MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Bot ontvangt Marokkaanse minister van BuZa

09 maart 2006 | in Overheid | 13 Reacties

Minister Bot van Buitenlandse Zaken ontvangt vandaag zijn Marokkaanse collega Mohammed Benaissa in het Johan de Witthuis. Tijdens deze ontmoeting zal er o.a. gesproken worden over 400 jaar betrekkingen tussen Nederland en Marokko, integratie, hervormingen en maatschappelijke transformatie en de dialoog met de Islamitische wereld. Minister Benaissa heeft na het gesprek met minister Bot ook een ontmoeting met minister-president Balkenende.

Er zijn 13 reacties

  1. Mo
    09 maart 2006 om 03:43 uur.

    ik wist niet dat je via minister van BuZ(bel) dialoog met de islamatische wereld kan voeren.

  2. westmoker
    10 maart 2006 om 08:35 uur.

    die man kaaan nixxx!!! praten over 400 jaar geschiedenis en kletsen over andere larie koek …. Wat weet die marokkaanse gozer nou van integratieproblematiek?? Dat is voor hem een onbekend fenomeen. Marokkanen die hier geboren zijn zijn gewoon anders en heel veelzijdig!!! Ze kunnen het beter hebben over het bouwen van goede wegen in rif, zodat ik deze zomer lekker kan scheuren in mijn a3

  3. Youssef
    10 maart 2006 om 10:21 uur.

    aan westmoker, met alle respect
    La hawla wala kouata illa billah!!! waar ben je meebezig jongen?! blijkbaar vat je niets van politiek, je hebt t maar over wegen in Rif of wat dan ook, is dat alles?! wat heb je zlef aan Marokko gebracht?! zeik niet en zeg ook niet de Euro zoals iedereen het zegt, wie Marokko verrot zijn wij, de immigranten, vooral 2de en 3de generatie met onze onbeschoft ovattingen en gedragen in de zomer!!
    Laat ons maar een keer in ons leven eerlijk zijn, Marokko hoort bij 3de werelds lande, het is een feit, maar dat we zomaar praten praten en niks doen lijkt me onzin, of je doet wat of houd beter je mond!!!( hhet was voor iedereen bedoel inclusief me zelf)

  4. westmoker
    10 maart 2006 om 11:55 uur.

    Sorry Youssef, maar mijn irritatie heeft te maken met dingen als:

    -Als er problemen zijn met marokkanen hier in Nederland, wat gaat in godsnaam een marokkaanse minister hieraan verbeteren.
    -Ze roepen ook vaak prominente marokkanen op het matje om mee te praten, wat weten die nou aub. Heeft fatima elatik of aboutaleb het zelfde leven geleid als mij en veel jongens die mijn vrienden zijn….. weten zij wat er in mijn hoofd speelt….. Nodig jongens van de straat uit… volg ze een maand in hun leven kijk wat ze meemaken en waar hun frustraties uit voortkomen dan zal je veel meer bereiken.
    wa salam aleikum.

  5. nardjis
    10 maart 2006 om 02:02 uur.

    laat ze wat doen aan die buitensporige hoge prijzen van RAM en de infrastructuur in rif gebied en hun mensen serieus nemen.

  6. Youssef
    10 maart 2006 om 06:19 uur.

    Ok Westkamer, nu snap ik je best wel goed goed, je hebt gelijk en daarmee ben ik ook helemaal eens, die mensen weten weinig over hoe we als jongeren denken, vaak roepen ze naar school te gaan of werk te zoeken terwijl dat steeds moelijker voor ons als allochtenen wordt.
    Een Marokkaanse minister weet ook weinig van dat soort problematiek, maar weet je watr het is, dat zijn de Nederlandse autoriteiten die dat doen, omdat ze moeite hebben met het aanpakken van die grote problemen dan gaan ze bij de Marokkaanse regering terecht, en alles wordt aan Marokko overdracht, en op die manier komt iedereen tot de conclusie dat Marokko als Staat verantwoordelijk is van wat wij als ” Marokkaanse Nederlanders”doen of hebben gedaan.
    Maar als bijvoorbeeld iemand die goed is, dan vergeten de Nederlanders vaak dat hij Marokkaan is, en op die manier wordt hij maar als Nederlander gezien, typische Nederlandse flauw!!

  7. rachidddd
    10 maart 2006 om 11:10 uur.

    werd eens tijd, want marokko heeft geen tijd voor NL en verdonk

  8. Salam
    11 maart 2006 om 11:20 uur.

    Aan Westmoker
    Ik ben niet mee eens met wat je zegt. De minister is gekomen om de relaties tussen Nederland en Marokko te verbeteren. Er waren groote festiviteiten georganiseer in 2005 en nu nog en waarvan jij niet op de hoogte bent. Jij weet niet eens wat er in Marokko gebeurt. Je komt in de zomer om te laten zien dat je een dure auto hebt. Aan wie dan. Aan je arme dorpgenoten in de Rif. In plaats daarvan, doe een beetje aan sociale activiteiten in Nederland ten behoeve van die mensen in de Rif. Help ze om de wereld beter te kennen dan opscheppen met een auto. Je kan zien dat je onvolwassen bent. Marokko doet meer dan je denkt voor jullie in Nederland. Ik heb in Nederland gestudeerd voor dat je ( waarschijnlijk ) geboren bent. Ik militeer ieder dag om Marokko en Nederland bij elkaar te brengen en mensen zoals jou verpesten het. Doe eens je best om fatsoenlijk om je beter te verdragen dan praten over jongens die het moeilijk hebben in Nederland. Vergeet niet dat je alle mogelijkheiden hebt om te studeren in Nederland dan duizenden in de Rif. Hiermee kun je je land helpen. Marokko heeft alle zijn kinderen nodig of je geboren bent in China of Kenya. Denk een beetje positief over Marokko of laat je mond dicht en integreer je beter in Nederland.

  9. westmoker
    11 maart 2006 om 06:58 uur.

    salam,
    Ik begrijp dat het is bedoeld om de relatie tussen marokko en nederland te verbeteren. Ze kunnen het hebben over integratieproblematiek.

    Ik ben op dit moment een ambtenaar in dienst van de gemeente Amsterdam. Ik heb gestudeerd en probeer goed te leven. ik praat ook niet over mij nu. Ik ben nu 24 jaar Ik heb het over de afgelopen 10 jaar die heel zwaar voor me waren en ik zie nu jochies in mijn buurt van die leeftijd die hetzelfde meemaken of erger…… Je kunt praten over integratie of je kan het hebben oversociaal economische kwesties die voor mij veel belangrijker zijn. integratie kun je niet forceren .. het gebeurt gewoon geleidelijk, maar deze mensen irriteren zich aan marokkanen en organiseren debatten en houden onderwerpen in de tweede kamer aan…. die ik overigens meteen wegzap. Jij vindt mij onvolwassen… ik denk niet dat ik dat ben…. ik was gewoon een beetje melig..
    Dat terzijde ik hoop inshallah dat alles goed komt.

    wa salam aleikum

  10. Mo
    11 maart 2006 om 11:29 uur.

    Salam

    ik zou graag van uw willen weten wat doet marokko voor ons?
    enlighten me if you can.

  11. said
    12 maart 2006 om 02:55 uur.

    niks, als de zomer aankomt, proberen ze de media te zoeken om ons “‘welkom” te heten.

  12. Salam
    12 maart 2006 om 09:15 uur.

    Aan Mo

    Wat moet Marokko voor je doen en je bent in Nederland. Wat moet Nederland doen voor de nederlanders dei in Marokko wonen. Waarom schuiven wij altijd de schuld aan een andere. Je moet iets voor jezelf doen en voorbeeld geven als het hoort. De marokkannen zijn beleefd en dat weet iedereen in de hele wereld. Dus als ik me goed gedraag dan heb ik geen integratieprobleem en heb niemand nodig om mij te helpen

    Voor Westmoker,

    Wat kan Marokko voor de integratieproblematiek doen. De meeste jochies zoals je zei zijn in Nederland geboren. Jullie leven anders dan hier. Ik zie persoonlijk niet wat er kan gedaan worden. Het ligt aan de opvoeding gewoon. Wij hebben miloenen kinderen in Marokko en die doen niet wat die jochies daar doen.Ik volg een beetje wat er aan de hand is. Zou je willen hebben dat jochies uit andere landen hetzelfde doen in Marokko. Ik denk het niet. Dus de probleem ligt aan ons. je hebt gestudeerd in nederland dan zou ik in je plaats een vereninging stichten ten behoeve van die kinderen en ze samen met elkaar brengen en vertellen dat ze moslims zijn en dat de islam verbiedt ons om onfatsoenlijk te zijn. Legt ze uit dat zich moeten goed verdragen en een goede voorbeeld geven. Zij weten niet wat ze doen maar dat ligt aan jou en alle marokkanen die de kans hebben gehad om te studeren om hun uit te leggen dat ze alles verpesten voor hun en voor ons allemaal. De relaties worden langzamerhand beter nu dus wij moeten van profiteren om goede voorbeelden te geven. Wij hebben allemaal banden met Nederland en weet zeker dat je evenveel Nederland als Marokko verdedigt als het moet. Ik ken genoeg nederlanders in Marokko die echt alles doen voor Marokko. Zij houden evenveel van Marokko als nederland. Zij verdedigen Marokko net of het hun land is.

  13. Mo
    13 maart 2006 om 05:02 uur.

    Salam

    Ik vind dat u zelf tegenspreekt, u was degene die had beweerd dat Marokko heel veel doet voor ons, niet ik.