MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

BBA buschauffeur gaat door het lint

29 juni 2006 | in Maatschappij | 11 Reacties

De 19-jarige Marokkaanse Fatiha Bellaghmouch werd vorige week naar eigen zeggen het slachtoffer van een BBA-buschauffeur die ‘door het lint ging’. Zij doet haar verhaal deze week in BN/DeStem. Nadat de chauffeur haar had toegeroepen “..Godverdorie, ga terug naar je k*t-Marokko, vieze trut..”, ging de Bredase verhaal halen bij de chauffeur. Hierna werd zij opgesloten, beledigd en bedreigd. Het vervoersbedrijf BBA heeft geen boodschap aan het verhaal van Fatiha en laat weten dat de zaak al ‘naar tevredenheid’ intern met de chauffeur is afgehandeld. Fatiha laat het er niet bij en heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie, die de zaak ‘uiterst serieus’ nemen.

Er zijn 11 reacties

  1. Rahima
    30 juni 2006 om 12:04 uur.

    Goed gedaan Fatiha je moet het zeker hier niet bij laten…

  2. Saida
    30 juni 2006 om 10:11 uur.

    ”Het vervoersbedrijf BBA heeft geen boodschap aan het verhaal van Fatiha en laat weten dat de zaak al ‘naar tevredenheid’ intern met de chauffeur is afgehandeld”

    Met andere woorden ze hebben de chauffeur zijn verhaal laten doen.

  3. hassanhasson
    30 juni 2006 om 02:41 uur.

    naar tevredenheid’ intern met de chauffeur is afgehandeld. Laten we dat ook doen. waar zijn ons jongens met ‘gestoorde gedragsproblemen’ om deze chauffeur een lesje te leren

  4. karim mocro
    01 juli 2006 om 01:09 uur.

    dan durft hij wel he tegen een meisje. wallah als ik daar was had ik hem de ziekenhuis ingeslagen. als een marokkaanse jongen voor hem staat schijt ie in zijn broek. ik kan hier niet tegen!

  5. farid
    03 juli 2006 om 05:01 uur.

    het is een incident wat zeker gestraft moet worden maar door de politie
    dit vind ik persoonlijk ook niet kunnen het is gewoon te gek voor worden

  6. farid
    03 juli 2006 om 09:47 uur.

    maar ja zo zijn mensen een maal je hebt goede meelopers en slechte mensen en als nou die meelopers voor de goede kant dan was er zeker niks aan de hand nergens niet dus ook niet in dit land wanner gebruiken we ons verstand een mooi land

  7. farid
    03 juli 2006 om 09:53 uur.

    maar wel met de linker hand

  8. fatiha
    13 oktober 2006 om 02:37 uur.

    Salaam dames en heren,

    Ik wil jullie eerst bedanken voor jullie reacties. De reden waarom de bba het niet mij wil afhandelen is omdat hij 9 oktober moest voorkomen bij de rechtbank. Hierover zou ik op de hoogte gesteld worden via brief. De reden waarom hij zo uitviel is , omdat hij beangstigd is voor allochtonen en hij krijgt hier nu voor een opleiding. Zo zie je maar weer hoe mensen het kunnen afreageren bij andere. Zeker omdat ik een meisje ben .

    Groetjes fatihaaaaaaaaaaa

  9. soukaina
    26 april 2007 om 11:23 uur.

    die marokkaanse meiden zoeken altijd ruzie met iedereen

  10. Jouhaira
    11 maart 2008 om 04:24 uur.

    Je tufte op zijn gezicht. Wat verwacht je nou zelf.

  11. rachida
    21 mei 2008 om 11:26 uur.

    deze busschaufeur heeft geld boete moeten betalen, en heeft zijn baan veloren. hIJ had in 2002 ook precies zelfde gedaan bij een andere meid. HIj discrimineerde haar, en is vervolgens door gereden met haar kind. Dit is niet de eerste aangifte vanwege discriminatie. hij was in het verleden ook poltieagent, en had wel veel delicten op zijn naam staan. en ze had niet in zijn gezicht gespuugd!!!!!!!!!!!!dusu jouhaira zolang je de krantberichten niet heb gevolgd van breda, moet je niet dingen roepen waar van je niks weet….deze man had het eerder gedaan en had het verhaal ook ontkent, maar deze meid (fatiha) wist goed datze het niet moest laten gaan..
    het is genoeg geweest met al dat discriminatie..als het een nls meisje was geweest. had hij haar niet zo behandeld…en deze dame is een nette dame en ben trots op haar dat ze er werk van heeft gemaakt..