MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko populair deze zomer

19 juni 2006 | in Economie, Marokko | 20 Reacties

Volgens het Handels en Investeringscentrum Marokko (HIC) is Marokko populair deze zomer. Vrijwel alle geklassificeerde hotels in Marakech en Agadir zijn praktisch volgeboekt door buitenlandse toeristen gedurende de maanden juli en augustus. In de toeristische trekpleisters is bijna de gehele capaciteit bereikt. Slechts de hotels die vanwege verbouwingen niet open zijn of niet geklassificeerde etablissementen kunnen nog uitkomst bieden voor toeristen. In april bereikte de bezettingsgraad al 60 % met 61 % en 68 % voor respectievelijk Agadir en Marrakech. Casablanca en Rabat scoren met een bezettingsgraad van 54 % ook verre van slecht. Al in april meldde het Ministerie van toerisme een 10 % stijging van het aantal overnachtingen.

Er zijn 20 reacties

  1. Nihad
    19 juni 2006 om 03:58 uur.

    En Tetouan dan…?

  2. Maro
    19 juni 2006 om 07:36 uur.

    Marokko is hard op weg om een tweede Thailand te worden…

  3. Nihad
    19 juni 2006 om 08:15 uur.

    Toerisme levert werk op. Een inkomen voor mensen. Een toekomst, welvaart, mogelijkheid om hun kinderen naar school te sturen.

    Dat is veel belangrijker dan dat Marokko een 2e Thailand zal worden, wat trouwens nauwelijks ergens op gebasseerd is.

  4. Maro
    19 juni 2006 om 08:59 uur.

    nauwlijks ergens op gebasseerd is? heb je de afgelopen half jaar het nieuws omtrent pedo netwerken in maghreb niet gelezen dan??
    ik ben liever arm dan dat er van die vieze mannetejs / vrouwtjes mij zogenaamd werk en rijkdom komen verschaffen.

  5. Nihad
    19 juni 2006 om 09:24 uur.

    Jij bent liever arm? Jij bent nooit arm geweest! Lekker makkelijk praten. Marokko kent een torenhoge werkloosheid. Wat wil je dan? Het land afsluiten en de toeristen weg sturen?

    Pedofielen zijn er overal. Dat is een zaak voor de Marokkaanse autoriteiten. Maar een tweede Thailand is zwaar overdreven.

  6. elTahar
    19 juni 2006 om 10:08 uur.

    Nou Nihad dan ben je wel naief,zoals ik al vaker heb gezegd zal toerisme als middel nooit leiden tot vermindering van armoede en werkeloosheid,er zal een zeer klein groepje van profiteren terwijl van de arme mensen misbruik wordt gemaakt,een land kan alleen welvaart creeren bij bestrijding van corruptie en vriendjespolitiek,en dacht je echt dat de Marokkaanse overheid het sextoerisme zal bestrijden?Ze zullen voor eigen belang “een oogje dicht knijpen” betreffende dit probleem,het doel heiligt de middelen bij ze.dus ik geef Maro volledig gelijk.

  7. Ashel7ie
    19 juni 2006 om 10:21 uur.

    tetouan? grap van de dag….hihihhi.

  8. Soussie
    19 juni 2006 om 11:14 uur.

    Tetouane?hahahaha over 10 jaar

  9. Nihad
    19 juni 2006 om 11:22 uur.

    Waarom zou toerisme geen vermindering van armoede en werkloosheid tot gevolg hebben? Waar basseer je dat in godsnaam op? Toerisme levert iedereen werk op. Van de hoteleigenaren tot de bediendes in de cafes. Het land Marokko krijgt miljoenen zoniet miljarden door toerisme. Die mensen geven grof geld uit. Dat geld is nodig, want Marokko heeft geen high-tech economie of olie in de grond.

    Jullie zijn echt compleet gek als je Marokko op slot wil doen vanwege seks toerisme. Dat moet je als land aanpakken, maar de toeristen niet weg jagen.

  10. tzzzz
    20 juni 2006 om 12:26 uur.

    soussies zijn allemaal trots dat hun steden volgeboekt zijn door euro-toeristen… deze toeristen zijn ook de gene die al jullie vrouwen daar gaan neuken voor een zogenaamde ticket naar europa als ze geluk hebben krijgen ze 50 dirham… ik kan niet wachten wanneer er weer fotos verschijnen van al die vrouwen in agadir die met belgische jounalisten willen trouwen daar op ze klaar te komen, jaja ik heb die fotos gezien. er zullen er nog veel meer komen. en niet te vergeten die jongetjes van 14 15 tzzzz gjemmakoum a mongolen volk. europeanen hebben industrie in machines en wapens marokko heeft industrie in vrouwen en jongetjes.

  11. nardjis
    20 juni 2006 om 10:37 uur.

    er wordt veel geld in marokko uitgegeven door marokkanen in europa, maar waar blijft het geld, maroc is een bodemloze put door de corruptie en vriendjespolitiek zolang dit niet verandert wordt het niks hoeveel je ook verdient aan dat toerisme, het geld komt niet bij de arme bevolking helaas :-(, ben ben met eltahar eens.

  12. Maroccia
    20 juni 2006 om 12:05 uur.

    Het is juist goed dat de toerisme nu in trek is.
    Dat zorgt voor een betere welvaart en helaas heeft Marokko dan te maken met sextoeristen. Maar dat wil niet zeggen dat alle deuren moet worden gesloten. In dit geval zal Marokko dan harder moeten optreden en maatregelen treffen. Kijk maar naar Indonesie, wat de grootste moslimland is ter wereld.Die houden de deuren toch ook niet gesloten voor allerlei soorten toeristen.Wat wel zo is, is dat de politie wel corrupt is.
    Maar ach ja, toerisme is toch alleen maar goed voor het land?
    En dat er sextoeristen rondhangen, dat hebben we aan onze marokkanen te danken die dat toelaten.
    Over een paar jaar gaat het noorden van marokko wat toerister worden, meer spanjaarden en engelsen maybe? En als de marokkanen van NL slim zijn om bedrijven op te zetten, dan mogen wij weer wat trotser zijn.
    Wie weet gaan we terug naar Marokko, omdat het over 10 jaar wat beter gaat met Marokko?

  13. Henk -Rotterdam
    20 juni 2006 om 12:48 uur.

    Het is toch niet zo moeilijk om foldertjes in een aantal talen(Frans-Duits-Engels en vooral in het Nederlands) te maken die er op wijzen dat als men wordt betrapt met kindersex de straffen zullen varieren van ……. Nu dat kunnen ze in Marokko zelf wel invullen maar de straffen moeten wel afschrikwekkend zijn. Deze folders delen we uit bij de binnenkomstplaatsen van de touristen tijdens de passencontrole en wie dan nog gaat voor deze misdrijven moet niet ouwehoeren van dat hij of zij het niet wist,en dat de mogelijkheid om de straf in eigen land uit te zitten is uitgesloten. Kinderprostitutie is een van de grootste problemen van landen die in het boekje staan bij dit soort schoften en deze landen moeten worden geholpen met het ondersteunen van de economie om deze kinderen een toekomst te bieden en niet in de handen vallen van deze zwijnen. Ik ben benieuwd wat er terecht komt van de doelstelling van de FNV voor wat betreft de kinderarbeid in Marokko.maar ik ben bang dat het bij mooie woorden blijft. Wat kan er nu echt worden gedaan om deze kinderen helpen?

  14. samir
    20 juni 2006 om 04:36 uur.

    en wat gezegd van marokkanen die in europa die zich prostitueren,ik geloof niet dat ze honger lijden.in arme landen kan ik het nog begrijpen.

  15. said
    20 juni 2006 om 06:00 uur.

    prostitutie is er altijd geweest en het zal altijd blijven, om het misschien te beperken moet je mensen naar school laten gaan en dat soort dingen. zonder infrastructuur kan je geen bedrijven opzetten, binnen no time ga je failliet.

  16. Galid
    20 juni 2006 om 06:26 uur.

    Het is slecht nieuws, sekstoerisme slaat aan in Marokko.

  17. Abdelah Koeblma
    21 juni 2006 om 01:23 uur.

    hscieeee die khab waar jullie over hebbe taz dat zit in elke land ouwe zelfs saoudi arabie waar mense op hidj gaan en trouwens welke land dat zo snel met haar economie is gestegen heeft geen gebruik gemaakt van de zogenaamde zwarte weg elke land doet dat nederland met slave, sex, wiet.
    marokko met hash, khab de sok en coruptie. colombia met coke.
    usa met stele van planne iiiiiiiiih ya drari za3ma za3ma

  18. said
    21 juni 2006 om 01:03 uur.

    ik begrijp echt niet waar jullie het over heb
    wie heeft het over protestutie en dat heb je in elke land

  19. said
    21 juni 2006 om 01:03 uur.

    iedereen wil naar marokko omdat het een mooi land is daarom is het volgeboekt net als turkije

  20. Henk -Rotterdam
    21 juni 2006 om 02:34 uur.

    Said/Samir,
    Er is in Nederland dan wel geen echte honger maar wel veel verkapte en verzwegen armoede die de oorzaak zijn van deze praktijken en daar maken deze figuren maar al te graag gebruik van voor hun lusten bot te vieren. Alle maatregelen voorgesteld door de regering hebben geen effect zolang er niets wordt gedaan om de verzwegen armoede in Nederland te verhelpen.Let wel ik praat het gedrag van de prostituanten niet goed maar er moet wel hulp en uitzicht worden geboden en de schoften die zich er aan schuldig maken iaan misbruik van kinderen die in een rotsituatie zitten in dit land moeten worden gestraft.