MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Arabische primeur voor Boulahrouz

16 juni 2006 | in Sport | 21 Reacties

Khalid Boulahrouz is op dit moment van alle Nederlandse voetballers die hun voetbalschoenen laten bedrukken met namen of andere uitingen, uniek in zijn vindingrijkheid. De Nederlandse international kreeg van Nike voetbalschoenen met zijn naam in sierlijk Arabisch erin gegrafeerd. Boulahrouz twijfelde in eerste instantie over de naam die op de schoenen moest komen te staan. De van afkomst Marokkaanse verdediger wilde eerst de namen van zijn vader, die pas overleden is, en moeder op de schoenen laten zetten. Maar omdat Mohammed en Fatima heilige namen zijn in de Islam, heeft hij toch voor zijn eigen naam gekozen. Mocht hij invallen, dan zou hij vanavond met die schoenen kunnen aantreden.

Er zijn 21 reacties

  1. Nihad
    16 juni 2006 om 04:37 uur.

    En dat voor iemand die niet eens Arabisch is…;)

  2. trab
    16 juni 2006 om 05:14 uur.

    LB dat hij niet Arabisch is. Ik ga toch ook niet zeggen als je een truitje of iets dergelijks draagt met Chinees erop. En dat voor iemand die niet eens Chinees is…. Zielig

  3. OVERDIE
    16 juni 2006 om 05:41 uur.

    altijd bekritiseren klote volk

    GEWOON MOOI DIE SCHOENEN

    ARABISCH OP NIKE SCHOENEN helemal TOPPPP!P!!!!!!!!

    word nog een RAze of trend

  4. Olie_sheikh
    16 juni 2006 om 08:32 uur.

    Hij komt uit Marokko. En Marokko is een Arabisch land.

  5. kees
    16 juni 2006 om 08:44 uur.

    wat maakt het nou uit arabisch of niet tfoe marokkanen echte gekke volk tfoeeeeeeeeeee

  6. micromocro
    16 juni 2006 om 08:47 uur.

    pff niet opletten het is een turk die zo,n opmerking maakt 😉

  7. trab
    16 juni 2006 om 08:59 uur.

    Nee hij is netals ik een berber….enige verschil ik ben niet extreem-rechts hij wel. HAHA

  8. Botrah
    16 juni 2006 om 09:49 uur.

    Ja jammer, Als hij het in het berbers gedaan had dan was het helemaal TOP!! Eindelijk komt het naar voren dat berbers beter zijn dan de arabieren`!!!!

  9. Siemo
    16 juni 2006 om 10:51 uur.

    Ik ben zo trots op onze Boulahrouz in oranje…bravo!!!

  10. Youssef
    16 juni 2006 om 11:19 uur.

    Wat zitten jullie te zeiken?! zijn jullie soms vergeten dat Arabisch de taal van de Koran is, en dat ieder Moslim Arabisch hoort te leren??!
    Ik zelf ben Arabier, mar toc ben ik ook trots op het berbers als taal en cultuur, maar dat Boulahrouz zijn naam in het Atrabisch schrijft vind ik top, waarom zeggen we niks als iemand iets in hetr engels, frans, spaans draagt?! waarom wordt dat acceptabel an Arabisch niet dan?!!?
    Met alle respect aan mijn broeders en zusters van berbers afkomst, vergeet niet dat je Marokkaan bent, daar gaat t om, haat voor Arabieren en andersom slaat niet veel op, uiteindelijk is het zijn keuze dus waar maken we ons nou eigenlijk druk om?!

  11. karim
    16 juni 2006 om 11:53 uur.

    waar maken we allemaal zo’n ophef over, ik dacht dat het bericht over Khalid Boulahrouz ging en niet over berbers en arabieren. trouwens marokko is nog arabisch nog berbers, marokko is op z’n marokkaans punt uit. de arabieren die vind je in souadi arabie

  12. Nihad
    17 juni 2006 om 01:21 uur.

    Hahaha, ik heb de meeste van jullie in de gordijnen gekregen.

    Geweldig! 😀

  13. Botrah
    17 juni 2006 om 05:16 uur.

    whahhaa je Nihad

  14. Mo
    17 juni 2006 om 11:20 uur.

    O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke – behalve in termen van vroomheid en goede daden”. (Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)

  15. meknesia
    19 juni 2006 om 04:28 uur.

    Sommige mensen zijn echt zielig we hebben het over schoenen niet over arabieren of berberen…..Echt hopeloos!

  16. asfa
    20 juni 2006 om 08:33 uur.

    elk forum waar dan ook eindigt altijd in ruzie berbers – arabieren

    weet je echt triestt gewoon ik ben ook gewoon berbers- amazigh

    ik ben zowel trots op arabische en berberse taal /cultuur
    arabische taal is taal van islam berberse taal ook prachtig waar maken jullie nou druk om?? het gaat goed en zal bter gaan tussen ons want we zijn een natie een volk en geen verschillen in brengen aub!

    MA ROKANEN – onthouden je hoort het toch iedere dag op het nieuws? we zijn geen amaizghen of arabieren maar marokanen inderdaad

  17. khalid
    21 juni 2006 om 06:41 uur.

    helemaal mee eens. maar je kent die marokanen van een mier een olifant maken. zonder ruzie zouden er geen marrokanen zijn

  18. safae
    08 juni 2007 om 10:09 uur.

    arabieren zijn gwn the bom berbers moete niet zo dom doen ze3ma land gestole blablabla vergeet niet wie de sterrenkunde en wiskunde hebbe uitgevonden JUIST DE ARABIEREN

  19. Realist
    09 juni 2007 om 01:15 uur.

    Ga stinken. Dus? uitgevonden, wat heeft dat met imazighen te maken.Weet je wat jij niet moet vergeten dat de arabierden wereld wijd kontelikkers zijn van het amerikaans systeem. Stom wijf

  20. Nisa
    05 december 2013 om 11:43 uur.

    Het berbers volk kan hun eigen taal niet eens lezen. By the way hebben jullie sinds een aantal jaren pas een geschift in het berbers die overigens nooit bestond en erkend was. Vind het ook niet gek dat ie het in het arabisch schrijft.

    En wat maakt het uit. Het gaat om schoenen niet om berbers of arabisch. We zijn allemaal mensen en allemaal Marokkanen met een erkende Marokkaanse nationaliteit. Dus die stelletjes racisten op deze site die wat tegen arabieren hebben en andersom ook natuurlijk. Ga eens leren elkaar eerst respecteren en die vooroordelen slaan helemaal nergens op. Niemand is hetzelfde en denkt hetzelfde ongeacht berber of arabier.

    stelletje kleuters zijn het ook!!!

  21. am
    14 januari 2014 om 05:51 uur.

    t aat over schoenen mensen dus laat die onzin weg