MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Meldingen discriminatie internet weer stabiel

12 juli 2006 | in Internet, Maatschappij | 11 Reacties

DiscriminatieBijna 1300 meldingen van discriminerende of racistische uitingen op internet heeft het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) ontvangen in het jaar 2005. Dat is gelijk aan dat van 2003. In 2004 waren er veel meer (1800) klachten binnengekomen. Het MDI verklaart de uitschieter 2004 door te verwijzen naar de moord op Theo van Gogh, wat tot veel spanning leidde tussen moslims en de andere Nederlanders. De meeste klachten die binnen waren gekomen gingen over discriminatie van Marokkanen, antisemitisme en moslimhaat.

MDI heeft in 2005 vooral geprobeerd om het Openbaar Ministerie (OM) sneller tot actie te dwingen, schrijft het NRC Handelsblad. “Justitie doet te weinig en wat zij doet is meestal te laat. De actualiteit is dan alweer verdwenen. Mensen kunnen daardoor het gevoel krijgen dat melden geen zin heeft”, zegt de voorzitter Marco Hughes.

Er zijn 11 reacties

  1. hassanhasson
    13 juli 2006 om 07:36 uur.

    MDI is niet te vertrouwen, ze zijn zelf rasictische bezig met de behandeling van klachten!

  2. asala
    13 juli 2006 om 03:07 uur.

    en waar haal je dat uit hassanhasson?

  3. hassanhasson
    13 juli 2006 om 09:34 uur.

    Omdat zij de klachten die door de mosilms zijn ingediend omtrent de mosilmshaat, dus het rasicme van een zuiver aard, niet zijn behandeld!
    ze zijn meer gefocust op alles wat met joden te maken zou hebben!
    kritiek op de fascistische Israel wordt gauw als jodenhaat bestempeld.
    Israel=666

  4. farid
    14 juli 2006 om 08:54 uur.

    ik snap niet als er een iemand iets gedaan heeft dat iedereen de schuld krijgt dan ben je naar mijn gevoel echt slecht

  5. farid
    14 juli 2006 om 08:55 uur.

    ik bedoel niet iedereen is het zelfde

  6. andy
    12 augustus 2006 om 07:42 uur.

    de meldingen zijn ‘stabiel’ om dat de gediscrimineerde het eindelijk door heeft gekregen dat het toch geen nut heeft.

  7. Henk -Rotterdam
    13 augustus 2006 om 09:25 uur.

    Andy ,wat er ook gebeurdt .iedereen moet aangifte doen ook al lijkt het soms zinloos. Er komt een moment dat men er niet meer om heen kan om deze aangifte serieus te gaan behandelen,blijf bekendheid geven aan zaken met een rascistische smaak en laat iedereen voor zijn mening laten blijven uitkomen. Dan pas komt er schot in de zaak en komt men in beweging en komt er eindelijk eens een optreden tegen degene die de oorzaak zijn van deze discriminatie.

  8. peter
    13 augustus 2006 om 12:37 uur.

    Henk, jij spreekt met twee monden!

    Ikzelf kan totaal geen enkele waardering opbrengen voor dergelijke kwetsbare opmerkingen die door diverse betrokkenen ook op deze site willens en wetens worden geplaatst.

    Ook op deze site worden leuzen geroepen waarvan ik zeg dat dit niet kan!

    Je moet zulke mensen niet aanmoedigen of aansporen dan wel aanzetten tot enige opruiing e.d. Mensen die zich stelselmatig willens en wetens schuldig maken aan kwetsbare en of ondoordachte uitlatingen over politieke en religieuze gevoelige zaken. Moet je niet willen! Ik althans niet!

    Zaken waarover velen op deze site blijkbaar geen voldoende kennis en of inzicht genieten. Dit blijkt ook wel uit de reacties van sommigen op deze site. Het is onbehoorlijk en ver beneden het niveau!. Gewoon zonder erbij na te denken worden bepaalde gevoeligheden op zeer kwetsbare wijze en op hooghartige toon onder aandacht gebracht. Daarom blijf ikzelf erbij dat, als je iets onder aandacht wil brengen doe het dan ook zorgvuldig! En ga niet steeds zonder daarbij na te denken met Jan en Alle man naar de bek praten. Is niet mijn stijl.

    Jouw wijze van reageren vind ik zelf ook van zeer laag niveau. Zonder dat jij poltieke gevoelige zaken nader beargumenteer of logisch beredeneerd. Schrijf jij steeds weer hetzelfde en spreek jij zelfs je sympathie uit voor de wijze waarop een groot aantal op deze site hun mening bij een ander opleggen.

    Er is dus geen dialoog!

    Een groot deel van de betrokkenen op deze site geheel niet in staat is gebleken om dergelijke politieke gevoelige zaken in het juiste verband te blijven zien. Laat staan dat het in correcte vorm wordt omschreven. Dit bespeur ik overigens ook bij jouw. In plaats van dat je komt met steekhoudende argumenten die ook aannemelijk zijn. Kom jij steeds met dezelfde op of aanmerkingen. Ik durf wel aan te nemen dat je bang bent om eerlijk je standpunt in te nemen? Je bent bang voor tegenstand?

    Ik sta voor Vrede en Veiligheid. Ik sta volledig achter de VN-resolutie en ik heb dat ook zo uitgelegd, en ik zie het je niet doen!

    En lieden die willens en wetens een ander stelselmatig onder bedreiging van geweld dan wel met de gebruikmaking van geweld waaraan geen weerstand kan worden geboden (terreur!) dwingen, om dingen te doen of na te laten, waardoor een ander zeer ernstig kan worden geschaad, ja die moeten gewoon hard worden aangepakt! Ik ben dus duidelijk tegen terreur en de onderdrukking. Ook ben ik fel gekant tegen het plaatsen van kwetsende opmerkingen over andere groepen mensen op welke vlak dan ook. Dit leidt op langer termijn tot een conflict/agressie. En dat moet je juist niet willen!

  9. farid
    13 augustus 2006 om 01:20 uur.

    maar peter we zitten al in die conflict en dat komt juist dat mensen niet verder willen denken dan hun eigen mening en niet de waarheid

  10. erik
    13 augustus 2006 om 01:47 uur.

    vrede is beter voor iedereen

  11. Henk -Rotterdam
    13 augustus 2006 om 02:03 uur.

    Peter .ik vind het jammer dat je zo reageert, maar de vrijheid van meningsuiting is een ongekend hoog goed in ons land en dat dient zo te blijven. Wel dient men zich er voor te wapenen dat het niet misbruikt wordt om mensen of groeperingen te kwetsen op grond van hun afkomst/ geloof of andere geaardheid. dat was de strekking van mijn verhaal.
    Het ligt niet iedereen in zijn vermogen om zich correct uit te drukken,ma.w. mensen doen uitspraken die ingegeven zijn door de emotie van het moment en door de gehele toestand die zich in het midden oosten afspeelt. Mensen voelen zich verbonden en zien het lijden van velen daar en zijn gekend in een machteloze woede van onbeholpenheid om dat ze geen kant op kunnen om te helpen. Ze worden geconfronteerd met een behoorlijke eenzijdige berichtgeving van de media en zien op andere sateliet zenders hele andere beelden. Dat leidt tot machteloze woede en uitingen en ik kan dat wel begrijpen. Maar dit mag niet leiden tot beperking van meningsuitingen.
    Voor wat betreft mijn mening over de resolutie in de VN heb ik de volgende mening.
    Het is weer een feit dat de staat Israel wordt bevoordeeld in deze . In plaats van te stellen dat Israel zich onmiddelijk terugtrekt geeft menhem de ruimte om zijn stelling te verbreden en te verdiepen.
    OP deze wijze kan de staat doorgaan met zijn werk tegen Hezbollah en daarmede gelijk weer vele onschuldige treffen zoals de afgelopen weken is gebeurdt,
    Israel mag daar blijven op de ingenomen posities tot de VN strijdkrachten er zijn en zich dan terrugtrekken. Nu heeft het verleden geleerd dat Israel zich erg weinig aan de VN resoluties gelegen heeft laten liggen en er zelfs niet voor terugdeinst om VN posten uit te schakelen .In deze kan je dus gewoon niet spreken van een eerlijke zaak.
    Ook denk ik dat de Hezbollah zich gewoon terugtrekt in andere landen en van daaruit hun offensief tegen de staat Israel zal voortzetten. Let wel ik ben tegen terreur en tegen terroristen en steun deze zaken dan ook niet,maar ik ben ook tegen het toepassen van staatterreur en het plegen van moorden op je tegenstanders zoals in de afgelopen jaren door de staat Israel is gebeurd.

    Met groeten

    Henk