MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aboutaleb: vrouw met boerka geen bijstand

18 april 2006 | in Geloof, Overheid | 20 Reacties

De Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb (Integratie) vindt dat vrouwen die een boerka dragen en daardoor geen werk kunnen vinden, geen recht hebben op een bijstandsuitkering. Dat schrijft De Telegraaf vandaag. Aboutaleb vindt dat de sociale dienst een vrouw die vanwege het dragen van een boerka geen werk kan krijgen, een uitkering mag weigeren. Zo’n vrouw plaatst zichzelf buiten de arbeidsmarkt, meent hij. “Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren.” Het dragen van een boerka wijst Aboutaleb niet principieel af. Maar als overheid mag je wel iets van burgers verwachten, vindt hij. In Amsterdam dragen enkele tientallen vrouwen een boerka.

Er zijn 20 reacties

  1. Amsterdammer uit west
    18 april 2006 om 12:01 uur.

    Ik krijg het gevoel dat het hier nergens om gaat……………Hoeveel mensen zitten in de bijstand en genieten een uitkering? Deze uitlating van onze wethouder verdient naar mijn mening niet eens de voorpagina. Het is goed dat het aangepakt wordt. Het wordt alleen enerzijds overdreven en anderzijds door sommigen misbruikt om dan alle hoofddoekjes over een kam te scheren.

  2. Riffi 3XL
    18 april 2006 om 02:57 uur.

    Marokkanen hebben op deze bounty gestemd die witte voetjes wil halen bij de tata’s.
    Deze bounty zit in de colege dankzij al die Marokkanen die op hem hebben gestemd, en dan gaat hij zijn eigen kiezers in de rug steken zodat hij hogerop komt in de hierarchie van de tata’s.
    Aboutaleb is een eersteklas verrader. Hij heeft zijn eigen familie verraden, die een huis hebben in Marokko, omdat zij hier sociale dienst krijgen.
    Deze bullshit over vrouwen met boerka’s is slechts een publiciteitsstunt van deze snitch. Hoeveel vrouwen heb je eigenlijk die een boerka dragen?
    Deze VVD’er in PvdA-jasje moet zich bezighouden met andere acute problemen, zoals: jeugdwerkloosheid en armoede.
    Deze bounty slijmt, maar krijgt geen enkele stem van een tata, ondanks dat hij wit van binnen is, want hij blijft toch altijd bruin van buiten.

  3. zucht
    18 april 2006 om 03:00 uur.

    “Ik krijg het gevoel dat het hier nergens om gaat……………Hoeveel mensen zitten in de bijstand en genieten een uitkering?”

    doe je ogen open, want het zijn er te veel

  4. Miss_N
    18 april 2006 om 04:18 uur.

    wat een badaap zeg, die aboutaleb!!

  5. mimoen
    18 april 2006 om 05:58 uur.

    ze moeten niemand meer een bijstand geven in nederland, alleen moeders met meer dan 3 kinderen en die thuis zitten als huisvrouw de rest kan de pot op,

  6. Toth
    19 april 2006 om 12:01 uur.

    Het is gewoon PR, een soort politieke Witte Reus reclame dat je geacht wordt te horen zonder te luisteren. Zo’n symbolische strafmaatregel is – buiten dat het ergens tussen loodrecht en een hoek van 180 graden op de lijn van fundamentele democratische waarden staat – in strijd met het internationaal humanitair recht.
    Je kunt volkomen legitieme of principiele redenen hebben om de burqa uit te willen bannen (en deze reden die Aboutaleb aanvoert is niet legitiem en ook juridisch praktisch onuitvoerbaar alleen al omdat het collectief een intentie wil sanctioneren – schuldverklaring – op grond van vooronderstellingen op individueel niveau) maar legitieme redenen maken niet alle middelen ook legitiem. En dit stukje PR gemotiveerde grootspraak behelst een legitiem noch legale maatregel.

  7. hamid imazighen
    19 april 2006 om 09:14 uur.

    DRAAGT ZIJN VROUW OOK EEN HOOFDDOEK ZEKER WEL
    WAT EEN VERRADER DOUBLE FACE DEZE MAN IS GEERT WLIDERS.
    STITOU
    BOUJAFAR.
    NADOR

  8. Amsterdammer uit west
    19 april 2006 om 09:32 uur.

    Zucht,
    ik bedoelde eigenlijk vrouwen met een burqa die een uitkering genieten…………..tik foutje……………

  9. youssie
    19 april 2006 om 12:45 uur.

    hadden die marokkanen niet op hem moeten stemmen. eigen schuld dikke bult. politiek is bullshit.

  10. Maghreb Magazine » Marcouch steunt uitspraken Aboutaleb
    19 april 2006 om 03:47 uur.

    […] 04/18/2006: Aboutaleb: vrouw met boerka geen bijstand […]

  11. Riffi 3XL
    19 april 2006 om 04:03 uur.

    Deze mongool is zelf ook gescheiden. Hij was getrouwd met een Nederlandse vrouw die papieren voor hem heeft gemaakt, maar ze is hem blijkbaar zat geworden.

  12. mustapha
    24 april 2006 om 05:33 uur.

    Aboutaleb is altijd al een verrader geweest van zijn eigen volk. Hij was de eerste die in d ejaren negentig roepte dat Berbers Arabisch moesten leren, terwijl iedereen hier Berbers is. Ook was hij een fervent voorstander om stoute Marokkanen gelijk terug te sturen naar Marokko. En de Antillianen, Surinamers….Moeten die ook terug?

    Trouwens er is onderzoek naar gedaan. Er zijn 4! vrouwen in heel Nederland met een burka en een WW-uitkering. Aboutaleb is goed in zijn vak. One-liners verzinnen…

  13. Mtiwi
    25 april 2006 om 02:07 uur.

    Riffi 3XL en anderen,

    Aboutaleb is een volksvertegenwoordiger. Volksvertegenwoordiger niet alleen voor allochtonen maar ook voor autochtonen. Volgens de verkiezingsstatistieken heeft aboutaleb aanzienlijk veel stemmen ontvangen van autochtonen kiezers. Hij is wethouder van Amsterdam. Als wethouder van Amsterdam ben je verantwoordelijk voor de inwoners van je stad. Omdat hij een marokkaanse achtergrond heeft, wil niet zeggen dat hij alleen wethouder is van Marokkanen. Hij vertegenwoordigt alle amsterdamse inwoners met allerlei verschillende nationaliteiten.

    Ik vind dat je als wethouder ook neutraal moet blijven. Je moet niet de ene voortrekken, want dan pas zal hij een verrader zijn.

    Betreffende een burka heeft hij gezegd: als je werk wordt aangeboden en je wordt aangenomen als je je burka af doet en je weigert, dan kan je ook geen uitkering vragen. Dit lijkt me toch een normale zaak.

    Ik zou het ook niet leuk vinden om gereden te worden door een vrouwelijke buschauffeur. Of mijn kinderen naar een peuterspeelzaal sturen waar een vrouw werkt in burka. Hoe weet ik dat het een vrouw is en dat mijn kind veilig is. Dergelijke senario’s zijn natuurlijk normale voorbeelden.
    Draag dan gewoon een hoofdoek, alleen je gezicht wordt getoond meer niet.

    Of aboutaleb gescheiden is en getrouwd is met een nederlandse vrouw is zijn persoonlijke probleem. Daar heb jij niet recht van praten, aangezien jij niet weet wat er zich heeft afgespeeld. Ze zeggen eldhun haram. Laat allah hierover oordelen en niet jij!!!!!!

    Het is juist goed dat de berbers arabisch leren spreken, dan kunnen ze tenminste buiten de Rif gebergte ook hun vakantie doorbrengen. bijvoorbeeld in rabat.

  14. Takfarinas
    02 mei 2006 om 06:22 uur.

    Aboutaleb heeft gelijk.
    Die radicale moslimpjes en pan-arabisch (lees terror) georrienteerde wezentjes moeten eens aangepakt worden!

    Azul.

  15. moslim
    04 mei 2006 om 01:40 uur.

    uitkering instanties zijn er voor mensen die willen maar niet kunnen, met burka wordt je bijna niet aangenomen, dus maak je het voor jezelf onmogelijk, verder is het de plicht voor de man om (financieel)voor zijn vrouw te zorgen, uitkeringen maken de moslim zwak en lui , dus moslims onderneem iets , rizq is van Allah, en hoe durf je je later te verantwoorden voor je inkomsten (nou ik heb mij hele leven geouwehoerd over kafirs maar ik heb wel bij hun gebedeld ) wordt wakker en verdien je eigen risq, de Profeet sas begroette iemand die niets aan het doen was zelfs niet en spoorde mensen aan iets te doen, uitkeringen alleen nog voor alleenstaande moeders en of arbeidsongeschikten…..

  16. Mtiwi
    05 mei 2006 om 10:45 uur.

    Moslim,

    Eindelijk iemand met wijze woorden. Alleen weet ik niet of het waar is wat je in stuk schrijft. Ik verwijs dan naar de woorden: de Profeet sas begroette iemand die niets aan het doen was zelfs niet. Ik denk dat dit stukje niet past bij het profiel van de Profeet. De profeet groette immers iedereen, moslim, niet-moslim, vijand. Dus ik denk dat je effe moet komen met een overlevering.

  17. Riffi 3XL
    25 mei 2006 om 08:17 uur.

    He mtiwi,
    Ga terug naar die berg van je in talemsala, talembot of jebha, jij bent exact dezelfde bounty als die Aboutaleb.
    Ik ken veel Mtiwi~s, maar jij bent een verhaal apart slijmbal.
    Witte Marokkaan!!!!!!!!!!!!

  18. Mtiwi
    27 mei 2006 om 03:12 uur.

    Riffi 3XL,

    Je moet gewoon proberen de feiten onder ogen te zien. Voor zover ik het weet, is Aboutaleb een riffi en geen mtiwi, dus ik zou jezelf maar beter organiseren en je achterban in de gaten houden. De marokanen die ons volgens jou voor schut zetten zijn allen riffi. Van Aboutaleb tot Najib amhali.

    Dus kom niet praten over talemsala, talembot of jebha.

  19. Aker3ie
    01 juni 2006 om 07:02 uur.

    mtiwi : Het is juist goed dat de berbers arabisch leren spreken, dan kunnen ze tenminste buiten de Rif gebergte ook hun vakantie doorbrengen. bijvoorbeeld in rabat.

    wat is dat voor een domme opmerking!!!?!?!?

  20. mtiwi
    02 juni 2006 om 08:48 uur.

    Door dat ze de arabische taal niet spreken sluiten ze zich uit te reizen buiten de Rif gebied. Omdat ze het niet redden om te coommuniceren met de rest van marokko