MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen bij stille tocht in België

23 april 2006 | in Maatschappij | 17 Reacties

In Brussel is vandaag een stille tocht gehouden voor de Belgische tiener Joe. Hij werd ruim een week geleden op het station doodgestoken door twee vermoedelijk Noordafrikaanse jongens die zijn mp3-speler wilden hebben. Naar schatting liepen in de stille tocht 80.000 mensen mee, onder wie relatief veel migranten van Arabische en Afrikaanse origine, waaronder Marokkanen. “Uit solidariteit”, “Tegen het geweld”, “Omdat we zelf ook kinderen hebben” – de meeste mensen verkiezen het kort te houden, of de stilte te bewaren. Anderen gebruiken meer woorden om uit te leggen wat hen beweegt op de site van Indymedia.be.

Er zijn 17 reacties

  1. bart
    23 april 2006 om 11:34 uur.

    noord afrikanen. marrokanen bedoel je

  2. Sue
    24 april 2006 om 12:02 uur.

    Of Algerijnen!!!!

  3. samir
    24 april 2006 om 08:50 uur.

    in belgie kennen ze da verschil niet, al wat bruin of zwart is, is voor de vlamingen marokkaan

  4. peter r de vries
    24 april 2006 om 01:02 uur.

    wie zegt dat ze uberhaupt noord afrikaans zijn?
    ik kan uit de beelden echt niet uitmaken dat ze noordafrikaans zijn

    ten eerste zijn de beelde niet scherp
    ten tweede zwart haar wil niet zeggen gelijk noord afrikaans
    ten derde de daders zijn nog niet eens boven water dus laten we
    eerst erachter komen wie ze daadwerkelijk zijn.

  5. Amsterdammer uit west
    24 april 2006 om 04:57 uur.

    Of het nou een Marokkaan of een Algerijn is, zinloos geweld is onnacceptabel.

  6. fadoua
    24 april 2006 om 05:04 uur.

    iedereen die steelt is voor hun marokkaan.

  7. burger
    24 april 2006 om 08:17 uur.

    Of het nou Marokkanen zijn of niet wel zijn het brute moordenaars.
    Hoop dat ze snel opgepakt worden en een heel lang straf opgelegd krijgen.

  8. trab
    24 april 2006 om 08:48 uur.

    Het zijn Marokkanen en dit zeg ik als Marokkaan. Maar ik vind het diep, diep en diep triest wat deze jongens hebben geflikt. Deze apenkoppen hard aanpakken!!!

  9. Administrator
    25 april 2006 om 01:29 uur.

    Poolse jongen verdachte van mp3-moord

    BRUSSEL – De politie van Brussel heeft maandag een 16-jarige Poolse jongen aangehouden als verdachte van de moord op de 17-jarige Joe Van Holsbeeck, elf dagen geleden.

    http://www.ad.nl/buitenland/article296246.ece

  10. AbdelRahman
    25 april 2006 om 08:52 uur.

    Tupac zei het al eerder:

    “We are Guilty t’ill proven innocent”

  11. Abdellah A.
    25 april 2006 om 11:45 uur.

    Als ik dat wist had ik ze mijn MP3 gegeven!

  12. mimoen
    25 april 2006 om 01:43 uur.

    zoals ik al had voorspeld, het is helemaal geen marokkaan of noord afrikaan het was gewoon zo,n kut pool ze sluiten de grenzen voor marokkaanse arbeiders omdat ze denken dat de mentaliteit van de oost blok landen beter is, en dan krijg je dit hahaha net goed laat ze die grenzen maar open maken voor polen en tsechen en yugoslaven khoop dat ze pak slaag krijgen van ze dan weten ze hoe goed marokanen wel niet waren of zijn in deze maatschappij.

  13. Izran
    25 april 2006 om 02:06 uur.

    Sinds wanneer ligt Polen in Noord Afrika.

  14. Samira
    25 april 2006 om 05:05 uur.

    Weet je wat ik nog triester vind dan het feit dat Marokkanen heel erg snel als daders en criminelen worden aangewezen door Nederlanders en Belgen? Het feit dat Marokkanen zelf ook denken dat hun landgenoten per definitie crimineel zijn. Dus niet alleen Nederlanders en Belgen worden gehersenspoeld door de negatieve berichtgeving in de media, maar ook wijzelf. In en in triest gewoon…

  15. Henk -Rotterdam
    25 april 2006 om 05:50 uur.

    Wel na alle gebrul en de roep om straffen is het toch aardig stil geworden nu blijkt dat het weer eens geen Marokanen zijn,nee geen woord van ….
    maar zelfs nu het andere blijken te zijn probeert men toch nog richting Marokanen te trappen.In het AD las ik een commentaar dat zei”ik wist niet dat er lichtgetinte polen waren” . Misselijkmakend en rascistischer kan het allemaal niet. Hetzelfde als men schrijft dat het Rijk 5 miljoen euro ter beschikking aan Rotterdam stelt om de terugval van de criminaliteit onder Marokaanse jongeren te bedwingen.Men schrijft niet dat deze 5 miljoen bestemd is om ALLE criminele jongeren een betere toekomst te bieden middels werk en scholing om zo te voorkomen dat ze terug vallen in de criminaliteit en niet alleen de Marokanen. En als de Marokanen crimineel zijn let maar op wat er gaat gebeuren als de grenzen open gaan wat dit kabinet wil.niet alleen dat de grenzen met polen open gaan maar ook met de andere 7 nieuwe EU partners en daar hoor je ze niet over. Blijf trots op jezelf en laat ze maar lullen die figuren die meestal zelf zonder werk en imkoemen zitten en niks anders te doen hebben dan andere de schuld te geven voor hun eigen ellende en de Rotterdammers onder jullie die zijn wezen stemmen 7 maart JL BEDANKT dat de stad weer bestuurd kan gaan worden na 4 jaar ellende en discrimnatie met die ” anderen”.

    Groeten
    Henk

  16. farid
    27 april 2006 om 04:45 uur.

    goed van je henk moette meer mensen zijn als jouw

  17. yugoboy