MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aanpak hetze tegen moslims en de islam

22 februari 2006 | in Geloof, Maatschappij | 16 Reacties

Advocaat Nico Steijnen van onder andere het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs in Nederland, de Unie van Marokkaanse moskeeën in Amsterdam en de Turkse Arbeidersvereniging in Nederland gaat systematisch een klacht indienen tegen elke ‘haatzaaier’. De advocaat pakt Kamerlid Geert Wilders en hoofdredacteur Pieter Broertjes van de Volkskrant als eersten aan wegens haatzaaierij tegen moslims. In totaal werkt Steijnen voor zes grote moslimorganisaties en 67 particulieren, die genoeg hebben van de ‘hetze’ in de media tegen moslims en de islam. De organisaties kondigen aan voortaan consequent klachten in te dienen tegen alle Kamerleden, hoofdredacteuren en journalisten die volgens hen aanzetten tot haat en discriminatie van moslims, meldt het Algemeen Dagblad.

Er zijn 16 reacties

  1. Abdel
    22 februari 2006 om 11:40 uur.

    Een stageperiode bij het CIDI zou niet verkeerd zijn. Als je alleen het woord israel/jood gebruikt wordt je al aangeklaagd. Ipv het cidi te bekritiseren zou je eerder lering trekken over hoe zij werken.

  2. Kameel in de polder
    22 februari 2006 om 12:02 uur.

    Dit is een goed inititiatief. Misschien moet er wel een stichting of fonds opgericht worden waar leden donaties kunnen doen. Want advocaten kunnen een hoop geld kosten……….

  3. Saida
    22 februari 2006 om 12:06 uur.

    Hehe eindelijk zijn ze wakker misschien hebben ze eindelijk door dat hoe meer je je verontschuldigd hoe meer men zich gaat verantwaardigen: Zo van ik vind de is Islam gevaarlijk en het is aan de moslims om het tegendeel te bewijzen.
    Alsof moslims niks beter de doen hebben dan verantwoorden voor andermans bekrompenheid.
    Plaats maar het woord homo, jood of vrouw in plaats van moslim en moet je dan kijken of er hele legioenen homo’s joden of vrouwen zich geroepen voelen om zich te verantwoorden voor je bekrompenheid.

  4. Olie_sheikh
    22 februari 2006 om 02:47 uur.

    Aanpakken die handel.

  5. goodfellow
    22 februari 2006 om 05:01 uur.

    hehe eindelijk… dit bedoel ik met samenwerken! dit moet landelijk goed georganiseerd worden,dan staan we sterker!

  6. smikeli
    22 februari 2006 om 10:19 uur.

    Oppaken en oprollen die handel

  7. youssie
    23 februari 2006 om 11:34 uur.

    het is tijd voor organiseren mensen. veels te veel tijd verpruts tijd voor organiseren. en AEL is onze toekomst niet vergeten he.

  8. analist
    23 februari 2006 om 11:43 uur.

    goed plan, geld moet rollen, ook een fonds lijkt me prachtig.

    De tarieven voor onnozele rechtzaken met een factor 100 verhogen lijkt me ook een goed plan, leve de economie.

    Niet ontvankelijk verklaren afschaffen en lekker doorberekenen

  9. youssie
    23 februari 2006 om 02:32 uur.

    he analist geld is nooit een probleem. IN het middenoosten genoeg geldschieters als ze zien dat wij ons hier organiseren ahahhahahahahah

  10. Kameel in de polder
    23 februari 2006 om 04:11 uur.

    Ik ben het ook helemaal met je eens analist.

    Het zou helemaal mooi zijn als de allochtone (multiculti) organisaties die subsidies ontvangen de grote donateurs worden. Zo draagt eigenlijk indirect ook de gewone belastingbetaler mee.
    Het recht van beledigen kost de belastingbetaler uiteindelijk toch veel meer geld.

  11. Nico Steijnen
    23 februari 2006 om 09:36 uur.

    Ik treed, bij deze aanklachten, op als advocaat. En ik roep iedereen op die deze aktie belang toekent, en die DURF en INITIATIEF heeft, om zich op te geven om MEE TE HELPEN met de organisatie !

    De aanklachten staan gepubliceerd op http://www.contradictie.nl/respect. Waar we heen moeten is het op gang brengen van een BEWEGING TOT HERSTEL VAN HET RESPECT !

  12. shemharosh
    23 februari 2006 om 09:38 uur.

    Ik snap die mosloms en marokannen niet….waarom willen ze in nederland blijven terwijl de nederlandrs zelf van plan zijn om het te verlaten als dat al niet gedaan hebben….wat marokkannen nodig hebben is geen integratie maar een cosmopolisatie….waarom gaan ze ook geen bakkerijen beginnen in Noorwegen of een fietsverhuur in Suriname….daar schuilt het probleem!!!

  13. Amsterdammer
    24 februari 2006 om 01:36 uur.

    shemharosh,
    Verstrekken ze ook uitkeringen in Suriname?

  14. shemharosh
    25 februari 2006 om 07:05 uur.

    hahhahha…niet iedereen is dom en immoreel als de nederlanders

  15. mari
    26 februari 2006 om 01:27 uur.

    shemharosh is tenminste eerlijk: de nederlandse maatschappij is zo sociaal dat sommige mensen er misbruik van kunnen maken op grote schaal en het ook doen. namen aan die groepen geef ik niet. ik minacht ze wel. verder proef ik uit de eerdere commentaren dat de (moslim)inzenders nog steeds (helaas) in de slachtofferrol zitten en nog steeds niet in staat zij tot zelfonderzoek en zelfkritiek en relativering. jammer, maar hopelijk is dat een kwestie van tijd (en van goede wil!). wanneer het hun hier zo tegen staat moeten ze daar toch eens lering uit trekken: of er iets positiefs van maken of naar een ander land gaan met een cultuur die ze wel bevalt. en tot slot, heeft nico steijnen niets beters te doen?

  16. Lotte
    15 maart 2006 om 08:20 uur.

    Sorry Mari, maar dat grote groepen misbruik maken van sociaal nederland lijkt mij wat achterhaald, volgens mij is dat nu niet zo makkelijk meer. En je kan niet zomaar beschuldigingen uiten zonder grond, welke groepen heb je het dan over? Wat de slachtofferrol betreft, dat is makkelijk praten als jij niet bij degenen hoort die zich beledigd voelen. Dat het christendom op dezelfde manier beledigd wordt als de islam (in cartoons) vind ik een zwak argument want hoeveel nederlanders zijn er nog echt overtuigd christen? Ik vind het een goed initiatief, het geeft boze moslims de mogelijkheid hun kwaadheid te uiten i.p.v. het op te kroppen waarna het op veel ergere manier tot uiting komt.