MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaan in Polen ernstig mishandeld

27 juli 2006 | in Maatschappij | 17 Reacties

Een Marokkaanse acteur is tijdens een anti-racisme festival in Polen door vier mannen mishandeld. De in Polen woonachtige man speelde mee met een de theatergroep van migranten in een stuk over vluchtelingen in Polen. Na afloop werd hij door de mannen neergeslagen en gestoken. Volgens de acteur, die zowel de Marokkaanse als Poolse nationaliteit bezit, maakte de mannen vooraf een opmerking over zijn etnische achtergrond.

Het incident is extra pijnlijk omdat de theatergroep met hun voorstelling juist wilde wijzen op het gevaar van racisme in Polen. De Poolse politie heeft de vier mannen intussen aangehouden, meldt de MoroccoTimes.

Er zijn 17 reacties

  1. asfa
    27 juli 2006 om 03:46 uur.

    Nu is het de beurt aan de polen

    niet focken met marokanen we eten jullie op stuk voor stuk a terwa d lkheb

  2. zigzag
    27 juli 2006 om 03:52 uur.

    je flikkers tfoee

    het is trouwens wel dood hier op deze site

  3. AbdelRahman
    27 juli 2006 om 04:25 uur.

    Hebben ze hem beroofd van zijn mp3-speler?

    AbdelRahman uit Brussel

  4. samir
    27 juli 2006 om 06:57 uur.

    overal heb je rasisten

  5. nordin
    28 juli 2006 om 12:17 uur.

    ahhhhhhhh taboenijimeshi polen je weeetogh als ze hier waren aten we ze op als cous cous whahaha ,we zijn zwaaaaar in de meerderheid ,,,dus je weet wat je te doen staat volop in de strijddddddd!!!!!!
    alahromooh hakken hun kk raz eraf

  6. poland-schmerde don kurwa
    28 juli 2006 om 02:13 uur.

    aaah moeten jullie zeggen berooft van mp3 speler.. ten 1e sinds wanneer hebben jullie die? ten 2e er is laatst nog een belg berooft van een mp3 speler in beglie door 2 marokanen.. ten 3e .. jullie zijn zwaar in de meerder heid.. dat zegt het al .. ze kunnen alleen met een groepje.. jullie durven niets alleen …
    jullie zijn niets in je eentje kom maar..
    ik freet jullie op als een hyenaaa ik breek geen botte ik verbrijzel ze
    whahaaaaaaaaaaaaaaaaaa polen smi kaharasha

    polen de gekste

    schmerde don kurwa ta bim tie madr djoeka koeramikarasha

  7. rachid
    28 juli 2006 om 08:47 uur.

    Wallah, ik ben laatst in Berlijn geweest, daar heb ik veel van die Polen gezien. Allemaal van die typische lelijke Oostblokkoppen en die lelijke taal tfoeeeee!!!

    Die lafaards durven wel een onschuldig acteurtje neer te steken, tegen Mocro’s van hun eigen soort (lees tuig) durven ze echt niet.

    Ps: ik snap sowieso niet wat een Marokkaan in Polen te zoeken heeft, kun je net zo goed naar Senegal of Mali gaan, daar heb je ook hongersnood.

  8. Anti-Racisme Leef en Laat leven!
    28 juli 2006 om 10:13 uur.

    Poland… Kan je me uitleggen wat Wachelijk betekent?

  9. Leef En Laat Leven
    28 juli 2006 om 11:09 uur.

    Wel grappig.. Polen op een Marokkaanse site

  10. samir
    28 juli 2006 om 02:26 uur.

    hier in belgie werken veel polen bij marokkanen .

  11. Yasmine_
    29 juli 2006 om 12:12 uur.

    De Polen zijn de “nieuwe Marokkanen” dus ik snap niet waarom jullie elkaar lopen af te kraken! Éen pot nat!!!!

  12. morrobe
    29 juli 2006 om 11:43 uur.

    veel marokkanen hen\bben polen ijn dienst en geven geld aan die sukkels in poland dus we moeten ze hier massaal ontslaan en ook al zijn het de goedkoopste hoeren van het (nieuwe europa) ze brengen wel het nieuwe sodom en gommora hier mee naar toe en ook al is Nederland niet ons vaderland we moeten het wel beschermen tegen deze roekeloze parasieten die ales voor geld willen doen, echt viepeuken ze willen al voor honderd euro iemand omleggen.
    echt totaal verknipt en rijp voor de TBS klinieken maar dan wel in poland.

    he verder gaat het wel goed met mij hoor elhamdoulillah

  13. monika
    29 juli 2006 om 11:53 uur.

    Wat erg wat er is Polen gebeurd is…. Maar ook zo typisch, eerlijk gezegd…. Ik ben zelf van Poolse origine, op mijn 11de ben ik met mijn gezin in Belgie gaan wonen, gelukkig maar. Sinds ik in Belgie ben, zijn mijn ogen opengegaan wat betreft andere culturen, geloven, tradities, rassen, talen,… Juist die verscheidenheid is zo mooi, dat is wat we in Polen (nog) niet hebben, en wat maakt dat de mensen daar veel te kortzichtig zijn. Ze hebben kleppen op hun ogen…, daarom ben ik blij dat ik daar niet meer woon, misschien was ik zelf ook zo geworden… maar hamdoullilah ik besef dat we allemaal mensen zijn, en dat er overal goeie en minder goeie tussen zitten. Ik zou niet meer terug naar Polen willen, er is teveel haat daar. Ook hier in Belgie is er racisme, maar deze wordt niet zo openlijk geuit als in mijn geboorteland, het zijn meer uitzonderlijke gevallen, maar er zijn ook mensen die heel multicultureel en tolerant zijn. Zou het niet mooi zijn als we elkaar konden rescpecteren en accepteren zoals we zijn, zonder ons telkens op de verschillen te focussen? Er zijn dagen dat ik het gevoel heb dat wij mensen de goeie kant opgaan, maar dan gebeurt er weer zoiets zinloos, en dat maakt mij triest…

  14. Jamal
    30 juli 2006 om 11:02 uur.

    Tja wat moet ik hier nu over zeggen, die Polen.
    De overheid in Polen moet met anti dicriminatie campagnes komen. De mensen in Polen moeten zich bewust maken dat Europa veel culturen en verschillende rassen herbergd. Europa is een gebied dat totstand gekomen is door inmenging van verschillende culturen en religies, Islamitische cultuur en wijsheden Zuid-Europa voor 5 eeuwen lang bv. Juist deze verschijdenheid maakt Europa tot een prachtige mix, hierdoor ontstaat er een optimum van wijsheden en visies waar de uitkomsten leidend van zijn in de wereld. Polen die graag bij Europa wil horen moet ook die diversiteit accepteren, zij krijgen daar veel financiele compensatie voor, waar iedereen in Europa voor betaald en wij als Nederlanders meer dan andere nog. Wij mogen eisen dat Polen concessies moet doen om deze racisme te betrijden. Polen leeft nog in de angstpolitiek van de koude oorlog, terwijl het volk in het “Westen”zich veel vrijheden heeft weten te bemachtigen, loopt het Oosten hier verdwaasd en suf achteraan.

    De Oosterburen moeten meer aandacht schenken aan creatief denken en dit ook stimulen onder het gewone volk( kortzichtigheid hangt samen met intelligentie). Racisme komt voort uit onwetentheid en bang voor het onbekende.
    NB Deze man die slachtoffer is geworden van haat voor het onbekende moet als ICOON gaan dienen om de dit fenomeen te bestrijden, er moet iets positiefs uit deze aanslag komen anders heeft het helemaal geen nut gehad!

  15. Riffi3XL
    30 juli 2006 om 01:53 uur.

    Uit onderzoek is gebleken dat Polen het meest anti-islamitische land is in europa, zonder dat polen ooit bezet is door een islamitische land, er is ook nog nooit een terreuraanslag gepleegd in naam van de islaam, en er wonen niet eens moslims in polen(misschien0,001%).
    Toch haten die Polen ons zonder dat wij het weten, Maar die Poolse meisjes houden wel van een marokkaanse lala.
    Ik kan moeilijk een heel volk over een kam scheren, maar de Polen zijn echt rare mensen.

  16. rewina_
    30 juli 2006 om 02:01 uur.

    het eninge wat ik van polen vind is dat ze
    ALs land Van europa Het meeste Op Varkens Lijken

    Behalve Die meisjes die zijn Wel GOED Voor aerobic

  17. Inayat