MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marco Pastors zoekt allochtonen

08 juli 2006 | in Politiek | 14 Reacties

Marco PastorsNadat Marco Pastors eerder dit jaar gas terug nam en excuses maakte aan door hem beledigde moslims en migranten, die wel hun weg kunnen vinden in de maatschappij, komt de leider van Leefbaar Rotterdam weer met een opmerkelijke stap. De nieuwe partij van Marco Pastors zoekt allochtonen! Na de PvdA-overwinning in de gemeenteraadsverkiezingen drong het bij Pastors door, dat zijn kieslijst met louter witte mannen anno 2006 niet werkt (lees ook: ‘is leefbaar Rotterdam een partij voor blanken?‘). Daarom wil hij voor zijn landelijke partij-in-oprichting toch nog een gemengde kandidatenlijst. De reden: “we moeten uitstralen dat we er zijn voor echt heel Nederland” schrijft het Algemeen Dagblad.

Pastors is overigens regelmatig beschuldigd van denigrerende uitspraken over de islam. Zo bemoeide hij zich met de grootte van moskeeën en keerde hij zich tegen de bouw van minaretten. Verder wees hij op verschijnselen als eerwraak, polygamie, gedwongen huwelijken en onderdrukking van vrouwen. Hij uitte zijn bezorgdheid voor een islamitische meerderheid in een stadsdeel, met steun ‘van die idioten van GroenLinks of zo die politiek correct mee gaan zitten doen’. Deze uitspraken leidden in voorjaar 2005 tot een confrontatie met de gemeenteraad.

Er zijn 14 reacties

  1. samad
    08 juli 2006 om 10:08 uur.

    meskien!
    vrouwene onderdrukking !? daar mag de nl politiek, niet over praten, in een land waar een vrouw achter een etalage wordt gezet,

  2. hassanhasson
    08 juli 2006 om 02:45 uur.

    Ik ben benieuwd naar het aantal allochtonenknechten die zich zullen melden voor deze pedofilenpartij na de huisneger van LPF en de getraumatiseerd, leugenaarster huisnegerin van VVD.

  3. said
    08 juli 2006 om 03:14 uur.

    aangezien alles om geld draait, voor een plaats in de 2e kamer doen ze het wel, kijk wat die gasten krijgen om alleen daar te zitten (nix uitvoeren) plus wachtgeld.

  4. Henk -Rotterdam
    08 juli 2006 om 03:47 uur.

    Hij noemde Marokko een achterlijk land en wil uitsluiting van diegene die kleding dragen die hinderen bij het solliciteren,voor het gezicht noemt hij dan even de punkers en piercingdragers erbij maar dat is schijn.Hij noemt zichzelf de 2e PIm en heeft een kort termijngeheugen(KTG) over zaken die hem niet uitkomen in de politiek.
    73 % van de Rotterdammerws wensen hem alle geluk in Den Haag want dan zijn we deze tweedrachtzaaier hier kwijt uit de stad en met hem zijn volgelingen v.d. Anker/Sorensen/Sluis en nog wat aanhang dat hij meeneemt en daarmede de stad al een stuk en leefbaarder en frisser maakt.
    De oproep van en voor “Allochtonen” in zijn partij is alleen maar om stemmen te trekken en daarna hen op een onverkiesbare plaats te zetten en dan uit te rangeren. Maar ik zou ook zijn reactie willen zien als hij volgende week 50 brieven krijgt van “Allochtone” mensen die bij hem in de partij willen.Alleen al het feit dat hij blijft spreken over “Allochtonen ” zegt genoeg van zijn bedoelingen
    Hoe vies de politiek werkt hebben we deze week kunnen zien met de grootste muppetshow sedert jaren in het Haagse imperium,kijk maar naar dat loeder uit Amsterdam die gauw even voor 137 dagen nog te gaan als tweede kamerlid een wachtgeld gaat opstrijken van 170.000 euro, onbeschofter kan het gewoon niet,of dat kreng van de LPF die gauw even weer terug gaat naar de PVDA omdat ze heeft gezien dat de LPF volgende verkiezingen worden weggevaagd en ze bang is dat 4 jaar in de kamer een wachtgeld ongeveer 300.000 euro te weing is om 6 jaar van te leven. Dit zooitje moet ons vertegenwoordigen en daar moeten we voor uit kijken. Laten allen die mogen stemmen ook echt gaan stemmen om te voorkomen dat we te veel van deze lamstralen in de 2e kamer krijgen. En bedenk alle uitspraken van Pastors als we weer wat van hem horen en laten we dan stemmen op degene die het meeste voor de mensen kunnen betekenen en ook daadwerkelijk voor de mensen opkomen. Bedenk dat als D66 de stekker er uit had getrokken in de kwestie van Afghanistan we waarschijnlijk niet waren gegaan. Bedenk dat ze het kabinet lieten vallen omdat het hun uitkwam voor nieuwe verkiezingen omdat deze regering al lange tijd was uitgeregeerd en geen toekomst meer had.Ze hebben nog nooit een visie gehad en iets betekend voor de gewone man.

  5. HASBIA
    08 juli 2006 om 07:38 uur.

    henk ik vind dat nederland achterlijk is want marokko is een hele mooie land dus beledig marokko niet anders beledig ik nedeland ja

  6. Henk-Rotterdam
    09 juli 2006 om 11:18 uur.

    Hasbia.ik beledig Marokko niet want ik gaf aan dat Pastors dat heeft gezegd na een bezoek aan een tentoonstelling in Rotterdam,dus even goed lezen wat ik schrijf,ik vindt Marokko een prachtig land maar de uitspraak kwam van Pastors,Ik herhaalde hem om dat hij nu ineens “allochtone “zoekt voor zijn partij en als je Nederland een achterlijk land vind is dat jou goed recht

  7. Toth
    09 juli 2006 om 02:47 uur.

    Het probleem met pluushoeren is altijd dat als je deze zwakheid tegen hen gebruikt je zelf politiek aan het pooieren bent geslagen. Als je dan toch eenmaal aan lager wal bent geraakt is de rest alleen nog een wedstrijdje wie het eerst eindigt in de goot. En wie weet, horror of all horrors, kom je daar “kutje” Oudkerk ook weer tegen.

  8. amal
    10 juli 2006 om 10:50 uur.

    henk je schrijf te veel.
    moeilijke te begrijpen. maar ik ben alleemaal met je eens.
    groetjen amal
    fijne vakantie alvaste

  9. Harry Bahnen
    10 juli 2006 om 04:24 uur.

    Allochtonen laat je niet misbruiken voor de portemonee/geldbuidel van Pastors en de zijnen, want als je niet doet wat zij willen, dan kun je je carrière wel vergeten.
    Geen allochtonen in Nederland was hun motto, maar nu willen ze dat camoufleren en een rookgordijn oplaten door zich voor te doen als een nette racistische organisatie/ partij.
    Wees gewaarschuwd!!!!

    Succes met de legale strijd tegen zulke organisaties en hun mensen

  10. Sarah
    10 juli 2006 om 09:09 uur.

    sOrry Hoor,, Maar ik vind hem lelijk :S

  11. inayat
    13 juli 2006 om 12:16 uur.

    haha ‘nagemaakte nephomo’ -> kritiek van homo Michiel Smit op nagemaakte nephomo Pastors:

    Marco Pastors zoekt allochtonen voor zijn kandidatenlijst. Heeft hij een zonnesteek opgelopen door zonder pet in de brandende zon buiten te lopen? Nee, hij meent het nog serieus ook. De afgelopen dagen heb ik er veel negatieve reacties over gehoord van ex-stemmers op hem. Ex-stemmers, want na zijn excuses aanbieden aan moslims was dit de druppel die de emmer deed overlopen. De meest kenmerkende opmerking over Pastors hoorde ik van een wat oudere mevrouw: ‘nagemaakte nephomo’.

  12. Ik ;)
    13 juli 2006 om 12:57 uur.

    Ik wens Marco veel succes, hopelijk kiest hij wel allochtonen uit die ook daadwerkelijk Nederlands kunnen 😉

  13. Briziv
    18 juli 2006 om 10:43 uur.

    Na jarenlang saaie toestanden gebeurt er tenminste wat in de nederlandse politiek!

  14. andy
    18 augustus 2006 om 02:53 uur.

    Jaaa, maar zoek ze ook op als et goed gaat !!!!!!!