MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

AIVD heeft moskee Al-Fath niet gesloten

25 mei 2006 | in Geloof | 22 Reacties

De Al-Fath moskee in Tilburg is niet op aandrang van de AIVD gesloten. Dit heeft burgemeester Ruud Vreeman aan de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO) verklaard. Hiermee ontkent hij het bericht van het Nederlands-Marokkaanse tijdschrift Mzine dat de AIVD de Al-Fath moskee dicht wilde vanwege vermoedens van extremisme. “Het is totaal onzin”, aldus burgemeester Ruud Vreeman. Abdelkader Aberkane van het bestuur van de moskee ontkent tegenover de NIO elke betrokkenheid bij extremisme. Het interview met burgemeester Ruud Vreeman van Tilburg en Abdelkader Aberkane van de Al-Fath moskee is zaterdag 27 mei te horen bij de NIO tussen 19:50 en 20:30 uur op Radio 747.

Er zijn 22 reacties

  1. karim
    25 mei 2006 om 01:32 uur.

    wie moet ik geloven? de mzine die geen ene ervarende verslaggever in dienst heeft, of een kuffar?

  2. Nihad
    25 mei 2006 om 01:51 uur.

    De AIVD natuurlijk.

    Extremisten horen niet in Nederland thuis.

  3. Saida
    25 mei 2006 om 03:57 uur.

    Aldus de extremist…

  4. Nihad
    25 mei 2006 om 06:18 uur.

    pardon?

  5. Riffi 3XL
    25 mei 2006 om 07:35 uur.

    Wat is de defenitie van een extrimist.
    Een moslim zeker.

  6. Riffi 3XL
    25 mei 2006 om 08:23 uur.

    Nihad kan solliciteren voor de functie van Ayaan hirshi ali.
    Nederlanders mogen wel dienst doen in het Israelische leger, maar als een Marokkaan zich bij de Palestijnen aansluit is hij gelijk een extrimist.
    Wat vind je hiervan Nihad.
    Je hebt zeker geen kennis van zaken dus roep je maar wat.

  7. Nihad
    25 mei 2006 om 09:23 uur.

    De definitie van extemist is iemand die uitersten najaagt, vooral op politiek gebied. Mensen die hun religie (in dit geval de Islam) willen opleggen op anderen en dat willen bereiken d.m.v. geweld. Ik verafschuw geweld. Van wie dan ook. Ik verafschuw geweld in de naam van de Islam. Omdat het onschuldige mensen eronder lijden én omdat onschuldige moslims het moeilijker krijgen door die extremisten. Dus de overheid heeft mijn zegen bij het aanpakken van extremisten. Bij de aanpak van Islamisten en Wahabieten. En als mensen graag in een zuiver Islamitisch land willen wonen: Saudia-Arabia is your destination.

    En de Israel-Palestijnen kwestie heeft hier totaal niets mee te maken.

  8. NAdia
    25 mei 2006 om 11:44 uur.

    Het bericht dat de moskee vanwege extremisme is gesloten is klinklare onzin!!! mijn pa zit in het bestuur, en de moskee is uitsluitend gesloten vanwege veiligheidseisen! die idiote nordin van mzine kletst uit zijn nek!! Mzine= kloteblad
    Weer een manier om dat gare blad van hem te promoten, over de rug van de moskeegangers, je vader zou zich in zijn graf omdraaien!

  9. NAdia
    26 mei 2006 om 12:03 uur.

    Owjaah Nihad, jij spoort niet. Met andere woorden, jij wilt dat de kuffar jou broeders aanpakt?
    Iedereen heeft recht op zijn eigen ideen en gedachten. Als jou die niet aan staan: PEch gehad snol!

    Hier in Nederland kan je ook gerust zuiver-islamitisch leven hoor als je dat wilt! Hoe kan je verwachten dat Nederlanders jou als zogenaamd gematigde moslim respecteren als jij het pad van jou eigen breoders neit eens respecteert? iedereen mag zijn leven leiden zoals hij dat wilt. Ik ben het met RifiXL eens dat je eens moet gaan sollilciteren voor de functie van Hirschi ali! je wordt zonder meer aangenomen meid! gegarandeert;)

  10. Olie_sheikh
    26 mei 2006 om 12:14 uur.

    Die Nourdin van Amzin draait door. Inderdaad een vuile truc om zijn blad goedkoop te promoten. Heel erg goedkoop van hem.

    Goed zo Nourdin, jij bent goed op weg met jouw bijdrage bij het zwart maken van jouw land- en geloofsgenoten.

    Ik vond het blad al amateuristisch.

  11. arifi
    26 mei 2006 om 12:20 uur.

    nihad ik ben 100%met jou eens

  12. Nihad
    26 mei 2006 om 01:21 uur.

    Nadia, ik ben een man.

    En mijn ‘broeders’…? Omdat iemand het zelfde geloof belijdt als ik maakt hem nog niet mijn broeder. Ik zie de wereld niet in zwart en wit. In kuffars en Moslims. Er is ook grijs.

    De overheid, zoals ik al eerder schreef, mijn zegen bij het aanpakken van extremisten.

  13. Riffi 3XL
    26 mei 2006 om 02:14 uur.

    De Nederlandse media noemen de Irakezen die de Amerikanen weg willen hebben uit Irak ook extrimisten, terwijl het vrijheidstrijders zijn die geen enkele band hebben met Al Qaida zoals wordt geclaimd.
    Wesam al D. is een Nederlandse Irakees die met zijn camera acties tegen Amerikaanse soldaten heeft gefilmd en Nederland gaat hem uitleveren aan de VS, en wordt hij gegarandeerd veroordeeld tot levenslang.
    De zegen van Nihad (grijze verader) hebben de Amerikanen in ieder geval.

    De profeet Mohamed heeft gezegd dat elke moslim jouw broer of zus is, maar dat wil niet zeggen dat je de andrs gelovigen niet mag respecteren.
    Het staat letterlijk in de koraan geschreven als. Lakoem dinikoem wa lia din.
    In de koraan staat ook dat je iedereen op deze planeet met respect moet behandelen.
    Nihad, als je geen moslim bent, hoef je ook geen partij te kiezen.
    De manier waarop jij spreekt merk ik al direct dat je of geen moslim bent of je moet nog veel leren over de Islaam.

  14. Nihad
    26 mei 2006 om 10:45 uur.

    Wat heeft Irak hier nou weer te maken? Totaal toch niet ter zake ter doenend? Dat is toch een andere discussie? We hebben het hier over in Nederland actieve moslim extremisten die d.m.v. acties het leven van andere mensen in gevaar brengen.

  15. Toth
    26 mei 2006 om 11:25 uur.

    @Nihad, de wereld is misschien grijs, maar als je naar boven kijkt wordt het inktzwart.

    De overheid heeft geen belang bij het “aanpakken van extremisten.” De overheid heeft belang bij controle. Controle door de overheid wordt in de hand gewerkt door ofwel een echte dreiging ofwel een zorgvuldig geconstrueerde nep-dreiging (of wat ook wel gebeurd een dreiging die gecreerd wordt door de overheid zelf, via infiltranten en agent provocateurs.)

    Overal ter wereld zien we dat de oorlog tegen terrorisme (FWOT) – de F is van Fake – gebruikt wordt om dissentie te smoren en verworven rechten en vrijheden af te breken en allerlei beperkende maatregelen en wetten in te voeren die de macht centraliseren. Het afluisteren en de camera’s, het infiltreren, de identificatie-plicht, het “preventief” fouilleren, het veroordelen op basis van geheime informatie, het inperken van rechten van verdachten, het “strenger” straffen en “versoberen” van langere detentie (en de bijbehorende privatisering van gevangenissen, het toepassen van krankzinnige wetten (zoals de basis is gelegd bij de zaak tegen de rappers van DHC) etc. Dat is naast het dehumanizeren van de slachtoffers van beoogde oorlogen, de werkelijke functie van het cultiveren van angst.

    De Nederlandse overheid heeft al jaren en jaren echte terroristen in dienst en dan spreken we niet van de F-16 piloten die (cluster)bommen gooiden op ziekenhuizen en televisietorens in Servie en Kosovo, of over het Nederlands vlieg-tuig dat met “groot succes” (NOS journaal) bommen gooide op een grot waar ouders uit een dorpje in Aghanistan hun kinderen naar toe hadden gestuurd om te schuilen, zo diep zijn deze niet gevallen, maar we spreken wel van mensen die tot meer in staat zijn dan het vergiftigen van potjes babyvoeding. (Olvarit, 1993, oud-commando A. de W. uit Roosendaal en majoor N.B. uit Papendrecht.)

  16. Saida
    26 mei 2006 om 11:41 uur.

    Ja Nihad jij voldoet aan de definitie van extremist.
    Jammer dat je het zelf niet in de gaten heb.

  17. Riffi 3XL
    26 mei 2006 om 02:25 uur.

    We hebben het toch over extrimisten.
    De Irakees waar ik het over heb woont in Nederland. Dus in dit geval heeft Irak wel iets te maken met Nederland.
    Nihad,
    Ga je patat met appelmoes eten!!!!

  18. Olie_sheikh
    26 mei 2006 om 02:33 uur.

    Ik sluit me volkomen aan bij de woorden van Toth. Ik heb de genoemde feiten gecheckt. Die kloppen allemaal. Mensen wij moeten het gevaar en de macht van ideeën niet onderschatten. De heersende ideeën(zoals bijvoorbeeld: oorlog tegen terrorisme) zijn vaak de verkeerde of worden voor verwerpelijke doelen aangewend. Dit is intellectuele slavernij, van mensen die niet doorhebben in welke mate ze hun denken laten bepalen door een wellicht niet deugdelijke wereldleider zoals bijvoorbeeld Bush. Zodoende bepaalt Bush wie terrorist is en wie niet. Democratie en rechtstaat zijn mooie ideeën, maar wij moeten niet vergeten dat democratie en rechtstaat door mensen wordt toegepast die allemaal eigen belangen hebben. De mensheid is nauwelijks in staat om objectief na te denken. Westerse leiders voeren tirannie in de naam van democratie en vrijheid. Het verschil tussen tirannie en “praktisch” democratie, is dat de ene onderdrukt het volk voor zijn bestaan en de ander misleidt het volk zodat hij het volk moreel achter zich krijgt en uiteindelijk zijn eigen belangen behartigd of juist de belangen behartigd waar het volk niet achter staat.

  19. NAdia
    26 mei 2006 om 09:27 uur.

    Het probeleem ligt bij het feit dat wij moslims liggen te slapen. We hebben geen eenheid, zijn niet-ontwikkeld en verloochnen ons geloof. Hierdoor hebben wij veel zwakke plekken waarop we kunnen worden gepakt.De ene groep gaat links, de ander rechts en weer een andere is helemaal richtingloos. De islam heeft veel en veel betere tijden gekend. Toen waren er ook nog geen zaken als rechtstaat en democratie. Die onzin is er alleen maar om de burgers aan het lijntje te houden en in een illusie te laten leven. Iedereen weet dat de rich en powerful het overal te zeggen hebben! Kijk maar rond in de regering bijvoorbeeld, alleen maar mensen uit rijke milieus en dergelijke.. 3la onzin zeg .. democratie.
    In de tijd van de profeet vrede zij met hem waren er overwegend goede praktizerende moslims, en dat resulteerde in een ideale samenleving!

  20. AIVD
    27 mei 2006 om 03:21 uur.

    Volgens mijn bronnen heeft de profeet (sas) de democratie ingevoerd en dat was een hele andere democratie van deze tijd. Verbeter me maar als ik verkeerd zit

  21. Riffi 3XL
    27 mei 2006 om 03:41 uur.

    De profeet mohamed sas heeft gezegd dat wanneer de leiders een beslissing nemen, eerst overleggen met het volk(vertegenwoordigers).
    Arifi is een neppe rifi, misschien zelfs een Rivijnse nationalist (met andere woorden een anti-moslim).

  22. andy
    15 augustus 2006 om 09:14 uur.

    NEE Riffi 3XL

    Nihad solliciteert voor het lot van T.van Gogh.

    Je bent aangenome! hahahahahah oehahahhah!!!