MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Scholen weigeren islamitische stagiairs

10 juli 2006 | in Carriere, Geloof | 21 Reacties

Islamitische stagiairsBijna de helft van de allochtone studenten op lerarenopleidingen haalt geen diploma omdat er geen stageplaats te vinden is. Dat schrijft de Volkskrant vandaag. Veel christelijke scholen weren stagiairs met een islamitische achtergrond omdat die volgens de scholen ‘niet in de sfeer en cultuur van de school passen’. Zij beroepen zich bij die weigering op hun identiteit en hebben liever een stagiair met dezelfde achtergrond. Ruim acht procent van de leerlingen op pabo’s en lerarenopleidingen is allochtoon. Van deze groep valt binnen een jaar 46 procent uit. Het niet kunnen vinden van een stageplaats is daar mede de oorzaak van.

Er zijn 21 reacties

  1. Harry Bahnen
    10 juli 2006 om 04:15 uur.

    Dit artikel bevestigd juist de overtuiging van het zoveel mogelijk opzetten van Islamitische scholen en onderwijs, waardoor voor studenten een stageplek en een werkplek kunnen worden.aangeboden. Zolang Moslims en ook ander Nieuwe Nederlanders op scholen en op werkplaatsen/arbeidsplaatsen geweigerd worden met meestal een camouflageargument/ racistische motieven, ben ik voorstander om door te gaan met opzeten van eigen scholen en bedrijven.
    Het is voor Nederland niet nieuw. Het nieuwe Apartheidssysteem is een variatie op het Apartheidssysteem, dat mede door Nederland en Israël in Zuid-Afrika opgezet is. Ook in Nederland zelf bestond al een apartheidssysteem ten opzichte van Katholieken. Zij werden geweigerd bij overheidsbaantjes, omdat ze geen Protestanten waren. Dus velen zijn toen eigen bedrijven gaan opzetten en eigen werk gaan creëren. De Moslims en de Nieuwe Nederlanders zullen dat dan ook als alternatief moeten gaan doen.
    Succes ermee en ga ermee door!! Leve het eigen initiatief en ondernemingskracht!!

  2. Sarah
    10 juli 2006 om 09:10 uur.

    Waar the fOck slaat dat op??,,
    Racista’s :@

  3. hassanhasson
    10 juli 2006 om 09:53 uur.

    oude nieuws!!! het is tijd voor oplossingen. ik voel me onveilig in dit land

  4. Henk -Rotterdam
    11 juli 2006 om 10:56 uur.

    De oplossing is heel simpel,bij een besluit van DenHaag dient elke school te zorgen voor stageplaatsen in en op alle niveaus die in overeenstemming zijn met de school.
    Elke school dient elke stagaire te aanvaarden ongeacht zijn achtergrond of levensovertuiging.
    Stagaire plaatsen worden toegewezen doorde PABO en stagaire’s hoeven niet te solliciteren.
    Elke school die niet meewerkt aan een dergelijk besluit wordt uitgesloten van de leerlingenbijdrage van rijkswege.
    Wedden dat het werkt,maar wie staat er op in die muppetshow in Den Haag om het te regelen

  5. hassanhasson
    11 juli 2006 om 11:15 uur.

    precies! niemand zal het doen! overigens het zou een electoraal zelfmoord voor iets moois

  6. Amsterdam west
    11 juli 2006 om 12:43 uur.

    Henk, vooral dit punt vind ik erg interessant:
    >

    Het is toch schandelijk dat men aan de klaagt dat allochtonen niet goed vertegenwoordigt zijn in het onderwijs, maar aan de andere kant men daar geen kansen voor biedt.

  7. Riffie
    11 juli 2006 om 05:20 uur.

    Wat een gelul allemaal. Wij leven in Nederland.En Nederland is een seculier land. Wie een hoofddoek wil dragen moet maar naar haar land van herkomst terugkeren, probleem opgelost! Ik zou mijn kinderen nooit vertrouwen aan baardapen en hoofddoekgeiten.

  8. Riffia
    27 juli 2006 om 01:26 uur.

    Riffie, wij zitten ook niet op jou kinderen te wachten.. Gelukkig nog vele andere wel leuke mensen… Door mensen zoals jij word ik steeds meer en meer gestimuleerd om nog meer van mijn hoofddoek te houden.

  9. farid
    27 juli 2006 om 02:11 uur.

    mensen moeten niet zo zeuren een leven vol kleuren en geuren dat is wat er moet gebeuren

  10. Lotfi
    10 augustus 2006 om 05:37 uur.

    Riffia je hebt helemaal gelijk !

    Door ezels zoals Riffi moeten we niet gaan klagen als er een \’Hofstadgroep2\’
    ontstaat!

    hij lult wel maar is ook een mokro dus is hij vast een keer gewijgert .

    tenzij hij voor een stageplek heeft \’gebukt\’!

  11. Jelle Zijlstra
    11 augustus 2006 om 11:44 uur.

    Vaak weten deze stagiairs het verschil niet eens tussen de en het.

  12. inayat
    11 augustus 2006 om 12:04 uur.

    ach ja Jelle, hoeveel Hollanders kennen het verschil niet tussen KUNNEN en KENNEN?

  13. lotfi
    12 augustus 2006 om 03:20 uur.

    inayat oelah die is goed hahahahaha

  14. said
    12 augustus 2006 om 07:36 uur.

    Jelle Zijlstra
    waarom ga jij het ze niet leren dan heb je in iederegeval werk ……..

  15. leo
    20 augustus 2006 om 08:50 uur.

    “hij lult wel maar is ook een mokro dus is hij vast een keer gewijgert .”

    GEWIJGERT!?

    Hehehehe….

  16. Toth
    20 augustus 2006 om 09:08 uur.

    Had je er acht dagen voor nodig om het op te zoeken in het woordenboek van je buurman, Leo? Is je wel opgevallen bij het doorlezen dat er in het begin een heleboel woorden in staan die met een ‘a’ beginnen en dat de woorden die met een ‘g’ beginnen pas veel later komen?

    Maar ach, wees blij dat geweigerd niet met een ‘z’ begint.

  17. leo
    20 augustus 2006 om 12:01 uur.

    Tothje, lenen is iets voor paupers die uitsluitend geld hebben voor verbreden van een overjarige BMW cq. Mercedes met opschroefspoiler; voor mensen die hun geld besteden aan oversized jasjes met een fake bontkraagje en presentjes voor minderjarige meisjes. Deze zogenaamde leners hebben geen geld meer voor opbouwende zaken zoals een woordenboek.

    Ik heb uiteraard wel een woordenboek in mijn (contant en met eerlijk geld betaalde) boekenkast. Ik verdien mijn geld in tegenstelling tot heel veel van jouw landgenoten wel eerlijk aangezien ik NIET werd geweigerd (of was het nu gewijgert??)

    Uiteraard krijgt het deel Marokkanen wat serieus bezig is met een toekomst zeer zeker wel een stageplek aangeboden, met name omdat deze mensen een zeker aanwezig vooroordeel lijken te doorbreken. Dat dwingt respect af. Het eerste deel van deze post is van toepassing op (jammer genoeg) een overgroot deel van de populatie Marokkanen in Nederland die uitsluitend bezig zijn met randmaatschappelijke zaken. Kansloos dus, ook in opleiding en hierdoor ook automatisch in stageplekken.

  18. inayat
    20 augustus 2006 om 12:26 uur.

    Je moet wel een hele grote sukkel zijn als je zit op te scheppen over één of andere geweldige boekenkast. Ach ja, aard van het beestje he. Ook dat neerkijken op anderen. Zal wel fietsend over de Hollandse straten balen dat zoveel buitenlanders mooie auto’s rijden. Waar doen ze het van? O ja , meneer heeft zijn antwoord al klaar. “Heel veel van onze landgenoten verdienen hun geld namelijk niet eerlijk”. Nou, ik hoop van harte dat je een keer een paar van deze landgenoten tegenkomt. Kijken of je woordenboeok je nog helpt.

  19. leo
    20 augustus 2006 om 01:03 uur.

    Tsjonge jonge, enig cynisme is u vreemd merk ik!? Aard van het beestje, kun je dat nuanceren? En voor de rest hoef ik me niet echt te bewijzen betreffende mijn vervoersmiddel hoor. Verder: ben genoeg van je landgenoten tegengekomen, die doen in het algemeen aardig lief tegen me, wat bedoel je overigens met die opmerking?

    Tenslotte is het ook een kunst om een post te lezen in de juiste context met de post ervoor, deze kunst is u eveneens vreemd merk ik. Kortom: wie is er hier de sukkel?

  20. leo
    20 augustus 2006 om 01:05 uur.

    Verder dacht ik dat ik niet al te negatief was ten opzichte van de welwillenden zoals je kunt lezen.

    Het deel wat wel dit land op zijn kop zet is het deel waar jullie ook een hekel aan hebben mag ik aannemen, ze verpesten het ook voor jullie. Daar ging het eerste deel van de post over.

  21. andy
    27 augustus 2006 om 05:40 uur.

    LEO !! Ja ……. Geweigert om zn achtergrond of relegie!!!!!!

    wt is daar zo hehehehehe aan !! nerd!! typisch kaaskoppen , al zeg ik et zelf…