MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko wil meer Nederlanders

19 april 2006 | in Economie, Marokko | 16 Reacties

Het aantal Nederlandse toeristen naar Marokko is in 2005 met 9 procent gestegen tot 80.000. Om de groei verder te bevorderen investeert Marokko tot 2010 tussen de 8 en 9 miljard euro in vooral het ontwikkelen van nieuwe toeristische gebieden. Marokko hoopt op jaarlijks 300.000 Nederlandse bezoekers. Het Nationaal Marokkaans Verkeersbureau voor de Benelux in Brussel presenteerde gisteren de plannen voor de komende jaren. Daarin werden allerlei verwachtingen uitgesproken, maar onduidelijk blijft of Marokko de nieuwe Turkse Rivièra wordt of een gooi doet naar cultuur geïnteresseerde toeristen. ,,We lijken op Dubai, Oman, Tunesië en Turkije”, aldus directeur Khalid Tijani tegen het ANP.

Er zijn 16 reacties

  1. hamid imazighen
    19 april 2006 om 09:09 uur.

    MAROKKO WEL GESCHIKT VOOR SEXTOERISME
    WIJ KENNEN WEL HET VERHAAL VAN DIE BELG IN AGADIR.
    ROT OP.
    RIF.

  2. nardjis
    19 april 2006 om 11:11 uur.

    wat betreft toerisme is turkije veel verder dan maroc, ben paar keer in turkije geweest. maroc moet veel leren van turkijke kwa prijs/kwaliteit verhouding, en allerlei faciliteiten. daarentegen vind ik maroc wel goed scoort kwa vreemde talen (frans/spaans en engels begint ook verder te ontwikkelen daar).

  3. Nihad
    19 april 2006 om 01:28 uur.

    Marokko zou moeten investeren in het uitgaansgelegenheden zou het echt de kapitaalkrachtige toeristen (lees jongeren) willen trekken. Tétuan is een schitterende badplaats, maar wel saai in de avond.

  4. Amsterdammer uit west
    19 april 2006 om 02:08 uur.

    De belangrijkste belemmering van toeristen om naar Marokko te reizen, is de mentaliteit van de Marokkaanse bevolking zelf. Iedereen probeert zijn slaatje te slaan, met als gevolg dat die toerist nooit meer terug keert.

    Zowel Turkije als Spanje doen het van toeristen die iedere jaar terugkeren en anderen mee brengen.

  5. sinsinbad
    19 april 2006 om 03:05 uur.

    Marokko word het inshallah in de toekomst! believe me! 🙂

  6. amazigh
    19 april 2006 om 05:46 uur.

    Heb liever geen nederlanders in marokko zeikers zijn dat. je hebt alleen last van deze gasten ik kom ze iederdag tegen hier in nl, moet ik ze ook nog tegenkomen op mijn vakantie. dat geldt ook voor die vieze arabieren ( uit midden oosten) die komen voor iets anders honden zijn dat.
    azul

  7. marokkino
    19 april 2006 om 11:12 uur.

    Het probleem van marokko is dat er te vele hebzucht heerst.
    Iedereen wil zsm veel geld verdienen.

    Als die mentaliteit nu eens verdwijnt in combinatie met veel heel veel geld in grote investeringen zoals de infrastructuur en gezondheidzorg en recreatie dan zal marokko ooit wel eens een groot vakantie land worden.

    Maar goed we hopen dat de Marokkaanse regering slim genoeg is
    om nu haar kans te grijpen en een grote gooi te doen in de tourisme branche.

  8. Schapekop
    20 april 2006 om 01:10 uur.

    he marokkino,

    je bent echt een viezerik, ze3ma jij bent in europa jij hebt geld en dan mogen de marokkanen in eigen land geen geld maken rot toch op man
    Ik hoop dat de marokkanen doorgaan met profiteren van toeristen kunnen ze ook eens gheld verdienen.
    tfoe marokkino echt een mocro die alleen aan zich zelf denk

  9. Schapekop
    20 april 2006 om 01:11 uur.

    jij denkt alleen maar aan ‘een vakantieland’ alsof die marokkanen alleen op toeristen wachten.

  10. Duracell
    22 april 2006 om 06:57 uur.

    @ Amazigh:

    Het gevoel dat je in je reactie beschrijft is geheel wederzijds. Ik ben met geen tien paarden naar dat land te slepen, en dus zal ik er ook wel geen geld uitgeven.

  11. mocro
    22 april 2006 om 05:27 uur.

    amazigh, je bent echt een barbaar.
    je nick/name zegt al genoeg over jou, je bent zeker nog niet buiten de rifgebergte geweest. wat weet jij van maroc , berggeit
    wees trots op je land, of je nou riffi-arab-soussie of weet ik veel bent, we zijn allemaal mocros.

  12. k@@slander
    22 april 2006 om 10:44 uur.

    Marokko is zeker wel een prima vakantieland. Er is niets mis met de badplaatsen aan Atlantische of Middellandse kusten, gecombineerd met een rondreis door het prachtige binnenland over prima wegen en trein en bus-verbindingen. Vergelijk het vooral niet met Turkije, want de sfeer is heel anders. De steden zijn na 23.00 uur uitgestorven. Het nachtleven speelt zich nu af in de discotheken en “cabarets” van de grote hotels. Daar zijn nu nog veel opdringerige dames in de weer, maar als het toerisme toeneemt en er meer “normale” beter betaalde banen komen, zal dat zeker afnemen. (Volgens mij gaat niemand graag in de prostitutie). Probleem blijft wel dat er op een terrasje geen glas bier of wijn te krijgen is, alleen in donkere dranklokalen met de gordijnen dicht! Dáár zou de koning/regering wel iets aan moeten doen, als men het toerisme naar Marokko wil halen. Maar het mineraalwater is voorlopig ook prima. (Alleen die Cola. . . , die kan beter! ).
    En het is toch best handig als je in Tetouan of Martil of Hoceima zomers gewoon Nederlands kunt praten???? Het gaat lukken met Maroc!

  13. Mon3y
    23 april 2006 om 08:32 uur.

    “tussen de 8 en 9 miljard euro in vooral het ontwikkelen van nieuwe toeristische gebieden”??????

    is dat beter te besteden aan de ontwikkeling van Maroc.

  14. Rabat
    12 december 2006 om 07:10 uur.

    marokko is het gewoon. marrakech staat in de top 10 van de best bezochte steden van de wereld alles wat je wil is hier te vinden alleen mensen maken elkaar moeilijk marokko heeft veel te bieden en nog iets de aller beste acteurs en zangeressen zijn een keertje hier gekomen en hebben hier huizen dus het zegt wel iets dat marokko gewoon mooi is!!! zee strand zon twee grote zeeen mooie landschap mooie mensen gastvrij je moet niet willen lijken op andere landen marokko moet apart blijven en spannend voor de toeristen 1001 nacht……. maroc for ever

  15. Rabat
    12 december 2006 om 07:20 uur.

    ik zit nu in marokko en uitgaansleven is top hier casablanca , rabat, agadir iets wat je niet hebt gezien of gehoord moet je nooit over oordelen totdat je het zelf hebt meegemaakt ik ben naar pascha geweest in marrakech je hebt er 3 eentje in salou en ibiza en marrakech dus het uitgaansleven voor jongeren is prima. je moet het zelf leuk vinden voor iedereen is het verschillend oke nihad je hebt het echt verkeerd nooit op een plek blijven dan kom je er ook niet achter wat er te bieden valt in maroc

  16. DIE HARD AMAZIGH
    22 mei 2007 om 03:10 uur.

    Allereerst moet die klote regering oprotten dan kan marokko misschien een fatsoenlijk land worden en geen 3e wereldland zoals nu.