MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Verdonk tegen Marokkaanse sportclubs

02 februari 2006 | in Politiek, Sport | 23 Reacties

Minister Verdonk is een fel tegenstander van aparte clubs voor bijvoorbeeld Marokkanen. “Aparte clubs zitten integratie in de weg” zei ze op een discussieavond bij de Utrechtse Omni Sportvereniging Desto. De minister van vreemdelingenzaken en integratie is dan ook geen voorstander van het subsidiëren van allochtone verenigingen. “Er wordt dan alleen in de eigen taal gesproken. Ik ben dus voor gemengde verenigingen” is te lezen in het Algemeen Dagblad.

Op de bijeenkomst werd uitgebreid stilgestaan bij de integratie van autochtonen en allochtonen op het amateurvoetbalveld. Om de integratie te bevorderen heeft de bewindsman ook een nieuw spaarpotje. Er is geld voor 500 verenigingen, die willen bijdragen aan een betere integratie van allochtonen in de sportwereld.

Er zijn 23 reacties

  1. amore
    02 februari 2006 om 10:21 uur.

    ik weet niet wat die wijf tegen marokkanen heeft,het kan zij dat een marokkaan haar in de steek heeft gelaten,en zo neem ze wraak
    over integratie,ik een keer een tv reportage gezie over naderlanders
    die i spanje wonen,die leven ook apart ,eigen ziekenhuiz,sporthal.winkels.
    buurtclub,alles appart .daar zeurt niemand over
    hou op met dat gezeur over integratie .ik woon zelf 30 jaar in nl
    ik heb mijn best gedaan om mij te integreren resultaat je bent
    altij een buitenlander voor de nederlanders ,moet ik nl paspoort om
    mijn nek hangen dat ik kan aantonen dat mij heb geintegreerd
    het is weer verkizengen ben ik vergeten

  2. Amsterdammer *
    02 februari 2006 om 11:06 uur.

    Dit is echt te gek voor woorden gewoon. In een buurt waar veel Marokkanen wonen, krijg je automatisch scholen waar veel Marokkanen op zitten. Je krijgt automatisch voetbalclubs waar veel Marokkanen op zitten. Waarom wordt de bal de andere kant op gedraaid? Het zijn toch niet de Marokkaanse clubs die anderen weigeren om lid te worden van zo’n club!!!!
    En als argument geeft ze aan dat die Marokkaanse jongeren hun eigen taal onderling spreken……dit laat al zien dat ze geen moer weet van wat er zich werkelijk afspeelt………………….ze loopt alleen maar te brullen als een kip zonder kop (of was het nou een leeuw die loopt te brullen)….

    PS. de Marokkaanse jogneren praten onderling alleen maar Nederlands. trut

  3. InGeniuZ
    02 februari 2006 om 01:58 uur.

    Ben je gek of zo, dit is ideaal. Als je als Marokkaan nou een sportverenging hebt, dan kun je volop profiteren van de subsidie. Deze bedoeld om dan meer autochtonen naar je “Marokkaanse” cluppie te trekken om zo zogenaamd allochtonen met autochtonen te mixen.

    Het hoeft niet persee negatief te zijn, want de subsidie is niet alleen voor autochtonen verenigingen bedoeld, maar ok voor de allochtonen. Nou ik zou zeggen, snoep er maar lekker van de subsidie, want dat doet Btichi Ali ook!

  4. ilsa
    02 februari 2006 om 02:45 uur.

    Ilsa zei,

    Misschien is ooit haar tas berooft met fl10,- d`r in geen euro Daarom is ze negatief tegen Marokkanen.

    Misschien bedoelt ze Turken, dan geef ik haar gelijk die praten allen turks onderling, daar durft ze niet aan te komen, anders krijg je eerwraak.

  5. abdel
    02 februari 2006 om 02:50 uur.

    Subsidie die diezelfde allochtonen bij elkaar hebben betaald. Die vergrijste autochtone bevolking geniet toch alleen maar van de aow. Goed gezien ingeniuz….

  6. Amsterdammer uit west
    02 februari 2006 om 03:11 uur.

    InGeniuZ,
    ((die willen bijdragen aan een betere integratie van allochtonen in de sportwereld. ))

    Volgens mij doelt zij hier heel duidelijk op de autochtone clubs.

  7. daan
    02 februari 2006 om 04:23 uur.

    Wake up!!!!!!!!! mocros

    There will be always someone like her if you like it or not.
    Think about your futures.
    Change sometimes changes are good for you.

    Note: Money is the key do not spend it safe it ….especially you yah you mocro.

    daan

  8. Samad
    02 februari 2006 om 06:37 uur.

    Don’t disgus with a fool,she wil drag you to her level and then she beats you with her foolishness.m.a.w verlaag je niet tot haar niveau en maak je niet druk. groeten uit Gorinchem .mocro for life

  9. nicole
    02 februari 2006 om 07:11 uur.

    wist niet dat nederlanders zo rasistisch waren,hier in belgie zijn ze toch verdraagzamer,wat een rot volk is dat,hier in belgie palmen ze ook al de bouwgronden in,de gewone man moet zo veel neertellen voor een bouwplaats,komt door die keeskoppen,zij drijven die prijzen omhoog ,dat ze wegblijven!!

  10. Hicham
    02 februari 2006 om 08:51 uur.

    Intergratie moet van beide kanten komen, als ze mij niet willen dan houd het op voor mij. Ik ga niet smeken om geaccepteerd te worden, en vooral het geval dat Verdonk het niet wist, steeds meer allochtonen staan op hun eigen benen dus financieren ze hun eigen teams en clubs…… dus!

  11. rachidddd
    02 februari 2006 om 09:20 uur.

    hahahahhahaha verdonk, crepeer, ook al leg je een ZWAARD OP MIJN NEK, dan nog neem ik geen afstand van mij AFKOMST EN GELOOF……

  12. mujahid
    03 februari 2006 om 12:20 uur.

    ze doet maar, nederland doorprikt haar eigen ballon van tolerantie en verdraagzaamheid, ze doen allemaal maar, wij moslims hebben veeeel geduld(sbar), we laten veel toe, alleen een massamoord zoals die zieke europeanen op de joden hebben gedaan gaat ze met ons niet lukken maar we wachten af en tellen onze ellende en we wachten af en we weten, onze tijd komt nog wel, als palestina bevrijd is van het zionisme van de amerikanen en europeanen, als de arabische landen bevrijdt zijn van de lakeien van de amerikanen en de europeanen, dan, dan is het onze tijd en zal het westers eurocentrisme net als oekraine (vanwege Rusland) de gepresenteerd krijgen voor alle ellende die ze de moslims de voorbije eeuwen hebben aangedaan, sbar en langzaam aan organiseren is het beste wapen tegen die eurocentristische zieke en wees gerust, het broeit van Afghanistan en China, over Saoedie en Syrie tot in Marokko en Algerije. Moslims en Arabieren hebben geduld!

  13. Pim Smit
    03 februari 2006 om 09:17 uur.

    Beste mensen,
    Ik kom als auto hier voor het eerst kijken en ik ben verbaasd over de diepgewortelde haat die ik hier voel jegens de “westerse” samenleving.
    Klopt dit nu?
    Ik voel me dan namelijk persoonlijk óók bedreigd.
    Ik heb zelf het idee dat de islamitische gemeenschap in Nederland er veel moeite mee heeft om haar plaats in de samenleving te vinden.
    Maar ligt dit nu alleen maar aan de Nederlandse bevolking of Europa?
    Er zijn veel meer religieuze bevolkingsgroepen die hun eigen identiteit in onze samenleving hebben behouden.
    Ze zijn daarbij wel opgegaan in het sociaal-economisch model.
    Niks mis mee toch?
    En zeg nou zelf. Vinden jullie je hier representatief voor jullie hele gemeenschap?

    Groet
    Pim.

  14. Amsterdammer
    03 februari 2006 om 10:14 uur.

    Pim,
    Het is spijtig dat je hier alleen maar haat hebt geconstateerd. Maar dat is het geheime recept van selectief lezen, analyseren en concluderen. Op deze topic zijn 12 berichten geplaatst, waarvan 2 haat bevatten. De rest geeft alleen zijn mening die blijkbaar niet strookt met die van jou.
    Er zijn inderdaad sommigen die er moeite mee heeft om een plaats te vinden in de samenleving. Dat kan aan allerlei factoren liggen.

    Maar zeg nou zelf ook eerlijk. Vind je de sfeertje die er nu in nederland heerst met alles wat over Marokkanen en moslims geschreeuwd wordt, ook niet beperkend om je thuis te voelen?

  15. Pim Smit
    03 februari 2006 om 11:07 uur.

    Ja Amsterdammer,
    Het wordt er niet gezelliger op.
    Maar ik lees niet selectief, ik voel er gewoon ongemakkelijk bij.
    Ik kijk het wel aan.
    Je moet je bedenken dat ik als “ongelovige” toch af en toe wat verbaasd rondkijk naar mijn samenleving.

    Pim.

  16. Amsterdammer
    03 februari 2006 om 11:27 uur.

    Ondanks dat het er niet gezelliger op wordt, zijn wij aan het lachen en proberen we er nog wat moois van te maken.
    Misschien heb je dan ook een idee hoe de gemiddelde marokkaan, die wel hard zijn best doet, zich voelt bij het lezen en horen van het dagelijkse nieuws…..ook niet om vrolijk van te worden.

    En Pim, het is hier echt niet gelovigen tegen ongelovigen. Op mijn werkvloer werken zowel gelovigen van verschillende geloven als ongelovigen. En dat gaat echt prima. Het is maar wat je ervan wilt maken.
    grt

  17. mohammed
    03 februari 2006 om 04:13 uur.

    wat mevrouw verdonk wil bereiken met haar eenrichtingsverkeersbeleid, is mij tot de dag van vandaag een raadsel. zij gebruikt (of misbruikt) juist de onderwerpen waarvan zij heel goed weet dat deze een bepaalde basis moeten hebben, alvorens zij uberhaupt kan gaan nadenken, laat staan eisen dat de marrokaanse gemeenschap zich anders moet gaan profileren om wat voor integratie bevorderende maatregelen dan ook te nemen. deze basismaatregel is juist te nemen onder de AUTOCHTONE samenleving. want denkt mevrouw verdonk nou echt dat wanneer al haar wensen, die zij maar niet vaak genoeg kan roepen en schrijven (of laten schrijven) zonder tegenmaatregel gerealliseerd kunnen worden? de reden dat marrokaanse sportclubs (en overigens is dit ook onder andere culturen steeds het geval) ontstaan, ligt hem nu juist voornamelijk in het feit dat deze initiatiefnemende landgenoten zich om uiteenlopende redenen niet meer welkom voelen binnen de “gewone subsidiegerechtigde” sportclubs. als mevrouw verdonk nu eens goed luistert en kijkt naar de ontwikkelingen binnen de verschillende sporttakken, dan kan het niet anders dat zij terugkomt op haar uitlatingen. alhoewel, mevrouw verdonk kennende (helaas niet persoonlijk) zal zij nooit en te nimmer laten blijken dat het soms beter is uitspraken pas te doen, op het moment dat ze uitgezocht zijn en dus ook beter te beargumenteren zijn.
    het is namelijk zo dat nu zelfs amatuer voetbalclubs kleine kinderen weigeren met de naar racisme neigende mededeling: er is geen plaats meer binnen de jeugd afdeling (of zou men hiermee juist bedoelen dat er gewoonweg in het algemeen geen plaast meer is op welk vlak dan ook)
    dus mevrouw verdonk, voor u ongeleid gaat roepen en wensen, laat u eerst eens ECHT informeren, want met zo een houding hoeft u van niemand een HAND te verwachten.

  18. Saida
    03 februari 2006 om 05:26 uur.

    En wat gaat Verdonk doen met De Geus die allochtone ondernemers oproept om allochtonen in dienst te nemen?
    Behalve dat het te belachelijk voor woorden is, is het ook nog tegenstrijdig?
    Ik zag De Geus in een Turkse supermarkt oproepen om ondernemers allochtonen stageplekken te bieden. Ik denk nog bij mezelf:Tja bij een Turk werken al Turken die hoef je niet te vertellen dat hij allochtonen moet aan nemen.
    Later begreep ik dat het geen dom toeval was maar een plan van aanpak!
    Allochtonen die allochtonen in dienst nemen oproepen om allochtonen in dienst te nemen!
    Dus autochtonen hoeven dat kennelijk dus niet!
    Elke keer dat je denkt nu heeft de regering de bodem bereikt van hun stompzinnigheid weten ze zichzelf weer te overtreffen.

  19. moh CBC
    04 februari 2006 om 09:35 uur.

    wat wilt ziij bereiken wilt ze ons “marokanen” er uit smijten of zo
    1 dat gaat niet makkelijk
    2 je moet betere dingen zoeken om ons er uit te smijten

    En waarom mogen marokanen niet een eigen club hebben nederlanders hebben dat ook hoor en daar doet ze niks tegen.

  20. jerry
    04 februari 2006 om 05:10 uur.

    Goh..wat speelde Tunesie slecht tegen Nigeria

  21. trab
    04 februari 2006 om 09:58 uur.

    Ja Jerry ahum en NL wordt kampioen hahahaha

  22. InGeniuZ
    04 februari 2006 om 10:41 uur.

    jerry,

    Is dat niet een beetje offtopic, of wil je nou gewoon laten zien van dat het je niet interesseert. Misschien is dit op jou van toepassing: Als je het hier niet zint, dan ga je TERUG naar waar je vandaan komt!

  23. hicham
    20 februari 2006 om 09:48 uur.

    volgens mij komt ze sex te kort
    tiiiiiiiitttttaaa batttaaaattttaaa