MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Kaalkopjes veroordeeld voor steekpartij

01 februari 2006 | in Maatschappij | 8 Reacties

Een 21-jarige ‘kaalkopje’ uit Zoetermeer is door de rechtbank in Den Haag tot vier jaar cel veroordeeld, omdat hij op 30 september in de Sprinter een Marokkaanse jongen met een mes in zijn rug stak. Zijn eveneens kale mededader (21) kreeg drieënhalf jaar cel. De twee waren op dat moment stomdronken en staken het slachtoffer zonder amper na te denken neer bij de uitgang van de Sprinter. De vriend van het slachtoffer, die de steekpartij ternauwernood overleefde, werd meerdere malen met een ploertendoder geslagen. De rechtbank achtte poging tot moord bewezen meldt het Algemeen Dagblad.

Er zijn 8 reacties

  1. InGeniuZ
    02 februari 2006 om 09:41 uur.

    Tjonge jonge jonge,

    Wanneer krijgen ze dan 8 of 10 jaar? Pas als die Marokkaantjes dood zijn? En waar blijft de media met al zijn ophef over zinloos geweld?

    Dit land, de maatschappij eigenlijk de hele wereld is gewoon vergiftigd. Het is bijna een misdaad om nog kinderen te nemen in deze wereld. Is het trouwens niet zo dat alleen bij het dragen van een dodelijke wapen je al kan vastzitten voor een aantal jaren?

    Ik vind niet erg als “Marokkaanse” criminelen hard worden aan gepakt, maar bij dat soort incidenten vind ik dat die zogenaamde kaalkopjes ook hard aangepakt moeten worden. Dit is poging tot moord, puur om racistische reden.Maar jal, onrechtvaardigheid is hier keihard aan de orde.

  2. Walid
    02 februari 2006 om 10:35 uur.

    yo ,

    na het lezen van deze bullshit hierboven, dat het in nederland niks wordt jongens

    ik ga daarom ook zo gauw mogelijk weg want met deze regering en dit systeem wordt het een grote flapdrol

  3. Mohamed 6
    02 februari 2006 om 11:52 uur.

    inderdaad dit is toch zinloos geweld?????

    waar blijft die verdomde media?????

    En Walid ze willen dat we weg gaan maar onze toekomst ligt gewoon in nederland… En ze proberen ons gewon weg te pesten kklijersss
    maar wij gaan het redden
    wie het laatst lacht lacht als een mocro!

  4. koen
    02 februari 2006 om 09:15 uur.

    Nou jongens en meisjes. We hebben hier te maken met de media. Die hijgen. Wat vandaag nieuws is, is morgen al niet belangrijk meer. Dat gaat al decennialang zo in Nederland. De truc is om daar een creatieve uitweg uit te vinden. De truc is niet om boos te worden op de Nederlandse samenleving, maar eens eerlijk bij jezelf te onderzoeken wat JIJ kunt doen.

  5. karim
    02 februari 2006 om 10:25 uur.

    jaa zo zie je maar weer niemand geeft aandacht aan marokkanen want ze worden altijd als daders gezien nooit als slachtoffers maar weet je wat die gasten verdienen een mes in hun kont kale kut flikker met hun zahmaa extremistische ideeen. En trouwens het zijn allemaal van die jarloese flikkers die niet tegen kunnen dat marokkanen het hier goed hebben. Maarja we blijven hier lekker tot we hun helemaal leeg profiteren en dan gaan we terug naar onze eigen land insallah want zo hebben die europeanen vroeger ook bij marokko en al die ander afrikaanse landen gedaan.

  6. Schilderswijker
    03 februari 2006 om 12:47 uur.

    Fuck die kaasjes , dan moeten ze niet huilen als een van hun kapot geslagen wordt. Zinloos geweld bestaat hier niet in Nederland. Met die wlad le hram is het altijd zinvol.

  7. orthodoxe christen
    03 februari 2006 om 11:55 uur.

    Ha lui,

    Ik snap jullie woede en de straffen in nederland zijn veel te laag. maar een marokkaan had niet meer straf gekregen. Daarbij ben ik het met jullie eens dat dit veel zwaarder bestraft had moeten worden. Helaas gebeuren er in Nederland veel van deze incidenten. Er moeten helaas eerst doden vallen om geweld onder de aandacht te plaatsen en als zinloos geweld te worden bestempeld. Maar alsjeblieft lui reageer toch niet zo agressief en met geweldadige uitdrukkigen op dit bericht. ik hoop niet dat jullie de bovenstaande reactie(s) ook in de praktijk uitvoeren (het bevestigt echter het steriotype beeld wat er van marokkanen bestaat, probeer er wat aan te doen), want dan krijgen we geweld op geweld en dan glijden we steeds verder af. Houd een protestmars of iets dergelijks. Ik vind idd dat wij als nederlanders ook iets goed te maken hebben tegenover jullie en en open houding aan moeten nemen maar de bovenstaande reactie maakt dat erg moeilijk.

  8. jerry
    04 februari 2006 om 05:22 uur.

    schilderswijker is niet helemaal wijs