MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Mzine-lezers juichen aftreden Hirsi Magan toe

16 mei 2006 | in Maatschappij, Media | 72 Reacties

Ayaan Hirsi ‘Ali’ Magan is terecht afgetreden als Tweede-Kamerlid. Dat vindt de meerderheid van de lezers van het Nederlands-Marokkaanse tijdschrift Mzine. Volgens de lezers heeft het VVD-kamerlid na drie jaar niks gepresteerd. Ze heeft vooral de polarisatie en het beledigen van de moslimgemeenschap op haar geweten. Mzine-lezers riepen al na de moord op Van Gogh als eersten op tot het aftreden van de VVD’er.

Mzine, het enige Nederlands-Marokkaanse tijdschrift in Nederland, heeft onderzoek gedaan onder haar lezers in heel Nederland. Meer dan 250 mensen zijn gebeld, met de vraag naar hun gevoelens omtrent het vertrek van Hirsi ‘Ali’ Magan en wat ze vinden van de leugens die zij heeft gebruikt om Nederland binnen te komen.

Hieruit is vooral naar voren gekomen dat er met een verwijtende vinger naar Hirsi ‘Ali’ Magan wordt gewezen. Zeker als parlementariër moet ze het goede voorbeeld geven. Waarom zou een persoon als Taïda Pasic het land moeten verlaten en Hirsi ‘Ali’ Magan niet? Beiden hebben gelogen. De lezers waarderen dan ook de rechtlijnige politiek van minister van Integratie en Vreemdelingenzaken Rita Verdonk. Hoewel het gaat om een partijgenote, probeert ze één lijn te trekken, zoals het hoort.

Wel twijfelt eenderde over de oprechtheid van de minister: of het al dan niet een verkiezingsstunt is, om hiermee haar kandidatuur als lijsttrekker van de VVD te verstevigen.

Hirsi ‘Ali’ Magan heeft keer op keer bewezen dat ze de zaak op de verkeerde manier dient en haar doel voorbij streeft. In de afgelopen drie jaar hebben we haar veel gehoord, maar een daadwerkelijke bijdrage aan de maatschappelijke discussie is er nooit geweest. Ze wilde de positie van de moslimvrouwen verbeteren. Is dat gebeurd? Ze heeft die vrouwen juist tegen zich gekeerd, door ze stelselmatig te beledigen. Vooral het feit dat ze vrouwenbesnijdenis met de Islam relateerde, was een grove misvatting. Dit is een culturele tendens, die vooral in Somalië en Sudan voorkomt. Onder Marokkaanse en Turkse vrouwen zal dit zo goed als zeker nihil zijn.

Als laatste hopen de lezers dat er nu andere vrouwen opstaan, die de discussie op een positieve manier voortzetten.

Er zijn 72 reacties

  1. marokkino
    16 mei 2006 om 09:06 uur.

    yallah koued! a zmar, kakkerlak

  2. youssie
    16 mei 2006 om 09:11 uur.

    dit is gewoon een bewijs dat de islam nooit aangevallen kan worden. allah swt straft meteen. met de islam is gewoon niet te spotten. allah o akbar

  3. ***
    16 mei 2006 om 09:19 uur.

    helemaal mee eens met de islam valt niet te sollen. Het wordt afgestraft door mensen of zoals in dit geval door allah swt. Moge Hirsi Ali voor de rest van haar poppenkastcarriere alleen nog maar meer tegenslagen krijgen die in het niet vallen bij wat haar nu is gebeurd insaallah

  4. Naas
    16 mei 2006 om 09:52 uur.

    Ja sorry hoor, vinden jullie dit nou een straf. Ze gaat lekker naar Amerika waar ze een topfunctie zal bekleden. En ze weet heel goed dat Nederland weinig invloed heeft internationaal, maar Amerika heeft dat wel. Daar gaat ze haar ideeen spuien. Dus hoezo straf. Ze heeft nu een nog groter podium.

  5. Psychiater madmax
    16 mei 2006 om 10:26 uur.

    nou op de tv zag ze er helemaal niet blij uit. in tegendeel ze zag er vernederd uit en terecht. ze was en is een verschrikelijk mens.ze is een mensen hater en krijgt ze een passende straf. dit is het beging van haar afgrond. Alahu akbar. Alahu akbar. alhamdu lilah. vrede zij met alle moslims

  6. Naas
    16 mei 2006 om 10:29 uur.

    “Vooral het feit dat ze vrouwenbesnijdenis met de Islam relateerde, was een grove misvatting. Dit is een culturele tendens, die vooral in Somalië en Sudan voorkomt. Onder Marokkaanse en Turkse vrouwen zal dit zo goed als zeker nihil zijn.”

    even een correctie. Dit is wel degelijk een islamitische traditie, maar het is geen verplichting zoals dat voor mannen geldt. Dat het door Marokkanen en Turken niet of nauwelijks wordt toegepast wil niets zeggen. er zijn ahadith die over dit onderwerp gaan. Maar ik geloof wel dat de manier waarop dit toegepast wordt in deze landen (hoe het in de media uitgelegd wordt) niet in lijn is met de islamitische traditie maar dat is iets anders.

  7. Psychiater madmax
    16 mei 2006 om 11:08 uur.

    nou, ik dacht het niet he. de vrouwenbesnijdenis komt oorspronkelijk uit het zogenaamde westen (christendom) maar de islam heeft dit zwaar verboden. maar omdat de christenen geen geloof meer hebben, proberen ze al het slechte naar de islam te schuifen. maar dat zal ze nooit lukken want islam kun je niet veranderen. islam is sterk. islam is liefde. islam is vrede. islam is hoop. islam is goed.

  8. Heiden
    16 mei 2006 om 11:10 uur.

    Vrijheid van meningsuiting is een groot goed.
    Als je het niet mee eens bent rot jullie toch lekker op, loosers

  9. hasan
    16 mei 2006 om 11:22 uur.

    heiden rot toch lekker op naar je bed het is bedtijd voor jou

  10. GranCan
    16 mei 2006 om 11:22 uur.

    Vrijheid van meningsuiting is een groot goed?

    Ja dat doe Mzine hier toch ook? Vrijheid van meningsuiting om te juichen om het aftreden van Hirsi Ali..! is een groot goed.

    Of wil je met 2 maten meten achterbakse heiden

  11. Psychiater madmax
    16 mei 2006 om 11:24 uur.

    hee Heiden niet zo opgefokt reageren graag he. want straks hebben de lezers van deze site door dat je ook vernederd bent.

  12. abdel
    16 mei 2006 om 11:29 uur.

    Zo zo…heb je die zin zelf bedacht. Kdacht het niet. Weer zo een naaperd die ergens een zin heeft gelezen en die te pas en te onpas gebruikt. Anyway, Ayaan ik-weet-mijn-naam-niet is als een aap uit de mouw gekomen en bevestigde wat wij (de uberintelligenten) allang hebben geweten, namelijk: dat ze een grote-clitloze-staatloze-leugenaarster was en is. Zo die vrijheid van meningsuiting lucht wel op.

    En we zwaaien met zijn allen naar Mag-gaan..en we zwaaien met zijn allen naar Mag-gaan……

  13. Psychiater madmax
    16 mei 2006 om 11:37 uur.

    hee. beste mensen ik ga vandaag huilen naar mijn bed, ja ik ga huilend van blijdschap naar mijn bed. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH ehhhemm . sory ik moest dit even kwijt.

  14. Marokino
    16 mei 2006 om 11:53 uur.

    Dag Hirsi Ali dag dag dag, blijf maar lekker weg, Dag Hirsi Ali dag dag dag,

  15. fadoua
    16 mei 2006 om 11:59 uur.

    vrouwen besnijdenis is verboden bij de Islam. dat wordt gedaan bij sommige stammen in Somalië en Soedan. Ik vind dat het niet kan.

    salam

    P.S.
    Vrijemeningsuiting mag, zolang je anderen niet daarmee kwetst of beledigt.

  16. Achesus
    17 mei 2006 om 01:48 uur.

    Eén van jullie zei het net al heel scherp: Ayaan had invloed op de Nederlandse politiek. Nu gaat ze invloed krijgen op de wereldpolitiek. En dat is *ECHTE* invloed.

    De wereld zal een stuk mooier worden.
    Hup Ayaan !!!!!!

  17. Achesus
    17 mei 2006 om 01:52 uur.

    Als Ayaan het te zeggen zijn mannen niet meer automatish de baas. En krijgen wij vrouwen even veel kans op goede banen als mannen!

  18. jan
    17 mei 2006 om 02:50 uur.

    Opgeruimd staat netjes. Ze heeft niks anders gedaan dan tegen de zwakere in deze samenleving te schoppen. Dit heeft ze gedaan om zich zelf te verrijken. Ze heeft dan ook niks bereikt en ik vind het dan ook vreemd dat iedereen er alles eraan doet om haar de hemel in te prijzen. Ze is een bedrieger en een doortrapte leugenaar. Blijkbaar is het in dit land geoorloofd om te liegen en te bedriegen. Maar als een bijstandsmoeder 100 euro ergens verdient zonder dat aan te geven dan wordt dat als fraude beschouwt en wordt ze gestraft.

    Klaarblijkelijk is het zo zolang je de moslims beledigt en ze dagelijks vernederd dan is het geoorloofd om in dit land te liegen en te frauderen. Maar gelukkig heb ik nog mijn Maroc paspoort en kan ik mijn Ned. paspoort in de WC deponeren, want die is toch niet zoveel meer waard.

    Met vriendelijke groet,

    Zaazouz

  19. Hetty
    17 mei 2006 om 04:54 uur.

    Besnijdenis bij meisjes is niet specifiek van Christenen of Islam maar zoals al eerder werd genoemd in bepaalde landen zo en daarom is het een cultuurverschijnsel, ook in Egypte was dat zo.
    Zowel bij moslims als ook bij Christenen welke overigens in vrede met elkaar leven. Zucht….was dat hiet ook maar zo….en Ayaan wens ik veel succes in de VS zij heeft tenminste dingen bespreekbaar gemaakt. Zij heeft het pad geopend, voor ALLE vrouwen die door hun man worden onderdrukt, ook moslimas, zij Ayaan, komt specifiek voor HAAR groep vrouwen op, Ben trots op haar en strijd haar strijd mee met haar !!! Kom eindelijk voor JEZELF op, dat is wat Ayaan voor jullie wil !!!
    Verdonk is onzorgvuldig geweest en moet zich schamen dat ze zo laf is, achterbaks leugenachtig en bovendien laat ze zien totaal niet geschikt te zijn voor lijsttrekker VVD laat staan toekomstig premier van ons land. Dat is wat ze wil worden. God behoede ons allen, vrede en begrip voor elkaar wens ik ons toe …. groetjes Hetty

  20. sudan soltan
    17 mei 2006 om 09:01 uur.

    wij moeten eenfeest vieren en bosbloemen naar ons helde mw. rita verdonk die eerlijk is regels zijn regels voor iedereen is van toepassing hirshi ali megan pak jou koffers en oprotten naar soumalie daar kan je je cariere beginen.

    dank uzeer mw verdonk

  21. AbdelRahman
    17 mei 2006 om 09:40 uur.

    Laatste wat in me zou opkomen is om Verdonk eventjes te gaan bedanken!

    Mensen vergeten te vlug en weten niet wat er aan het gebeuren is :-s

  22. bopke1
    17 mei 2006 om 09:47 uur.

    Man, wat zijn jullie toch kortzichtig!!! 90% van asielzoekers liegt! En wat gaan jullie zeggen, dat Verdonk iedereen maar even hard zal moeten gaan straffen??! Dat wil ik eens meemaken! (Trouwens, dat Hirsi Ali gelogen heeft, heeft ze ALTIJD duidelijk gemaakt!)
    En wat nou, er valt niet met de Islam te sollen?! Willen jullie doordenken!?! Hirsi Ali is wel vet aangenomen in Amerika door een prestigieuze instituut waar ze zeker gehoord zal worden! Wat heeft ze aan kleine ontrouwe Nederland?! Door dit gedoe krijgt ze waarschijnlijk een heldenstatus in Amerika, waar ze onthaald zou kunnen als voorvechtster van westerse idealen.

    bopke1

  23. Anneke
    17 mei 2006 om 10:05 uur.

    Wie echt denkt dat ze van haar af zijn besef wel even dat ze pas begint met publicaties en behalve in het Nederlands ook veelvuldig in het Engels zal publiceren en filmen. Nog iets: Dat instituut waar ze voor gaat werken is schat rijk, een luxe die ze hier nooit had.

  24. Saida
    17 mei 2006 om 10:29 uur.

    Weet je wat k zo irritant vind.
    Dat niemand heeft uitgezocht wat voor concrete oplossingen AHA heeft.
    Mensen die zeggen dat AHA veel voor de moslimas heeft gedaan doen twee dingen.
    1 Ze hebben het lat voor Islamitische vrouwen ontzettend laag gezet. AHA wordt als uniek gezien. Uniek in wat ze zegt en wat ze doet. Alsof er een wereldwonder heeft geschied nu ze eindelijk een moslima hebben gevonden met spraak-en denkvermogen.
    2 Door AHA als uniek te beschrijven ontkennen ze alle Islamitische vrouwen die zich hebben ingezet voor vrouwenrechten. Vaak hun leven en vrijheid.

    Deze twee punten zorgen ervoor dat er totaal geen eisen aan AHA worden gesteld. Ze hoeft niks te bereiken niks op te lossen. Het is namelijk al een wereldprimeur dat het ‘onderwerp’ wordt besproken.
    De aandacht is gevestigd op het praten. En zijn de mensen die dingen doen onzichtbaar. Mensen die de steun die AHA krijgt heel goed kunnen gebruiken. Dus wie staat in de spotlights?AHA en haar fanclub.; You streel my ego, I streel yours.

    Stel je voor dat je op 2002 roept dat je het wiel heb uitgevonden. Dan zou iedereen je uitlachen omdat het wiel al eeuwen en eeuwen bestaat. Maar door moslimvrouwen te ontkennen kan je toch sier maken in het Westen.

  25. goodfellow
    17 mei 2006 om 10:44 uur.

    Na de moord op theo van gogh..

    hirsi ali:
    “Damies en Hieren, iek ga DOER!”

    16 mei hirsi margan:
    “Damies en Hieren, iek ga ervanDOER!”

    Hahahahahahahahahahahahahhahahahhahahahha

  26. Toth
    17 mei 2006 om 11:22 uur.

    Ik ben het met de opmerking van Saida eens dat met het creeren van de mythe rond Hirsi Ali automatisch degenen die het werkelijke werk doen ontkend worden. Dit is overigens een algemeen voorkomend fenomeen dat geldt voor zowel “het algemeen geaccepteerde kwade” bijv. massamoordenaars als Hitler, Stalin en Mao en vele Pausen tot “het algemeen geaccepteerde goede” bijv. Martin Luther King, Mahatma Ghandi etc. (Beiden ook mensen die in tegenstelling tot de officiele fabel hun doelen bereikten dankzij gewelddadig verzet.)

    Hirsi Ali is niet de geaccepteerde leidster van zo’n brede basis. Ze is vooral de lieveling van journalisten en een mascotte van de vriendenclub van de Winter, Ellian, Cliteur etc. en de Nederlandse na-aapneoconservatieven. Hun motieven zijn het op culturele en alle andere mogelijke gronden proberen te claim van superioriteit, zodanig dat ze het verzet tegen militaire en politieke Westerse suprematie in het Midden Oosten kunnen voortzetten door dit verzet af te schilderen als irrationeel en primitief verzet tegen de beschaving.
    Dit is al jaren en jaren de officiele tactiek van de zionisten dat een effectief politiek en internationaal diplomatiek middel blijkt om vredesonderhandelingen te kunnen saboteren. Het is niet voor niets dat onder invloed van de neoconservatieve en sinds Richard Perle’s Clean Break ontwerp strikt aan de Likud gelieerde American Enterprise Institute dat deze Israelische sabotagetactiek is geinternationaliseerd en toegepast op Amerikaanse hegemonie in het Midden Oosten en Centraal Azie, zoals uiteengezet door Zbigniew Brezinski in zijn boek “The Grand Chessboard” in 1997.

    Van al degenen – van links naar rechts van politiek tot media tot zelfs entertainers – die zich nu schamen of sputteren tegen Verdonk of spugen op Zembla en “de linkse kerk” en de PvdA en weet ik veel wat voor fantasieen, is er niemand – ik herhaal: NIEMAND – geweest die zich schaamde of sputterde of spuugde toen het Iraaks gezin werd uitgezet dat nu dient als jurisprudentie voor het geval Hirsi Ali.

    Voor deze mensen kan ik mij al niet eens meer schamen. Ik beschouw hen als te ver van mij af staand. Ik kijk met deemoed op hen neer en zie dat het niet goed is.

  27. baghdadi
    17 mei 2006 om 11:57 uur.

    ik vind dat mew verdonk ook de pasprten van ahmed aboutaleb en die van groot verrader de iranier afshin elian moet afpakken die twee slijmballes zagen jullie het gisteren hoe die twee praten kutvegers.
    verdonk blijf bij uw standpunten hirshi moet druit zij is illegaal punt uit regels zijn regels.

    leve verdonk chapeau.
    baghdadi

  28. ardjoen
    17 mei 2006 om 12:42 uur.

    als dit het niveau is waarop over Ayaan wordt gesproken dan hebben jullie er niets van begrepen. Ayaan heeft in ieder geval een wezenlijke discussie op gang gebracht waar je, hoe je er ook over mag denken, het mee eens kunt zijn of niet maar probeer dan in ieder geval met redelijke argumenten te komen waarom je iets vindt en niet met dit puberaal geleuter of wat nog erger is zogenaamde juiste interpretaties van een cultuur dan wel de koran. Ik betreur het ten zeerste dat Ayaan uit Nederland weggaat. Ik denk dat velen pas achteraf zullen beseffen wat haar waarde is voor het debat over de islam en de wijze waarop die door sommigen geinterpreteerd dient te worden in een “verlichte” westerse samenleving waar uitgesproken maar beargumenteerde meningen op dezelfde wijze een weerwoord behoeven.

  29. abdel
    17 mei 2006 om 12:55 uur.

    Heeey Ardjoen. Als je het toch opneemt voor AHM. Dan zal het je weinig doen als ik jou een k*tkoelie vindt. Ik bedoel, ik wil de discussie op gang brengen. En niet jou beledigen. Lang leve de “verlichte” samenleving. Ga maar gauw die olifant met 6 poten om raad vragen.

    ( is dit wat jij verstaat van “verlicht”, van mij in ieder geval niet…maar goed.

  30. Saida
    17 mei 2006 om 01:38 uur.

    Ardjoen

    Ik zie jou ook geen tegenargumenten geven voor mijn punten.
    Dus ik denk dat je helemaal niet heb gelezen wat voor kritiek mensen hebben op AHA.
    Je komt je standaardriedel schrijven en gaat zelf nergens op in.

  31. Henk -Rotterdam
    17 mei 2006 om 01:42 uur.

    Laten we eerst eens vaststellen dat AHA(M) het Nederlanderschap in het geheel nog niet is ontnomen. Er is in en na een uitzending van Zembla geconstateerd dat zij bij het verkrijgen van de status voor Nederlander geen juiste gegevens heeft verstrekt.Dit is geen probleem voor het verkrijgen van de status van vluchteling maar wel voor het verkrijgen van het Nederlanderschap.Door zo doelbewust en provocerend daar in een TV programma over te gaan praten kon de Minister niet anders meer dan reageren hierop, zeker niet meer na de zaak van Taida. In de brief laat Verdonk weten dat haar feiten bekend zijn geworden die indien deze juist zijn het nooit zouden hebben geleid tot het toekennen van het Nederlanderschap,en dat ze AHA(M) uitnodigt om binnen 6 weken na dagtekening van de brief haar de argumenten te overhandigen die de zienswijze van de Minister doet veranderen.cq. dat zij een andere conclusie kan trekken.
    Onmiddelijk wordt er in Nederland een groot politiek op puntenscorend gedrag door politieke partijen geopend,en dat terwijl er gisteren avond bleek dat er voldoende figuren in de 2e kamer aanwezig waren die al reeds lang op de hoogte waren van deze feiten( VVD-D66-Halsema,”weet u het Emailadres dan niet”en het gelijk maar even noemde) en ga zo maar door. Vergeten wordt dat AHA(M) al reeds eerder aankondigde Nederland te zullen verlaten maar dit werdt door de VVD nog even verzwegen voor het vaderland want dan kon ze nog even op de lijst als stemmen trekker,dat het allemaal in een stroomversnelling raakte kwam door het bevel van de rechter om het huis te verlaten.De avond voor het bekend worden van de brief is de gehele top van de VVD bijeen geweest en heeft contact en overleg gehad met de Minister over deze zaak en doet dan een dag later of het voor hen een zaak is die plotseling die ochtend uit het heelal is gevallen en men is “verbijsterd,afgrijselijk,woedend,geen worden voor”en ga zo maar door. Het Lamlendige zooitje van D66 de draaiers en lafbekken in het politiek Nederland doen er alles aan om de Minister te laten struikelen om te verbergen hun eigen politiek onkunde en gedrag in deze regeringsperiode. Dus AHA(M) heeft nog gewoon 6 weken de tijd om feiten te overleggen en te bewijzen wie zij is ,kan zij dat niet hoeft ze Nederland niet te verlaten en kan gewoon als vluchteling blijven.Ik hoop dat de politiek ook op gaat komen voor alle anderen die in de problemen zitten maar na de toezegging van de Minister heden morgen zullen we wel niks meer horen want de punten hebben ze gescoord ,5 miljoen inwoners hebben gekeken en dus kunnen ze weer gewoon doorgaan met de eigen belangen.
    Dat AHA(M) Nederland verlaat is wat mij persoonlijk betreft geen verlies voor dit land,want behalve het zaaien van tweedracht tussen de mensen en het doen van uitspraken die velen in dit land hebben gekwetst en nog steed pijn doen heeft ze geen werkelijke waarde aan het land toegevoegd.
    De vele onderwerpen die zij zo nodig bespreekbaar moest maken hebben er in veel gevallen toe geleid dat ze onbespreekbaar zijn geworden op de plaatsen waar ze besproken moesten worden,geen enkele inspanning is er te zien geweest over de positieve ontwikkling van de vrouwen in deze landen en hun goed uitziende toekomst.alleeen het negatieve is in beeld gebracht en dat heeft de zaken geen goed gedaan. Ik denk dat de vrouwen heel goed voor zich zelf op kunnen komen en daar waar nodig voor andere vrouwen,daar hebben we geen schokkende films voor nodig.
    De tijd die in dit land wordt besteed aan allerlei nietszeggende onderzoeken ( 64% van de marokanen heeft een internet verbinding in huis,wat moet je met dat gegeven,waarom niet van de aanwezige andere 168? nationaliteiten,graag gespecificeerd ) en het geld wat daarmede gemoeid is kan men beter besteden aan de toekomst van o.a. de jongeren en andere projecten op de.werkvloer zonder dure nietszeggende studies vooraf en het verduidelijken van het positieve in deze en niet alles elke verdomde dag weer in het negatieve te moeten lezen en te horen. Laten we ons eigen daar maar eerst eens druk om maken in plaats van iemand die de boel heeft besodemieterd en nu de onschuld speelt. Gewoon een smerig politiek spelletje gericht op het eigen belang van een paar figuren hier in de politiek

  32. jasper
    17 mei 2006 om 02:17 uur.

    De vele juichende reacties m.b.t. het vertrek van Hirsi Ali uit Nederland, lijken mij voorbarig, ingegeven door een gebrek aan kennis en gekenmerkt door haat.
    Waarom eigenlijk? HA heeft de ongelijke, achtergestelde positie van Moslimvrouwen op de agenda gezet. Gevolg: haat, doodsbedreigingen, daardoor veel (gratis) aandacht van de internationale pers en uiteindelijk een nog veel invloedrijkere positie voor deze ex-Moslimvrouw. Nooit heb ik van Moslimzijde inhoudelijke kritiek gelezen. Het was altijd kritiek op de vorm, de manier waarop zij de dingen zei enz.
    De vele doodswensen op deze site en elders maken duidelijk, dat HA met haar kritiek wel degelijk gelijk had en pijnpunten blootlegde. Onzin hoeft niet bestreden te worden.
    Inderdaad: Nederland was veel te klein voor HA; haar vijanden hier beseffen niet half hoe hun fundamentalistische gedachten
    nog geschud gaan worden.
    Sapere aude!

  33. mocrozairi
    17 mei 2006 om 02:20 uur.

    kawod donderop al khaba

  34. ardjoen
    17 mei 2006 om 02:26 uur.

    de reaktie van abdel is precies wat ik bedoel.. het is geleuter en hij kan alleen maar schelden. Goed, dat zij dan maar zo maar dat je dan niet serieus wordt genomen ligt dan toch aan jezelf. Probeer eens wat zinnigs te zeggen zonder dat het in gescheld ontaard.

    Wat Saida betreft: ik maakte een algemene opmerking over het niveau waarop hier op het vertrek van Ayaan werd gereageerd. Ik heb niet specifiek op jouw opmerkingen gereageerd. Overigens, concrete oplossingen zijn er niet te geven. Wanneer je naar het debat over de islam en alles wat daarmee samenhangt kijkt dan blijkt al dat er zoveel meningen (en evenzo vele zinnen) zijn dat wat je ook bedenkt als concrete oplossing er altijd wel iemand is die het maar onzin vindt of verre van zich werpt.

    Waar het om gaat is dat ondanks al deze verschillen, en hoe hard er soms ook over en weer wordt uitgehaald, de rede of het verstand niet gedomineerd moet worden door allerlei emotionele uithalen waar je niets mee kunt en die alleen maar maken dat je geisoleerd raakt van een samenleving waar je toch ook deel van wilt uitmaken. Juist het feit dat we in een samenleving zitten maakt dat we niet anders kunnen dan met elkaar in dialoog proberen te blijven ook al valt dat soms niet mee.

  35. trab
    17 mei 2006 om 03:34 uur.

    Hey Ardjoen,
    Ik ben het totaal met je eens dat het dialoog door moet gaan. Maar ben je het dan ook je met me eens dat AHA op een hypocriete wijze op een voetstuk geplaatst wordt. Terwijl de niet-afvallige moslimvrouwen die voor hun rechten opkomen niet zo’n plaats krijgen. Rara hoe kan dat? Aan jou de vraag? Is dat omdat een ECHTE moslima minder vrijheid van meningsuiting mag hebben dan een AFVALLIGE moslima? Kortom, men geeft in dit land en alle andere landen die de christelijke waarden als uitganspunt hebben de moslims een 2e rangspositie, zoals dat ook door Hitler in WO 2 gedaan is bij de Joden (vervolgens ook van plan met de Moslims). Je kunt het ontkennen of niet maar het zijn wel de feiten. Ik kan jouw opmerkingen als hindoe begrijpen, aangezien jij geen moslim bent. Maar het zijn de feiten dat er in dit land geen rekening wordt gehouden met de gevoelens van moslims. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak.

  36. michel
    17 mei 2006 om 04:05 uur.

    H.Ali heeft alleen maar tot allende, problemen, haat, en verdeeldheid geleid in Nederland.
    Veel Nederlandse politici zijn ongeloofwaridg en oppertuun.
    Als het gaat om iemand die de moslims krenkt en beledigt (grappig, want ze heeft gezegd voor recht van beledigen te zijn, maar als paar jongens roepen H.ali hoer dan voelt zij zich beledigt en bedreigt en krijgt ze alle bescherming die ze wenst waarmee veel kostgen zijn gemoeid en die de belastingbetaler (waar onder ik) mag ophoesten.
    Als die zgn. , geleerden, opiniemakers, journalisten, politici etc.die voor ajaan h. ali opkomen die zijn pas fout bezig om voor iemand op te komen die NL. werkelijk alleen maar allende heeft bezorgd over de ruggen van anderen.
    Nee ze heeft zich verrijkt en niets maar ook niets bijgedragen aan en zinnige en fatsoenlijke debat over minderheden/moslims.
    Ik vind zij niet alleen het land dient te worden uitgezet, maar ook voor de rechter dient te verschijnen omdat zij willens en wetens valsheid in geschifte heeft gepleegd onder het motto gelijke monniken gelijke kappen en omdat zij geen recht had om Nederlandse te zijn, moet ze alle kosten die gamaakt zijn inclusief de dikke salaris die zij als parlementarier heeft ontvangen met rente terugbetalen, want daar had en heeft ze geen recht op.
    maar ach het zal wel weer met een sisser aflopen zolang er zoveel oppurtinisten in Den haag en in NL rondlopen zal ze worden beschermd en misschien krijgt ze zelfs een excuusbrief.
    ik hoop dat vergelijkbare gevallen dan zullen opstaan en gelijke behandeling zullen eisen.
    Ik ben blij dat ze weg is.

  37. trab
    17 mei 2006 om 04:17 uur.

    hey michel, Mijn petje af voor je! Jij verwoordt mijn mening op de beste wijze! Mogen er meerdere mensen zijn als jij die er rechtvaardig tegenaan kijken!

  38. Mo
    17 mei 2006 om 05:04 uur.

    Allah sgat hlihah

  39. nordin
    17 mei 2006 om 05:23 uur.

    Iedereen zou wel es blij mogen zijn met het vertek van Ayan dochter van Hirsi, zoon van Magan, zoon van Ali, zoon van mahammed, van het geslacht Osam eh… ben ik wat vergeten?

    Ayaan heeft zowel de bevolking als de bestuurders van dit land een hoop ellende bezorgt. De uitspraken, de film, voorstander voor afschaffing van artikel 1 van de grondwet etc etc.

    Ik vond t raar dat er een langdurige debat als die van afgelopen nacht moest plaats vinden. Iedereeen geemotioneerd. Ik had gehoopt op t aftreden van Rita Verdonk, maar helaas.

  40. ardjoen
    17 mei 2006 om 05:36 uur.

    Trab, je hebt het mis wanneer je zegt dat ik geen moslim zou zijn. Het is zelfs nog erger, mijn mooie dappere moslimmoeder trouwde de man van wie ze hield een joodse man en beiden stuurden hun kinderen naar christelijke scholen. Afvallig, wat heet. Ik ken beide kanten en ben daar trots op.

    Ok, ik ben ook geen fan van Ayaan maar mensen zoals zij heb je soms nodig om je eigen positie te kunnen bepalen en om ook eens te kijken naar de dingen die niet goed zijn of niet goed gaan.

    En met Michel ben ik het helemaal niet eens. Bleef het maar bij het “hoer” zeggen. Het is wel heel erg selectief om alleen maar dat woord aan te halen en de rest te vergeten. Het is ook tekenend voor de rol die je jezelf oplegt. Een slachtoffer die alles maar moet dulden. Bullshit.

  41. Henk -Rotterdam
    17 mei 2006 om 05:42 uur.

    Indien het Nederlanderschap haar definitief niet wordt verleend zal de staat alle kosten MOETEN verhalen en haar aansprakelijkstellen voor deze ten onrechte genoten betalingen en vergoedingen,zo luiden de regels en is van haar van toepassing net als voor iedereen. Maar geloof me ook maar dat het niet gebeurd in dit land want dat is nu de echte vriendjespolitiek,wel iemand pakken die een dag te veel uitkering of studietoelage krijgt,maar aan de top maakt het geen moer uit.

  42. Toth
    17 mei 2006 om 05:54 uur.

    @ ardjoen

    Jouw reaktie is een kopie van de neoconservatieve ideologen die altijd met een twee of drie man voor de microfoon worden gehaald om te kijken wie het meest met elkaar eens is. Het is dus geen wonder dat de realiteit compleet uit het oog verloren is.

    Eental talking points worden dan steevast naar voren gebracht:

    1. Jullie hebben er niets van begrepen/ Jullie begrijpen niet haar bedoeling is.

    2. Ayaan (aanhangers noemen haar liefkozend bij haar voornaam, net als Theo of Saddam) heeft in ieder geval een wezenlijke discussie op gang gebracht, hoe je er ook over mag denken.

    3. Er zijn geen geldige argumenten tegen Hirsi Ali en iedereen die denkt van wel is niet “verlicht.”

    4. “Links” of ook wel “de linkse kerk” of soms “de slinksen” is bezig met allerlei complotten te smeden om Hirsi Ali de mond te snoeren. De PvdA wordt bij deze gelegenheid de PvdAllochtonen genoemd. Links is bovendien niet meer de links van vroeger, dat is nu rechts. (Dit is een favoriet themaatje van Afshin “ik ben prinicipieel tegen martelen, maar praktisch niet” Ellian, ideologisch woordvoerder van de neoconservatieve vleugel van de VVD.)

    5. Persvrijheid is bedoeld voor cartoontekenaars uit Denemarken en niet voor journalisten van Zembla. De PvdA wordt bij deze gelegenheid de PvdVARA genoemd.

    6. Er gelden andere regels en wetten voor Hirsi Ali dan voor andere mensen.

    7. Wacht maar tot Hirsi Ali naar de zionistische denktank van Daniele Pletka en handlangers AEI gaat, dan krijg je spijt dat je nu geen fan bent van Hirsi Ali.

    1. In haar hoofd kan niemand kijken. Wat haar hoofd voortbrengt is exact duidelijk, behoeft geen toelichtingen van Afshin Ellian, Leo de Winter, Arend Jan Boekestijn, Paul Cliteur, Ephimenco of anderen uit haar vriendenclub en wordt breed afgekeurd.

    2. Het gesprek dat Hirsi Ali op gang brengt gaat uitsluitend over Hirsi Ali. Hirsi Ali als onderwerp blijkt erg fascinerend, maar de discussie beperkt zich tot een groep mensen die het met elkaar eens proberen te worden wie haar het geweldigst vind en wie van hen het meest eens is met de laatste uitspraak van Hirsi Ali.

    3. Het is een duidelijke zaak dat mensen die het niet eens zijn met Hirsi Ali duistere motieven hebben en als ze geen terroristen zijn, dan wel misogyne extremisten of “linkse Chamberlains,” in ieder geval geen rationele verlichte mensen, want rationele verlichte mensen zouden het eens zijn met Hirsi Ali, dus voila.

    4. Het is volkomen helder dat Hirsi Ali dingen zegt die linkse politici niet willen dat het volk hoort, omdat ze anders straks slim genoeg zijn om niet meer links te stemmen. Daarom willen ze Hirsi Ali de mond snoeren, maar ze willen Hirsi Ali niet vermoorden zoals ze Pim Fortuyn hebben vermoord omdat dan de Nederlanders onmiddellijk zouden weten dat Femke Halsema en Wouter Bos achter de liquidatie zaten. Daarom hebben ze deze complot bedacht, zo doortrapt en gemeen dat ze ook de geliefde Rita Verdonk voor hun linkse karretje hebben gespand.

    5. Men leze de qua taalgebruik de laatste tijd nauwelijks meer het niveau van de gemiddelde Stormfronter ontstijgende columns van Ephimenco (maar niet vlak na het eten) en de mediacriticus Paul Cliteur die speciaal voor Zembla opeens tot het inzicht kwam (Trouw vandaag) dat men in de media rekening moest houden met de gevolgen van diens woorden. (Ik weet niet of hij een voetbalshirt van het Deens elftal aanhad ten tijde van het interview, maar het zou me niet verbazen.)

    6. Iraaks gezin raus, 26.000 anderen zonder pardon raus, Asielzoekers terug naar Congo? Kijk, hier heb je de dossiers. Pak ze maar op die criminele asielboeven. Hirsi Ali ach ja, kijk ze betekent veel voor ons als VVD en de New York Times mekkert wat en ze loog ook niet zo heel erg veel en het was al bekend – en dat is op de een of andere manier een verzachtende omstandigheid – en ze kamt haar haar netjes en die vuile buren (inlichtingen bij Frans Weisglas) doen gemeen tegen haar en wij vinden haar lief dus dan is het schandalig dat Verdonk precies doet wat ze bij anderen ook doet en dan is ze ook een potentiele terrorist (want die helpt ze dan volgens Bibi de Vries.)

    7. Hirsi Ali verdwijnt, misschien buiten haar meest bruikbare functie als mascotte in het niets bij de AEI, een van de velen onder de islambashers en niet de meest fantasievolle. Tenzij het verzet tegen de fascistische politiestaat die Bush bezig is op te zetten door de oorlog tegen Iran wordt ontmanteld onder “speciale wetgeving” en de bouw van de concentratiekampen die de VS (385 miljoen dollar aan Halliburton) meer dan voorzienbare vertraging oploopt is de kans groot dat er heel wat van die misbaksels uit Cheney’s leugenfabriek door de gewone Amerikaanse burgers worden gelyncht. De spijtvraag zal dan van korte duur zijn.

  43. marokkino
    17 mei 2006 om 07:34 uur.

    Normaal ben ik niet z’n Rita fan.

    Maar dit is ook het enige wat ze goed heeft gedaan in haar hele carriere.

    En ik hoop eigenlijks ook dat we, allochten, 2 vliegen in klap vangen en dat Rita moet aftreden.

    Dat zou nou pas echt mooi zijn, toppunt democratie!

  44. marokkino
    17 mei 2006 om 07:36 uur.

    Toth,

    You’re sick man!!!
    Get a life

  45. Toth
    17 mei 2006 om 09:23 uur.

    Nee de wereld is ziek, ik ben slechts onaangepast.

  46. Psychiater madmax
    17 mei 2006 om 10:29 uur.

    hee toth, ik heb je door beatch jij bent hirsi ali zelf. ja ja ik heb je door beatch hahahahahahahah

  47. dfffff
    17 mei 2006 om 11:11 uur.

    en zei maakten plannen,en allah maakte nog beter en grotere plannen die wel doorgaan……..

  48. ardjoen
    17 mei 2006 om 11:17 uur.

    toth, je maakt je eigen realiteit en als jij jezelf onaangepast vindt dan zegt dat genoeg over de positie die jij inneemt. En neoconservatief … als ik jouw tekst lees dan hoor ik niet anders dan het neoconservatieve gebral waarmee allerlei stellingen in de hersens moeten worden gestampt. Waar is de afstand man!

  49. Saida
    18 mei 2006 om 12:19 uur.

    Ardjoen

    Misschien kan jij AHM opvolgen wat ben jij zelfingenomen zeg.
    Je hebt nogmaals niet gereageerd op wat ik schreef. Je ging gewoon door borduren op je eigen relaas. Ik had het over vrouwenrechten.
    En daar zijn wel degelijk oplossingen voor.
    Als je zegt dat er geen oplossingen voor zijn dan bevestig je gewoon wat ik schreef. Dat het namelijk helemaal niet gaat om de emancipatie van de moslimvrouw maar een stelletje egotrippers zoals jij die graag naar zichzelf luisteren.

  50. Saida
    18 mei 2006 om 12:25 uur.

    ” Ayan dochter van Hirsi, zoon van Magan, zoon van Ali, zoon van mahammed, van het geslacht Osam eh… ben ik wat vergeten?

    Lol!!

  51. Toth
    18 mei 2006 om 10:49 uur.

    Nee, Psychiater madmax, ik ben Brian en ik kom van Pluto, waar ik ontslagen ben als dirigent van een toeterensemble en ik verdien tijdelijk de kost als part-time buurvrouw van Eef de grasmaaiermonteur. Als hobby doe ik me voor als iemand die probeert te verbergen dat ze in werkelijkheid Hirsi Ali is. Het is mijn ultieme droom de fabuleuze drumsolo uit het volkslied van Pluto te creeren uit het geluid van mensen die zich met hun vlakke hand tegen hun voorhoofd slaan.

  52. ...
    18 mei 2006 om 11:30 uur.

    ja gamala gamala gamala

  53. Henk
    18 mei 2006 om 11:43 uur.

    En we hadden het toch over iemand waarvan we vonden dat ze geen respect voor anderen in haar uitingen en gedragingen ?
    Kom op zeg heb respect voor elkaar want 1 zo’n figuur (dat gelukkig opdondert)is genoeg in dit land.
    Het laatste bericht is dat Rita haar poot stijf houd en geen ruimte ziet voor AHA(M) te neutraliseren. En dat kan ik waarderen voor iedereen het zelfde,maar misschien is dit dan ook wel het einde van dit kabinet,eindelijk bevrijd.

  54. Henk -Rotterdam
    18 mei 2006 om 01:20 uur.

    sorry moet zijn Naturaliseren.

  55. Supernova
    18 mei 2006 om 01:42 uur.

    lol zij gaat naar VS, daar is het nog erger dan hier, zij is daar omdat Bush nu president van Vs is als hij weggaat dan gaat ze alweer weg lol, Trouwens wat veel mensen vergeten is dat er in de Vs meer moslims wonen dan hier en zij hebben meer invloed daar dan hier ikzal het wel leuk vinden als zij opeens begint over islam daar en dingen probeert te verbieden,

  56. michello
    18 mei 2006 om 02:29 uur.

    Mooi stukjes tekst van Toth. Een intellectueel – dat is wel duidelijk.
    .

  57. trab
    18 mei 2006 om 06:20 uur.

    En Ardjoen, jammer jongen jij zult nooit tippen aan Toth. Helaas, maar ik waardeer jouw pogingen wel! Nogmaals Michel jij was toppie!!!

  58. trab
    18 mei 2006 om 09:36 uur.

    Mike geeft niet jij krijgt misschien ook wel je verdiende loon. Jij zult niet eeuwig leven jongen. Voor ieder komt een dag, dus ik snap die anti-uitspraken van jou niet. Je kunt beter bezighouden met je eigen leventje. Als ik jou was zou ik me eens goed bezinnen welke mensen je wel niet moet vergeven. Denk alsjeblieft na met wel doel je wel niet op aarde bent. Deze mensen hebben ook recht op vrijheid van meningsuiting. Dat jij er niet tegen kan, is jouw probleem. Sterker nog, jij zat misschien wel het hardste te schreeuwen om vrijheid van meningsuiting. Nou accepteer het ook van deze mensen die daar ook gebruik van willen maken. Als dat jou stoort jammer dan, maar je hebt er misschien zelf voor gepleit. Succes met je toekomst. Nogmaals denk goed na over het leven. Je wilt toch niet als een kuddedier mensen achterna!!!

  59. Psychiater madmax
    19 mei 2006 om 12:07 uur.

    hee Toth, oftewel Ayan dochter van Hirsi, zoon van Magan..enz.enz…
    doe nou niet of je heel slim bent, je praat als een ezel en je zit eruit als een achterwerk van een varken. ik hoop dat ze je terug sturen naar je geboorte land soemalie, want dan komt weer rust en vrede in deze land.

  60. Appie
    19 mei 2006 om 08:05 uur.

    Salaam aleikoem wm wb,
    denk s na, dit is allemaal toneel. Je moet niet denken dat shaab denhaag zaagsel in hun hersenen hebben. En dat verdonk haar eruit wil trappen (zogenaamd) is alleen om ze3ma te laten zien dat ze rechtvaardig is.

  61. Saida
    19 mei 2006 om 12:07 uur.

    Mike

    Ga we zullen je missen als kiespijn.

  62. Henk -Rotterdam
    19 mei 2006 om 12:57 uur.

    Misschien een tip voor de omgang en wat meer begrip voor elkaar te krijgen, Op 28 mei is er in het park bij de Euromast in Rotterdam voor de 30e keer het Ortel Dunya festival georganiseerd.Het grootste en mooiste culturele festival in Nederland met gemiddeld 200.000 bezoekers. Dit jaar met oa,. het optreden vam Madioko & Rafika met hun specifieke muziek uit de verschillende culturen. De toegang is gratis en wie dit festival kent met zijn folkolore en uitingen van cultuur weet dat hij dit niet mag missen. Voor andere kan het blikverruimend zijn om eens in een andere keuken te kijken en te proeven.
    Kom want je weet niet wat je mist.

  63. Hanane
    19 mei 2006 om 01:16 uur.

    Respect Mike…????
    Weet jij wat de defenitie is van respect?
    Ik citeer Mike:3) Mijn doel op aarde: Het leven zo aangenaam mogelijk maken met respect voor anderen. Ook dat kan wederom niet gezegd worden van veel moslims.
    Nou Nou wat een respect!
    Ik citeer Mike:Jullie (de extremistische kutmoslims en degene die hiermee sympathiseren) krijgen nog wel je verdiende loon.
    Mike er rest mij 1 ding te zeggen, Je bent verdwaald.

  64. Hanane
    19 mei 2006 om 01:18 uur.

    Ik citeer:Ik ben wat dat betreft helemaal klaar met moslims en zal dit soort sites met argusogen bekijken. Je mag gerust weten dat ik van mening ben dat de wereld een betere plek is zonder de islam.

    Mike en de wereld een betere plek zonder jou.

  65. AbdelRahman
    19 mei 2006 om 01:38 uur.

    Mike

    Je hebt respect voor homo’s, joden & andersdenkenden. Maar niet voor moslims?

    Ik vind dat racisten (as yourself) juist diegene zijn die het recht op vrije men gebruiken/misbruiken.
    Niet dat ik er wakker van lig. Want u don’t mean sh*t 2 me

  66. michel
    19 mei 2006 om 06:25 uur.

    Wat een belachelijk iets.
    Alsof H. ALI DE Norm is in Nl. Wie is H. Ali wel om voor een ander te bepalen hoe hij of zij in dit zgn vrij land wil leven.
    Maximale hypocrisie. waar ik niet oed van word.
    En dan al die politici die het voor hun collega opnemen en en passant erbij zeggen ja dit geldt voor iedereen. ja dank je de koek.
    Het bewijs voor mij dat politici liegen en bedriegen.
    Politiek is vies en vunzig en onbetrouwbaar.
    Waar waren al die politici met Balekenende voorop toen alle andere gewone mensen eruit zijn gezet omdat ze de waarheid niet hebben verteld??
    Iedereen geeft er een eigen draai aan maar voor mij staat een ding vast.
    Er wordt wel degelijk onderscheid gemaakt tussen mensen die tegen anderen schoppen en die onrust in de samenleving veroorzaken en die toevallig hiermee bekend worden en gewone mensen die niet bekend zijn en die ook iets fout hebben gedaan en zonder pardon het land worden uitgezet waarbij geen politici die zijn of haar poot uitsteekt want dan geldt wel wet is wet. Als dit niet het bewijs is van maximale hypocriet zijn dan weet ik het niet meer
    Bah. Ik schaam me voor dit land.
    Democratie ? laat me niet lachen. ja hoe het sommigen uitkomt.

  67. Henk -Rotterdam
    19 mei 2006 om 06:41 uur.

    Michel,Het hele verhaal wordt heel simpel voor eerder uitgewezene,als nu AHA(M) als nog de Nederlandse nationaliteit krijgt op grond van de uitspraak van de Hoge Raad,die helemaal niet zo luid maar wat men in de 2e kamer zo leest, is de weg vrij voor alle advocaten die zich willen inzetten om de afgewezen zaken voor te dragen bij het Europese hof en op grond van rechtsongelijkhied en beginsel van gelijkheid om voor allen alsnog de Nederlandse Nationaliteit te verkrijgen. Maar ik denkl dat het met eens sisser afloopt en dat de partijpolitiek belangen en het snel naderende einde van dit kabinet doorslag geven voor het openbare optreden van het kabinet.

  68. mar
    20 mei 2006 om 03:54 uur.

    Voor een ieder :

    TEGEN extremistische moslims zijn wil nog niet zeggen dat je geen brede culturele en gekleurde interesse hebt. Ik vind dat we eens moeten stoppen met moddergooien en moeten gaan naar de bron van ongenoegen. Niet elke moslim geloofd in het extremisme, alleen, door een gevoel van angst is het niet voor iedereen mogenlijk om zich hierover vrij uit te spreken. Zo ook is het niet voor alle Moslimas mogenlijk om zich eerlijk en open uit te spreken over hun leven en keuzes die ze daarin maken/willen maken.

    Het is mij duidelijk dat al in 2002 het kabinet op de hoogte was van de leugen van AHA, maar zoals dat meestal gaat was haar status van groter belang dan haar ware identiteit. Toen al werd er gesproken over dat het Kabinet haar zou laten vallen als dit uit zou lekken, maar evengoed zette zij zich in, ondanks dat zij zich er van bewust was van de risicos, én de wetenschap dat ze niet eeuwig door de nederlandse staat beschermd zou kunnen worden. Nu het moment daar is, en haar plek zonder blikken of blozen gretig wordt ingenomen door een ander, leef ik enorm met deze vrouw mee, en schaam ik mij, als nederlander, behoorlijk voor de leugens,list en bedrog van het Kabinet. Als iemand het verdient om Nederlands staatsburgerschap te krijgen vind ik het AHA wel, al is het alleen al voor haar inzet en enorme lef wat zij ons liet zien, en ons vooral leerde dat je als vrouw vrij moet zijn om je eigen mening en eigen weg te bepalen, en je niet moet neerleggen bij een lot dat door anderen bepaald is.Mijn petje gaat af voor deze vrouw, en ik wens haar in de komende tijd heel veel kracht toe.

  69. sbah el ghair
    20 mei 2006 om 05:06 uur.

    wat voor invloed gaat ayaan krijgen
    ze is gewoon ziek
    wie neemt haar nou seieus
    met iedereen ruzie
    ik heb gezien samen met nederlanders zit ze te lachen en hun kont te likken
    en tegen moslims zit ze altijd te schelden
    het is het niet eens waard om tijd aan haar te verspillen
    negeer haar dag ayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
    daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

  70. dagh
    20 mei 2006 om 05:09 uur.

    zelfs komen alle vijanden van de islam bij elkaar ze kunne niks maken
    ALLAH is ALMACHTIG
    en hun zijn nietig
    HIJ IS HOOG
    EN JULLIE ZIJN LAAG
    moslims vergeet dit niet
    laat hun ze gaan toch naar de HEL

  71. trab
    20 mei 2006 om 05:15 uur.

    He Mar, ahum…ik wens haar ook succes met het leveren van adviezen aan Bush bij die zogenaamde denktank. Of het nog meer zelfverrijken van de joden, zodat de moslims de inhaalslag niet kunnen maken. Die denktank Bush van adviezen voorziet, wanneer het gaat om het platbombarderen van dorpjes in Irak en Afganistan, waar zogenaamde terroristen verschuilen. Door deze acties worden vaak onschuldige kinderen (waaronder ook moslimas) getroffen. Deze kinderen (jongens en meisjes) willen ook keuzes maken waar jij voor staat. Dus om nou echt je petje af te doen voor deze spion is mij echt een raadsel!!!!

  72. salaam
    11 juni 2006 om 06:06 uur.

    Rita verdonk is hetzelfde als Ayaan hirsi Ali, denken julie nou echt dat die Rita haar zomaar het land uitstuurt zonder paspoort. Ze was in die periode bezig met haar verkiezingen voor het VVD leiderschap. En toen Maurice de Hond een enquete onder de Nederlanders had gehouden, over of Hirsi Ali het land uitgezet moet worden, omdat ze gelogen had over haar naturalisatie antwoordde meerendeel van de nederlanders , ja En dus zag Mevrouw Verdonk haar kans om snel iets te regelen, zodat heel nederland gaat stemmen op haar, maar dat is haat niet gelukt. En Ayaan jou wil ik nog wat zeggen: vergeet niet dat Allah jou (nog) zal straffen. Deze werelds is slechts een tijdelijke beproeving.
    Asalaam moealaikom