MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Leger negatief tegenover allochtonen

19 juni 2006 | in Carriere, Overheid | 14 Reacties

Nederlandse militairen moeten niet veel hebben van allochtonen in het leger. Ook de legertop heeft moeite met minderheden, meldt RTL. Uit onderzoek van de Nederlandse Defensie Academie blijkt dat de negatieve houding pesterijen en discriminatie tot gevolg heeft. Een kwart zegt dat problemen toenemen door Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse, Arubaanse of Surinaamse collega’s. Bijna driekwart van de lagere rangen staat negatief tegenover multiculturalisme. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Het onderzoek is gehouden onder ruim 2000 personeelsleden van landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee. Daarmee is voor het eerst in kaart gebracht hoe defensiepersoneel, van hoog tot laag, denkt over collega’s van buitenlandse afkomst.

Er zijn 14 reacties

  1. EINDHOVENAAR
    19 juni 2006 om 10:41 uur.

    Weet Rita Verdonk hier van of niet?

  2. hans
    19 juni 2006 om 12:53 uur.

    ik ben zelf militair geweest en werkte bij de Koninkelijk Marechaussee en nu heb ik gelukkig een eigen zaak. als ik op grond van mijn ervaring mag spreken dan kan ik je garanderen dat racisme binnen deze organisaties schrikbarend is. Ik zou ook nederlanders van buitenlands afkomst en met name met islamitisch achtergrond willen afraden om met dat soort extreem rechts defensie organisaties in zee te gaan!
    studeren jongens!!

  3. trab
    19 juni 2006 om 01:01 uur.

    Hans, dat dacht ik al. Ik weet ook dat de meeste Nederlanders die in het leger zitten stinkend jaloers zijn op buitenlanders die stoer hun eigen wil hebben!!! Bah, het stikt van de jaloezie onder bepaalde Nederlanders. Niet normaal

  4. yassin
    19 juni 2006 om 04:16 uur.

    een moslim heeft niks te zoeken in een westers leger en ander broeders en zusters te doden in een oorlog

  5. Toth
    19 juni 2006 om 05:40 uur.

    Geen enkel mens, lager geschaald dan een S5, wier gewetensfunctie boven psychopathologische interventie-normen scoort, heeft iets te zoeken in een offensief leger, in geen enkel land.

  6. Henk -Rotterdam
    19 juni 2006 om 06:17 uur.

    Zolang het bij velen nog steeds niet tot hun botte hersens doordringt dat het Nederlandse Leger alleen maar Nederlanders kent en geen allochtonen vraag ik me af wat de tijd die is gespandeerd aan dit onderzoek voor nut heeft gehad. Als de onderminister verklaard dat hij geen weet heeft van deze zaken en de top van het leger het toestaat is gelijk hiermede bewezen hoever deze mensen net als de onderzoekers van de maatschappij verwijderd zijn en zich buiten het dagelijkse maatschappelijke bestaan hebben gezet.
    Het verder trachten uit een te zetten om een paar punten toe te lichten is gewoon zinloos van de tijd want als je de gemiddelde commentaren leest op de sites van AD en Telegraaf begrijpje gelijk hoe het met het Leger gesteld is en met Nederland. Het is gewoon in en in triest

  7. Maro
    19 juni 2006 om 07:40 uur.

    Is toch normaal dat die echte Hollanders negatief staan tegenover allochtonen in het leger? Zou jij niet zo reageren als jij in hetzelfde situatie zat? Als ik bijvoorbeeld in het leger zat van Marokko, zou ik ook niet graag een collega willen hebben aan Marokkaanse zijde die een Algerijnse achtergrond heeft. Mischien gaat ie wel op mij schieten als we de sahara moeten verdedigen i.p.v. dat hij mijn rug dekking gaat geven.

    Dit heeft dus niks met racisme te maken maar meer met veiligheid? Als jij namens Nederland richting Magherb gestuurd wordt om oorlog te voeren… precies dat bedoel ik maar. Dus beter geen allochtonen in het leger. Bij de politie is het weer een ander verhaal, daar heb je allochtonen veel harder nodig.

  8. Saida
    20 juni 2006 om 01:37 uur.

    Hoelang duurt denk je voor dat er een onderzoek komt naar allochtonen in het leger?
    Moslims radicaliseren al en nu de rest nog. Voor je het weet komt er een onderzoek die stelt dat allochtonen waardeloze soldaten zijn en slecht Nederlands spreken.

  9. king_mes
    20 juni 2006 om 10:46 uur.

    Als dit bekend is, hoe verkopen ze dan dat deze defensie naar moslim landen gaat om democratie te brengen. ALs er hier in nederland al haat is naar moslim collega’s, dan kun je toch nooit functioneren in dat soort landen, tenzij je oorlog wilt gaan voeren, dan is het juist goed dat die haat er is…!
    Dit soort onderzoeken moet je eigenlijk tegen ze gebruiken…Ze zijn de mensen die graag naar Irak en Afganistan willen zogenaamd vredesmissie.

  10. Henk -Rotterdam
    20 juni 2006 om 01:06 uur.

    Hans.als jij bij de Kmar heb gezeten en je wist van deze zaken af waarom ben je er als opsporingsambtenaar daar dan niet tegen opgetreden,je weet toch ook dat er geen aanklacht hoeft te zijn om vervolging in te stellen.
    Het is wel triest zoals er door de legertop/vakbanden/medische diensten wordt gereageerd op deze zaken.Het aan stellen van Hindoe geestelijke /benoeming van een Marokaanse of Turkse Generaal/erkenning van Islamitische feestdagen /verstrekken van Halal eten en het afschaffen van de naan van God en vervangen door de naam van Allah in de eed.
    Ik mis het krachtdadig optreden in deze
    Een organisatie die niet meer kan bedenken dan deze “oplossingen” is een organisatie die ver van de maatschappij af staat en van het werkelijke leven. Deze organisatie is bezig af te glijden naar een krijgsmacht binnen de krijgsmacht en staat niet meer in dienst van het volk.maar is bezig zich zelf als wapen in te zetten tegen het volk.en dat terwijl de krijgsmacht een instrument is in de handen van het volk. Het wordt tijd dat er heel snel en hard wordt ingegrepen door het Parlemant en de verantwoordlijke voor deze gang van zaken en het laten ontstaan en doorgaan hiervan onmiddelijk worden vervangen en ontslagen uit de krijgsmacht .
    En wat Maro betreft als het zover is vertrouw ik jou wel achter mij,zoals ik alle vertrouw want anders begin je niet aan een loopbaan in de krijgsmacht

  11. farid
    22 juni 2006 om 01:56 uur.

    IK VIND DIT WEL TRIEST HOOR AL DAT HAAT WAAROM PROBEER MEN NIET EENS EEN ANDERE STAP ELKAAR RESPECTEREN WEL LOGISCH DAT DAN ALLES BETER GAAT HET LEGER WORD EEN NATUUR FONDS WAS IK MAAR DE BAAS

  12. Jelle Zijlstra
    11 augustus 2006 om 11:50 uur.

    Het lijkt mij tegenwoordig toch wel een groot veiligheidsrisico om met een niet westerse-allochtoon zo makkelijk toe te laten tot een modern wapenarsenaal als het onze.

  13. andy
    27 augustus 2006 om 05:45 uur.

    modern wapenarsenaal………….. maar waardeloos!!

  14. alex
    07 oktober 2006 om 09:16 uur.

    ik wil bij de infanterie maar k ben buitenlander .maar k heb een blanke familie en blanke uoders..k hoop dat het over paar jar beetje opgelost is ..als er geen 1 allachton meer in het leger komt of gaat dan is er ook weer dat wat minder mannen krijgen