MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Onderzoek discriminatie politietop vertraagd

07 augustus 2006 | in Carriere | 9 Reacties

PolitieDe onafhankelijke commissie die onderzoek doet naar klachten van Marokkaanse politieagenten over discriminatie door het politiekorps Gelderland-Midden heeft een maand langer nodig om de resultaten te presenteren. Aanvankelijk had de commissie daarvoor tot vorige week dinsdag de tijd, maar vanwege de vakantieperiode is nog niet iedereen ondervraagd. De resultaten worden nu in de eerste week van september verwacht, bericht Novum Nieuws.

De Arnhemse burgemeester Pauline Krikke, die korpsbeheerder is, besloot begin april tot het instellen van de commissie nadat de vier klagers niet tevreden bleken met een onderzoek door het Bureau Interne Zaken van de politie. De oud-medewerkers van het korps beweren door de politieleiding te zijn gediscrimineerd. Eén agent van Marokkaanse afkomst voelde zich achtergesteld ten opzichte van zijn collega’s. Hij zou minder snel promotie maken.

Halverwege juni liet Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer weten ook een onderzoek in te stellen naar de vermeende discriminatie in het korps. Hij stelde toen vanwege de ernst van de klacht en het ‘urgente karakter’ daarvan de resultaten van het onderzoek in opdracht van Krikke niet te willen afwachten.

Er zijn 9 reacties

  1. samir
    10 augustus 2006 om 05:40 uur.

    NEDERLAND IS ZWAAAAAAAAAAAAR NAAAR DE KLOTE!!!!!!!!

  2. Jelle Zijlstra
    11 augustus 2006 om 12:04 uur.

    Zolang er nog figuren als Samir rondlopen blijft dat ook zo.

  3. farid
    11 augustus 2006 om 01:54 uur.

    jelle zulke figuren als samir daar hebben we ook niet veel aan het moet echter op houden ,,wand ze doen ons meer pijn dan zich zelf wand als je vooruit denkt dan weet je dat de nederlander graag iedereen over een kam scheert ,,,of je nou goed bent of slecht laat dat ophouden

  4. Henk -Rotterdam
    11 augustus 2006 om 02:12 uur.

    Samir denkt net als ik zelf soms denk,ja Nederland is bezig naar de klote te gaan ALS we zo doorgaan tenminste,politiek gewin uit hetze en verdachtmakingen,systematisch weigeren om andere Nederlanders en baan of stage plek te geven en dan tegelijk roepen dat er geen geschikte kandidaten zijn,als er ergens iets gebeurd gelijk een groep aanwijzen die het gedaan heeft.
    Voorbeeld?

    Tijdens de rellen in Franrijk enige tijd gelden werden er in Rotterdam ook enige auto’s in brand gestoken volgens de getuigen om 3 uur s’nachts waren de daders gekleed in donkere kleding en hadden ze bivakmutsen op,maar deze getuigen wisten wel te vertellen dat het Marokanen waren.en dat vind ik knap om 3 uur s’nachts ,stikdonker en met bivakmutsen op en dan weten wie het waren. Dan begrijp ik de kreet dat dit naar de klote gaat. Met zijn allen moeten we dit bestrijden en aan de kaak blijven stellen en stoppen met elkaar onderuit te halen,want rechts is de lachende derde zeer zeker nu de verkiezingen aankomen. Kom op voor jezelf en je rechten.

  5. farid
    11 augustus 2006 om 03:38 uur.

    henk je hebt een goed hart dat is erg belangrijk

  6. samir
    12 augustus 2006 om 03:22 uur.

    he farid t is mn mening……………………weet je nog?

  7. Henk -Rotterdam
    12 augustus 2006 om 12:34 uur.

    Samir, we geven aan dat je niet alleen staat in je mening.Dus niemand wil jou woorden pikken of wegzetten. Zeg wat je te zeggen heb en doe dat met je geweten dan komt het goed en rechtstreeks over,beter dan dat iemand in de ruimte zit te lullen zonder inhoud. Het zijn dat net politieke figuren ze lullen uren achter elkaar en op het eind hebben ze niks gezegd. Maar mensen zoals jij en vele andere op deze site zeggen het goed en duidelijk dan weet iedereen waar hij aan toe is, en zo hoort het,geen feiten verbloemen achter mooie woorden.

  8. samir
    12 augustus 2006 om 06:33 uur.

    Jelle Zijlstra

    jy bent ook zo iemand die de waarheid niet onder de ogen wil zien

    en dat is niet goed, want dat is een symptoom van iemand die binnen de kortste keren naar de kloten gaat. in jou geval ZWAAAAAR naar de klote

  9. Riffia
    01 september 2006 om 01:21 uur.

    He even over dat voorbeeld van Henk Rotterdam, weet je wat ook merkwaardig is. De meeste Nederlanders noemen de marokkanen en turken gewoon TURK. Maar als ze moeten aanwijzen of zeggen wie het waren tijdens een misdaad dan kunnen ze het verschil tussen een marokkaan en turk wel zien…. 🙂 want dan is het een marokkaan.. best raar.. ik zal maar niet vragen of ze het verschil tussen een algerijn en een marokkaan zien, dat zal al helemaal frapant zijn.