MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Gratis reis ‘terug naar Marokko’

12 juli 2006 | in Maatschappij | 27 Reacties

Reis naar MarokkoIn Maassluis zijn afgelopen weekend pamfletten verspreid voor een gratis reis ‘terug naar Marokko’. De ‘waardebonnen’, welke in brievenbussen werden gestopt en op lantaarnpalen werden geplakt, leggen een relatie met recente ongeregeldheden door Marokkaanse jongetjes. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

In de pamfletten werden mensen opgeroepen om op 10 juli naar het stadhuis te komen waar burgemeester Koos Karssen de gratis reizen zou uitreiken. ‘Dit als dank voor het verstoren door Marokkaanse jongeren van een onlangs gehouden buitenspeeldag. Er is besloten om familie, vrienden en bekenden van deze jeugd een reis aan te bieden terug naar Marokko’ staat erin.

De Marokkaanse Stichting Ummah Wahidah noemt het voorval een ‘misplaatste grap’. De plaatselijke wethouder is te spreken over het feit dat de flatcontactpersonen, bewonersvereniging, de Commissie Leefbaarheid en Ummah Wahidah goed hebben gereageerd op deze achterbakse aktie.

Er zijn 27 reacties

  1. Nihad
    12 juli 2006 om 02:24 uur.

    Echte Nederlanders. Anonieme aktie. Lekker laf.

  2. zoon van alhoceima
    12 juli 2006 om 02:34 uur.

    je hebt gelijk nihad,

    ze doen het ook pas als die marokkanen van maassluis al weg zijn.

    ha ha ha

  3. Riffie
    12 juli 2006 om 03:39 uur.

    Wat een domme reacties van Zoon van huplepup en Nihaja,

    Waarom deze struisvogels reactie, je kop in het zand steken? Feit is dat Marokkaanse kutjochie het voor velen verpesten en jullie met jullie achterlijkheid zijn daar nog trots op ook ???? Wat een dom volk!

  4. Nihad
    12 juli 2006 om 03:58 uur.

    Dat doet nog iets af van de lafheid van de actie, mijn Berber vriend.

  5. inayat
    12 juli 2006 om 06:46 uur.

    Inderdaad blijft het laf. Tuurlijk zijn er problemen met onze mensen, maar het ging hier om basisschool knaapjes. De pamfletten hebben als boodschap: ALLE Marokkanen oprotten! Dus wordt die aktie van een kleine groep knaapjes (voor de zoveelste keer) weer gebruikt om de hele Marokkaanse samenleving te veroordelen. Dat jij dat niet ziet RiFFIe dat noem ik eerder dom.

  6. autochtoon
    12 juli 2006 om 07:19 uur.

    tja eigen schult dikke bult. als je je kinderen niet wilt opvoeden kun je dit soort reacties verwachten. het is toch te ziek voor woorden dat een hele groep marokkaanse jongetjes buurtwerkers met stenen bekogelen. als ik een marokkaan was zou ik me diep schamen voor dit gedrag van mn bevolkingsgroep en er iets aan proberen te doen ipv te lopen janken over rascisme. en wat willen ze met dat gejank berijken? ik hoop dat ik het fout heb, maar op mij komt het over alsof ze achter deze reljeugd staan!

  7. Nihad
    12 juli 2006 om 07:39 uur.

    Dan blijft het nog een laffe actie.

  8. hassanhasson
    12 juli 2006 om 08:47 uur.

    ik praat het zeker niet goed wat ze deden!maar het ging hier wel om basisschool jochies!!! hoe zit dat nou met de ouders, die deze actie hebben uitgevreten? zijn zij een goede voorbeeld voor hun kinderen en voor de samenleving? misschien uit hun oogpunt, wel!
    Naar mijn mening is het zo ongeveer, dat bij de marokkaans gemeenschap meestal de kinderen een opvoedcursus nodig hebben en bij de de nederlands gemeenschap eerder de OUDERS!!!!!!!!!!!!!!

  9. hassanhasson
    12 juli 2006 om 08:51 uur.

    nog iets,
    Het is zeker een laffe actie. en riffie wat zal nou zeggen, pfffff laat maar!

  10. kees
    12 juli 2006 om 08:54 uur.

    Toevallig heb ik zo blaadje.
    de tekst is:
    Kom maandag 10 juli naar het gemeentehuis van maassluis. De eerste gelukkigen krijgen een gratis reis naar marokko aangeboden. De burgermeester van maassluis zal dit persoonlijk overhandigen. Dit als dank voor het verstoren door marokkaanse jongeren van de buitenspeeldag. Er is besloten om familie,vrienden en bekende van deze jeugd een reis aan te bieden terug naar marokko.

    Er staat nergens in dit stuk dat ieder marokaan het land uit moet.
    de actie is bedoeld voor de gene die de dag heeft verpest en daardoor heeft gezorgd dat er dus niks meer gedaan mag worden.
    Volgens het college mag er alleen iets gedaan worden als er ter minste 10 allochtone aanwezig zijn.
    Belachelijk.
    Enne de jeugd ken toch nederlands lezen.laat ze dan ook eens begrijpelijk gaan lezen en zich een beetje aanpassen voor dat er straks wel andere dingen gebeuren en dat is iets wat we geloof ik allemaal niet willen.
    Ook roep ik ouders aan om eens op hun kinderen te gaan letten en ze een keertje op te voeden.
    En staan de ouders achter de actie die hun kinderen daar in maassluis hebben gedaan dan vind ik indd dat er eens hard opgetreden moet worden.

  11. inayat
    12 juli 2006 om 08:54 uur.

    autochtoon: het is te ziek voor woorden (en bovendien hartstikke stom) dat de hele Marokkaanse gemeenschap wordt aangekeken op iets wat een groep marokkaanse jongetjes doen..

    En trouwens niemand jankt hiero, dat maak jij ervan. Echt weer zo een typisch achterlijke reactie die we steeds meer bij sommige achterlijke Hollanders zien. Bah.

  12. asfa
    12 juli 2006 om 09:04 uur.

    GEWOON belachelijk deze actie.!!

    Heel stom Meneer de Burgergangster

    taZZ Tazz

    –bewerkt–

  13. kees
    12 juli 2006 om 09:06 uur.

    inayat
    autochtoon: het is te ziek voor woorden (en bovendien hartstikke stom) dat de hele Marokkaanse gemeenschap wordt aangekeken op iets wat een groep marokkaanse jongetjes doen..

    En trouwens niemand jankt hiero, dat maak jij ervan. Echt weer zo een typisch achterlijke reactie die we steeds meer bij sommige achterlijke Hollanders zien. Bah.

    juli 12th, 2006 om 8:54 pm

    Achterlijke hollanders..
    Deze achterlijke hollanders zijn dat soort tyfes marokkaanse jongentjes spuug zat.
    en niet alleen die jongentjes maar ook eikels zoals jij
    ik zou zeggen bel maassluis op en haal een ticket
    opgepeurd staat netjes.
    en dan kan hier met normale mensen gepraat worden
    bedankt

  14. kees
    12 juli 2006 om 09:12 uur.

    — verwijderd —

    admin: ga eens op een andere site lopen zieken man

  15. Abdelkader Nederland
    12 juli 2006 om 09:13 uur.

    Zeer strakke aktie vind ik dit! Tegen dit gedrag van mede-Marokkanen moet hard opgetreden worden. Die jochies maken ons volk te schande! Nog schandelijker vind ik het dat dit gedrag breed goedgekeurd wordt onder de Marokkaanse moslimbevolking in Nederland. Bah!

  16. hassanhasson
    12 juli 2006 om 09:17 uur.

    Het geheel verhaal interesseert mij in werkelijkheid geen r**T! wel ben ik benieuwd naar de manier hoe deze kinderen door dezelfde ouders zijn benaderd!! het is uiteindelijk de toon die de sfeer maakt, aangezien ik een tijdje in dit land vertoef, ben ik bang om te zeggen dat ik ongeveer wel weet Hoe de zogenaamde autochtonen ouders zullen reageren wanneer ze toevallig een groepje allochtonen kinderen zien!!!!

  17. Abdelkader Nederland
    12 juli 2006 om 09:32 uur.

    Wat mij bijvoorbeeld mateloos irriteert is dat het Marokkaanse ouders geen reet kan schelen wat hun kinderen buiten de deur allemaal uitspoken. Goed opgevoede kinderen maken op een normale manier gebruik van de gastvrijheid van de Nederlanders, in plaats van zich te misdragen. En het dan gek vinden dat Nederlanders een hekel aan ons krijgen?

  18. kees
    12 juli 2006 om 09:49 uur.

    –verwijderd–
    admin: Kees, had ik je niet gevraagd om ergens anders te gaan zieken?

  19. Yasmine
    13 juli 2006 om 02:24 uur.

    Ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat die rotjochies hebben gedaan. Zoals ik me ook niet verantwoordelijk voel voor de moord op Theo.
    Maar ik moet wel zeggen dat ik me er erg aan irriteer!!

    Ik ben er 100% van overtuigd dat niet alleen de kinderen her-opgevoed moeten worden maar ook de ouders!! Vader zit de hele dag in het cafe of in de moskee niks anders te doen dan te roddelen over andermans dochters en moeder zit lekker thuis zonder kids want die heeft ze de straat opgestuurd zodat ze lekker rustig kan koken of voor de buis kan gaan zitten.

    Als je bij die gezinnen thuis komt zul je merken dat er niet eens normale gesprekken gevoerd worden tussen ouders en kinderen. En ik weet zeker dat dat PROBLEEM nr 1 is bij onze Marokkaanse jeugd. Er wordt niet gecommuniceerd!

  20. hassanhasson
    13 juli 2006 om 07:38 uur.

    ‘Abdelkader’ Nederland
    het zijn typische uitspraken van een blanke rasict

  21. zoon van alhoceima
    13 juli 2006 om 09:44 uur.

    ja Riffi,

    het blijft een laffe actie. sufferd.
    neem een andere naam want riffie staat je niet .

    Bounty boy

  22. samir
    14 juli 2006 om 02:39 uur.

    waarom hoor je bijna niets over turken,hier in belgie zijn het ook altijd marokkanen die mensen uitdagen en pesten

  23. Yasmine
    14 juli 2006 om 04:12 uur.

    Omdat Turken hun kinderen wel leren respectvol om te gaan met mensen!!

  24. Koning Hassan
    14 juli 2006 om 04:18 uur.

    pleur dat tuig de noordzee in,liever niet naar marokko sturen wij houden het hier netjes.We houden hier niet van ongelovige marokaanse tuig die op de koran spugen

  25. Amsterdam west
    14 juli 2006 om 04:30 uur.

    De aandacht van de ouders voor hun kinderen, kun je alleen maar trekken door ze te straffen met het korten op de kinderbijslag of voor de schade laten opdraaien. Wedden dat ze dan zullen letten op hunnnnn centjes……………..eeuh, ik bedoel op hun kinderen.

  26. Mocro_girl
    14 juli 2006 om 11:16 uur.

    HELE LAFFE ACTIE..!!

    A MONGOLEN ZOALS RIFFIE…
    Wat ga je opkome voor die tata’s ( of belgiers weet iick veel )

    x

  27. farid
    15 juli 2006 om 11:58 uur.

    toch ben ik zelf ook een morokaan en ik vind zelf persoonlijk dat we wel dingen doen die niet door de beugel kan net als stenen gooien enz.maar nogens als je dat probleem niet rustig oplosen kan dan kan je ook geen land sturen