MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen maken plan van aanpak

30 januari 2006 | in Maatschappij | 9 Reacties

RTV West meldt dat Marokkaanse jongeren in Maassluis, op verzoek van de provincie Zuid-Holland, een boekje hebben opgesteld met daarin tips voor de aanpak van de eigen probleemjeugd. De jongeren hebben enkele jaren geleden de stichting Ummah Wahidah opgericht nadat Marokkaanse probleemjongeren voor overlast zorgden in de Burgemeesterwijk. De stichting organiseert activiteiten voor de jongeren en probeert ze op het rechte pad te houden. Veel jeugdinstellingen en beleidsmakers hebben nu interesse in deze succesvolle aanpak getoond.

Er zijn 9 reacties

  1. Saida
    30 januari 2006 om 08:57 uur.

    ”Veel jeugdinstellingen en beleidsmakers hebben nu interesse in deze succesvolle aanpak getoond”

    Ik word toch hier zo moe van.

  2. Amsterdammer
    31 januari 2006 om 09:17 uur.

    Denk je wel aan je hart Saida. Volgens Aboutaleb gaat dit nog zo door voor de komende drie generaties.

  3. Illizi
    31 januari 2006 om 09:48 uur.

    Wij, Marokkanen zijn een kudde ezels. Iedereen stuurt ons andere kant op en zijn macheloos om zelf onze problemen op te lossen. De probleemjeugd moet hard aangepakt worden. Je mag wat mij betreft harde klappen uitdelen, want wie niet wil horen, moet maar eens wat voelen.

  4. Abdel
    31 januari 2006 om 10:22 uur.

    Jammer dat altijd de mensen die het initiatief nemen om wel wat te doen aan de probleemjongeren, direct een link krijgen met de media en de politiek.
    Er is niks mis als je de hand in eigen boezem steekt. Voorwaar men moet niet de uiting en het beeld van de media overnemen. Uiteindelijk wonen we in een kapitalistisch land en daar draait het allemaal om winst te maken. En keer op keer proberen meer winst te behalen. en een kop met “marokkaanse jongen berooft oude dame van haar tas” verkoopt helaas beter.
    Een instantie die je niet kan verslaan, moet je ook niet de moeite nemen om die wel te verslaan. If you can beat them …Join them. Uiteindelijk zal men er profijt van hebben.

    Wij vergeten mee te denken en ons te verplaatsen in het westerse leven en voornamelijk de Nederlandse mentaliteit. Wij zijn echt niet de grootste groep alachtonen en wij zijn ook niet de grootste groep criminelen in tegenstelling tot andere migranten. Omdat bij ons de organisatie altijd ver te zoeken is zullen wij voorlopig wel het zwarte schaapje zijn in de maatschappij. Voor zover je het het begrip maatschappij kan ontleden.
    Een klein voorbeeldje, is het continue van zogenaamde vertegenwoordigers van de marokkanen in nederland die elke keer via de media hun woordje doen. Daar wordt ik pas moe van.
    En voor een gedegen plan van aanpak of het nou kans op slagen heeft of niet, dat zal ik altijd steunen. Mits men er een mediaspectakel van maakt.

  5. mimoun
    31 januari 2006 om 12:55 uur.

    Je hebt gelijk Abdel.
    Ik erger maatloos aan de zogenaamde Marokkaanse organisaties in Nederland.
    Ik heb me telkens afgevraagd wat deze organisaties sinds hun bestaan hebben bereikt voor ons.
    Ook vraag ik me af wat is hun plan van aanpak voor de Marokkaanse jeugdige bandieten die de Amsterdamse straten onveilig maken., en de Marokkaanse gemeenschap ieder keer maar wwer in verlegenheid brengen.
    De enige wat deze zakkenwassers doe met hun nutloze organisaties is op onze ruggen subsidies incasseren en onder elkaar verdelen.
    M6 heeft enig in zijn toespraak aangegeven dat MRE een zetel kunnen krijgen in het Marokkaanse Parlement, en ja hoor de Marokkaanse Ambassade wordt plat gelopen door deze incompetente hufters, in de hoop dat zij een zetel kunnen kopen en zodoende
    Kunnen verder gaan met zakkenvullen en grote villa’s kopen op de rug van anderen Zoals meneer Lazrak u weet wel….

    Ik ben op zoek naar medestanders, die het rekenschap eisen van deze organisaties.Teneinde de subsidiekraan te dichten voor deze zogenaamde Marokkaanse organisaties.

    Kan iemand van deze organisaties een weerwoord geven. Ze lezen ook de opinies op deze site……of durven ze niet

  6. Amsterdammer
    31 januari 2006 om 02:59 uur.

    Mimoun, ik ben ook van mening dat de meeste Marokkaanse organisaties niet deugen. Maar ik vind het wel jammer dat de meesten vanuit de zijlijn alleen maar kritiek leveren. Verder moeten we ook bekennen dat er veel wantrouwen heerst jegens marokkaanse organisaties. Het lijkt alsof alle organisaties subsidies ontvangen, terwijl veel organisaties zelf geld uit hun zak erin steken. Veel vrijwilligers zetten zich belangeloos in en daarmee doet jou bericht hun wel erg veel tekort. Ik zou zeggen als de huidige organisaties jou niet bevallen, dan heb je in NL wel het recht om een eigen organisatie op te starten.

  7. Saida
    01 februari 2006 om 11:24 uur.

    ”Ook vraag ik me af wat is hun plan van aanpak voor de Marokkaanse jeugdige bandieten die de Amsterdamse straten onveilig maken., en de Marokkaanse gemeenschap ieder keer maar wwer in verlegenheid brengen.”

    Als jij zo redeneert dan ben jij echt reddeloos verloren.
    Hoeveel afrekeningen waren er afgelopen jaar geweest in Amsterdam?
    Hoeveel Marokkanen waren daarbij?
    Hoeveel heisa hoorde je daarover?
    Niks.
    Nu is er een ruit ingegooid bij een joodse man die zelf zegt dat hij niet weet of het Marokkanen waren en we bleren net zo hard met met dezelfde media die we zo ophitsend vinden. Je kan er namelijk er ook voor kiezen om je niet te laten ophitsen en de feiten te zoeken.

  8. ayou
    01 februari 2006 om 06:02 uur.

    dit is onzin ik woon zelf ik maassluis sinds de nieuwe bestuur is gekome doen ze niks voor de jongere wie dit heeft geschreven is niet normaal de jongere leven nu op straat omdat de buurthuis nu dicht is dat hebbe zijn niet er bij geschreven

  9. anoniem