MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen trots op ‘Boula’

23 juni 2006 | in Sport | 15 Reacties

Marokkanen in het geboortedorp van Khalid Boulahrouz (nee niet in Marokko, maar in de Zuid-Hollandse gemeente Maassluis) zijn trots op de Marokkaanse verdediger in dienst van Oranje. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. Volgens velen is de international een voorbeeld voor Marokkanen en de Marokkaanse gemeenschap. De krant stelt ook de gebruikelijke vraag of het raar is dat ‘Boula’ voor Nederland speelt? “Natuurlijk niet. Hij leeft hier. Zijn vader heeft hier gewoond. Zijn moeder, zijn broers. Waarom zou hij dan in Afrika moeten spelen?” luidt het antwoord van Allal Ziani, een oude bekende van de familie Boulahrouz.

Er zijn 15 reacties

  1. abdel
    23 juni 2006 om 11:19 uur.

    Boula 4 president !!!! En die andere haters die je een landverrader noemen, aan hen vraag ik:” Wat doe jij hier dan, landverrader?? ga naar je eigen land!!! hehehehe 😉

  2. boula
    23 juni 2006 om 12:14 uur.

    boula is de bom je hebt wel die marokkaanse haterz die hem niet mogen dat ie voor nederland speelt blijf voor nederland spelen beste beter dan die marokkaanse team kijk boukari speelt geen eens meer voor marokko speel lekker voor nederland dan speel je iniede geval met mensen en niet met dieren

  3. Amsterdam west
    23 juni 2006 om 01:09 uur.

    Ik ben er ook trots op dat hij aan het Nederlandse elftal deelneemt. En het streven moet zijn dat bij hetvolgende WK minstens 4 Marokkanen in het elftal moeten spelen………….en laten we ophouden met elkaar voor verraders uitmaken. Degene die dat als verraad beschouwd, is te triest voor woorden. Want dan zou je NL voor een vijand zien, en als Nederland je vijand is, dan vraag ik me af waarom je er dan voor kiest om bij je vijand te gaan leven en te werken.

    Aissati en Affelay ga voor oranje……………

  4. Henk -Rotterdam
    23 juni 2006 om 01:42 uur.

    Over 5 jaar is het geouwehoer afgelopen dan spreekt alleen het echte onkruid nog over Marokanen,de rest van Nederland zal dan bestaan uit Nederlanders waarvan er velen zijn met Marokaanse voorouders. Simpel gezegd ja maar dat moet wel want anders blijven we ouwehoeren en elkaar afzeiken,geven we onkruid de kans te groeien,en gaan onze kinderen naar de klote en dat is niet de bedoeling. En Boulahrouz en vele andere Marokanen horen gewoon in Oranje en als hij later kiest voor Marokko staat hun dat vrij. Elk mens is vrij in zijn keuze.

  5. micromocro
    23 juni 2006 om 01:42 uur.

    Nederland is de vijand niet maar Marokko is dat evenmin hoor !!!

    ik hoop dat Aissati en Affelay voor Marokko kiezen want we hebben een goede middenveld nodig.

  6. samadie
    23 juni 2006 om 02:04 uur.

    ze kunnen wel voor marokko gaan kiezen, maar kiest marokko wel voor hun.? ze hebben daar liever spelers uit frankrijk od de marokaanse divisie. het zegt al genoeg dat ze boula nooit hebben gevraagd. in de marokaanse voetbal bond wordt nog teveelonderscheid gemaakt tussen een mazigh of een arabier. daar moeten ze eerst wat aan gaan doen, dan volgt de rest van zelf, kwaliteit is er genoeg. aleen het beleid, moet anders. als ik miljoenair wordt vraag ik wel hidink

  7. Siemo
    23 juni 2006 om 04:28 uur.

    Natuurlijk zijn we met zn allen trots op onze Khalid ” der Kannibale” Bouhlarouz. Khalid heeft in dit elftal de afgelopen woensdag op dit podium gewoon eventjes zn visitekaartje afgegeven….klasse! Het is dan ook een kwestie van tijd vooraleer de Zuideuropese topclubs bij HSV aankloppen. Khalid heeft een VERSTANDIGE keuze gemaakt door voor het NLs elftal te kiezen. Net zoals onze ouders een zelfde keuze hebben gemaakt door Marokko te ontvluchten. Waar zouden jongens als Khalid, Ismael en Ibrahim zijn als we met zn allen nog schapen aan het hoeden waren (met alle respect voor mn background) in de bergen….bij RAJA of zo? dacht t niet

  8. Marokino
    23 juni 2006 om 04:59 uur.

    Ik zou ook voor Nederland gaan, als die mafkezen jou geen kans geven in het Marokkaanse elftal.
    Ik had een tijdje terug een artikel gelezen, hij gaf zelf aan dat hij graag voor Marokko wou spelen, maar hij had toen geen uitnodiging gekregen. Dan houdt het op he

  9. farid
    23 juni 2006 om 06:24 uur.

    moet het ook aan kunnen niet dat morokko goed presteert maar ze zijn technies allemaal goed zowel aanval of verdedigen missen een iemand die hun kan leiden zit geen motivatie om te scoren alleen maar sjowen hoe goed ze zijn individueel

  10. asfa
    23 juni 2006 om 07:17 uur.

    Wij marokanen hebben voetballers van Top-niveau aleen we hebben de organisatie van het laagste 🙁 en dat gaat niet samen he!

  11. mohamedinho
    24 juni 2006 om 12:42 uur.

    Is zeker tof dat de kanibale voor nederland heeft gekozen wat is het beste voor je toekomst jezlf verbeteren toch?Nou dat heeft ie gedaan net als zijn ouders precies hebben gedaan voor nederland gekozen voor hun toekomst
    dat is belangrijk en we moeten trots zijn dt hj in het nederlands elftal speelt
    nu nog een spits dan hebben we de as van het nl elftal afely en aissati moeten ook voor het nl elftal kiezen tenzij ze dood geschopt willen worden in afrika en dat willen ze natuurlijk niet .We zijn heel trots dat hij bola in het nl elftal speelt en dan in de finale het winnnde doelpunt van hem hahaha

  12. miss_S
    26 juni 2006 om 07:17 uur.

    Khalid is iemand waar veel marrokanen(en niet alleen hun) een voorbeeld aan kunnen nemen!Wat maakt het nou uit of hij in dit elftal speelt of in deze…Hij is gewoon een geweldig voetballer van marrokaanse afkomst die in het nederlandse elftal speelt…Goed togg?!!
    Ben mega trots op hem!

  13. fouad
    17 juli 2006 om 11:15 uur.

    hij is gewoon goed die jongen een goed keuze gemaakt en of hij later voor marokko of nl speelt moet hij zelf weten maar marokko heeft ten eeerste een nieuwe treiner nodig

  14. Arifi
    12 juni 2008 om 01:00 uur.

    we zijn zeker HEEL ERG TROTS OP khalid boulahrouz en ibrahim afellay! het is niet alleen goed voor hun, maar ook voor de Marokkaanse gemeenschap in NL. want nu voel ik me verbonden met het oranje elftal want we daar zitten 2 van ons die ons representeren als marokkaanse gemeenschap uit NL. ik ben echt appe trots dat ze oranje shirts aanhebben kippewel gewoon! HUP HOLLAND HUP !!!!!!!!!

  15. Selmaatjj
    15 juni 2008 om 05:30 uur.

    Boulahrouzz zkrr de Bom mrr ik zagg een keer foto van hem en zijn vouw Ik had een vraagje Is zjn vrouw Marokaans Want ze lijkt er niet op?? JE WEET ZELUF MOCRO’S THE BEST:P