MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Mohamed Rabbae roept op om te stemmen

27 februari 2006 | in Geloof, Politiek | 21 Reacties

Terwijl leefbaar Rotterdam middels een kroegentocht en bezoeken aan discotheken stemmen probeert te winnen bij uitgaanspubliek in Rotterdam, gooit Groenlinks het over een geheel andere boeg. Oud-Kamerlid Mohamed Rabbae ging dit weekend Rotterdamse moskeeën af om islamitische Rotterdammers op te roepen te gaan stemmen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. De Marokkaanse politicus adviseerde vooral te stemmen op partijen die opkomen voor de multiculturele samenleving. Rabbae, voormalig wethouder in Leiden, kreeg daarbij steun van de Rotterdamse imam El Moumni. Volgens de geestelijke is stemmen een plicht voor alle moslims in Nederland. ,,Jullie maken immers deel uit van deze samenleving,’’ zei de imam. El Moumni gaat zelf ook stemmen op 7 maart meldt het Algemeen Dagblad vandaag.

Er zijn 21 reacties

  1. MOKER NL
    27 februari 2006 om 11:35 uur.

    yeah right

  2. amore
    27 februari 2006 om 11:59 uur.

    jazeker ga stemen laat je zien dat je deel maakt van deze
    samanleven,niet stemen is een verloren stem doen wel op party die opkomt voor minderheden geen vvd lpf d66

  3. Mo
    27 februari 2006 om 06:29 uur.

    ik was altijd groene links stemmer, maar dit keer ga ik op PVDA stemmen…

  4. amore
    27 februari 2006 om 09:47 uur.

    MO
    stemen is belangrijk ,niet stemen is onvorantwordelijk voor de
    toekomst

  5. A. Jermoumi
    28 februari 2006 om 01:32 uur.

    Ga inderdaad stemmen. En stem op een partij die opkomt voor onze belangen. En tegenwoordig is dat helaas ook niet de PVDA. Samen met het CDA willen zei voorkomen dat allochtonen die hier meer dan 5 jaar zijn, stemrecht krijgen voor de landelijk verkiezingen.

    Ik ben zelf kandidaat voor de SP in Leiden, maar ik zou zeggen stem alles, behalve de rechtse partijen (VVD, Leefbaren, CDA, D66 etc.).

    Laat je stem horen! Anders moet je de komende 4 jaar ook je mond houden als de politiek weer negatief voor ons beslist!

    Abdelhaq

  6. Henk
    28 februari 2006 om 07:34 uur.

    Roep alle marokanen op die stemgerechtigt zijn om op 7 maart te gaan stemmen op de partij die zij voorstaan,indien iemand niet kan gaan stemmen maak dan gebruik van het volmacht systeem.
    Laat zien dat de marokanen bij en in ons land behoren en hun rechten en verplichtingen naleven. Voorkom dat we weer 4 jaar lang worden opgescheept met figuren die alleen maar tweedracht zaaien en alleen het negatieve willen zien in de mensen,die alles gebruiken om het schoppen naar andere te blijven doen en dan nog rustig zeggen dat ze het goed bedoelen,om die goeie te helpen,de hypocrieten.Iedereen moet gaan stemmen op de partij waarvan hij denkt dat die hem het beste kan helpen en de bevolking helpt in plaats van haat zaaien en stompzinnige opmerkingen maken.
    Gebruik je recht en ga stemmen. Denk ook aan de toekomst van je kinderen en kleinkinderen.
    .

  7. hicham
    28 februari 2006 om 07:55 uur.

    jouw stem is belangrijk daarom stem

  8. Saida
    28 februari 2006 om 08:43 uur.

    Lekker hoor die PVDA.
    Zoals de wind waait, waait me jasjePVDA.
    Die Asscher van Amsterdam die vind het verdacht als moslims bidden in de trein. Bidden is verdacht en terecht als er ophef over wordt gemaakt en mensen worden gearresteerd.Misselijk ventje!Zattie gisteren te vertellen bij Witteman. En die muts van GL die beweerde dat die twee jongens in de wc aan het bidden waren. Het was wel goed dat ze wees op dat soort misstanden maar ze gebruikt zelf een misstand als voorbeeld.
    Asscher vond het geen misstand want die jongens liepen door de trein en waren uren aan het bidden.
    Dus terwijl de mensen worden gewaarschuwd voor achtergelaten bagage mag je moslims verdenken als ze hun bagage meenemen en door te trein lopen. Hoe moet je je anders bewegen? Kunnen niet moslims zweven ofzo?
    Mensen roepen zulke dingen omdat ze er gewoon van uit gaan dat niemand gaat denken. Die jongens waren verdacht klaar.

  9. Henk
    01 maart 2006 om 01:36 uur.

    Saida,
    Laat die gasten toch gewoon lullen ze willen alleen maar in de media stoer doen en proberen mee te praten over zaken waar ze geen inzicht in hebben. Het gezegde luidt:
    INSPRAAK ZONDER INZICHT
    LEIDT TOT UITSPRAAK ZONDER UITZICHT
    Dus gewoon laten lullen en je eigen mening blijven volgen en gebruiken met al je famlieleden en vrienden en kennissen en collega’s op 7 maart.
    Ze verdwijnen vanzelf van het politieke toneel.of denk je misschien dat er veel mensen achter dit soort uitspraken staaan.de meeste zwijgen en laten ze lullen dat is het beste

  10. amore
    01 maart 2006 om 04:14 uur.

    henk
    we hebben nu een rechts kabinet die heeft allenmaar erger gemaakt
    dat zijn mensen die hebben voorantwordeliik hei in deze land
    iederen probeert als de beste uit de bus te komen,maak niet uit hoe
    door die aanslagen hebben die partyn van geprofiteerd,en mensen
    bang gemaakt,zoals lpf die scoort allenmaar als zij over minderheid
    in haar programa heeft,vvd heeft HA als spreekbuis voor haar
    ideen ove islam want als de witte man dat zegt is hij racistich,daarom
    wodt zij gebruikt als propaganda tegen islam ,hoe kan zo een
    slim iemand drin trappen in de rechts politiek van vvd

  11. Henk
    01 maart 2006 om 07:04 uur.

    Amore.
    Dat kabinet heeft zijn tijd gehad en ik verwacht dat na de gemeenteraadsverkiezingen de stekker er gauw wordt uitgetrokken en we opnieuw gaan stemmen.Het is daarom ook van groot belang dat in de hele gemeenschap iedereen wordt aangespoord om te gaan stemmen op 7 maart en de huidige coalitiepartijen laten verdwijnen uit de gemeenteraden.Dan is het heel snel gebeurd met het kabinet. Ook ik wordt ziek van de huichelachtige houding van velen daarin de politiek,neem vandaag die l.. van Remkes. Nu ineens is er vooruitgang geboekt in het terugdringen van het radicaliseren van jongeren in moskeeen en clubhuizen,gewoon verkiezingsstuntjes want pas geleden zei hij wat anders.
    Donner gaat opeens een eerste schop zetten bij de bouw van de Westermoskee. Ik heb hem niet gezien bij de aanvang van de bouw van de grote moskee op Rotterdam-zuid.
    Pastors die vandaag zijn excuses aanbied voor zijn opmerkingen over de moslims en criminaliteit,maar er wel gelijk tussendoor bij zegt dat als het hem uitkomt hij het weer zou zeggen.En geen excuse voor het feit dat hij marokko een achterlijk land vind en dus daarmede alle inwoners van Marokko beledigt en kwets,maar dat komt misschien op 6 maart net voor de verkiezingen.
    Er is maar een antwoordt:mijn beste Amore, zorg er ook voor dat iedereen gaat stemmen op 7 maart en verklaar het volmacht stemmen aan hen die dat niet weten of kennen en gebruik de mogelijkheden hiervan. Dan hebben we een hele grote kans dat we in Holland eindelijk weer gewoon kunnen samen werken aan ONZE toekomst

  12. emma
    05 maart 2006 om 07:22 uur.

    Amore, door jou schrijfstijl en gebrekig Nederlands zal ik zeker op Wilders stemmen. Ik heb echt geen hekel aan je en ik ben ook geen xenofoob, ik wil alleen dat je een taalles moet doen zodat je wat beter in dit land past. Dat geld trouwens voor alle buitenlanders die niet normaal Nederlands spreken. Daarom raad ik iedereen aan die echt iets voor zijn eigen toekomst wil doen op VVD of Wilders te stemmen en niet op de linkse partijen die je klein proberen te houden dmv uitkeringen en achterstandswijken in stand te houden.

  13. Toth
    06 maart 2006 om 07:13 uur.

    Als je anderen aanvalt op hun taalgebruik “emma” is het raadzaam om minimaal je eigen schrijfseltje op spelfouten te controleren. De gehanteerde grammatica doet vermoeden dat je in het dagelijkse leven nauwelijks Nederlands spreekt en dat je het nog zeldzamer schrijft.
    Maar dat alles was niet zo erg geweest indien de argumentatie zelf zou kloppen of minimaal ergens op zou slaan. Dat alles maakt dan ook dat je een prima fan bent van Wilders. Ik zeg met opzet fan, want van een rationele grondslag voor deze bewondering kan, zoals je dan ook laat zien, geen sprake zijn.
    En in dit soort debiele wateren moet Wilders, Pastors, Verdonk en anderen die wel varen bij de opleving van het fascistisch nationalisme in Nederland dan ook vissen. Maar bedenk daarbij dat ik je slechts debiel noem voor je eigen bestwil, opdat je iets structureels gaat doen voor je eigen toekomst, zoals op zijn minst correct leren spellen. Op die manier kun je misschien voorkomen dat je “taalles moet doen.”

  14. Toth
    06 maart 2006 om 07:17 uur.

    Als je de fouten die ik er hierboven in heb verstopt weet uit te halen krijg je een jaar uitstel.

  15. Henk
    06 maart 2006 om 12:10 uur.

    Morgen hebben we de kans om heel veel zaken voor onze toekomst en die van onze kinderen en kleinkinderen een goede wending te geven. Ga stemmen en draag zorg dat veel figuren verdwijnen van het politieke toneel. Gezien die gluiperd van Pastors in TVRijnmond,hoe hij continu allochtonen belachelijk maakt en thans zelfs een geldelijke afstraffing voorstelt voor mensen met kinderen die zelf geen of onvoldoende Nederlands spreken en wiens kinderen met een taalachterstand op school komen.Ik ken veel marokaanse jongeren en van hen zijn er genoeg die de ouders geen of gebrekkig Nederlands spreken,maar ze hebben allemaal de basisschool en hun MBO en HBO opleiding afgemaakt.en die ouders kunnen heerlijk koken. Heb ik helemaal geen Nederlandse taal bij nodig.Dus wat is het probleem,trouwens wel vreemd dat na al het gezeik over de inburgeringscursus J.P.Balkenende nu ineens zegt dat het Nederlands spreken helemaal niet de eerste doelstelling is.Volgens mij komen de verkiezingen eraan. Denk goed na en ga stemmen

  16. Emigrant
    07 maart 2006 om 01:12 uur.

    Als Rotterdammer van allochtone afkomst woon ik al jaren in België en ik erger me dood aan het huidige beleid in Nederland. De vroegere gezellige sfeer is de afgelopen jaren zienderogen achteruit gegaan in mijn oude stad. Ga absoluut stemmen om het tij te keren, want ik hoor dat in de wijk Vreewijk heel weinig allochtonen zijn gaan stemmen…. Mensen, omhoog met je luie gat en loop even naar het stembureau. Alleen ben je niks, samen ben je sterk. Als je niet gaat, moet je niet gaan klagen dat het de volgende periode van 4 jaar het weer zo belabberd is en de sfeer weer volledig verziekt.

  17. VVDer
    08 maart 2006 om 10:23 uur.

    “Als Rotterdammer van allochtone afkomst woon ik al jaren in België en ik erger me dood aan het huidige beleid in Nederland”

    pech voor jou, je woont nu in België dus wat zeur je? et is jou probleem toch niet meer. ik hoop dat meer mensen jou voorbeeld volgen en naar België gaan als ze het hier in NL niet meer leuk vinden. ik verhuis toch ook gewoon als ik mn stad niet meer leuk vind

  18. amore
    08 maart 2006 om 07:59 uur.

    vvder
    jullke hebben ellende van gemaakt ook voor de nederlanders en iik
    hoop dat jullie nooit aan de macht komen ,ook zullen jullie
    in de landelijk verkizengen gaan verliezen ,stelletjes racisten
    als ik naar mensen die bij jullie aangesloten zij zolas ha wilders
    en ga door dan zullen jullie niet vreemd vinden dat jullie aan de kant
    gaan voor party die opkomt voor iederen zolas PVDA

  19. Emigrant
    09 maart 2006 om 12:20 uur.

    Beste VVD-er, deze allochtoon heeft op dit moment een goed betaalde baan hier in Vlaanderen en tja, ik stemde voor de VVD-er, maar ik zou ook strategische gestemd hebben op de PVDA, temeer vanwege de toonzetting van Leefbaar Rotterdam en dan types zoals Verdonk en Wilders. Nee bedankt. Eerlijk gezegd vind ik het Vlaams Belang hier in Vlaanderen nog een mak schaap vergeleken met dat stelletje oproerkraaiers in Rotterdam.

    Wees trouwens blij dat ik me nog bekommer over mijn vroegere stad, waar ik al jaren heb gewoond. Gespuis en criminaliteit aanpakken en de problemen benoemen, geen probleem: maar je gaat niet spelen op de man en hele bevokingsgroepen in diskrediet brengen. Dan kies ik voor liever een klein haardvuurtje die ik gemakkelijk kan overzien dan een enorme, uit de hand gelopen bosbrand die tot nu toe heeft geraast in politiek Rotterdam.

    Hopelijk ga jij als je geëmigreerd zou zijn, je ook bekommeren over je land waar je altijd geleefd hebt, als er dingen niet goed gaan: de zaak negeren is dan gewoon een gebrek aan morele verantwoordelijkheid en politieke burgerzin en dus een gebrek aan karakter. Hopelijk VVDer, want ik hoop dat je net zo liberaal bent als ik, zie je dat in, waarom ik wars ben van dat denigrerende taaltje van de huidige regering over migranten: het is volledig in strijd met de grondbeginselen van het liberalisme omdat het mensen in hun diepste waardigheid treft.

    Tuurlijk had ik gewoon de boel de boel kunnen laten, dat zou al te gemakkelijk zijn geweest en misschien ook voor mijn gemoedstoestand en had ik gewoon hier in Vlaanderen gewoon mijn centjes lekker kunnen verdienen met een zeer eerbaar beroep (ben medicus) en lekker kunnen rondcrossen in mijn Porsche en de boel in Rotterdam vergeten: maar dat is het toppunt van geestelijke luiheid en zelfgenoegzaamheid en het ontlopen van je morele verantwoordelijkheid.

    So grow up and be responsible !

  20. Toth
    09 maart 2006 om 07:03 uur.

    De PvdA komt voor dezelfde mensen op als de VVD (net als CDA, D66 en alle andere partijen) en dat zijn mensen die in Den Haag hun brood verdienen over de ruggen van hen die het brood voor hun verdienen. En het proberen te doen wat de lobbies van grote bedrijven hun zeggen en vriendjes te maken met de grootste bazen, zodat ze daar later als ze de politiek uitstappen (de meest doortrapte schurken “offeren zichzelf moedig op voor partijbelangen”) een functie krijgen waarbij ze niks hoeven doen voor veel geld.

    In de politiek bestaan alleen belangen, zuiver en alleen belangen en niets anders. Opkomen voor iemand anders belangen gebeurt in die zeldzame gevallen wanneer het eigen belang daar mee gediend is en alleen dan indien het dienen van dat belang voor iemand anders het eigen belang in de voorzienbare toekomst niet schaadt.

    Verwacht niets van iemand anders: infiltreer, organiseer en dwing af, dat is de manier waarop het systeem werkt. Get dirty or get screwed.

  21. Choukri
    13 maart 2006 om 01:33 uur.

    beste emma

    Als je iemand bekritiseert op zijn schrijfstijl dan moet je zelf wel goed zijn toch
    Met jouw schrijfstijl gaat het ook niet helemaal goed. Een paar fouten:
    het is jouw in plaats van jou
    taalles moet volgen en niet taalles moet doen
    dat geldt en dat geld enz enz