MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Hoge werkloosheid jonge Marokkanen

13 februari 2006 | in Carriere | 8 Reacties

Ruim een kwart, 26 procent, van de niet-westerse jongeren tussen 15 en 24 jaar had vorig jaar geen baan. Dat blijkt vandaag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In 2002 lag de werkloosheid in deze bevolkingsgroep nog meer dan tien procent lager. Volgens de onderzoekers was de werkloosheid vorig jaar onder jonge Marokkanen het hoogst: twintig procent. Het CBS geeft geen reden voor dit aantal.

Er zijn 8 reacties

  1. justme
    13 februari 2006 om 03:27 uur.

    een maand geleden waren hier toch ook al resultaten van bekend? waarom onderzoeken ze iets twee keer?

  2. amore
    13 februari 2006 om 04:51 uur.

    jutsme
    die zijn aan peillen omdat ze om die allochtonen geven
    logisch als je die polaken zo makkelijk .bennen laten komen
    dan heeft niemand hier werk,ik heb niets tegen die gasten
    hier is genoeg werklossen

  3. user
    13 februari 2006 om 07:33 uur.

    wie zijn Polaken ??
    en waarom denk je dat de Polaken de oorzaak zijn voor de werkeloosheid onder Marokkanen.

    Ben je nou echt zo dom, of doe je alleen alsof ?

  4. amore
    13 februari 2006 om 09:20 uur.

    usre of
    ik hebt over het algemeen.wie is nou dom of ben je blind
    dat je de situatie niet in de gaten hebt,ik heb toevallig gister
    een programa gezien van een bedrijf die had 40 nederlanders in
    diens nou zijn 40 pools arbeders in 2 nederlanders.zolas ik zei
    dat discreminatie groot rol speelt bij marokkanen .,ben je echt dom
    of doe je alsof

  5. smikeli
    14 februari 2006 om 03:35 uur.

    wat bleddere jullie nou ? als er gewoon studie word gevolgd door marokane hebben we niet meer zo een werkloosheid…tekort we moeten gewoon bikelen laat ze maar praten .. en we moeten gaan doen niet w8ten niet over je heen laten lope (daarmee bedoel ik motivatie van opleiding..niet vechten) kom mocros we kunnne het!

  6. Abdellatif
    15 februari 2006 om 03:57 uur.

    Iemand die echt wil werken of leren ,iets positiefs bereiken en die zich door niets en niemand laat tegenhouden die komt er wel met hulp van boven inchallah.

  7. tommy
    16 februari 2006 om 04:25 uur.

    polen zijn harde werkers, de marokkaanse jeugd niet. 😉 .

    abdellafif zei, Iemand die echt wil werken of leren ,iets positiefs bereiken en die zich door niets en niemand laat tegenhouden die komt er.

    is toch iets moeilijker dan je dacht . solliciteren gaat niet meer so makkelijk. je hebt nu al 3 voorrondes voordat je op het eerste gesprek mag komen.

  8. User
    16 februari 2006 om 10:39 uur.

    Beste Amore,

    Om het wat eenvoudiger voor je op te schrijven zodat je het misschien kunt begrijpen.

    Jouw veronderstelling is, dat als er minder Polen zouden zijn, de kansen voor Marokkanen zouden stijgen.

    Voordat de Polen er waren, dus voor de toetreding van Polen tot de EU, was de werkeloosheid onder Marokkanen groot. Heden is daar in vergelijk met toen, dus na de toetreding van Polen tot de EU, relatief niets aan veranderd. Dus je zou kunnen veronderstellen dat er geen causaal verband is tussen de komst van Polen en het werkeloosheid onder Marokkanen (met een bepaalde marge).

    Tot nu toe is gebleken dat vooral de autochtone arbeiders last hebben van de komst van de Polen. Dit omdat de sectoren waar Polen werkzaam zijn, voorheen door autochtonen werd bezet.

    Dus slimme amore, of je bent autochtoon (dat betwijfel ik zeer gezien je schrijven), of je kunt geen probleem oorzaak benoemen. Ik denk eerder het laatste.

    Met je kijk om je heen hahaha
    Ik zal zeggen kijk wat minder televisie en lees wat meer boeken of studies over arbeidsmigratie in de EU.