MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Toeristische projecten voor Marokko

27 juli 2006 | in Marokko, Toerisme | 10 Reacties

king marocDe koning van Marokko, Mohammed VI, heeft donderdag overeenkomsten ondertekend die betrekking hebben op drie grote toeristenprojecten met een totale waarde van 23 miljard dirham (2,6 miljard dollar). Het eerste project, ter waarde van 1,4 miljard dollar, gaat over de ontwikkeling van het kustgebied van Taghazout in de buurt van de kuststad Agadir. In januari 2007 zal er een begin gemaakt worden van de bouw. Het gaat dan onder andere om het bouwen van 9 hotels, handelscentra en sportfaciliteiten. Het project zal door Amerikaanse en Spaanse bedrijven uitgevoerd worden en zal uiteindelijk 38.000 banen opleveren.

Het tweede project zal deel uitmaken van een nog grotere project genaamd “Portail du Maroc” (poort van Marokko), zo meldt de Marokkaanse website map.ma. Dit project zal gerealiseerd worden door het Bahreinse bedrijf Gulf Finance House. Bij dit project hoort de bouw van hotels, handelscentra, toeristenverblijven en allerlei sportfaciliteiten gelegen in Marrakech (centrum). Het derde project maakt ook deel uit van het Portail du Maroc project. Het is de bedoeling dat in Tanger ook allerlei hotels, handelscentra en sportfaciliteiten worden gebouwd. De laatste twee projecten, ter waarde van 1,15 miljard Dollar, richten zich voornamelijk op toeristen uit de Golfstaten.

Er zijn 10 reacties

  1. tzzzz
    29 juli 2006 om 03:34 uur.

    nog meer mogelijkheden voor seks toerisme, heel marokko moet een grote hoer worden..PRACHTIG..

  2. trab
    29 juli 2006 om 08:29 uur.

    En de toeristen uit de Golfstaten zijn de grootste woestijnratten!

  3. gozer
    30 juli 2006 om 02:22 uur.

    tfoe wolah hilla a drarie tijdens het lezen merkte ik op dat er niks in arrif word gedaan maar daar ben ik nu zo blij om beter dat ze onze vrouwen niet in de uitverkoop doen

  4. ali
    30 juli 2006 om 03:07 uur.

    arif is een melkkoe voor marokko,mijarden verdwijen er er jaarlijks naardie kut arabieren in het zuiden.de riffijnen hebben het kijken er naar

  5. peter
    31 juli 2006 om 01:49 uur.

    Denk na bij wat je allemaal schrijft!!!

    Koning Mohammed VI heeft het goed voor! Deze Koning Mohammed VI is voor de opbloei van zijn staat Marokko. Dit land zal economisch sterk worden. Koning Mohammed VI heeft een overeenkomst gesloten met betrekking tot de drie grote toeristenprojecten. Het gaat over de onwikkeling van het kustgebied van Taghazout bij de kuststad Agadir. 9 hotels een handelscentra en sportfaciliteiten. Dit project alleen al zal ruim 38000 banen opleveren! Marokko wordt economisch een sterk land. Dit land biedt nog vele mogelijkheden daar mag je wel trots op zijn! Het leven wordt daar een stuk beter als de economie sterk opbloeit ! Deze Koning is goed bezig hij wilt dat zijn volk veilig in een welvarend land kan wonen en werken. En zo is het! Leve Koning Mohammed de VI.

  6. Ayman
    02 augustus 2006 om 08:18 uur.

    Het is goed om te investeren maar doe dat dan wel verstandig en doe het noodzakelijke.En dat is volgens mij niet het toerisme.
    Kijk waar de prioroteiten liggen kijk waar de bevolking baat bij heeft, zoals een goede infrastructuur, een wegennet wat heel Marokko met elkaar verbindt , fabrieken die ons van producten moeten voorzien zodat we niet altijd van anderen afhankelijk blijven ,een zorgsysteem waarbij iedere zieke recht heeft op een behandelijng ,de landbouw en visserij moderniseren en uitbreiden om ook eens buiten de grenzen een rol van betekenis te kunnen spelen .Zodat je ook de volle pond die je toekomt kan vragen in plaats van altijd genoegen nemen met het kleingeld die je krijgt voor je eigen producten.
    Als je dat allemaal voor elkaar hebt gekregen dan pas mag je wat mij betreft aan toerisme en een WK -organisatie gaan denken ,als de slagroom op de taart en niet andersom.
    Marokkanen moeten wakker worden.
    Marokko kan veel meer zijn dan ‘het eeuwige paradijs’ voor hippies ,pedo’s en weet ik veel wat voor figuren het allemaal aantrekt.

  7. moesbosch
    22 augustus 2006 om 09:16 uur.

    Peter, lang leve de koning maar mogen de marokkanen ook meeleven in Maroc? wat mij betreft heeft Ayman helemaal gelijk.

    Weet je wat ik denk: Dat de koning best wel meevalt, maar dat hij totaal omsingeld is door oude wolven, die eerst moeten oprotten of vanzelf doodgaan. Ayman, myman, je hebt gewoon gewoon de koe bij de horens, het gaat om prioriteiten stellen. ziekenhuizen, scholen, fabrieken wegen enz. enz. Immers wie gaan nou van die toerisme profiteren en wie krijgen de orders voor die bouwputten? de buitenlanders ja toch? Ayman my man, je hebt de koe bij de horens, maar pak ook de ezels bij hun oren ha ha!

  8. Anneke
    02 oktober 2006 om 10:03 uur.

    Ik ben in het laatste jaar 3x in Taghazout op vakantie geweest, juist omdat het daar nog zo authentiek was en de kust en de zee heerlijk schoon en rustig om uren te wandelen. Jammer, dat dit besluit genomen is, vooral omdat Agadir al zoveel hotels heeft en deze nooit helemaal vol zitten. En ook ik heb helaas geconstateerd, dat m.n in Agadir steeds vaker jongetjes van 14/15 jaar hun geld gemakkelijk verdienen met seks met oudere mannen. Hoe lang gaat het nog duren voor de kleine meisjes aan de beurt zijn?? Ik maak me daar echt zorgen over en vraag me af, waarom een islamitische samenleving dit tolereert?? Het gebied rond Taghazout levert straks misschien wel veel arbeidsplaatsen op, maar zal de kuststreek en m.n. de jongeren die er wonen heel erg veranderen en dat is jammer! Kleinschaliger hotels en ecotourisme was misschien beter geweest.

  9. jordan
    11 juni 2012 om 06:32 uur.

    ik haat kinderprostitutie walgelijk maar gewoon volwassen vrouwen hou ik van en speciaal maroikaanse vrouwen ik wil graag naar marokko voor vrouwen voor sex welke stad is het beste om makkelijk aan hoeren te komen? dus volwassen hoeren geen kinderen aub

  10. jordan