MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Jongens treiteren homoseksueel

17 augustus 2006 | in Maatschappij | 24 Reacties

homovlagEen groep van waarschijnlijk Marokkaanse jongens voert al maandenlang een treitercampagne tegen een 56-jarige homoseksuele bewoner aan de Da Costakade in Amsterdam. Maandag heeft de homoseksuele man aangifte gedaan van brandstichting nadat de jongens met een gasfles zijn voordeur in brand probeerden te steken. Het getreiter begon al toen hij in 2001 in het gebouw ‘De Liefde’ kwam wonen. In het begin ging het alleen om belletje trekken, maar dat werd gauw anders. Nu wordt er elke avond wel een keer hard op zijn ramen gebonsd en wordt hij uitgescholden.

De politie neemt de melding uiterst serieus en probeert de daders op te pakken, zo meldt Het Parool. Er wordt extra gesurveilleerd.

Er zijn 24 reacties

  1. bas
    17 augustus 2006 om 11:11 uur.

    tja en het ironische is dat dat soort jongeren ook massaal lopen te mekkeren dat ze gediscrimineerd worden, terwijl ze het zelf * dus ook doen…

    *uitzonderingen onder voorbehoud, natuurlijk

  2. flat
    17 augustus 2006 om 11:49 uur.

    nou nou wat een nieuws zeg er gebeuren wel ergere dingen in de wereld. die homo moet niet zeiken. en oordopjes gebruiken tegen het gebonk op zijn raam of een lekker wijf in huis nemen in plaats van een ander vent. dan houden ze wel op met bonken en deze homo zit waarschijnlijk zonder homo partner thuis waardoor hij aandacht te kort komt en hoe krijg je aandacht precies…..

  3. bas
    17 augustus 2006 om 12:13 uur.

    flat: dus je moet je maar aanpassen aan een stel debielen…
    doe toch normaal. als die gastjes niet tegen homo’s kunnen gaan ze maar lekker naar iran emigreren ofzo. besides hebben die gastjes nou echt nix beters te doen

  4. inayat
    17 augustus 2006 om 01:20 uur.

    Flat, je kletst uit je nek. Als blanke jongens jouw gezin of familie zouden lastig vallen op dezelfde manier zou je wel anders piepen. Ook Bas lult uit z’n nek, waarom zouden marokkanen naar iran moeten? Je spoort niet.

  5. samir
    17 augustus 2006 om 01:48 uur.

    ik vind wel dat ze die homo met rust moeten laten,ieder leeft zijn leven,daar hebben wij niets mee te maken,we leven nu eenmaal in het westen ,je hebt de vrijheid om te leven hoe je dat zelf wenst,aan mensen die zich aan ergeren,moeten maar op een onbewoonde eiland gaan wonen.

  6. Para ?
    17 augustus 2006 om 02:14 uur.

    een pot nat die h…….s
    laat die homo’s emigreren naar
    saudi arabie, beter voor hun toekomst
    bas, jij bent echte een lastige jongen
    je reageert op deze site alleen als je wat negatiefs ziet

  7. bas
    17 augustus 2006 om 02:47 uur.

    inayat, ik weet niet of je het nieuws volgt maar iran (de overheid altans) is daar nogal anti homo. een half jaar geleden zijn daar ook een paar homo’s opgehangen. ik denk dat die jongeren zich wel thuis zullen voelen in dat land…

  8. flat
    17 augustus 2006 om 03:23 uur.

    ik zou best in iran willen wonen, zit er wil mooi uit. alleen praten de meeste alleen maar negatief over Iran.

    ieder incident over homo’s of over joden moet breed in het nieuws uitgemeten worden, hebben mensen niks te doen ofzo.

    @inayat; uit mijn nek kletsen gaat mij niet zo makkelijk af, bij jou lukt dat aardig zo te lezen aanje reacties. Als je lastig wordt gevallen moet je ervoor zorgen dat dat niet gebeurt als je snapt wat ik bedoel, voor jezelf opkomen en aktie ondernemen. een paar flinke meppen uit delen of als je daar de ballen niet voor hebt lekker verhuizen want de politie gaat heus niet 24/7 voor je deur staan posten. we leven nou eenmaal in een harde maatschappij, alles is anders dan 10 jaar geleden.

  9. flat
    17 augustus 2006 om 03:33 uur.

    @Bas

    dat die homo’s in Iran’s grondgebied zijn opgehangen is volkomen legaal volgens de Iraanse wetten. In Iran gelden nou eenmaal bepaalde wetten en als je daar woont moet je er aan houden. Ieder land heeft zo zijn eigen regeltjes, dat jij daar niet mee eens bent kan ik wel begrijpen, maar de mensen die daar wonen weten dat je daar in je kast moet blijven en niet gaan paraderen met je geaardheid. als ze dat toch doen is het hun eigen verantwoordelijkheid. In Oost europa, rusland, VS en nog tig landen zijn ze ook anti homo waarom noem je perse Iran als emigratieland voor die jongens en niet rusland bijvoorbeeld waar laatst nog een groepje homo’s in elkaar gerost is, of lees je geen nieuws?

  10. LH
    17 augustus 2006 om 03:56 uur.

    Hey Flat. Rustig man. Waarom reageer je nou zo gepikeerd als Iran genoemd wordt? Die foto’s van mensen die worden opgehangen maken nou eenmaal meer indruk dan een paar regeltjes over een in elkaar geslagen homo in Rusland. Iran is dus n erg goed voorbeeld van een land waar je kunt gaan wonen als je geen homo’s tolereert. Daar hebben ze een duidelijk beleid wat dat betreft. Hoe de wetgeving in Iran verder in elkaar steekt (bijvoorbeeld sociale zekerheid) weet ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

  11. Toth
    17 augustus 2006 om 04:37 uur.

    Die foto’s van mensen die worden opgehangen maken nou eenmaal meer indruk dan een paar regeltjes over een in elkaar geslagen homo in Rusland.

    Dat is het effect van propaganda. Of dacht je soms dat men hier in het Westen echt oprecht geinteresseerd was in het wel en wee van een willekeurige Iraanse homo?

    Net zoals men oprecht bezorgd is over de emancipatie in Afghanistan zeker?

    Nee, maar men is wel oprecht bezorgd over het effect van dit soort geregisseerd nieuws op de publieke opinie. Het kost ontzettend veel geld om trivialiteiten op te blazen tot wereldnieuws, meer nog dan wereldnieuws te reduceren tot trivialiteiten, zoals de Downing Street Minutes bijv.

    Voor wie de achtergronden van die specifieke zaak ECHT gevolgd heeft, weet dat de situatie een stuk ingewikkelder ligt. Maar men kan er zoals altijd op rekenen dat de mensen met de grootste bekken het minst genegen zijn uit te zoeken waarover men anderen de oren van het hoofd schreeuwt.

    Daar er aan dit soort gemakkelijk manipuleerbare mensen in geen enkel land een gebrek is, is de garantie van het succes van goede propaganda. Over wat goede propaganda is kan men uit Goebbels’ dagboek en toespraken nuttige informatie halen. Het werk van “information-warrior” John Rendon (de propagandist in ook dit specifieke geval) is een voortzetting en verdere verbetering van Goebbels’ werk.

  12. Toth
    17 augustus 2006 om 04:58 uur.

    Goebbels was overigens niet de grondlegger van de moderne propaganda. Daarvoor moet men bij de VS zijn ten tijde van de Spaans-Amerikaanse oorlog, William Randolph Hearst en de Eerste Wereldoorlog Walter Lippmann. Toen was het woord propaganda nog geen vies woord en werd openlijk gebruikt.

    Hier is zijn post WWI (1922) boek “Public Opinion”
    http://xroads.virginia.edu/~Hyper2/CDFinal/Lippman/contents.html

    Hier is waar Lippmann (een journalist) het o.a. heeft over de “manufacture of consent,” de titel van het bekende boek over het manipuleren van het nieuws door Edward S. Hermann en Noam Chomsky.

    Het construeren van eensgezindheid is een zaak van het benadrukken van sommige feiten en het bagatelliseren of inkleden in ontkenningen van andere feiten, om zodanig met het aanbod van de informatie aan het publiek de meningsvorming dusdanig te beinvloeden of misschien beter gezegd te manipuleren, dat het ‘automatisch’ wordt geleid naar een mening die de men op voorhand gewenst acht.

    Het publiek moet op die manier worden geholpen op de juiste manier te denken volgens Lippmann, omdat het te lui, te ongeinterresseerd of simpelweg te dom is om te begrijpen wat hij zou moeten denken voor het groter belang. (Het belang van de elite.)

  13. Yasmine
    17 augustus 2006 om 05:21 uur.

    Jullie geven die rot jochies weer teveel aandacht!!

    Dit onderwerp is al zo vaak besproken en de conclusie blijft dat het allemaal met de opvoeding te maken heeft! Het zal me niet verbazen dat de ouders van die rot jochies zich rot lachen als hun kinderen weer bezig zijn die homo te pesten.
    En kom me aub niet vertellen dat de meeste ouders er niks aan kunnen doen omdat ze niet weten wat hun kinderen uitspoken. Als ze de taak als ouder niet serieus kunnen nemen dan hadden ze geen kinderen moeten nemen!!

  14. farid
    17 augustus 2006 om 05:21 uur.

    flat schreeuwt maar wat ,,,om daar te gaan bonken en uitschelden in het westen word wel erg lijp is niet je zegt zelf in iran zijn de regels nou hier ook dan ,,,als hij homo zal god dat dan bestrafen is nie dat het niet goed is oke ben ik met je eens

  15. trab
    18 augustus 2006 om 12:28 uur.

    He jongens, we moeten niet doen alsof homo’s zielig zijn. Oké, die rotjochies moeten zich gedragen die homo’s pesten. Maar dan moeten de homo’s ook kappen met hun provocerende gedag t.a.v. jongens van +/- 12 jr. Ik dacht dat pedofilie ten boze is in deze vervloekte maatschappij. Blijkbaar niet. Of kinderverkrachting om het extremer te zien. Een echte exportcultuur van Holland!

  16. ramla
    18 augustus 2006 om 11:24 uur.

    je hebt gelijk trab. ze besteden aandacht aan jongeren, zij zelf zijn de grootste pedos in de wereld

  17. Yasmine
    19 augustus 2006 om 02:24 uur.

    Wat is dit nou weer voor bullshit!! Alsof elke homo een pedofiel is!!

    Het is alweer overduidelijk!! De homo’s hebben het dit keer weer gedaan! En de rotjochies kunnen weer vrijuit! Typisch!!!!

  18. Sas
    19 augustus 2006 om 02:25 uur.

    Ben net terug van een fantastische vakantie in Marokko alwaar ik uitgebreid met Marokkaanse homo’s in de disco gedanst heb. Geen enkele Marrokaan nam daar aanstoot aan, sterker nog, ze werden toegejuicht en bewonderd. Het probleem is dat sommige Nederlandse Marokkanen achterlopen bij hun eigen vaderland. Ga zelf maar kijken!

  19. Erik
    19 augustus 2006 om 09:37 uur.

    SAS je hebt helemaal gelijk;
    in eigen zijn ze vaak veel moderner dan hier in het Westen.

    Ik vind ook, zolang een sex.geaardheid gebaseert is op LIEFDE is daar niets mis mee, het zijn de hetero mensen vaak die het smerig maken, terwijl je juist vaak in die hoek moet zoeken naar Pedofilie, of getrouwde mannen die in het bos lopen te rotzooien met hom.mannen puur uit geiligheid, of volwassen hetero mensen die kinderen misbruiken.
    Ga daar eens iets aan doen ipv een mens lastig vallen omdat die toevallig een andere sex.geaardheid heeft..dat is geen keuze trouwens zoals zovele mensen denken.
    Maak je druk om mensenhandel / misbruik en mishandeling, alsook de vele dieren die het zo moeilijk hebben en hongerende mensen .
    Deze kutmarokaantjes moeten gewoon een schop onder hun kont hebben, wij zijn hier te slap en laten alles maar toe.

  20. tommy
    19 augustus 2006 om 12:23 uur.

    plagen, plagen is …….

    kusje vragen.

    die marokkaantjes hebben zelf aandacht nodig. 😉

  21. Para ?
    19 augustus 2006 om 01:50 uur.

    ik weet niet waar jij homos hebt gezien in marokko
    maar die vind je ZEKER niet in nador of hoceima of oujda
    waar de meeste marokkaanse nederlanders vandaan komen
    dus die kenns van jullie Ne…….s is weer eens een FLATER
    zoals gewoonlijk ,

  22. trab
    19 augustus 2006 om 06:37 uur.

    @ Para? Geen aandacht meer geven aan deze nichten, daar kicken ze namelijk op. Wat je moet doen is het goed tussen je oren knopen van de mening van El Moumni (onder kader van vrijheid van meningsuiting), namelijk dat homo’s láger zijn dan honden en varkens! Dit klopt als een koe, vooral na de op pedofilie gestoelde reactie van Tommy!!!

  23. farid
    19 augustus 2006 om 08:25 uur.

    ik ben vorige jaar in agadier geweest naar een lange tijd daar heb ik ook tot mijn verbazing gezien hoe ze elkaar stonden te kussen maar ook veel algerijne

  24. amaroch