MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Moslims demonstreren op de Dam

12 februari 2006 | in Geloof, Maatschappij | 12 Reacties

De demonstratie zaterdag tegen publicaties van spotprenten van de profeet Mohammed, is volgens de Amsterdamse politie zonder noemenswaardige incidenten verlopen. Tussen de twee- en driehonderd mensen kwamen af op de oproep, die via internet was verspreid. Aan het eind van de demonstratie zocht een groep jongeren bewust de confrontatie met agenten. Ook tijdens het gebed negeerde deze groep de verzoeken van oudere aanwezigen, buurtvaders en een imam om zich ‘normaal te gedragen’. Volgens een woordvoerder van de politie kwam de groep niet naar de Dam om te demonstreren. „Deze jongeren zijn bewust uit op een confrontatie. Eigenlijk verpesten ze de demonstratie die zonder noemenswaardige incidenten verliep”, aldus de zegsman.

Er zijn 12 reacties

  1. Mieran
    12 februari 2006 om 03:03 uur.

    jah die demonstratie was vet dom man

  2. Amsterdammer Zeebrug
    12 februari 2006 om 05:52 uur.

    Ik vraag me af wie de demonstratie heeft verkondigd, het lijkt mij niets anders dan dat rechts Amsterdam hier veel profijt van heeft.
    Want het is zeker dat altijd (***) Marokkaantjes gaan rellen bij dit soort demonstraties.

  3. Toth
    13 februari 2006 om 07:38 uur.

    Dom, slim, noodzakelijk, onnodig, overdreven, ingetogen wie bepaalt wat voor een ander?

    En als een fatsoenlijk mens zijn democratisch grondrecht niet meer zou mogen uitoefenen, omdat er mensen op af zullen komen die met hun wangedrag opponenten in de kaart spelen, dan kunnen we aan het schrappen gaan in grondrechten.

    En was daar nou niet net de hele rechtvaardiging op gebaseerd om mensen in hun diepste overtuigingen te kunnen mogen kwetsen?

  4. tommy
    13 februari 2006 om 09:21 uur.

    ben zelf niet op de dam geweest,maar wat ik op tv zag. lijkt mij wel dat die (***)marokkaantjes gelegenheid hebben gezocht om rel te schoppen.

    en waarvoor. eigenlijk, gaan die (***) marokkaantjes wel naar de moskee.

    hoe serieus nemen ze het geloof. ik denk net zoals een groot deel van de mensen in nederland niks in het geloof zien.

    ik heb gister bbcworld staan kijken. ik vind wel dat ze echt een onderzoek in moeten stellen over de andere cartoons die niks te maken hadden met de deense tekenaars. en die waren erger dan de deense cartoons. en hoeveel goud rijkt taliban uit voor die imam die die spotprenten gemaakt heeft.

    een beller uit Afghanistan, zei zelf dat ze de cartoons zelf nog niet eens gezien hebben.

  5. Amsterdammer
    13 februari 2006 om 09:37 uur.

    Waarom worden deze jongeren dan niet opgepakt? Want het lijkt mij dat datzelfde groep altijd die opzoekt en uitlokt. Een keer oppakken, dan weet de politie wie dit zijn, bij het voglende incident voor de rechter slepen. Ik denk dat je dan binnen een jaar al dit soort uitschotten van de straat hebt geplukt.

  6. amore
    13 februari 2006 om 11:07 uur.

    tommy
    de gelovige hebben geen regllen gemaakt dat zij een paar
    idioten die altyd de boel verzieken,dus ga niet de schuld aan
    de ouderen die aan het biden waren;en wat weet nou dat
    de deense cartoons niet erg waren van welke positie beoordel
    je dat,als neutrale mens,merk je het verscshil niet,hoe kan je
    nou dat boordelen,je moet de situatie niet van een kant bekijken
    eerst derin verdiepen en dan discusireen

  7. amore
    13 februari 2006 om 09:37 uur.

    wij moeten als marokkaans gemeenschap niet voorantwoordelijk
    voellen, als een paar idioten de boel verzieken.die gasten moeten hard aangepakt worden ,en als niet gaat het land uitzitten
    dankzij hun zijn wij constant in het nieuws.

  8. smikeli
    14 februari 2006 om 03:37 uur.

    juist er is GELUKKIG een meerderheid die wel vreedzaam is en mee wildoen met de maatschappij maar een klein aantal rotte appels verzieken de boel..en die heb je ook bij de nederlanders italianen fransen amerikane overal heb je die dus …

  9. Marokkaan
    15 februari 2006 om 09:50 uur.

    hallo

    Ik vind het belachelijk dat zulke mensen met onze profeet spotten als zij dat niet hadden gedaan dan was er niks uit de hand gelopen,
    En ik snap die marokkaanse jongens best hun manier van reageren is alleen niet goed maar daarom zijn het nog geen rot kinderen dat kunnen ook lonsdale jongeren zijn die zo hadden kunnen regaeren maar het zijn altijd marokkanen ze moeten stoppen om iedereen over een kam te scheren daar worden jongeren gek van en daarom regeageren ze zo

  10. Puzzled
    15 februari 2006 om 06:43 uur.

    Marokkaan,
    Lees je tekst nog eens goed door. Zie je hoe je de verantwoordelijkheid bij anderen legt? De meeste mensen in deze wereld geloven niet in de profeet en vinden dat je ideeen mag bekritiseren, daar worden ideeen alleen maar beter van. Het is ook wat onwerkbaar om te denken dat je niet beledigd kan worden, wat als ik beledigd wordt door meisjes die hoofddoekjes dragen?

    Het waren (dit keer) geen lonsdale kinderen, het waren marokkanen die crimineel gedrag vertoonden, en daar 100% verantwoordelijk voor zijn.

    Het is makkelijk om altijd de schuld bij anderen te zoeken, maar het brengt je echt niet veel verder.

    Puzzled

  11. amore
    15 februari 2006 om 08:40 uur.

    puzzled
    kritiek en belediging zijn los van elkaar of niet wat valt iemand
    te bekritiseren of te beledeging die niet meer op deze ardbol
    is,wat willen denemarken mee bereiken,kritie hangt samen
    met voorandwoordelijkheid, iederen is vorantwoordelijk voor zijn daden
    ook die jongeren,moeten gestraft worden ,wel individueel,niet alle
    marokkanen de schuld geven., de pers is atlijd vorantwoordelijk voor haar standpunt en het kan goede lopen of verkeerd,maar de pers die heeft ook haar grenzen ,dat staat in de wet, of geden die wetten
    niet voor marokkanen

  12. koen
    15 februari 2006 om 09:20 uur.

    Marokkaan
    Dat is natuurlijk een onzinverhaal. Jonge Marokkanen hebben al jarenlang geen belediging van de Profeet nodig om uit de hand te lopen. Liefst in een groep, want anders durven ze niet. Daarbij overigens ijverig geholpen door de theedrinkende burgemeester Cohen.
    En wat echt tragisch is, is dat deze jongens het beeld van jullie bepalen, en dat zij ervoor zorgen dat de gewone run-of-the-mill Najieb geen stageplek vindt! Denk daar eens over na en doe er wat mee.
    Veel interessanter nieuws vond ik dat wethouder Aboutaleb de cartoons – op 1 na – eigenlijk wel grappig vond! Moeten jullie hem nu vermoorden, of gaat er nog eens iemand nadenken?