MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Nederlanders langer vast in Marrakech

10 maart 2006 | in Maatschappij | 13 Reacties

De twee 57-jarige Utrechters die vorige week in Marokko werden opgepakt op verdenking van homoseksualiteit en uitlokking tot prostitutie, blijven voorlopig in hechtenis. Homoseksualiteit en prostitutie zijn strafbaar in Marokko. De twee riskeren een gevangenisstraf van een jaar. Hun advocaat stelt echter dat van homoseksueel gedrag of prostitutie geen sprake was. Ook de mannen ontkennen en gaven aan dat de twee Marokkanen met wie ze waren gidsen zouden zijn geweest, die de Utrechters de weg wezen in de oude binnenstad van Marrakech. Michel E., de derde Nederlander die vorige week in Marrakech werd opgepakt, zit ook nog vast. Hij riskeert een zwaardere straf voor pedofilie omdat hij in het gezelschap was van een 16-jarige schandknaap. De 40-jarige E. zou al zeker twee jaar geregeld naar Marrakech komen om daar met jongens seks te bedrijven tegen betaling meldt het Algemeen Dagblad.

Er zijn 13 reacties

  1. reweo
    10 maart 2006 om 11:42 uur.

    schandalig, deze lui moeten meteen uit de maatschapij worden vernietigd voordat erger word. mijn voorkeur gaat naar ophanging op het bekende plein van marrakech.

  2. mbakoemi
    10 maart 2006 om 01:05 uur.

    ach, sommige diensten moet je duur betalen…

  3. tommy
    10 maart 2006 om 03:23 uur.

    heb je het niet in de krant gelezen. die jongens waren alleen maar hun gids niets meer.

    ze zijn niet op heterdaad betrapt met het sex hebben met de jongens volgens de advocaat.

    aan de ene kant heb je een advocaat nodig als je in problem zit aan de andere kant is het och ook weer zoeits dat ze de grooste crimineel vrij kunnen krijgen om gebrek aan “bewijs” op dat moment.

  4. Mo
    10 maart 2006 om 05:38 uur.

    ik vind het echt jammer dat marokko niet iran is..
    want daar hebben ze de juist straff voor zulke dieren.

  5. Youssef
    10 maart 2006 om 06:27 uur.

    Volgens mij moet het gewoon levenslang zijn, mensen die dat met ons kinderen doen verdiennen maar de allerzwaarste straf, wat denken ze nou??! dat als je in Marokko bent mag je doen wat je wilt of wat?!? bestaat er geen wet of zijn er geen regels dat iedeen aan moet houden!??! waarom die arrogantie??! hadden ze dat maar in Nederland hebben gedaan, maar ze weten haast wel wat ze te verwachten hebben.
    Die mensen hebben geen respect voor ons ook niet voor ons gevoelens, stel dat je dat als Marokkaan in NL doet, dan zal iemand roepen en dan wordt een landelijke debat erover gehouden.
    Uiteindelijk hoop ik dat de Nederlandse regering daarover niks zegt en geen stappen tegen Marokko neemt om die klotzaken vrij te laten, anders zal niemand meer geloven in dit land van ooit, het land van democratie en waar iedereen gelijk moet behandeld worden.

  6. trab
    10 maart 2006 om 07:59 uur.

    Langer vast, ach welnee, levenslang moeten ze! Zulke mensen horen niet thuis op de wereld. Maar dat kun je wel over meerder autochtone Nederlanders met hun onzedelijke cultuur zeggen. Bah en nogeens Bah.

  7. youssie
    11 maart 2006 om 06:17 uur.

    ze zitten nu wel lekker op flessen in de bajes, dat was toch wat ze wilden.

  8. samir
    11 maart 2006 om 06:45 uur.

    die jongens zoeken het zelf,ben zelf marokkaan ,heb dat dikwijls meegemaakt in marokko dat jongens je komen vragen om mee te gaan,zelf de grenspolitie is er niet vies van,schijnheilig zijn marokkanen,dat is mijn mening

  9. Henk
    12 maart 2006 om 03:55 uur.

    Samir,doet niks terzake,het gaat om het feit dat er mensen zijn die naar andere landen reizen om hun sexuele behoefte te bevredigen,dit doen ze altijd naar landen waar de mensen makkelijk overt e halen zijn voor weing geld want daar gaat het uiteindelijk om,ze kunnen ook gewoon in Nederland in sexshops terecht voor een jongen maar dat kost meer als een vakantie naar Marokko. Laten we nu de Marokaanse rechter de kans geven op te treden. Ik ben nog nooit een advocaat tegen gekomen die zei dat zijn client het had gedaan. Maar men gaat me toch niet vertellen dat ze op de hotelkamer zaten te onderhandelen over de prijs van de mandarijnen voor export naar Nederland? De schandknapen vinden we overal en in elk land van de wereld en is al zo oud als de mensheid is maar dat betekent nog niet dat je er gebruik van moet maken,de rest van hun leven in Marokko in de gevangenis zal velen doen beseffen dat je naar Marokko gaat voor een prachtig land te bezichtigen en te zien hoe een andere cuktuur is,de rest doe je maar in je eigen land.

  10. Duracell
    13 maart 2006 om 10:23 uur.

    Dit is volgens mij gewoon een poging van de Marokaanse justitie om het te laten lijken of ze echt iets aan dit soort dingen doen. Iedereen weet donders goed dat zaken als prostitutie en homoseksualiteit in elk land ter wereld voorkomen, in het ene land wat openlijker dan in het andere. Ik vind het een beetje ver gaan om ineens een paar mensen op te pakken en de zaak zo breed mogelijk uit te meten om maar vooral te laten zien hoe hard ze prostitutie en homo’s aanpakken. En wie het gelijk over de doodstraf en ophangen en de galg heeft, kijk uit waar je over begint, want voor je het weet krijg je zelf ook nog een touw om je nek voor een onbenulligheidje. Fout geparkeerd, door het rode licht gereden, bibliotheekboek te laat teruggebracht ofzo, hup, dood door de strop. Da’s toch niet leuk meer?

  11. amore
    15 maart 2006 om 04:41 uur.

    duracelle
    ik snap jou niet dat die mensen moet verdedegen,dat zijn bedorven
    mensen die de maatschapij in gevaar brengen,er moet hard opgetreden worden ook hier in NL,het zo je gebeuren dat jou zoon
    wordt dat gebeurd natuurlijk zijn dingen die in marokko gebeuren
    waar de politie geen greep oip hebt ,in de marokaanse wet als
    je samen met een vrouw samen een hote l pakt ben je verplicht aan
    te tonen dat jullie koppel zijn bedoel ik mee getrouwd zijn ,we moeten niet alles toloreren,hard optreden ben ik voor

  12. Duracell
    17 maart 2006 om 08:44 uur.

    @ Amore:

    Bedankt voor je reactie. Wat ik duidelijk wil maken, is dat die arrestatie en de daarop volgende rechtszaak niet betekent dat het probleem echt wordt aangepakt. We hebben het namelijk niet over een echt probleem, maar over een situatie.
    Zoals je zelf al aangeeft, zijn er nogal wat lieden die de maatschappij in gevaar brengen. Drugshandelaren, asocialen, dieven, geweldplegers, verkrachters, ga zo maar door. Ik ben het met je eens als je daar hard tegen wil optreden. Maar om homo’s op te sluiten omdat ze homo zijn, vind ik geen goed idee. In dit geval schijnt er een 16-jarige knul bij betrokken te zijn. Wij weten allebei dat er nogal wat jongens dit soort dingen doen om geld te verdienen, en als ze dat doen, nemen ze die beslissing zelf. Ik zou die dingen van mijn eigen zoon nooit tolereren, maar in Marokko (en in een heleboel andere landen ook) denken de ouders eerst aan het geld en daarna pas aan wat hun zoon of dochter doet. Als die twee Utrechters in de gevangenis moeten, okee. Maar dan moeten een heleboel ouders ook maar in de gevangenis omdat ze hun kinderen op het slechte pad laten gaan.

  13. david
    16 juni 2010 om 08:20 uur.

    Duracell heeft groot gelijk, natuurlijk.