MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Verdachte moord aangehouden in Marokko

14 juli 2006 | in Maatschappij, Marokko | 11 Reacties

amn lwataniNa goede samenwerking van de Nederlandse en Marokkaanse politie, is een man in Marokko aangehouden die verdacht wordt van moord dan wel doodslag op Ilona Németh. De toen 36-jarige Utrechtse verdween op 16 juli 2004 spoorloos. Na een jaar werd haar stoffelijk overschot pas gevonden. De politie zag de 27-jarige Marokkaan vanaf januari dit jaar als verdachte en begon een onderzoek, zo meldt het NRC. Het onderzoek werd bemoeilijkt doordat de man sinds augustus 2005 in Marokko verbleef. Of hij naar Marokko ging vanwege de moord, is de politie nog niet duidelijk. Wel verwacht men dat Marokko de man niet zal uitleveren. Hij zal waarschijnlijk in Marokko berecht worden omdat Marokko geen onderdanen uitlevert.

Er zijn 11 reacties

  1. samadie
    14 juli 2006 om 09:58 uur.

    meskien, in maroc zalhij tocg een ander straf krijgen dan hier in NL

  2. Yasmine
    15 juli 2006 om 03:10 uur.

    Waarom meskien?? Hij hoort de doodstraf te krijgen als hij schuldig is!!!

  3. Mocro_girl
    15 juli 2006 om 10:39 uur.

    @YASMINE

    jah hea…!

  4. farid
    15 juli 2006 om 11:45 uur.

    hij heeft iemand zomaar het leven afgepakt dus de dood straf

  5. samir
    16 juli 2006 om 01:10 uur.

    een kaakop minder ,zeggen ze ook in belgie als er een marokkaan wordt vermoord,er worden dagelijks moslims vermoord de rasisten juigen het ook toe ,opgeruimt staat netjes.

  6. Rif--Style
    16 juli 2006 om 10:15 uur.

    ik vind het heel goed wat hij heeft gedaan. als een islamit gedood word hoor je er niet voor of worden niet eens opgespoord daarom respect voor deze man miss heeft zij wel de familie beledigd en trouwens kijk wat isreal doet met onze mensen daar hoor je niet over en ze worden niet eens tegen gehouden door de g8 en wij marokkaanse, islamitise maatschappij houden onze mensen dan ook niet in bedwang wij moeten zoalng doorgaan tot ze ons respecteren

  7. Koning mohammed
    17 juli 2006 om 07:23 uur.

    He Rif-Style wat heeft israel hier nou weer mee te maken,je schrijft trouwens onze mensen ? Je bent toch marokaan en geen palestijn ?En trouwens in marokko heb je ook joden wonen en daar hoor je niks over.En respect kan je alleen maar verdienen als je gedraagd in de samenleving.Wat zou je er van vinden als een andere cultuur zich misdraagd in marokko !!!! Denk daar maar eens goed over na

  8. Amsterdammer
    17 juli 2006 om 09:48 uur.

    Als ik de Nederlandse justitie een advies mag geven, laat deze jongen in Marokko berecht worden. Ben ervan overtuigd dat hij zelf graag in Nederland zijn straf zou willen uitstaan. Deze tuig gaat ons meer belastinggeld kosten. En zelf zou hij niets willen wensen dan in een nederlandse hotelgevangenis te vervblijven. In de Marokkaanse gevangenis weten ze wel raad met zo een lafaard……………

  9. Henk -Rotterdam
    18 juli 2006 om 12:58 uur.

    Als ik het goed begrijp uis hij nog steeds verdachte en is zijn betrokkenheid of daderschap in het geheel nog niet vastgesteld.hoeveel keren hebben we nu al niet eerder meegmaakt dat mensen worden “veroordeeld” door de media en via de media terwijl de gehele rechtsgang nog moet plaats vinden. LIjkt me dat we eerst de uitslag en de vaststellimg van de schuld afwachten.Dus eerst de uitspraak van de rechter en dan maar hopen dat er met het bewijs niet is geknoeid om een dader te hebben en niet de waarheid want dat zijn twee heel verschillende zaken .

  10. boer2006
    18 juli 2006 om 06:25 uur.

    precies henk,
    maar dat is marokko die zullen je afmaken, bewijs bestaat niet

  11. Maghreb Magazine » Moordverdachte was uit beeld van de politie