MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Willink voor behoud dubbel paspoort

25 maart 2006 | in Maatschappij, Overheid | 9 Reacties

Vice-president Tjeenk Willink van de Raad van State is voor het behoud van de dubbele nationaliteit. Hij heeft “altijd twijfel gehouden over de strijd tegen de dubbele nationaliteit”. Tjeenk Willink staat daarmee lijnrecht tegenover minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) die de dubbele nationaliteit voor bijvoorbeeld Marokkanen van de derde generatie in Nederland wil afschaffen. Verdonk heeft daarvoor in de Kamer de steun van een meerderheid van CDA, VVD, LPF en Groep Wilders, aldus Nu.NL.

Er zijn 9 reacties

  1. kgggggggg
    25 maart 2006 om 10:38 uur.

    nee niet afschaffen! op deze manier kunnen we teminste de criminelen allochtonen het land uitzetten zonder gedonder te krijgen over mensenrechten

  2. Toth
    25 maart 2006 om 01:51 uur.

    Het is altijd goed te zien dat Nederlanders zich druk maken over mensenrechten, maar erg overtuigend is het op de een of andere manier zeer, zeer zelden.

  3. Youssef
    25 maart 2006 om 01:58 uur.

    Alweer die gezeil over de dubbele nationaliteit, wat maakt t uit als je 2 pasporten hebt, in NL en in heel Europa ben je maar Europeaan, je bent Marokkaan alleen maar in Marokko, dus een probleem is het niet, maar ik vraag me bijvoorbeeld af waarom een Israelisch 2 pasporten mag hebben en ik als Marokkaan niet?! werkt dat soms averechts?

  4. amore
    25 maart 2006 om 06:29 uur.

    afschaffen van dubbel paspoort zal integratie niet bevorderen en ik
    weet niet waarom allen marokkanen dit moeten gelden terwijl veel
    minderheiden dat ook hebben als moet kiezen dan lever ik dat kut ding gewoon in,we hebben als marokkanen gemerkt dat dat deze
    regerihg heeft veel weg van NAZIS,straks moeten wij ook rekeningn
    inleveren dat is toch belachelijk en ziek van te worden

    KGGGGGGGGGGGG
    HEBBEN JULLIE VAN UBERHAUPT VERSTAND VAN MENSENRECHTEN GA S OP JE LUL PISSEN
    WEET JE DAT DE GROOTSTE CRIMINILLEN NEDERLANDERSS
    WAREN EN NOG STEEDS .

  5. shemharosh
    25 maart 2006 om 07:15 uur.

    afschaffen dat gelul…het is moeilijk leven met een koning laat staan twee

  6. Jamal
    26 maart 2006 om 02:13 uur.

    Ik vind dat het dubbel nationaliteit altijd moet blijven, zolang we niet VOLLEDIG geacepteerd worden door de Nederlandse samenleving.
    Want als de huidige samenleving op deze manier doorgaat, is er een grote kans dat het Nederlandse volk één of andere Nazi-gek aan de macht helpt.
    En dan zeg ik één ding, mijn broeders en zusters, pak je rommel en wegwezen, en prijs God dat je een andere land hebt om naartoe te vluchten.

  7. Miss_N
    26 maart 2006 om 12:31 uur.

    ik weet wel wat ik ga kiezen als de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft.. juist jah de MArokkaanse!! en Jamal heeft goed verwoord waarom dat wel zo handig zou zijn.. hahaha

  8. shemharosh