo druk over de afrika cup, waarom? nou afrika cup is voor mij niet belangrijk geweest en zal het nooit worden, we moeten groot blijven denken mensen kom op ik wil een prestatie en niveau zien op wereld niveau met al de talenten die wij hebben in marokko en europa kom nou, toen marokko de wk niet had gehaald van Ger 2006 toen was ik ik echt woedend en de manier waarop doet nog zeer, over de bond nou die zijn een lachertje die hebben nooit wat in hun leven voor onze moederland wat gedaan, kijk maar naar de oude helden van wk 1986 kijk hoe zaki is afgedankt kijk etcc….dus verwacht niks van die bond want die denken dat ze heilig daar en wij niks te vertellen hebben, bij deze beste supporter van the lions of atlas laat je stem horen en stuur een klacht mailtje naar maghreb .nl en ik hoop dat maghreb .nl deze op de site kan publiceren en opsturen naar marokkaanse kranten of websites ik hoop dat wij wat kunnen doen de bond moet optreden en nu onmidellijk.
    salam alaikom brothers
    hicham

  15. amore
    30 januari 2006 om 12:45 uur.

    we kunnun iedren de schuld geven .en we moeten ophouden,eikaar te
    discremeneren waar iedren vandaan komt ,je weet altyd als je eerste wedstryd verliest lig je meestal druit,ze moeten die mensen van de bond een keer wegvegen,en nieuwe mensen neerzetten die veel kennis hebben van voetbal ,ik snap niet voor zo een belangriyk toernooi,dat de treiner wordt ontslagen,er is geen motivatie by de spellers om goede resultaat te boeken
    ik kom uit nador en ik heb overaal vrienden zitten en heel marokko
    ik kijk naar de mens niet waar hij vandaan komt ,we worden genoeg gediscremeneerd in nederland, we moeten samen een blok vormen,

  16. Rachida
    30 januari 2006 om 01:55 uur.

    Hallo landgenoten.

    Ik mag dan wel een vrouw zijn en weinig verstand van Marokko hebben,maar moet mijn mening omtrent de laatste wedstrijd tegen libie kwijt.

    Ik heb in mijn hele leven nooit zulke stumperds op het veld gezien. Het was zo saai en niemand wist wat ie deed en met alle respect”chipooo”.
    De laatste keer dat ik voetbal keek,is zon 6 jaar geleden had die debiel een eigen doelpunt gescoord.

    Wat bezielt diegene die hem heeft gekozen en waar zijn de andere spelers?

    Schandalig,echt waar

  17. azro nedha
    30 januari 2006 om 02:37 uur.

    Nogmaals broeders en zusters sallam ik vind dat MAROKINO en BOUDERBALA helemaal gelijk hebben we moeten niet gaan beginnen met die speler moest er in en die niet en die wel nee mensen dat is de taak van een goede coach en een goede coach wordt aangewezen door een goede bond en de goede bond hebben we niet die er nou is moet oprotten klaar wallah dat is het. Blijf broedersONDERMEKAAR en dieN een klacht in klaar. wa sallam mohalikom wa rahmatolillah

  18. yesss
    30 januari 2006 om 01:50 uur.

    Wuahahahahahahah k ben egttttttttttt blij yeeeeeeeeeessssssss marokko deruit k hoop dat egypte tournooi wint of tunesie

  19. Ali
    30 januari 2006 om 02:19 uur.

    Hi,

    FAKHIR !!!!!!!!!!!!! hahaha een schande van a coach, hij heeft ons belachelijk gemakt meer kan ik niet zeggen.

    FAKHIR what een COACH prachtig , schitterend , geweldig , magnifiek, fantastisch.

    Allah ikhliha sal3a.

  20. osamir
    30 januari 2006 om 05:53 uur.

    TAZZZZZZZZZZZ

    als ik leidingg had in marokko, had ik iedreen in bestuurd van voetbal en sommige spelers DOODSTRAF gegeve !

    die coach, trainers allemaal, ze kunne nie eens ezels behoede laat staan een selectie make ofso of spelers coache,

    en die hadji, wat een idioot, soveel kanse, als j voorin staat is j taak om te scoren, nie alleen om mooie kanse creeere, en dan telkens te missen,
    en die chippo, die had allang doodstraf moete krijge in wk 1998 toen marokko door hem 2 punte minder had en niet door ging, dan ware ze niet afhanklijk van brazilie,

    en waar was ouaddou, bourkadi, lajour, zairi, boutahar, sektioui, dat sijn pas egte spelers,

    TAZZZZZZZZZZZZZZZZZ .. klaar nooit meer marokkaanse voetbal, afglope almaal, kunne beter kudde sgape late spele ofso

  21. mmm
    30 januari 2006 om 07:50 uur.

    Het tijd is aangebroken om de hele bond schoon te vegen en het Marokkaanse voetbal te verlossen van deze corrupte, incompetente bestuurders. Het om te schamen dat een voetbalbond anno 2006 wordt bestuurd door generaals als Benslimane en zijn klik. Al meer dan 10 jaar verantwoordelijk voor waanbeleid. Hun gegraai in de bondskas, heeft telkens geleidt tot enorme tekorten op de begroting van de bond. Het bestuurlijk incompetentie van deze bandieten is mede de oorzaak dat de FIFA van Meneer Blater, nota bene de meeste corrupte bestuurder van de wereld de toewijzing van WK 2010 niet aan Marokko maar aan de kannibalen van de woestijn (Zuid Afrika) heeft toegewezen.
    Ik zou zeggen M6 steel een daad en vervang het hele zooitje.
    De Marokkaanse voetbal verdient beter…..het talent ook….

    Alors, Generale Benslimane, le temps est venue pour prendre votre valaise

  22. Imane
    30 januari 2006 om 08:21 uur.

    Weten jullie wat pas een schande is?????

    Hoe slecht Nederlands de meesten van jullie schrijven!

    P.S.: Ik ben mijn land trouw en sta door dik en dun achter onze spelers (niet achter de bond, daar hebben jullie wel allemaal gelijk in! Maar geen buitenlander aantrekken en die 10x meer betalen dan je eigen landgenoot. Van mij mag Zaki terug!)

  23. amore
    31 januari 2006 om 08:31 uur.

    ik denk niet dat aan de trainer ligt hiy kan geen goede prestatie leveren
    op zon korte periode als coach.het ligt aan die corrupte gasten van de bond
    en niemand anders,ik vind dat alle marokkaans spellers alle wedstryden
    moeten boycoten,tot alle mensen van de bond verdween zyn

  24. boudrbala
    04 februari 2006 om 01:54 uur.

    Beste, landgenoten en atlas lions fans.

    Ten eerste beste Imane ter info het rubriek vrouw zoekt man of brei-cursus voor libelle leden, is waarschijnlijk iets voor jou soort, praat a.u.b niet over waar je geen verstand van hebt.ok.

    Brothers ( mannen alleen ) en die verstand van voetbal hebben, geloof die hele onzin niet over dat er de marokkaanse bond onder druk zal komen te staan en een buitenlandse coach wordt aangetrokken en bla bla……, hoe lang moet wij dit blijven pikken ??? wat zijn wij voor lozers zeg,?? waarom gebeurt niks? waarom hoor je niks hierover in de media (mar)??? allemaal een pot nat.., nou het zijn corrupte zwijnen en super egoistische barbaren, en please please a haji en die zboela samen met die slapende trainer, schaam je rot en verdwijn uit ons beeld, schandaalig nog niet eens 1 x keer kunne scoren, a wili zelfs mijn opa kan 1 of 2 erin schoppen, taazz, gaan jullie maar pinda’s of ditai (sigaretten) in souk verkopen. a lafdiha. heee dat moest ik even kwijt!!!!!!!!! en we blijven ons mooie land en de super trotse volk marokkanen steunen tot het eind (arabier, berbers,soussi,sahrawi en iedeereen wij zijn een volk en brothers) ik groet jullie allemaal en salam aliakom en tehalaaw fi risankom

  25. osie
    12 februari 2006 om 09:32 uur.

    ik vind dat marokko best goed gespeeld behalve toen ze met 1-0 verloren hadden
    maar toen ze tegen egypte gespeeld haden was het best goed maar de schijts
    zegt tege bousaboun dat het een zwalbe was eigelijk moest het een penalty
    zijn echt dom van de schijts man maar ze hadden slecht gespeeld!!!!

  26. amore
    12 februari 2006 om 01:53 uur.

    mensen we moeten vooruit kijken wij vallen altyd terug.we hebben genoeg, talenten . affelay aissati, boutahar boussofa,en nog meer
    enig wat moet gebeuren is dat de bond moet opstapen
    we hebben goede gespeeld jammer. ;als ik naar ourosport
    kijk wordt ik helemaal gek van comentaar, hij kleineert marokkaans
    elftal. hij is heele tyd bezig met dogba,kalou, dat ivoorkust beste elftal is, ik vind niks van,marokko heeft meer bereikt dan ander landen
    hij herhaald 10 keer dat tunesie de finale had gewonen van
    marokko ,iederen wint een thuis wedstryd ,kijk naar eghypt, die
    had heele eghypt achter zich en ook geluk ,leve MAROC ,die komen
    wel blijven steunen niet meteen kretiek,
    wel,

  27. ls sabili
    21 februari 2006 om 03:17 uur.

    ls
    jammer
    we hebben geen team meer , het is echt afgelopen met marokko
    meer kun je over zeggen

  28. marokina
    26 februari 2006 om 09:13 uur.

    iwaaaa, jammer! wat voor fucking coach was dat? moehim ik blijf altijd voor marokko supportere!!! allah i 3awenhoem

    grave spelers hebben we, ze moeten alleen nog een beetje aandacht krijgen!! tbarkellah 3lihoem

  29. adil
    01 mei 2006 om 06:07 uur.

    ik weet dat morokko goede spelers.
    maar het probleem ligt aan de trainer.want goede trainers gaan naar het buitenland,en daar ontdekken ze nieuwe talenten.
    waarom ziet marokko boussoufa nu pas?omdat boussoufa vol staat in de kranten.we hopen dat marokko het goed zal doen op het wk in zuid-afrika maar dan met jonge talenten in cha allah.

  30. nourdin
    27 mei 2007 om 11:30 uur.

    Heey Mocro’s en Meisjes Ik Ben Nourdin MAAR de mocro’s hebben gewoonnen met 2-0 lekker voor nederland ma ik moet weer gaan S’lemmah ooh ja nog aan het begin moet staan Salam Aleikom

  31. abbas denhaag
    17 oktober 2007 om 02:02 uur.

    Marokkanen kunnen niet voetBALLEN KLAAR JE MOET TEGEN JULLIEVERLIES KUNNEN

  32. abbas denhaag
    17 oktober 2007 om 02:05 uur.

    het ligt alleen aan die verotte trainer haal hem weg liever die badou zaki

  33. 3bbaszz-DHS
    11 december 2007 om 07:07 uur.

    iK ZEG EERLIJK DIE MAROKKAANENE KUNMNEN VOETBALLEN JAMMER VOOR HUN IK HAD MEER VERWACHT EN MEER VAN DIE HADJI
    DE OPSTELLING DIE HIJ MOEST DOEN IS ZAIRI CHAMKH BOUSSOUFA HADJI MOKTARI SEKTIOUI BOUKHARI NAYBET KERKOURI ENZ…

  34. TURKISH BOYY
    11 december 2007 om 07:09 uur.

    WALLAH KURAAN MEH MAROKKO KAN SPELEN TURKIJE KAN VEEL BETER SUKKEL S DIE JUKLLIE ZIJN LAAT MAROKKO STOPPEN MET VOETBALLEN

  35. aicha
    05 februari 2008 om 08:28 uur.

    ik vind het Jammer voor marokko maar nu wil ik het voor egypt ik vind egypt de beste ik hoop voooooor egypt …………………………………………….he wat denk jullie????????laaaaaaat wat horen pLLLLLLLS
    xxaicha baslmaa(f)

  36. am
    06 februari 2008 om 07:16 uur.

    tukhis boy

    turki turki niet dom turki heeft pempers om

  37. am
    06 februari 2008 om 07:21 uur.

    ya iacha

    ik ben ook voor faroes ,ik wil graag dat een arabisch team die cup wint
    marokko is ook niet slecht er waren velgens my veel intern probelemen
    maar je die kunnun latyd invloed hebben op het veld
    het doet my denken aan nl wk in italie 1992 die hedden ook veel intern probelemen die hebben 2 ronde nite gehaald
    dus als je thuis problemen hebt kun je nooit op je werk goede functioneren

  38. ilyes
    12 oktober 2008 om 05:01 uur.

    ach weten jullie wat het is . de goede voetballers laten ons zitten om het landveraders zijn kontje kruipen en een grote buik hebben als ze eens goed nadachten waar ze eigenlijk vandaan komen en dat steunen dan was het een stuk beter geweest waren we zeker door
    . jullie weten denk ik ook over welke spelers ik het heb . maar ja mhlisch komen nog wel spelers inschalah die nog beter zijn en die voor marokko uitkomen .

  39. poep
    12 februari 2009 om 06:52 uur.

    waarom halen joeli altijd spelers van frankerijk haal is nou van andere landen