MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Vakantie? Naar Marokko met de auto

07 juli 2006 | in Marokko | 18 Reacties

Naar Marokko met de busAlles klaar? Rijden maar! In Nederland wordt deze dagen druk ingepakt door gezinnen met familie in Marokko. Sommigen gaan rechtstreeks met het vliegtuig naar Marokko, anderen vliegen eerst naar Spanje om daar de boot te pakken. Grote gezinnen hebben een busje, anderen beladen het dak van hun auto met bagage voor een verblijf van vier tot zes weken in hun vaderland. Elk jaar maken duizenden Marokkaanse Nederlanders de lange autorit naar Marokko. De Marokkanen in de wijk Kanaleneiland in Utrecht zijn in ieder geval wel al aan het inpakken, dat schrijft het Algemeen Dagblad. Maghrebmagazine wenst haar bezoekers en andere Marokkanen, die nog van plan zijn vele kilometers te reizen naar hun vaderland, alvast een hele fijne vakantie toe.

Er zijn 18 reacties

  1. Nihad
    07 juli 2006 om 03:52 uur.

    Over 2 weken naar Malaga en met de boot naar Ceuta. 🙂

  2. hassanhasson
    07 juli 2006 om 04:41 uur.

    Ook over twee weken naar Malaga en met de boot naar de wonderbaarlijk Tanga. zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig!
    iedereeeeeeeeeeen een fijne en gezeikloos vakantie toegewenst! voor ons ambigue figuur Rita Verdonky en gekke Geert Wildersfarce maakt u maar geen zorgen om ons, we komen wel terug.

  3. samadie
    07 juli 2006 om 11:14 uur.

    geacht mesen we zouden het fijn vinden indien u alen daar blijft,
    was getkend geertje wilders/exseskapsel

  4. said
    08 juli 2006 om 03:15 uur.

    me2 vliegen naar spanje en daarna naar maroc

  5. samira
    08 juli 2006 om 04:22 uur.

    eindelijk vakantie vertrek donderdag naar marokko met de auto 😀 heb er zo een zin in om ga lekker genieten van het eten en plaatsen daaro fijne vakantie allemaal
    salaam alaikom allemaal

  6. nordin
    09 juli 2006 om 01:27 uur.

    ik heb een vraagje ik vertrek woensdag a.s naar Marokko met de auto maar de auto staat niet op mijn naam moet ik daar dan een machtiging voor hebben of is dat geen probleem

    Alvast bedankt

  7. Henk -Rotterdam
    09 juli 2006 om 02:11 uur.

    Hassanhasson,
    Wel je woord houden en terugkomen anders zijn Marco/Rita en Geert erg teleurgesteld in je.
    Misschien kan je ze een kaartje sturen vanuit Marokko,stellen ze echt wel op prijs,heb een fijne vakantie.

  8. Ali
    10 juli 2006 om 08:08 uur.

    @Nordin,

    Ik neem aan dat je een lease auto bedoelt. Je moet inderdaad een machtiging hebben en de machtiging laten legaliseren bij het marokkaanse consulaat in nederland. Dit waren in ieder geval de regels in 2005 toen ik op vakantie ging met een lease auto.

  9. amal
    10 juli 2006 om 10:43 uur.

    we vertrekken woensdag. gelukkig maar anders hadden we moeten wachten op mijn zusje die nog naar school moet. ze maken het echt moeilijke joh.vult dat vul dit….bla bla bla. ik mag blij zijn dat ze ja hadden gezegt. anders hadden we nog tot de 21 moeten wachten. ik kan niet wachen . want mijn zus gaat trouwen deze zomer….
    groetje amal
    fijne vakantie toegewenste aan jullie allemaaaaal.

  10. abida
    10 juli 2006 om 12:45 uur.

    Man, man, wat duren die laatste 2 weken eindeloos lang zeg!

  11. AbdelRahman
    10 juli 2006 om 01:42 uur.

    Leegloop in België & Nederland 😉

    AbdelRahman uit Brussel

  12. Sarah
    10 juli 2006 om 09:12 uur.

    Halleluyha!!,, I’m gOnna Miss Rita VerdOnk 🙁
    * hOest *
    Love Ya MarOkkO!! (K)

  13. ali belgie
    12 juli 2006 om 09:21 uur.

    hihihi , september is mijn maand ik ga mij lekker laten verwennen in mijn land dus marokko…en niet alleen want heb mijn lieve schateke bij en twee collega s … ik vertrek met mijn 5 reks tds bmw naar tarifa in 24 u ben ik daar …XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  14. romaisa
    24 juli 2006 om 11:36 uur.

    hey allemaal
    ga de 30 naar marokko met de auto alleen
    weten jullie misschien wat voor papieren ik allemaal mee moet nemen..
    dit is voor mij de eerste keer..
    ken wel tog met mijn verblijfvergunning erheen?(lang leve rita’;@)

    gegroet allemaalll

  15. ali
    26 juli 2006 om 10:22 uur.

    Dag , je neemt je paspoort mee plus van elk document een kopie voor het geval je iets kwijt raakt verder monie en je papieren voor je auto en verderniets ik wens je een goede vakantie dag.

  16. romaisa
    29 juli 2006 om 08:58 uur.

    hey dan…