MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Freefight van Najib Amhali op TV

03 februari 2006 | in Amusement | 30 Reacties

De Marokkaanse cabaretier Najib Amhali is de komende twee weekeinden weer te zien op TV. Op zaterdag 4 en zaterdag 11 februari is zijn show ‘Freefight’ uit 2004 in twee delen te zien bij de VARA (Nederland 3 – 20:05u). Najib debuteerde in 1999 met zijn eerste volwaardige show ‘Veni vidi vici’. Vorig jaar was hij ook te zien in ‘Most Wanted’ (2005). In ‘Freefight’ levert de cabaretier een avondvullend volwassen theaterprogramma af. De uitzending wordt herhaald op de maandagen 6 en 13 februari. Wie Najib in het echt wil zien moet op 11 februari naar Amsterdam gaan. Daar zal hij signeren in de Media Markt Zuidooost, vlakbij de Arena (12:00 uur) en de Bijenkorf (14:00- 15:00 uur). Op 18 februari doet hij dat in de Mediamarkt in Rotterdam en de Mediamarkt in Utrecht.

Er zijn 30 reacties

  1. layla
    04 februari 2006 om 12:50 uur.

    deze imbeciel noemt zich marokkaanse cabaratier, het enigste wat deze man doet is zijn eigen volk voor schut zetten om zelf miljonair te worden of in ieder geval rijk te zijn , kijk maar naar die afro-amerikanen er is geen afro amerikaan die niet beroemd is geworden door zen eigen volk voor schut te zetten eddy murphy deed het chris tucker cris rock etc. en najib amhalie doet het ook en in navolging van hem zijn mimoen oaissa en die andere chappies ook zo , met grappen over de islam en de slecht sprekende marokanen verdiend deze man veel geld, en hij doet het op een hele sluwe manier jullie gaan naar zijn shows komen met droge lippen naar buiten en hij steekt de poen in zen zak en lacht ons allemaal uit ik hoop dat niemand vanavond naar zijn show zal kijken dat meen ik serieus.

  2. 8met
    04 februari 2006 om 01:54 uur.

    Sjonge jonge. Jij hebt geen gevoel voor humor. Er zijn ook zat succesvolle Marokkanen maar die hoven dat toch niet op tv te gaan vertellen? heb je ’n minderwaardigheidscomplex? Het lijkt wel zo.

  3. Mo
    04 februari 2006 om 03:07 uur.

    waar kun je je druk om maken..tazzz….we zijn gewoon vertegenwoordigd in elke rang en divisie van fietsendief (nee layla daar kun je trots op zijn, weet waar je overr praat) tot auto-ontwerper…we zijn marokkanen, en elk marokkaan die goed presteerd moeten we koesteren, niet met vieze jaloerse spelletjes tfoee.kijk liever naar rotte appels van onze gemeenschap dan mensen af te kraken die gewoon comedians zijn…dat zegt ook genoeg over jou…de humor en zelfspot is ver te zoeken…dat is ons probleem, als we daar een draai aan kunnen maken dan zijn we al een stukje verder 😉

  4. Raf
    04 februari 2006 om 03:56 uur.

    Nochthans doet die man in zijn eentje meer voor de marokanen dan al de briesende gekken die de laatste dagen het scherm vervuilen.
    Leer eens relativeren en nuanceren, je zal een pak gelukkiger zijn.

  5. Mo
    04 februari 2006 om 04:18 uur.

    Ik ga lekker kijken vanavond 😀

  6. fatima
    04 februari 2006 om 07:46 uur.

    ja ik ook lekker puh…je praat poep layla. hij heeft humor…marokanen zijn nou eenmaal zo.beter dat hij grapjes maakt dan die nederlanders….door hem kunnen we tenmiste lachen…najib is oke ole ole….laters mensen gewoon kijken vanavond..doei doei veel kijk plezier straks

  7. madmax
    04 februari 2006 om 08:48 uur.

    hee. layla ben je echt een marokaan????

  8. appie
    05 februari 2006 om 09:18 uur.

    A willliiieeeee, Amhali maakt een heleboel leuke grapjes. Dat er een paar zijn die te ver gaan moet je zien als zijn persoonlijke fouten zoals de fouten die iedereen maakt. Dus laten we hem niet afrekenen om een paar verregaande grapjes. Iedereen gaat wel eens te verr.

  9. amore
    06 februari 2006 om 12:29 uur.

    eerlijk gezegd ik heb mij goede gamusserd met die kerel ,hij krijg tenminste nederlanders aan het lachen,dat zie je zelden, we zijn een gewelde volk daarom ,blijven ze grappen maken over onze,hier in nederland je kan allenmaar slagen als idioot gaat gedragen

  10. azro nedha
    06 februari 2006 om 12:57 uur.

    hey layla je bent volkomen jaloers en dat deed je ook bij die marokkaanse skister daar gaf je ook de nodige jaloezie.
    ga zo door
    3and wa la t7esd zegt men toch of heb je daar niks van geleerd

  11. samadie
    06 februari 2006 om 11:22 uur.

    layla juiste door dit soort mensen worden de vooroordelen minder, er komen verschillende soorten mensen naar zijn schouw`s of films beter voor intergratie. maar jij bent iemand die dat niet kan zien, altijd aleen maar zeueern die slecht die slecht ik wordt gedescrimeneerd, maar wat doe jij zelf er aaan zodat we een betr naam krijgen. zoals aboutaleb zei“ er vetrekken elke dag vliegtuigen. het is tijd om te kiezen of te delen.

  12. samadie
    06 februari 2006 om 11:37 uur.

    mensen nu begrijp ik het layla
    is typische geval van een bounty die denkt zo slecht over marokaaen dat zij het aleen maar goed vindt waneer zij leest marokaan het gestolen of iets dergelijks maar waneer het goed is is het niet goed voor haar. layla wat vindt je van aboutaleb?

  13. Saida
    06 februari 2006 om 11:47 uur.

    Ik ben Najib nu ook wel zat de eerste en tweede keer is wel grappig maar hij blijft dezelfde kunstje tonen.
    En zolang er autochtonen zijn die Najib grappig vinden komen we geen stap verder.
    Want ten eerste blijven die vooroordelen bevestigd en blijft Najib de uitzondering die de regel bevestigd.
    En wat ik veel erger vind dat er over Najib wordt gesproken alsof hij de enige Marokkaan is met zelfkritiek en relativeringsvermogen.
    Alleen mensen die bekend zijn met Marokkaanse comedy en theater weten wel beter.

    En ik vind de vergelijking met Chris Rock mank. Het publiek van Chris Rock is voornamelijk zwart het publiek van Najib voornamelijk wit.

  14. Arjan
    06 februari 2006 om 05:35 uur.

    Hey allen,

    Ikzelf ben oerhollander (mijn voorouders waren waarschijnlijk Germanen in berevellen) en ik wil even kwijt dat Najib Amhali briljant is. Uiteraard maakt hij stereotyperende grappen over Marokkanen (maar ook over boeren, Hagenezen, Nederlanders in het algemeen (aardappelpuree als deltaplan) en ik denk wel zeker dat veel Nederlanders iets meer zullen leren over de Marokkaanse cultuur. Goede dingen. En laten we wel wezen…dat zou tijd worden ook nietwaar?

    Hij neemt mijn insziens de vooroordelen wel degelijk weg en tsja, die stereotypering…..als ik in het buitenland kom vragen mensen direct of ik marihuana bij me heb…..nou vraag ik je, alsof alle Nederlanders marihuana roken. Maar ik kan er wel om lachen. We moeten onszelf niet zo serieus nemen denk ik.

    Anyways, have a nice day!

  15. Saida
    06 februari 2006 om 08:36 uur.

    Samedie ik dacht dat je in een democratie stemrecht hebt om dingen te kunnen veranderen als je het niet bevalt?
    Maar voor Marokkanen geld dat niet volgens jou die moeten maar vertrekken als het niet bevalt.
    En Aboutaleb heeft het over spierballentaal……

  16. Marokino
    07 februari 2006 om 02:38 uur.

    Hij is gewoon gevaarlijk 90% van zijn publiek is nederlands. Nederlanders die naar een marokkaan komen kijken en ervoor betalen. taz taz waar jullie druk om maken, maak druk om jezelf ofzo, eindelijk iemand die het bijna goed doet, komen er weer van die figuren met commentaar!!!

  17. Saida
    07 februari 2006 om 11:40 uur.

    Markino

    eindelijk iemand die het bijna goed doet??
    Over commentaar gesproken?!

  18. InGeniuZ
    07 februari 2006 om 06:34 uur.

    Ik weet niet wat jullie bazelen, maar dat zal wel onder vrijheid van meningsuiting vallen. In ieder geval, ik vind Najib hiep hiep, hartstikke grappig. Hij is gewoon da bom mensen, hij gaf mij gewoon een goed gevoel. Nederlandse humor vind ik nogal droog en nogal politiek getint, hoewel ik ze ook goed vind, kijk maar bijv. naar Kopspijkers of die ander programma. Maar als ik naar zulke programma’s kijk dan heb ik het gevoel er niet bij te horen, zeg maar van het zijn hun grappen, verder vind ik het wel grappig.

    Maar als ik naar Najib Amhali kijk, dan lach ik me ten eerste echt rot om zijn grappen tot tranen aan toe. Daarnaast heb ik ook enorm het gevoel dat ik erbij hoor. Hij vertelt de dingen zo alsof hij het over jou heeft. Wat nog ook leuk is, is dat hij Nederlanders aan het lachen krijgt. Want Nederlanders lachen meer om zlefspot, als je b.v. kijkt op tv waar ze dan steeds om Japanner of Chinezen lachen, omdat ze extreme shows hebben enz. Ze lachen vanuit het gevoel superieuren te zijn en is dus meer uitlachen dan lachen omdat een grap gewoon goed is.

    Hij is in ieder geval mijn voorbeeld voor een Marokkaan die het heeft gemaakt in een moeilijke land als Nederland (voor de NL’ers, sorry dat is mijn mening waar ik gebruik maak van mijn vrijheid van meningsuiting).
    Mohim.

  19. Arjan
    08 februari 2006 om 12:58 uur.

    Hey InGeniuZ,

    Ik ben dus zelf Nederlander zoveelste generatie en ik vind het niet erg dat je Nederland als moeilijk land bestempeld. Ik heb zelf een tijdje in Canada gewoond en daar was ik de ‘foreigner’. Ik heb dat daar niet als lastig ervaren, maar dat zou hier best anders kunnen zijn. Ik ben wel benieuwd waarom Nederland een moeilijk land is.

  20. ernst
    08 februari 2006 om 08:10 uur.

    jammer…. Jammer dat de allochtonen zich zo minderwaardig zien, jullie zijn toch allemaal eigenlijk gewoon nederlanders????? De meesten van jullie zijn hier allemaal geboren en getogen. Vind je het hier klote in nederland, alle vrijheid om ergens anders te gaan wonen, dit is niet beledigend of negatief bedoeld maar sorry hoor, er wordt wel heel erg veel gezeurd. Kijk nou eens naar dat gezeik over die cartoon die in de krant stond, ja ik werk met buitenlanders en al veel over gehad, maar er zit niet iets qua beledigend achter. Gewoon een strip in de krant, moet je daarom de vlag van Denemarken gaan verbranden of een tocht gaan organiseren….. Ik volg het soms allemaal niet meer, gaan we nu gewoon met zijn alle lekker door met ons leven en kijken we elkaar haat-dragend aan of kunnen we een keer samen met zijn alle in harmonie leven.
    Ik woon zelf in utrecht (overvecht) wijk met veel buitenlandse mensen, heb daar nog niemand over gehoord maar sorry de jongens (jaartje of 16-20) kunnen wel erg dingen erger maken dan dat het is….
    Voor mij geld, als je hier bent geboren, je bent een echte nederlander, so be it, bevalt het niet er zijn landen genoeg waar het misschien wel bevalt, ik ga ook heus wel emigreren als het mij niet bevalt.

    please, live in harmony…

  21. siham
    10 februari 2006 om 07:05 uur.

    ej die najib amhali is wel een lekker ding zeg ik zou wel met hem willen sexen

  22. sophie
    17 februari 2006 om 11:30 uur.

    Ik heb in lange tijd niet meer zo gelachen heb zelf geweend.
    Ik vind het goed dat hij over van alles lacht en met iedereen, dat moet een echt cabaretier kunnen. En ja je leert er dingen over.
    Het is eens geen slecht nieuws op tv, of wil je Layla dat er alleen maar slechte dingen in het nieuws komt over de moslims?

    Ik heb gekeken en ik ben zelf van plan een dvd te kopen van hem.

  23. jef
    17 februari 2006 om 01:34 uur.

    @ ernst

    jij zegt; “als je hier geboren bent dan ben je nederlander bevalt het niet dan zijn er andere landen” zou jij dat ook zeggen als je categorisch geweigerd wordt in uitgaansgelegenheden, niet aan werk kan komen en de schuld moet dragen van daden die jij niet zelf hebt gepleegd??

    Het feit dat veel marokkaanse nederlanders zich niet thuis voelen in NL heeft niets te maken met onwil maar meer met een opeenstapeling van ervaringen…immers het is “niet thuis VOELEN” en voelen is niet iets wat je bewust doet maar iets wat je ondergaat….

    We kunnen lullen wat we willen over marokkanen en integratie…. Maar zolang we niet de oorzaken van de achterstand aanpakken gebeurt er niets…m.a.w.: Meer onderwijs, tegengaan van discriminatie, een genuanceerder mediaexposure en wie weet voelen onze kinderen zich over 15jaar wellicht beter thuis in NL…

  24. amore
    17 februari 2006 om 07:27 uur.

    ernst
    dat is geen manier van praten ,ieder keer als wat gebeurt hebben
    jullie altyd antwoord klaar ,als je niet bevalt vertrek maar,voor jullie
    is makkelijk omdat te zeggen ,wat je zegt bedoel je veel mee
    wij hebben recht om te demonstreren als iets onze niet bevalt
    of niet is en vry land, hier zijn we geboren en onze als nedrelanders hebben gevoel,daar hebben we onze flink in vegis.want na alle wat onze ouders hier hebbben bigedragen krijgen we de rekening gepresenteerd
    ik heb mij altyd als nl gedragen ook een steentje bigedragen in
    voor maatschaapij,minderheid en nederlanders groein uit elkaar-

  25. jackson