MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Minister Verdonk drie dagen naar Marokko

19 juli 2006 | in Marokko, Overheid | 20 Reacties

VerdonkMinister Rita Verdonk van Integratie (VVD) is in Marokko om te praten over de problemen rond de integratie van Marokkaanse Nederlanders. Dat schrijft Elsevier.NL. De minister bezocht gisterochtend de Nederlandse ambassade, om te bekijken of het verplichte inburgeringsexamen voor nieuwkomers ook in de praktijk werkt.

Een ander onderwerp dat tijdens het driedaagse bezoek aan de orde komt, is de dubbele nationaliteit. Kinderen van Marokkaanse ouders krijgen volgens de Marokkaanse wet altijd de Marokkaanse nationaliteit, ook als ze in een ander land worden geboren. Volgens Verdonk belemmert dit succesvolle integratie.

Er zijn 20 reacties

  1. khalid
    19 juli 2006 om 02:48 uur.

    wat wilt ze marokaans wet wijzeging rot op

  2. samadie
    19 juli 2006 om 10:15 uur.

    waarom zou de tweede paspoort mijn integratie belemeren, mensen als zij belemeren eerder integratie, als of een antiliaan of een surinamer wel als een NL worden gezien, zij mag mij eerst komen uitleggen wat zij onder integratie verstaat, ik denk dat zij dat verward met asemilatie,

  3. hassanhasson
    19 juli 2006 om 12:33 uur.

    dikke zeug!

  4. said
    19 juli 2006 om 02:00 uur.

    verdonk hoort niet in de politiek, zij veroorzaak alleemaar problemen, en als er een zogenaamde “integratie” is (wat ik zelf nog steeds niet weet wat hiermee bedoeld wordt) dan is zij degene die dat doen mislukken

  5. Henk -Rotterdam
    19 juli 2006 om 02:23 uur.

    Ze gaat in Marokko gelijk kijken of ze een inburgeringscursus kan opzetten voor Nederlanders die een in Marokko willen gaan wonen,moeten examen doen in Nederland en wie zakt mag niet weg,zelf betalen zoals iedereen het moet

  6. yassin
    19 juli 2006 om 02:37 uur.

    de politiek praat maar als te graag over integratie, yo ben ik helemaal mee eens maar laat ze is voor de verandering kijken naar ide integratie van autochtone bevolking. volgens mij en de “van dale” is integratie een procces dat van 2 kanten komt. kankermoer met haar zij wil dat wij al onze normen en waarden wegooien fuck hun. dit is idd geen integratie maar assimilatie. dus verdonk mijn marokkaanse pasport blijft bij mij net als me nederlandse, en als je hem graat wil hebben door wet te veranderen ga je gang je mag hem lekker komen ophalen. door een papiertje voel ik me echt niet minder marokkan of meer nederlander. dus ga maar lekker verder met u beleid en want u weet net zo goed als ieder ander dat u alleen op deze manier zetels kunt pakken.
    want u bent niet links u bent niet recht u bent rechtdoorzee…. ja rechtgeschapen koe noemen ze dat. (als laatste betuig ik me spijt omdat ik me tijd nutteloos besteed aan zo´n domme koe)
    groetjes

  7. Saadia
    19 juli 2006 om 06:50 uur.

    Mevrouwtje Verdonk moet eens leren dat als je mensen gaat respecteren dat je respect terugkrijgt. En aangezien mevrouwtje Verdonk dit niet doet is ze niet echt geliefd bij de Marokkaanse bevolking.

    En dat een Marokkaans paspoort mijn integratie belemmert… Tja.. dat is toch echt het toppunt. Mevrouwtje moet eens goed gaan onderzoeken wat de integratie werkelijk tegenhoudt.

    Verdonk gaat in Marokko iets zien wat ze nooit bij de Nederlandse samenleving heeft gezien… Namelijk Gastvrijheid!!! Hopelijk piept ze dan wel anders!!

    Leef en Laat Leven en wees eens menselijk!

  8. marokkino
    19 juli 2006 om 09:26 uur.

    Ewa saffie begint ze weer hahahaha
    Denk je nou echt dat de Marokkaanse regering dat accepteert?????

    HAHAHAHA minister verdonk, pak iets anders aan en laat de Marokkanen met rust!

    Of treed af ofzo.

  9. Appie
    20 juli 2006 om 12:50 uur.

    Wat heeft een marokkaans pasport te maken met integratie?? Dat slaat toch weer helemaal nergens op. Volgens mij heeft ze gewoon niks te doen en is ze gewoon de marokkanen een beetje aan het pesten. A domme koe dat ze is

  10. Henk -Rotterdam
    20 juli 2006 om 12:44 uur.

    Alles goed maar zeggen dat je nog nooit geen gastvrijheid heb gezien in Nederland lijkt me stug en vind ik niet correct .Je hebt inderdaad grote delen waar het niet gaat zoals het hoort maar niet heel Nederland en alle Nederlanders zijn zo.En als je denkt dat het gezeik over die paspoorten alleen bij de Marokaanse gemeenschap irritatie opwekt, ik kan je verzekeren dat veel Nederlanders dat gezeik al veel langer zat zijn dan jullie,het zal me (hun)een rotzorg zijn hoeveel paspoorten andere mensen hebben,er zijn veel meer zaken die we eerst maar eens moeten oplossen. En een paspoort heeft niet te maken met intergratie.dat moeten we samen doen

  11. farid
    20 juli 2006 om 05:09 uur.

    in plaats om die hersens te gebruiken om het juist te zorgen dat het weer goed gaat in nederland gaan ze dingen zoeken die dus niet helpen mijn vraag is zitten er ook mensen die iets te zegen hebben met een fansoenlijkke verstand of ben ik lijp aan het worden

  12. inayat
    20 juli 2006 om 05:25 uur.

    Verdonk lijkt zich te focussen op Marokkanen. Maar, een kwart van de mensen met een dubbel paspoort komt uit een ander land van de Europese Unie. Verder hebben ruim 14.000 Surinamers twee paspoorten, ruim 12.500 Amerikanen en evenveel Egyptenaren. Waarom zij deze groepen niet aanpakt is niet duidelijk. – 215.000 Marokkanen hebben twee paspoorten

  13. Saadia
    20 juli 2006 om 07:29 uur.

    Henk uit Rotterdam, Goed je zegt dat Nederland gastvrij was. Maar vergeet niet dat wij (de meeste dan) 2e generatie zijn van de gastarbeiders in de jaren 60 en 70. Dus onze ouders waren inderdaad te gast in Nederland om te WERKEN..

    En ga nou niet zeggen dat Hollanders gastvrij zijn.. Want ze zien ons liever gaan dan komen!

  14. farid
    20 juli 2006 om 10:06 uur.

    jawel henk er was zeker een gast vrijheid in nederland maar dat is erg minder geworden en dat komt dat mensen heel gouw andere mensen geloven ook al is het niet waar ,,daar door ga je haten zonder te weten waarom,,

  15. Chayb
    21 juli 2006 om 07:48 uur.

    Zolang Verdonk minister is, voel ik me geen Nederlaneer. Dus ze moet weg en dan pas ben ik een Nederlander.

  16. Henk -Rotterdam
    21 juli 2006 om 11:58 uur.

    Saaida/Farid

    Het is inderdaad het beeld dat door de media en vele stukken politiek onbenul wordt opgroepen en er een soort van hype is om de aandacht op de Marokanen te vestigen.Er wordt klaarblijkelijk alleen gekeken naar wat ze doen in het negatieve en het positieve wordt niet gezien. Alsof er geen andere inwoners in dit land zijn Dat weet en zie ik en met mij vele ook wel.Maar net zo min als alle mensen van andere origine in een verkeerd hokje te plaatsen moeten we ook niet alle bewoners van dit land in een hokje zetten. Er is veel sluimerde onrust bij bepaalde groeperingen en deze willen inderdaad een land zonder allochtonen om het maar even zo te zeggen.Maar dat is een stelling die zo idioot is dat het bespreken het al niet eens waard is,toch moet het wel om ze telkens aan de kaak te stellen en de doelstellingen bekend te maken. En veel van de opvattingen die mensen hebben zijn inderdaad aangepraat en met onderbuik gevoelens opgewekt,denk aan Pastors ,Smit ,Wilders. En daar voor moeten we 22 november gaan stemmen om dit soort groeperingen zo klein als mogelijk te houden.Wij moeten er met zijn allen en dat zijn we dan ook allemaal voor zorgen dat het goed gaat en het positieve eens meer laten horen en zien ,ik weet dat het moeilijk is maar toch blijven volhouden.En Chayb jou wens gaat 22 november echt wel in vervulling.

  17. Saadia
    21 juli 2006 om 10:45 uur.

    Ik hoop dat dit alles maar een goede afloop krijgt!!!

  18. annwar arobbio
    22 juli 2006 om 08:30 uur.

    het is een politieke bezoek .dus wij weten niet waar ze het over gaat hebben . al treed ze af .je kan ze alleen nog maar slechter hebben geloof mij.en een marokaanse wetwijziging zit er ook niet in .dus ga je. dan nou niet om niks druk maken .en ze mag ook wel zien hoe wij in marokko leven misschien steekt ze daar wat van op . zal ze zien hoe je moet leveeeen….

  19. Koning Mohammed
    26 juli 2006 om 04:49 uur.

    ik vind haar gewoon een hoertje… ze komt niet naar marokko om te praten over integratie maar ze wil gewoon bij mij zijn.. ze wil gewoon mocro zijn dat begrijp ik we zijn most wanted.. ze ons maar goed in de schijnwerpers he !

  20. andy
    18 augustus 2006 om 02:41 uur.

    Ze zal blij moeten zijn als de vliegtuig marokko haalt…

    Niemand gelooft meer in haar “intgratie fabels” meer!

    hahahaha denkt ze echt dat zo’n kleurloze stukje w.c papier echt de ïntegratie zal verbeteren?

    Waar gaan we toch naar toe!!!!!! trouwens: ze moeten haar ook 100% controlen voor drugs bezit.