MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Carnavalslied van Marokkaan

30 januari 2006 | in Amusement, Muziek | 16 Reacties

Het Limburgse carnavalslied ‘De Kredietkater’ van de Marokkaanse artiest Hep-C is via internet gratis te downloaden. Het gaat om een initiatief van Klankstudio en Songstudio uit Tegelen. Achter de artiestennaam Hep-C gaat Abdeslam Ahammad schuil, een in Nederland geboren Marokkaanse jongen van 24 jaar. Carnavalvierend Limburg kan hier kennis maken met het lied.

Er zijn 16 reacties

  1. Amsterdammer
    30 januari 2006 om 03:18 uur.

    la la la la la, Marokkanen in het oranje tijdens koninginnedag heb ik wel gezien, maar carnaval!!!

    Er zit zoveel varieteit in de Marokkanen, van terrorisme en criminaliteit tot en met sport, muziek en humor.

  2. layla
    30 januari 2006 om 06:40 uur.

    whahahahahahahaahaaa hahahahahahahahaha echt grappig, maar of de hollanders nu anders denken over……. ons is nog maar de vraag, ik vind het wel leuk eerlijk gezegd maar zolang hij niet gaat meedoen met alchohol drinken en die zeik zie ik er geen problemen in.

  3. utrechter
    30 januari 2006 om 06:44 uur.

    vergeet zwammer en hoeren niet, daar moeten jullie in amsterdam toch alles over weten….

  4. woerden
    30 januari 2006 om 07:57 uur.

    utrechter 1hahahahahaha die is goed ahahah

  5. Saida
    30 januari 2006 om 08:58 uur.

    Amsterdammer ik hoop echt dat je leest wat je zelf schrijft.

  6. realist
    31 januari 2006 om 05:44 uur.

    allatif allatif wat is dat voor een nep-marokkaan lahhil3en waldik
    ya shmeta het moet niet gekker met ons volk.
    gedraag jullie je nou eens als een echte maghrebi(a).
    denken jullie nou echt dat jullie acceptatie krijgen van de witte maatschappij.
    DE EIGEN IDENTITEIT MAG NOOIT VERLOREN GAAN

  7. Moker
    20 februari 2006 om 01:06 uur.

    Wat een wannabe kaaskopp denk je echt dat je zo wel geaccepteerd wordt door de hollanders als je lekker mee gaat doen met carnaval richt jezelf beter op je geloof dan kan je zien wie er het laats lacht namelijk de moslims beslemaaa

  8. Latif
    25 maart 2006 om 05:55 uur.

    listen up y’all,

    ten eerste Realist en Moker mogen een reintegratie cursus gaan volgen ,
    en als 2e ;als je hier als marrokaan bent geboren ben je ook een nederlander en of je dan meedoet aan de nederlandse cultuur dan is dat voor zijn eigen rekening, en laat het geloof hier alsjeblieft buiten.
    hier komt alleen maar heibel van,,
    laat iedereen zich nou eens van de goeie kant zien. en zoek ook eens een andere cultuur op want Realist luister: als je je echt zo als een Maghrebi(a) wilt gedragen zit je in dit land verkeerd, dit is geen rascisme dit is de werkelijkheid, wij zijn allemaal multicultureel behalve JIJ!!
    EN Moker; als jij geaccepteerd wilt worden door hollanders moet je vooral andere positieve mensen niet gaan bekeren of beinvloeden.

  9. fadoua
    25 maart 2006 om 10:08 uur.

    Latif je zegt dat we ons geloof moete buiten houde ok. maar het is ook ons taak als moslims om de kofar te bekere tot het juiste geloof, namelijk ISLAM.

  10. Jamal
    26 maart 2006 om 02:05 uur.

    Zeg fadoua,

    Zie maar eerst dat je jezelf en je familie op het rechte pad houdt. Praten over Islam is één ding, maar datgene naleven wat God ons heeft bevolen is iets anders.
    Het probleem van onze Ummah, is dat we ons teveel met de zaken van andere mensen bemoeien, in plaats van naar zichzelf te kijken.
    Indien maar de helft van alle Moslims zich maar aan de eenvoudigste bevelen van God zouden houden (bv: beloftes nakomen, niet stelen,…) zouden we veel hoger in aanzien staan van de Kofar, en hoefden we helemaal geen moeite te doen om ze te bekeren.
    Want de grootste verrader van de Islam en de grootste verrader van het Marokaanse Volk is degene die het een slechte naam bezorgd.
    En indien Hep-C iets verkeerd heeft gedaan, heeft alleen God het recht om over hem te oordelen.

  11. Ricardo
    02 april 2006 om 12:02 uur.

    nep-marokkaan of niet was wel slimme marketing move want heb hem toen in de krant zien staan en daar stond dat henk jan smits van idols hem positief beoordeeld heeft. en iets zijn hiphop groep ven-low en radio-intervieuws landelijk en ik heb die liedje van hem gedownload bij http://www.songstudio.nl en hij rapt goed aleen die muziek had beter gekund.en die groep heeft ook een site http://www.ven-low.nl .Ik heb zo,n stukje bij http://www.juize.fm gehoord van “wie wil fokken” nou hun zijn wel goed.Jullie moeten hem niet haten omdat hij geld verdiend, ben juist blij voor hem.ik gun het hem en ben geen Marokkaan,ik kom uit sittart en ben nu al zijn fan ,wat dacht je dat het gemakkelijk is voor zo,n jongen om het zover te schoppen en zonder zijn Marokkaanse fans komt hij toch nergens.ik denk hij het gaat maken.plus fadoua heeft gelijk “only god can judge him”

  12. AL PACINO
    12 mei 2006 om 12:05 uur.

    shit man ik snap niet wat jullie probleem is laat hep-c met rust..als rappen zijn hoby is dan is het zijn hoby…wat zitten jullie hier over islam tepraten volgens mij hebben jullie de koran nog nooit open gedaan het is iets tussen hem en allah S.W.T zitten jullie hier de beter weters uit tehangen ik ben zelf ook marokkaan en hepc is mijn voorbeeld al ken ik die jongen niet persoonlijk ik heb zijn muziek gehoord en hij is echt mega goed kijk ali b man hij is een vette konte likker bij de nederlanders toen teo van gogh afgemaakt was door mohammed b ging hij zerma huilen voor de tv ik bedoel waar benje mee bezig man zerma alles voor de geld en dat doet hepc ook alleen dan op een anderen manier tegen over gestelde van ali b tazzz zerma hepc geeft wat om die carnavals shit volgens mij niet. Get a fucking life. Hij wilt iets van zijn leven maken hier in Nederland. De maatschappij houdt ons marokkanen voor de domme, terwijl wij meer kunnen dat meer Nederlanders kunnen. Wij kunnen net zoveel doen als de Nederlanders, soms wel meer. Wij willen een goeie opleiding volgen maar ze denken dat we dat niet aankunnen. Laat hun met eigen zaken bemoeien en niet met de onze. Dus zie die jongen op een positieve manier anders beschouw ik jullie als simpele zielen. hepc trek hier niks van aan doe waar je lekker zin in hebt broeder laat haters haten laat haters praten zo lang allah S.W.T boven je is kan niemand je wat maken

  13. farid
    10 augustus 2006 om 10:31 uur.

    zit wat in jamal

  14. Harry
    14 september 2006 om 04:41 uur.

    Hep C is een gozer die op feestjes de clown uithangt.. Ik kom zelf uit de regio en ik heb gehoord dat die jongen niet moeilijk doet als je em vraagt te komen rappen op feestjes. Voor de meeste leg je royaal wat neer maar hij beweegt zich voor je zonder er wat voor terug te vragen. Das pas karakter !! Ik luister zelf ook graag naar zijn muziek en ik weet dat er meer nummers zijn dan op zijn site http://www.ven-low.nl want mijn zusje heeft ze allemaal van een vriendinnetje (daarom weet ik dit ook…girl talk) . Wat die carnaval betreft; Ik heb begrepen dat ie er ontzettend van houdt. Carnaval viert ie al vanaf kinds af aan. Het is een gewoonte maar ook een levensstijl voor de meeste Venlonaren. Sommige hebben Halloween ..Limburg heeft Carnaval. Laters mensen, ik ga ff: Wie wil fokken luisteren..

  15. Loesje
    15 september 2006 om 01:46 uur.

    Wat zijn de mensen hier raar bezig… Geloof hier, Geloof daar… Geloof in jezelf want de dag dat je niet meer ademt maak jij mee en niet je buurman. Dus geniet gewoon van elkaars aanwezigheid ipv elkaar te crashen. Wie een carnavalsplaatje wil maken moet dat zelf weten. Alsof een Surinamer geen Nederlandstalige muziek mag maken. Kom op zeg.. Surinamer, Marokaan, Chinees of Hindoestaan.. De wereld is 1 en zo hoort ie ook te blijven. Ennehm, ik ga volgend jaar wel ff in Venlo kijken of ie daar een optreden heeft met de carnaval. Ik hoop het wel.

  16. Hoessein
    23 september 2006 om 12:20 uur.

    oke oke, een marokkaan die met de Nederlandse gewoontes meegaat. Hep-c, Hepsseker resprekt voor je, boy!!