MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Moeder niet bij begrafenis zoontje

11 juli 2006 | in Maatschappij | 18 Reacties

De moeder van het verdronken Marokkaanse jongetje Sabri (4) kan wegens geldgebrek niet bij de begrafenis van haar zoontje in Marokko zijn. De verzekering voor de uitvaart en de reis naar Marokko is ooit wel afgesloten, maar de verplichte maandelijkse bijdrage is in de versloffing geraakt schrijft het Algemeen Dagblad. Het jongetje uit Rotterdam is vorige week dinsdag in de Barendrechtse Vrijenburgplas verdronken.

Sabri was aan het eind van de middag aan de aandacht van zijn ouders ontsnapt. Tijdens een zoektocht ’s avonds door politie en brandweer werd hij aangetroffen in de plas. Het jongetje werd met een spoedtransport overgebracht naar het Sophia Kinderziekenhuis waar hij in de loop van de avond overleed. In hetzelfde water is al eerder een 9-jarig Marokkaans meisje verdronken.

Er zijn 18 reacties

  1. Riffie
    11 juli 2006 om 12:48 uur.

    Geen geld voor de uitvaart en geen geld voor ZWEMlessen, maar wel geld om een huis ergens in een gehucht te bouwen, ja, ja, ja, zo lust ik wel een paar………!
    De overheid moet zulke ouders hen kinderen afpakken, waar gaat anders het kinderbijslag naar toe? Naar Marokko??? Of om een dure kaftan te komen om te pronken??? Dom Dom Dom!

  2. samir
    11 juli 2006 om 12:56 uur.

    al erg genoeg voor de ouders,waarom geen geld inzamelen voor deze familie.

  3. Khalid
    11 juli 2006 om 01:20 uur.

    @riffie

    ik kan zo misselijk worden om jouw uitspraak.

    je weet totaal niet wat er aan de hand is of hoe de situatie bij hun thuis is, maar je hebt meteen een oordeel klaar.

    ik hoop echt voor jou dat je nooit van je leven zoiets mee mag maken, want dit is echt het verschrikkelijkste wat je als ouder mee kan maken.

    allah ya3 tilhoem a sabr.

    Khalid

  4. Yasmine
    11 juli 2006 om 02:11 uur.

    @Riffie

    Schaam je!!!!!!

  5. AbdelRahman
    11 juli 2006 om 03:37 uur.

    @riffie

    Laag van je!!!!!

    AbdelRahman uit Brussel

  6. ghizlan
    11 juli 2006 om 03:50 uur.

    Salemalaikoem..

    Heel veel sterkte voor de familie. Er is daar al eerder een meisje verdronken en die familie ken ik.. Het echt erg.. Toen ik het las kreeg kippevel.
    Allah 3tiloem esbar bsekien..

  7. Rachid
    11 juli 2006 om 05:32 uur.

    a riffi wat kan jij toch dom praten,
    denk je nu echt dat je door kindernijslag rijk kan worden en je weet niet eens hoe ze leven. stel dat jou broertje is verdronken en je ouders hebben geen geld zou je dan ook zeggen dat jij het geld op maak aan uit gaan of zoiets zal allah swt alle mensen goed bewaken en hun op de goeie pad zetten

  8. Henk -Rotterdam
    11 juli 2006 om 05:32 uur.

    Riffie,
    jou reactie is niet veel beter als van een aantal Nederlanders op de sites van AD etc.
    Ver beneden peil
    Weet je wel wat het voor een ouder betekent om een kind te verliezen?
    Ik wel.
    Verder geen commentaar

  9. samad
    11 juli 2006 om 06:04 uur.

    riffie
    telkens slaag je erin om domme uitspraken uittespuwen. maar deze is erg
    jij weet wel alles wie zegt dat ze die huis hebben dan !???

  10. Riffie
    11 juli 2006 om 06:20 uur.

    Nederland is een waterland, ieder ouder hoort zijn/haar kind te leren zwemmen. Als je in een waterrijk omgeving woont, dan hoor ervoor te zorgen dat je zwemmen kunt.

  11. khalid
    11 juli 2006 om 07:51 uur.

    moge allah swt hem de hemel toekennen, inchallah

  12. abida
    12 juli 2006 om 04:55 uur.

    hebben deze mensen geen kennissen of vrienden die ze even uit de brand kunnen hekpen door een vliegticket voor ze te kopen? Zowel dan moeten deze zogenaamde vrienden/ familie zich diep gaan schamen. Zoniet dan zou er toch wel een inzamelingsactie op poten gezet moeten worden, want een ouder moet op z’n minst toch wel aanwezig kunnen zijn op de begravenis van z’n kind.
    Verder wens ik ze veel sterkte toe in deze periode, ook de eventuele broertjes en zusjes.

  13. Henk -Rotterdam
    12 juli 2006 om 04:58 uur.

    Volgens de laatste berichten is de moeder naar Marokko om de begrafenis bij te kunnen wonen.

  14. portugaliaa
    13 juli 2006 om 01:45 uur.

    weeet je wel hoe erg het is om een kind te verliezen?
    er is een vrouw bij mij in d straaat die heeeft 2 kinderen in een jaaar verlore
    eentje is gepakt ofzo…
    die is niet meeer thuis gekomen
    en eentje is door eeeeen hartstilstand doodgegaaan
    nouja als je dit al leest dan voel je de pijn.
    && ze woonde alleen met 3 kindern
    ze heeft er nu nog maar een:(
    leees dit && begrijp

    && de ouders van sabri:: lay ertiekoem asbr
    layerhemoe

  15. portugaliaa
    13 juli 2006 om 01:48 uur.

    k ben zelf geeen marokaaan maar mn buurmeisje wel dus zij heeft me een beetje geholpen met et vorige berichtjee
    kzelf ben portugeess

    bedankt

  16. portugaliaa
    13 juli 2006 om 01:49 uur.

    @riffie volgens mij heb jij zelf ook niet op zwemles gezeten hooor.

  17. Mouna
    13 juli 2006 om 06:01 uur.

    Riffi,

    Ik kan me zo ergeren aan mensen die menen alles te weten, ik heb jarenlang als vrijwilliger mensen uit achterstandswijken geholpen en ik kan zeggen dat heel veel hardwerkende mensen elke maand weer de eindjes aan mekaar moeten knopen, die jarenlang niet op vakantie gaan en laat staan een huis hebben. En even ter informatie: in de meeste gemeenten kan een kind pas vanaf zijn vijfde levensjaar op zwemles, dus dat is ook geen gegronde reden. Mijn dochter heeft vanaf haar vierde op zwemles gezeten maar dat is inmiddels afgeschaft omdat kinderen op die leeftijd alleen willen spelen.

    Ik raad je aan de volgende keer goed na te denken voor je meer van dit soort onzin uitkraamt, Je kwetst er namelijk niet alleen de familie in kwestie mee maar ook alle ouders die ooit hun kind hebben verloren.

    Ik wens de familie heel veel sterkte en vraag god om ze bij te staan.

  18. Maghreb Magazine » Weer een Marokkaans kind verdronken
    23 juli 2006 om 03:03 uur.

    […] Begin deze maand verdronk het Marokkaanse jongetje Sabri (4) in de Barendrechtse Vrijenburgplas. […]